abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73582415
Ik heb pas de dokter gebeld na sluitingstijd, niet wetende dat er een rekening van gemaakt zou worden...

De dokter vroeg om mijn vriendin's gegevens (belde voor haar) dus die gaf ik... Daarna werd mij ineens verteld dat ik 25 euro voor telefonisch consult moest betalen terwijl het advies was, dat mijn vriendin's klachten niet erg genoeg waren om voor langs te komen...

Vrijdag kwam de rekening, die ik eigenlijk al niet van plan was te betalen.
Nu staat er ipv. N.B. achternaam - M.B. achternaam

Aangezien ik alleen (mobiel) telefonisch contact gehad heb, en de initialen ook nog verkeerd zijn, kan ik er dan mee wegkomen deze rekening niet te betalen?
Hoe kunnen ze bewijzen dat er niet iemand anders gebeld heeft en mijn vriendin's naam + adres doorgegeven heeft?
pi_73582449
pauper
pi_73582493
Je neemt de dienst 'telefonisch consult' af van de dokter en nu wil je niet betalen omdat de dienst geld kost? Nee, daar kom je niet mee weg, ook niet met een spelfoutje.
pi_73582506
Pech gehad , gewoon betalen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_73582619
"Ik neem een dienst af, maar ik weiger ervoor te betalen!"
Wat een pauper
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73582689
Die man wel in zijn vrije tijd bellen maar niet willen betalen. Heel triest.......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 19:01:59 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_73582737
Als jij overwerkt doe je dat ook gratis zeker?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:03:21 #8
107521 Furia
snoopy weer
pi_73582773
Je belt. Dan maakt het niet uit of het advies 'komen' of 'thuisblijven' is: je krijgt advies = je moet betalen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:07:45 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73582916
Weer zo'n loser die denkt onder een terechte rekening uit te komen. Waarom zou je niet betalen voor het feit dat je de dokter, blijkbaar zinloos, belt in zijn vrije tijd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73583189
Daar heb je toch een verzekering voor?
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:20:02 #11
152789 karr-1
pi_73583407
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:14 schreef Vloris het volgende:
Daar heb je toch een verzekering voor?
Yep maar vaak moet je eerst zelf betalen en dan pas declareren. Los daarvan is TS gewoon een pauper natuurlijk.
pi_73584452
Ik heb nog nooit een rekening voor een telefonisch consult gehad.. Maar je moet gewoon betalen uiteraard. Je vriendin meent doktersadvies nodig te hebben en de dokter neemt de tijd (telefonisch of op spreekuur) om je aan te horen en advies te geven. Daar betaal je dan voor ..

Volgende keer misschien beter afwegen of je de huisarts wel nodig hebt.
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 20:39:52 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 11 oktober 2009 @ 23:16:56 #14
152789 karr-1
pi_73596345
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:49 schreef zeemonster het volgende:
Ik heb nog nooit een rekening voor een telefonisch consult gehad.. Maar je moet gewoon betalen uiteraard. Je vriendin meent doktersadvies nodig te hebben en de dokter neemt de tijd (telefonisch of op spreekuur) om je aan te horen en advies te geven. Daar betaal je dan voor ..

Volgende keer misschien beter afwegen of je de huisarts wel nodig hebt.
Niet elke arts zal telefonisch consult rekenen, ik weet dat mijn huisarts het wel doet. Tenzij het echt een noodgeval is, dan laat hij het zitten.
  maandag 12 oktober 2009 @ 01:44:54 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73600135
Ze blijkt gezond en dus betaal je niet? Wat een naar persoon ben je, had je liever gehad dat het een laat-stadium botkanker was?

En wat voor een vreemde verzekering heb je dat de huisarts niet vergoed wordt?
quote:
Hoe kunnen ze bewijzen dat er niet iemand anders gebeld heeft en mijn vriendin's naam + adres doorgegeven heeft?
Kijken naar de nummerherkenning?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73600276
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 01:44 schreef eleusis het volgende:
Ze blijkt gezond en dus betaal je niet? Wat een naar persoon ben je, had je liever gehad dat het een laat-stadium botkanker was?

En wat voor een vreemde verzekering heb je dat de huisarts niet vergoed wordt?
[..]

Kijken naar de nummerherkenning?
-We wonen net in een nieuwe gemeente.
-Ik belde niet naar een huisarts, maar de avond-dokterpost in een grote stad.
-Er werd mij van te voren niks verteld over een betaling. Als ik dat namelijk wel zou weten, zou ik gewoon even langsgaan... Dan was ze voor hetzelfde geld WEL onderzocht.
-Die dokter die opnam zat gewoon op de post te wachten op patienten en ik bel dus helemaal niemand in zijn vrije tijd op ofzo.

Ik vind het gewoon een rare streek om eerst te vragen om de gegeven om 'haar te kunnen helpen' om vervolgens op het einde van het gesprek af te raden te komen en dan nog even snel mede te delen dat er van dit gesprek een rekening komt...
Zo gaan we niet met elkaar om vind ik.

BTW, ik belde met een prepaid mob. telefoon.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 12 oktober 2009 @ 02:29:30 #17
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_73600332
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 02:14 schreef bitterzak het volgende:

[..]

-We wonen net in een nieuwe gemeente.
-Ik belde niet naar een huisarts, maar de avond-dokterpost in een grote stad.
-Er werd mij van te voren niks verteld over een betaling. Als ik dat namelijk wel zou weten, zou ik gewoon even langsgaan... Dan was ze voor hetzelfde geld WEL onderzocht.
-Die dokter die opnam zat gewoon op de post te wachten op patienten en ik bel dus helemaal niemand in zijn vrije tijd op ofzo.

Ik vind het gewoon een rare streek om eerst te vragen om de gegeven om 'haar te kunnen helpen' om vervolgens op het einde van het gesprek af te raden te komen en dan nog even snel mede te delen dat er van dit gesprek een rekening komt...

BTW, ik belde met een prepaid mob. telefoon.
Je belde prepaid.. Hadden ze er dus gewoon een 0900 nummer van moeten maken zodat je de 25 euro via je prepaid wel betaalt.

Je neemt een 'dienst' af en daarvoor moet je gewoon betalen.
Niet er onder uit proberen te komen maar gewoon volgende keer nadenken of je wel de huisartsenpost wilt bellen voor iets waar je eigenlijk niet langs voor had gehoeven.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73600356
Ben ik dan gewoon de enige die het met TS eensch is? Ik vind het gewoon een naaistreek, lekker makkelijk geld verdienen op deze manier. Kosten prima, maar dan wel even vooraf vermelden
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 02:42:10 #19
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73600358
Gewoon betalen pauper!
En je vriendin moet eens niet zo'n mietje zijn!

Dat bedrag is de boete voor onterecht bellen!
pi_73600712
Je belde niet naar je eigen huisarts, maar naar de huisartsenpost.
Dat kost altijd geld, daar moet immers ook een arts standby staan op niet-kantooruren.

Bron: http://www.dehuisartsenpost.nl/index.php?ipag=12

Als je langs was gegaan was dat ¤62,80 geweest.

En waarom maak je je druk? In bijna alle gevallen betaalt je Zorgverzekeraar de rekening. Huisartsconsult valt immers binnen de basisverzekering en niet in het eigen risico
pi_73601775
quote:
En jij denkt dat die man daar voor z'n lol zit te wachten op patienten? Die doet gewoon z'n werk en wordt daarvoor betaald. Die betaling moet ergens vandaan komen, en dat ergens zijn de klanten (=patienten).
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:44:07 #22
152789 karr-1
pi_73602344
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 02:39 schreef GieJay het volgende:
Ben ik dan gewoon de enige die het met TS eensch is? Ik vind het gewoon een naaistreek, lekker makkelijk geld verdienen op deze manier. Kosten prima, maar dan wel even vooraf vermelden
Ja je bent de enige, aangezien de kosten gewoon volkomen terecht zijn en TS een pauper is die denkt goedkoop uit te kunnen zijn.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:44:54 #23
152789 karr-1
pi_73602353
quote:
Jij vind gewoon dat die man kosteloos moet zitten wachten tot jij belt om hulp?
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 10:40:03 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73603390
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 02:39 schreef GieJay het volgende:
_!

Deze kosten zijn gewoon terecht gemaakt, mafketel. Iedereen weet toch dat een huisarts een rekening stuurt als je daarheen gaat of belt? Waarom zou een weekendarts dat ineens niet mogen doen?
pi_73687093
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:40 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

_!

Deze kosten zijn gewoon terecht gemaakt, mafketel. Iedereen weet toch dat een huisarts een rekening stuurt als je daarheen gaat of belt? Waarom zou een weekendarts dat ineens niet mogen doen?
Tuurlijk zijn de kosten terecht, zie je mij dat ergens schrijven? Nee: Bril kopen. Lijkt me helemaal logisch, die man doet ook geen vrijwilligerswerk. Maar even vermelden hoeveel de kosten zijn kan toch geen kwaad? Dan kan vrouwtje van TS nog is nadenken of ze niet even een paar dagen kan wachten op haar eigen huisarts.
pi_73687139
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:27 schreef GieJay het volgende:
Maar even vermelden hoeveel de kosten zijn kan toch geen kwaad? Dan kan vrouwtje van TS nog is nadenken of ze niet even een paar dagen kan wachten op haar eigen huisarts.
En even vragen hoeveel het kost kan niet?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 17:30:15 #27
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73687166
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:27 schreef GieJay het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn de kosten terecht, zie je mij dat ergens schrijven? Nee: Bril kopen. Lijkt me helemaal logisch, die man doet ook geen vrijwilligerswerk. Maar even vermelden hoeveel de kosten zijn kan toch geen kwaad? Dan kan vrouwtje van TS nog is nadenken of ze niet even een paar dagen kan wachten op haar eigen huisarts.
TS is toch ook gezegend met enkele hersencellen om te bedenken dat alles geld kost?
pi_73687375
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En even vragen hoeveel het kost kan niet?
Ik kan niet ontkennen dat TS niet heel slim heeft gehandeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')