Als Amerika-adept zou jij die tweedeling tussen 'allochtoon' en 'autochtoon' juist moeten verafschuwen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]Ik schaar mezelf wel onder die groep ja.
Ik denk dat de meeste Nederlanders die "klagen" over Marokkanen wel degelijkquote:Op maandag 12 oktober 2009 01:52 schreef dadoc het volgende:
Maar nogmaals: prima initiatief, met name ook een prettig gebaar richting dat deel van Nederland wat onterecht (maar begrijpelijk) alle vertrouwen in de Marokkaanse gemeenschap in Nederland is verloren.
The oldest one in the book..quote:Op maandag 12 oktober 2009 01:57 schreef dadoc het volgende:
[..]
Als Amerika-adept zou jij die tweedeling tussen 'allochtoon' en 'autochtoon' juist moeten verafschuwen.
De VS bestaat voor 99% uit immigranten (iedereen behalve de Indianen dus) en daar hoor je er helemaal bij hoor, zodra je je staatsburgerschap hebt. Niemand die je nog ooit voor allochtoon uit zal maken.
Tijd voor een nieuwe usericon wellicht!
Altijd maar afgeven op de overheid, vreemd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 01:52 schreef dadoc het volgende:
Prima initiatief hoor, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat onze overheid in te lage mate in staat blijkt te zijn om dit soort criminaliteit te bestrijden. Wat mij betreft zijn ook deze problemen toch onze problemen en moeten we dus ook gewoon zelf met een oplossing ervoor komen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een zwaktebod als 'uitzetten').
Het opvoeden heeft te maken met taalachterstand, cultuur, liggen huizen, lage niveau van allochtonen etc. dat veelal aan de kinderen wordt meegegeven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:38 schreef Metro2005 het volgende:
Eindelijk maar zo'n initiatief is natuurlijk VEEL te laat en ik snap niet dat ouders gewoon niet hun kinderen normaal opvoeden....
Noem eens wat positieve zaken waar Marokkanen mee in het nieuws kunnen komen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:48 schreef Langlearn het volgende:
[..]
Verder mag de media ook weleens iets minder afgeven op Marokkanen. Wordt namelijk een beetje eentonig.
Voetbalquote:Op maandag 12 oktober 2009 10:52 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Noem eens wat positieve zaken waar Marokkanen mee in het nieuws kunnen komen?
succes
Ik kan veel dingen.. maar wonderen verrichten is d'r niet een van.quote:
Hij heeft wel een punt, Whiskeyquote:Op maandag 12 oktober 2009 10:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
The oldest one in the book..
Geenszins dat hij een punt heeft, dan kan ik de grote volksverhuizing wel van stal halen en hem voor allochtoon verklaren.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, Whiskey
Nederlandse Marokkanen zijn inderdaad niet heel verschillend van tokkies. De jongens zijn meer macho en agressiever, doordat Marokkaanse jongens in principe niets verkeerds kunnen doen bij hun ouders, en de meisjes daardoor weer wat gedweeer en kunnen iets beter meekomen, maar het blijft gewoon lagere klasseproblematiek.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:51 schreef Langlearn het volgende:
Het opvoeden heeft te maken met taalachterstand, cultuur, liggen huizen, lage niveau van allochtonen etc. dat veelal aan de kinderen wordt meegegeven.
Loop een gemiddelde achterstandswijk met louter Nederlanders in en je hebt precies dezelfde problemen. Tokkie families die hun kinderen ook zo opvoeden.
De meeste zwarte Amerikanen zijn geen (afstammeling van) "immigranten"quote:Op maandag 12 oktober 2009 01:57 schreef dadoc het volgende:
[..]
De VS bestaat voor 99% uit immigranten (iedereen behalve de Indianen dus)
Dat is natuurlijk gelul. Niet voor niets wordt er in de VS nog steeds uitvoerig gesproken over de immigratie door de eeuwen heen. Mozaiek of melting pot, zo luidt de probleemstelling.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Geenszins dat hij een punt heeft, dan kan ik de grote volksverhuizing wel van stal halen en hem voor allochtoon verklaren.
En dat is in Europa niet het geval? Kom op zeg, je kan heel duidelijk een verschil maken tussen Amerikanen waarvan de voorvaderen er al meerdere generaties wonen en de Hispanics die er de laatste decennia aankomen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gelul. Niet voor niets wordt er in de VS nog steeds uitvoerig gesproken over de immigratie door de eeuwen heen. Mozaiek of melting pot, zo luidt de probleemstelling.
Amerikanen hebben altijd problemen gehad met immigranten. In de 19e eeuw werd het land overspoelt door Ieren en Duisters. En die werden ook niet met open armen ontvangen. Die zijn daarentegen uiteindelijk wel geassimileerd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En dat is in Europa niet het geval? Kom op zeg, je kan heel duidelijk een verschil maken tussen Amerikanen waarvan de voorvaderen er al meerdere generaties wonen en de Hispanics die er de laatste decennia aankomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |