bron:nu.nlquote:Iraanse ouders beul van moordenaar kind
TEHERAN - De ouders van een Iraanse jongen die vier jaar geleden werd vermoord, hebben zondag de dader geëxecuteerd. Dat meldde het persbureau IRNA.
De vader en moeder van Ehsan Nasrollahi plaatsten de strop bij de ter dood veroordeeld Behnoud Shojaie in de beruchte Evin-gevangenis in Teheran, de hoofdstad van Iran.
De jongens waren allebei 17 toen ze in augustus 2005 met elkaar in gevecht raakten. Het slachtoffer kwam om het leven door een messteek.
De moordzaak leidde tot een internationale discussie. Mensenrechtenorganisaties riepen de autoriteiten op om de doodstraf niet te laten uitvoeren.
Gratie
De rechters en de ouders van het slachtoffer, die hem op basis van de islamitische wetgeving gratie hadden kunnen verlenen, toonden zich echter onvermurwbaar.
Dit jaar zijn al zeker 231 mensen geëxecuteerd in Iran. De doodstraf kan in dit land worden opgelegd aan mensen die zich schuldig maken aan moord, verkrachting, roofovervallen, drugshandel of overspel.
Nog wat bommen er op en ze hebben hun nucleaire verrijking.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:33 schreef Buitendam het volgende:
Iran, wat een verrijking voor onze planeet is dat toch.
Zoiets moet ook in Nederland kunnen!quote:TEHERAN - De ouders van een Iraanse jongen die vier jaar geleden werd vermoord, hebben zondag de dader geëxecuteerd. Dat meldde het persbureau IRNA.
© ANP
De vader en moeder van Ehsan Nasrollahi plaatsten de strop bij de ter dood veroordeeld Behnoud Shojaie in de beruchte Evin-gevangenis in Teheran, de hoofdstad van Iran.
De jongens waren allebei 17 toen ze in augustus 2005 met elkaar in gevecht raakten. Het slachtoffer kwam om het leven door een messteek.
De moordzaak leidde tot een internationale discussie. Mensenrechtenorganisaties riepen de autoriteiten op om de doodstraf niet te laten uitvoeren.
Gratie
De rechters en de ouders van het slachtoffer, die hem op basis van de islamitische wetgeving gratie hadden kunnen verlenen, toonden zich echter onvermurwbaar.
Dit jaar zijn al zeker 231 mensen geëxecuteerd in Iran. De doodstraf kan in dit land worden opgelegd aan mensen die zich schuldig maken aan moord, verkrachting, roofovervallen, drugshandel of overspel.
© ANP
Om maar even de rol als advocaat van de duivel te nemen:quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja? Ze waren 17 jaar toen hij de ander neerstak. Hoe oud hij nu is dat boeit niet.
In de VS mag de familie van het slachtoffer ook de executie bijwonen.quote:
Mannen mogen alles hoor. Jij zou zoutzuur in je gezicht krijgen al je naar een ander kijkt...quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:37 schreef Jojoortje het volgende:
Woonde ik daar maar. Dan zou ik zeker weten dat mijn vriend niet vreemd ging.
Dan heb jij nog nooit in Teheran over straat gelopen. Bloedmooie vrouwen die openlijk met je flirten hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2009 02:52 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Mannen mogen alles hoor. Jij zou zoutzuur in je gezicht krijgen al je naar een ander kijkt...
En je kunt in Iran volgens mij ook de doodstraf krijgen voor homosexualiteit.quote:Op maandag 12 oktober 2009 02:05 schreef isogram het volgende:
In de OP mist alleen nog dat je in Iran ook de doodstraf kunt krijgen voor het protesteren tegen de verkiezingsuitslag. Iran is een barbaars land dat bevrijd moet worden van de Islamitische extremisten die het land in een wurggreep houden.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 05:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit in Teheran over straat gelopen. Bloedmooie vrouwen die openlijk met je flirten hoor.
Je zou natuurlijk ook gewoon een betere smaak in mannen kunnen wensen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:37 schreef Jojoortje het volgende:
Woonde ik daar maar. Dan zou ik zeker weten dat mijn vriend niet vreemd ging.
De Sharia primitief noemen is 98% van de Nederlandse wetgeving primitief noemen, gezien ze dat overeenkomen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:55 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Primitief die sharia. Mogen ze lekker daar houden.
Wat een domme reactie.quote:Op maandag 12 oktober 2009 02:52 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Mannen mogen alles hoor. Jij zou zoutzuur in je gezicht krijgen al je naar een ander kijkt...
Nee, die 2% maken juist het verschil tussen primitief en beschaafd. Het venijn zit wel vaker in de details.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Sharia primitief noemen is 98% van de Nederlandse wetgeving primitief noemen, gezien ze dat overeenkomen.
Ik kan er best vrede mee hebben dat Nederland 2% beschaafder is - wanneer georiënteerd op de details - zo beschaafd zelfs dat moordenaar en verkrachter er vaak met minder dan 10 jaar mee wegkomen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:00 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, die 2% maken juist het verschil tussen primitief en beschaafd. Het venijn zit wel vaker in de details.
De andere kant van de munt jaquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan er best vrede mee hebben dat Nederland 2% beschaafder is - wanneer georiënteerd op de details - zo beschaafd zelfs dat moordenaar en verkrachter er vaak met minder dan 10 jaar mee wegkomen.
En juist dan is het de kunst om te kijken hoe de milde straffen overkomt bij de slachtoffers en nabestaanden.. Of ze het dan nog een vorm van 'beschaving' achten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:03 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
De andere kant van de munt jaAl is zo doorschieten met de rechten van de dader zoals in nederland ook wel weer een ander uiterste.
Aah iemand die weer eens weet waar de vrouw op zou moeten vallen. Mannen die vreemd gaan etc ligt natuurlijk weer puur aan smaakquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:55 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook gewoon een betere smaak in mannen kunnen wensen.
Maar het leven bestaat dus niet uit of nederlandse situaties of de sharia. Daar zit gewoon nog heel veel tussenquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En juist dan is het de kunst om te kijken hoe de milde straffen overkomt bij de slachtoffers en nabestaanden.. Of ze het dan nog een vorm van 'beschaving' achten.
Is het dan vanuit standplaatsgebondenheid iets primitief noemen niet heel erg kortzichtig?quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:08 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar het leven bestaat dus niet uit of nederlandse situaties of de sharia. Daar zit gewoon nog heel veel tussen
Nee. Doodstraf vind ik al behoorlijk primitief en als je dan ook nog plat wraaknemen door familie in de gelegenheid te stellen actief mee te werken aan de beëindiging van de daders' leven dan ben je super-primitief. En het is ook een relatief iets. Het is mogelijk dat mensen Iran het hoogtepunt der menselijke beschaving vinden. Ik vind de westerse manier van leven het hoogtepunt van beschaving.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is het dan vanuit standplaatsgebondenheid iets primitief noemen niet heel erg kortzichtig?
Ik kan me in die relativiteit wel aardig vinden, in de jouwe en in die van een Perziër - zou dat het geval zijn - maar dan is de vraag wie of wat is the deciding factor bij een conflict, oorlog?quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee. Doodstraf vind ik al behoorlijk primitief en als je dan ook nog plat wraaknemen door familie in de gelegenheid te stellen actief mee te werken aan de beëindiging van de daders' leven dan ben je super-primitief. En het is ook een relatief iets. Het is mogelijk dat mensen Iran het hoogtepunt der menselijke beschaving vinden. Ik vind de westerse manier van leven het hoogtepunt van beschaving.
Ik vind mezelf toch wel redelijk geïnformeerd en denk om eerlijk te zijn niet dat het merendeel van alle Iraniërs achter hun regime staat. Het sprongetje naar oorlog begrijp ik nietquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan me in die relativiteit wel aardig vinden, in de jouwe en in die van een Perziër - zou dat het geval zijn - maar dan is de vraag wie of wat is the deciding factor bij een conflict, oorlog?
Lubya demonstreert het al heel mooi als je het mij vraagt, het gaat altijd mis daar waar we denken te weten wat de ander wil / vind of denkt, het zou natuurlijk kort door de bocht zijn om te stellen dat omdat de meerderheid van de Iraniërs niet achter hun regime staat dat ze wel pro Westen zijn, er is ook een gulden middenweg natuurlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:23 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik vind mezelf toch wel redelijk geïnformeerd en denk om eerlijk te zijn niet dat het merendeel van alle Iraniërs achter hun regime staat. Het sprongetje naar oorlog begrijp ik nietMaar de doorslaggevende factor in militaire conflicten zijn dingen zoals de wapens die je hebt en de kwaliteit van training van je soldaten denk ik. Misschien is dat het bruggetje dan want ook daarmee is het westen meestal beter
Nou ja ik zou het niet een verlies vinden als de nucleaire ambities van Iran even terug geschroefd worden. En dat eigenlijk meer omdat atoombommen zulke erge wapems zijn die ik bijna tegen elke prijs wil doen verdwijnen. Alle moeite om de creatie van atoombommen tegen de gaan is wat mij betreft de moeite waard. Atoombommen zijn te krachtige wapens om een kleuterklas mentaliteit van dat als pietje ze heeft jantje ze ook moet mogen hebben op los te laten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lubya demonstreert het al heel mooi als je het mij vraagt, het gaat altijd mis daar waar we denken te weten wat de ander wil / vind of denkt, het zou natuurlijk kort door de bocht zijn om te stellen dat omdat de meerderheid van de Iraniërs niet achter hun regime staat dat ze wel pro Westen zijn, er is ook een gulden middenweg natuurlijk.
Wat oorlog betreft, wanneer Iran niet de internationale regels naleeft - in het bijzonder - de Westerse eisen wordt er gedreigd met oorlog en boeten, dood en verderf.. Dat is precies wat Iran hoopt te doen met mensen die binnen haar grenzen niet de regels naleven of gehoorzamen. In het kader van zo een oorlog... waar plaats je de Westerse beschaving dan? Voor zover we daarover kunnen spreken.
En eigenlijk is dat ook al bizar want puur op gevoel is een door de overheid geleverde beul al veel beschaafder. Maar niet echt natuurlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:37 schreef sp3c het volgende:
ff de hele doodstraf discussie terzijde maar als je het doet dan moet je het goed doen zonder enige vorm van emotie ... jij bent schuldig, straf is de dood, paar keer schieten en begraven
itt een beul of een dokter die voor zijn werk op de knop drukt laat je hier mensen een pure moord met voorbedachte rade plegen
Dat klopt inderdaad. Dan word je opgehesen in plaats van dat je valt door een valluik.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:39 schreef __Saviour__ het volgende:
in iran doen ze het vaak ook nog lekker barbaars dmv langzame ophanging
Hè typisch, zoveel komen we genetisch gezien ook overeen met mensapen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:58 schreef Triggershot het volgende:
De Sharia primitief noemen is 98% van de Nederlandse wetgeving primitief noemen, gezien ze dat overeenkomen.
De atoombommen van Iran zijn niet gevaarlijker dan die van Engeland, Rusland, Amerika of China. Ik vind het een beetje jammer dat in de discussies rondom Iran en het gevaar van deze wapens de andere landen een free pass krijgen. Ik kan dat dan eerlijk gezegd niet als een kleuterklas mentaliteit zien, eerder als hypocrisie van de ander, gezien ze in het verleden niet hebben geschroomd om ze te gebruiken. Dan snap ik best dat je als Natie je systeem wilt beschermen tegen de opponent voor wanneer er gevaar dreigt en dat je minimaal op gelijke voet bent.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:41 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nou ja ik zou het niet een verlies vinden als de nucleaire ambities van Iran even terug geschroefd worden. En dat eigenlijk meer omdat atoombommen zulke erge wapems zijn die ik bijna tegen elke prijs wil doen verdwijnen. Alle moeite om de creatie van atoombommen tegen de gaan is wat mij betreft de moeite waard. Atoombommen zijn te krachtige wapens om een kleuterklas mentaliteit van dat als pietje ze heeft jantje ze ook moet mogen hebben op los te laten.
Nee voor overspel dan..quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:45 schreef LoggedIn het volgende:
De doodstraf voor drugshandelDie andere dingen kan ik me op zich nog bij voorstellen (ik keur de doodstraf af, maar daar heerst nou eenmaal een andere cultuur), maar voor zoiets onzinnigs.. 't Zal er wel bij horen
Ziehier het andere nut van hoogwerkers en kranen, wat een inventief volkje is het toch.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:42 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Dan word je opgehesen in plaats van dat je valt door een valluik.
[ afbeelding ]
Brr.
Stenigen komt ook voor bij apen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hè typisch, zoveel komen we genetisch gezien ook overeen met mensapen.
Triggershot vindt het wel "beschaafd" als de getuigenis van een vrouw half zoveel waard is als die van een man. Vraag me af of hij ook mans genoeg is om dat tegen zijn vrouwtje te zeggen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:00 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, die 2% maken juist het verschil tussen primitief en beschaafd. Het venijn zit wel vaker in de details.
ja nu ja ik ben ook GEEN fan van de doodstrafquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:42 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En eigenlijk is dat ook al bizar want puur op gevoel is een door de overheid geleverde beul al veel beschaafder. Maar niet echt natuurlijk.
Vooral je niet er dieper in verdiepen, vooral niet doen, zou de comfort van je hersenen moeten aanpassen en misschien je mening bijstellen dus vooral niet doen. Triggershot weet dat het een ook een deel van de Islamitische beschaving is wanneer er voorbeelden zijn dat het woord van 4 mannelijke getuigen gelijk staat aan die van 1 vrouw.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Triggershot vindt het wel "beschaafd" als de getuigenis van een vrouw half zoveel waard is als die van een man.
Kan ik echt niet mee thuis komen.quote:Vraag me af of hij ook mans genoeg is om dat tegen zijn vrouwtje te zeggen.
Maar 1 van die landen heeft ze ooit gebruikt en dan ook nog eens op een moment dat ze niet echt wisten wat alle voor/nadelen waren. Zelfs China vertrouw ik er wel mee. Ik kan begrijpen dat een hoop mensen Iran niet vertrouwen. En enerzijds is het hypocratie anderzijds is het echt die kleuterklas mentaliteit. En dat is begrijpelijk. Maar ik vind atoombommen te gevaarlijk om dat soort denken goed te keuren.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De atoombommen van Iran zijn niet gevaarlijker dan die van Engeland, Rusland, Amerika of China. Ik vind het een beetje jammer dat in de discussies rondom Iran en het gevaar van deze wapens de andere landen een free pass krijgen. Ik kan dat dan eerlijk gezegd niet als een kleuterklas mentaliteit zien, eerder als hypocrisie van de ander, gezien ze in het verleden niet hebben geschroomd om ze te gebruiken. Dan snap ik best dat je als Natie je systeem wilt beschermen tegen de opponent voor wanneer er gevaar dreigt en dat je minimaal op gelijke voet bent.
Ik ben daar tegenquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja nu ja ik ben ook een fan van de doodstraf
maar dan liever door een beul dan door nabestaandn die bloed willen zien
En hoe zit het met de tegenpartij dan, Iran..? Moeten zij de VS en Engeland wel vertrouwen en er mee vrede mee hebben? Het is mijn inziens kleutermentaliteit om te zeggen dat je niets meer kunt doen omdat je tig jaar geleden al wat wapens wist te bemachtigen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:52 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar 1 van die landen heeft ze ooit gebruikt en dan ook nog eens op een moment dat ze niet echt wisten wat alle voor/nadelen waren. Zelfs China vertrouw ik er wel mee. Ik kan begrijpen dat een hoop mensen Iran niet vertrouwen. En enerzijds is het hypocratie anderzijds is het echt die kleuterklas mentaliteit. En dat is begrijpelijk. Maar ik vind atoombommen te gevaarlijk om dat soort denken goed te keuren.
Van mij mogen alle atoombommen weg hoor dat is het niet. En ik vertrouw ze wel. Amerika is op z'n tijd niet vies van oorlog voeren toch hebben ze na de 2de wereldoorlog die dingen nooit meer gebruikt. Het zijn natuurlijk ook wapens die alleen maar goed zijn als afschrikkingsmiddel. Ze zijn niet handig om te gebruiken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En hoe zit het met de tegenpartij dan, Iran..? Moeten zij de VS en Engeland wel vertrouwen en er mee vrede mee hebben? Het is mijn inziens kleutermentaliteit om te zeggen dat je niets meer kunt doen omdat je tig jaar geleden al wat wapens wist te bemachtigen.
De cruciale vraag is: aan welke kant sta jij? Ik sta aan de kant van Europa. Duidelijk niet aan die van het Iraanse regime. En veel individuele Perzen staan dat ook niet. Ik snap die fascinatie door Europese moslims met die Ahmadinejad dan ook niet. Die vent onderdrukt samen met de heilige raad daar vele tientallen miljoenen moslims.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En hoe zit het met de tegenpartij dan, Iran..? Moeten zij de VS en Engeland wel vertrouwen en er mee vrede mee hebben? Het is mijn inziens kleutermentaliteit om te zeggen dat je niets meer kunt doen omdat je tig jaar geleden al wat wapens wist te bemachtigen.
Ah ja, het aloude "argument". Als je maar veel in de koran leest, word je wijzer.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vooral je niet er dieper in verdiepen, vooral niet doen, zou de comfort van je hersenen moeten aanpassen en misschien je mening bijstellen dus vooral niet doen. Triggershot weet dat het een ook een deel van de Islamitische beschaving is wanneer er voorbeelden zijn dat het woord van 4 mannelijke getuigen gelijk staat aan die van 1 vrouw.
geen fan!!!!quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:54 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik ben daar tegenIk vind wel net als jij dat de hele medewerking van die nabestaanden een extra nare smaak in je mond achterlaat.
Jij bent een enorme aap. En dat bedoel ik niet beledigend, gezien de overeenkomsten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook jij beschikt over de juiste overeenkomsten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:08 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Jij bent een enorme aap. En dat bedoel ik niet beledigend, gezien de overeenkomsten.
Geen zorg ik dacht niet nou wat is die sp3c bloeddorstigquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen fan!!!!
ik ben geen fan, ik vind het niet tof en ik ben wel tegen
verdorie
ik denk dat die helft wel meevalt als we een referendum houden. die helft komt waarschijnlijk uit de koker van onze pokdalige onderzoekskabouter.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:14 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Geen zorg ik dacht niet nou wat is die sp3c bloeddorstigIk ben zelf dus ook tegen de doodstraf maar als ik het goed heb is het al jaren zo dat ongeveer de helft van nederland voor is en de andere helft tegen. Dus mensen die dat anders zien bestaan. En dat zijn wat mij betreft niet meteen foute mensen.
Is het zo zwart-wit dan? Dat jij op enkele pro Israëlische standpunten te betrappen bent betekent toch niet dat jij de onschuldige doden die sterven aan hand van Israëlisch vuur steunt? Ik laat mijn standpunt niet definiëren door de 'goed' / 'slecht' kaders van een ander.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De cruciale vraag is: aan welke kant sta jij? Ik sta aan de kant van Europa. Duidelijk niet aan die van het Iraanse regime. En veel individuele Perzen staan dat ook niet. Ik snap die fascinatie door Europese moslims met die Ahmadinejad dan ook niet. Die vent onderdrukt samen met de heilige raad daar vele tientallen miljoenen moslims.
Dat steun je toch niet?
Ik wil je ook wel specifiek verwijzen naar de verzen, zodat je niet 'veel' hoeft te lezen. Vers waarin staat dat de getuigenis van 4 mannen gelijk is aan die van één vrouw. Of zijn je hersenen te comfortabel bent je huidige standpunten?quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah ja, het aloude "argument". Als je maar veel in de koran leest, word je wijzer.
Sorry, die tegenwerping wordt wat sleets. Kom es met iets beters.
In het geval van een atoomoorlog is het inderdaad zwart-wit. Het is, zoals ik zei, ook een kwestie van regimes, veel meer dan van landen of mensen. Mijn Perzische vrienden hebben een tyfushekel aan Ahmadinejad en keren zich tegen hem als ze kunnen. Waarom ik hem zou moeten steunen als ie een kernbom heeft omdat ie toevallig Iranier is, is me een compleet raadsel.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is het zo zwart-wit dan? Dat jij op enkele pro Israëlische standpunten te betrappen bent betekent toch niet dat jij de onschuldige doden die sterven aan hand van Israëlisch vuur steunt? Ik laat mijn standpunt niet definiëren door de 'goed' / 'slecht' kaders van een ander.
Je hebt wat recente onderzoeken op het netvlies? Zoveel maakt het niet uit. Ik schrijf ook niet alle amerikanen af omdat die nu eenmaal in een land leven waar de doodstraf ook nog voorkomt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat die helft wel meevalt als we een referendum houden. die helft komt waarschijnlijk uit de koker van onze pokdalige onderzoekskabouter.
Dan is het alleen wel jammer te noemen dat het zwart-witte ons al heeft gevonden voordat er überhaupt sprake is van atoomwapens, laat staan een atoomoorlog. Jouw Perzische vrienden en een groot gros van de Perzen hebben een hekel aan Ahmadinejad - getuige de recente verkiezingen van de zomer - maar ook dat maakt het beoordelen van een land(sprogramma) of volk niet zwart-wit, zeker niet onder de definities van een ander.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In het geval van een atoomoorlog is het inderdaad zwart-wit. Het is, zoals ik zei, ook een kwestie van regimes, veel meer dan van landen of mensen. Mijn Perzische vrienden hebben een tyfushekel aan Ahmadinejad en keren zich tegen hem als ze kunnen. Waarom ik hem zou moeten steunen als ie een kernbom heeft omdat ie toevallig Iranier is, is me een compleet raadsel.
Maar dan is de vraag denk ik welk gedeelte van het Iraanse regime jij wel steunt? Ik zie er niets goeds namelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is het zo zwart-wit dan? Dat jij op enkele pro Israëlische standpunten te betrappen bent betekent toch niet dat jij de onschuldige doden die sterven aan hand van Israëlisch vuur steunt? Ik laat mijn standpunt niet definiëren door de 'goed' / 'slecht' kaders van een ander.
Sociale karakter van de staat. Zoals Abdolkarim Soroush ook al zei: 'Sharia is niet het doel, maar een middel naar het doel, rechtvaardigheid laat zich niet beperken door tradities, als de middelen van de Sharia kunnen vervangen worden door betere middelen, dan is het een plicht voor de moslims om de betere middelen als norm te nemen'.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar dan is de vraag denk ik welk gedeelte van het Iraanse regime jij wel steunt? Ik zie er niets goeds namelijk.
Dank je Triggershotquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lubya demonstreert het al heel mooi als je het mij vraagt, het gaat altijd mis daar waar we denken te weten wat de ander wil / vind of denkt, het zou natuurlijk kort door de bocht zijn om te stellen dat omdat de meerderheid van de Iraniërs niet achter hun regime staat dat ze wel pro Westen zijn, er is ook een gulden middenweg natuurlijk.
En dan negeer je de negatieve kanten zoals dat demonstranten gewoon afgeschoten worden? Waarin verschilt die redenering van mensen die het 3de rijk wel ok vonden omdat er toch maar wel mooie snelwegen aangelegd werden? Want als je naar de rest niet kijkt waren het inderdaad hele mooie snelwegen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sociale karakter van de staat. Zoals Abdolkarim Soroush ook al zei: 'Sharia is niet het doel, maar een middel naar het doel, rechtvaardigheid laat zich niet beperken door tradities, als de middelen van de Sharia kunnen vervangen worden door betere middelen, dan is het een plicht voor de moslims om de betere middelen als norm te nemen'.
Vind ik niet.quote:
Iran is niet te vergelijken met het 3e rijk, als je focust op dingen die ze gemeen hebben kan je dat ook zien bij de VS of zelfs bondgenoten van de VS, ik vind je vergelijking dan ook een erg dooddoener, alsof je wanneer je Iran verdedigt de dingen verdedigt die ze gelijk hebben met de Nazi-Duitsland, of alsof wanneer men Israël verdedigt ze de burgerslachtoffers verdedigen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:05 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En dan negeer je de negatieve kanten zoals dat demonstranten gewoon afgeschoten worden? Waarin verschilt die redenering van mensen die het 3de rijk wel ok vonden omdat er toch maar wel mooie snelwegen aangelegd werden? Want als je naar de rest niet kijkt waren het inderdaad hele mooie snelwegen.
Ik vergelijk Iran niet met het 3de rijk. Ik zeg alleen dat als ik me ogen sluit voor de nare dingen en er een pluspuntje uithaal dat ik eigenlijk precies jouw soort redenering hanteer. Jij komt hier met hun sociale stelsel en zegt dat ze wat dat betreft krediet verdienen. Ik kijk naar het totaal plaatje met als meest recente voorbeeld dode Nadia's zo heette ze geloof ik en vind dat dermate erg dat er niets is wat ze goeddoen wat dat kan compenseren. En de redenering van de 3de rijk snelwegen is hetzelfde. En dat is denk ik het punt. Ik kom niet weg met sympathie koesteren voor het 3de rijk omdat ik me wens te concentreren op de spreekwoordelijke vlag op de modderschuit. Kom weg is misschien verkeerde bewoording. Ik zou staan niet staan te kijken dat niemand het met me eens is en ik flink de wind van voren krijg. Rest de vraag of jij een andere behandeling verdientquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iran is niet te vergelijken met het 3e rijk, als je focust op dingen die ze gemeen hebben kan je dat ook zien bij de VS of zelfs bondgenoten van de VS, ik vind je vergelijking dan ook een erg dooddoener, alsof je wanneer je Iran verdedigt de dingen verdedigt die ze gelijk hebben met de Nazi-Duitsland, of alsof wanneer men Israël verdedigt ze de burgerslachtoffers verdedigen.
Of juist als eerste uitgestorven zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:51 schreef klaasdj het volgende:
In nederland zou alleen nog maar de bible belt over blijven.
quote:
Dat ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:04 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Of juist als eerste uitgestorven zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |