Gebeurt ook niet, mensen moeten gewoon gelijk al het geld op tafel leggenquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En tuurlijk gaan we weer mensen belonen voor dom gedrag.
Ze mogen niet die mensen de schulden kwijtschelden, dat is wel het meest verkeerde signaal dat je kunt afgeven.
Het verhaalt heeft twee kanten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze mogen niet die mensen de schulden kwijtschelden, dat is wel het meest verkeerde signaal dat je kunt afgeven.
Wacht nou maar af. Als DSB valt (en dat gaat gewoon gebeuren, niet van de ene op de andere dag, maar in fases), zullen die spaartegoeden moeten worden terugbetaald. In eerste instantie zal DNB dat doen, die dat weer zal verhalen op de andere banken. Die zullen dat weigeren (in elk geval het bedrag boven 38k) en dus zal Bos weer over de brug moeten komen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar je hebt verders geen onderbouwing waarom de NL staat extra staatschulden aan zou gaan ivm het spaartegoed bij de DSB?
Zwak hoor...
Dat gaat ook niet gebeuren. Als de hypotheken niet verkocht kunnen worden, zal de curator in het uiterste geval alles executeren.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk. Echter, omdat het hele zaakje door DNB beheerd wordt denkt met dat de Nederlandse staat garant staat.
[..]
Nou goed, omdatquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wat speknek schrijft:
[..]
En ik vraag om een onderbouwing waarom de NL staat een staatsschuld aan gaat ivm het garantiefonds.
Niet meer en niet minder.
Ik weet niet precies wat er in de leenovereenkomst staat, maar misschien wel iets van direct opeisbaarquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gebeurt ook niet, mensen moeten gewoon gelijk al het geld op tafel leggen
En dan is het mayhem, want dan mogen er 200.000 man hun huis uitquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet gebeuren. Als de hypotheken niet verkocht kunnen worden, zal de curator in het uiterste geval alles executeren.
Waarschijnlijk wordt bij faillissement de hypotheek overgenomen (met dezelfde voorwaarden) door een andere bank.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:58 schreef minkuukel het volgende:
Ik hen een hypotheek bij de DSB, heeft dat gevolgen?
Standaard clausule bij elke hypotheekovereenkomstquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat er in de leenovereenkomst staat, maar misschien wel iets van direct opeisbaar
C) Geen enkele bank zal zomaar het restant hypotheeportefeuille willen overnemen zonder dat ze er staatsgeld bijkrijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou goed, omdat
A) ik nog maar moet zien of de 100.000 garantie wettelijk houdbaar is of dat Bos z'n hand voorbij gespeeld heeft
B) ING mogelijk al een extra kapitaalinjectie nodig had, en nu wellicht zeker.
Dat moet ik ook allemaal nog zien, maar dat blijft gewoon afwachten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou goed, omdat
A) ik nog maar moet zien of de 100.000 garantie wettelijk houdbaar is of dat Bos z'n hand voorbij gespeeld heeft
B) ING mogelijk al een extra kapitaalinjectie nodig had, en nu wellicht zeker.
Wel iemand die zijn bek durfde open te trekken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:54 schreef haatbaard het volgende:
Sinterklaas bestaat. En hij heet Pieter Lakeman.
En jij denkt dat de Nederlandse staat dat laat gebeuren?quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan is het mayhem, want dan mogen er 200.000 man hun huis uit
Denk ook niet dat het zover komt. Zal wel een eentweetje worden tussen een bank en Wouter Bos. De bank neemt de hypotheken over, en Woutertje staat garant voor de 'probleemhypotheken'.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan is het mayhem, want dan mogen er 200.000 man hun huis uit
DGS gaat over spaargeld, niet over hypotheken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:59 schreef lost95 het volgende:
[..]
C) Geen enkele bank zal zomaar het restant hypotheeportefeuille willen overnemen zonder dat ze er staatsgeld bijkrijgen.
Dat begrijp ik wel. Maar wat me verbaast in dit alles blijft het feit dat mensen, als ze bijv. een nieuwe digitale camera willen kopen, het hele internet kunnen afstruinen naar het beste exemplaar en de beste prijs. Waarbij hele consumentenfora kunnen worded nagepluisd. Maar zodra ze een hypotheek afsluiten ze luisteren naar de eerste de beste "gratis" adviseur (alsof er iets gratis is in onze maatschappij) en geloven hem op zijn blauwe ogen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het verhaalt heeft twee kanten.
De klanten zijn dom en DSB heeft zijn zorgplicht verzuimd.
Denk jij dat de DSB bank schulden gaat kwijtschelden?quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En jij denkt dat de Nederlandse staat dat laat gebeuren?
Heb je ook van die "koopsommen" of andere wanprodukten van DSB in je hypotheek gefinancierd? Dan zullen die waarschijnlijk over enige tijd worden kwijtgescholden, als je je tenminste hebt aangesloten bij die de diverse stichtingen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:58 schreef minkuukel het volgende:
Ik hen een hypotheek bij de DSB, heeft dat gevolgen?
Welnee. Dat wordt juist zijn "finest hour".quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:59 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Wel iemand die zijn bek durfde open te trekken.
Indien DSB failliet zou gaan, durf ik misschien wel een wedje te maken dat dhr Lakeman opeens "van de aardbodem" zou kunnen verdwijnen?
Ik vond het al zo heerlijk rustig tijdens de reclamesquote:Op maandag 12 oktober 2009 07:13 schreef _Michiel_ het volgende:
Heerlijk, een wereld zonder lenen.nl, postkrediet en frisia financieringen!![]()
Hoe kom je er toch op, werkelijk waar. Geef die gozer geen valse hoop met je onzinpraatjesquote:Op maandag 12 oktober 2009 10:02 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Heb je ook van die "koopsommen" of andere wanprodukten van DSB in je hypotheek gefinancierd? Dan zullen die waarschijnlijk over enige tijd worden kwijtgescholden, als je je tenminste hebt aangesloten bij die de diverse stichtingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |