abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:39:04 #181
17061 mvt
blame Canada
pi_74025173
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:21 schreef Henno het volgende:
Wel een beetje raar dat een doorzichtig schild blijkbaar geen acute verbranding van netvliezen of ship hulls tot gevolg heeft, staan ze daar allemaal relaxed op hun balkonnetje naar een fucking ster te kijken. Enig idee hoe fel zo'n ding is en hoeveel fotonen er vanaf komen?

Kijk hier in de middag maar eens naar de zon vanaf de aarde... erg gezond voor je... en hier vliegen ze er vlak boven
Natuurlijk kan je het met een korreltje zout nemen allemaal, maar als het schip ontworpen is voor mensachtigen EN ontworpen is om dwars door een zon te vliegen voor brandstof, het schild, de ramen, de wanden, etc vast wel ontworpen zijn om dat te weerstaan.
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:21 schreef unaco het volgende:

[..]

uhuh... Logisch inderdaad dat een schip van enkele miljoenen jaren oud zonnenenergie gebruikt

Aflevering was niet speciaal, maar wel aardig. Tijd voor wat gadgets nu.
Een beschaving, milennia voor op de onze stuurt een schip de ruimte in om nooit terug te komen en nooit van onze brandstof gebruik kan maken moet zelf zijn brandstof ergens tanken. En dan nog enorme hoeveelheden. Dan zijn kernfusie, antimaterie en ZPE de beste bronnen (als ik zo even snel denk).

ZPE : De ancients in Atlantis hadden dit nog steeds niet -edit - niet op zo'n manier dat het 'eeuwig' mee zou kunnen bij een flink verbruik -edit- en volgens mij is Atlantis na Destiny gemaakt.
Antimaterie : Geen idee hoe dat voor handen is in het universum, maar volgens mij vrij moeilijk
Kernfusie : Dit is wat sterren doen, de ster is één brok brandstof voor kernfusie. Volop verkrijgbaar en om die sterren zitten eventueel ook nog planeten met Stargates!

[ Bericht 1% gewijzigd door mvt op 24-10-2009 20:45:30 ]
We were to understand there would be pie and punch?
pi_74025730
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:21 schreef unaco het volgende:

[..]

uhuh... Logisch inderdaad dat een schip van enkele miljoenen jaren oud zonnenenergie gebruikt

Aflevering was niet speciaal, maar wel aardig. Tijd voor wat gadgets nu.
Rush: "The ship is powered by the stars themself. Solar power, quite literally."

Je hebt dus zonne-energie en zonne-energie rechtstreeks uit de atmosfeer van een ster.

Inmiddels vind ik de muziek ook wel een pluspunt. Lekker dramatisch.
Een tijd geleden toen ik de eerdere seizoenen van SG-1 zat te kijken had ik meerdere malen het gevoel alsof ik muziek rechtstreeks uit Macgyver zat te luisteren.

Ik ben nu met SG-1 halverwege seizoen 9 en ik denk dat ik komende of volgende wel met Atlantis kan beginnen. Wel even wennen dat O'Neill zo goed als verdwenen is, maar het is wel een pluspunt dat seizoen 9 met een langlopende verhaallijn begon, de Ori.
Oh, en Vala niet te vergeten.
pi_74026359
Mooiste quote van deze aflevering vond ik trouwens van Eli nadat Rush begon te sputteren over het grote aantal variabelen in de te versturen koersgegevens:

"Math Boy. Send it."
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:48:02 #184
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74027163
Ik vond het leuk om de shuttle weg te zien vliegen. Bij elke scifi film of serie geeft me dat het gevoel dat ik dan écht scifi aan het kijken ben
When all else fails, you always have delusion.
pi_74027579
Ik vond het nogal voorspelbaar eerlijk gezegd, het was de eerste verklaring waar ik aan dacht bij het einde van de vorige aflevering.

Edit: Ah, ik was (vanzelfsprekend) niet de enige.
pi_74027754
Ik denk dat de meeste mensen daar wel aan dachten.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:28:19 #187
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_74028234
Afgezien wat Rush' motivatie zou zijn om de shuttle inclusief mensen te lozen, of te verzwijgen dat hij wist/dacht/hoopte dat het goed zou komen, vraag ik me af waaruit die andere dude dat ineens opmaakte. Afgezien van het feit dat Rush zich uit de loterij haalde wijst niks daarop, of vergis ik me nu? Dan is het toch niks meer en minder dan enge paranoia?

Anyway, TVP. Ik heb Stargate nooit veel aan gevonden, vooral omdat het altijd érg Amerikaans was en de costumes (vooral die slangekoppen) heel erg gedateerd overkwamen. Echter ben ik een fan van Carlyle, en toen een vriend van me me erop wees dat het dichter bij bv. Voyager zit dan SG ben ik het toch gaan proberen, en ik denk dat ik het een tijdje nog blijf volgen.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:47:27 #188
17061 mvt
blame Canada
pi_74028808
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 22:28 schreef Caspian het volgende:
Afgezien wat Rush' motivatie zou zijn om de shuttle inclusief mensen te lozen, of te verzwijgen dat hij wist/dacht/hoopte dat het goed zou komen, vraag ik me af waaruit die andere dude dat ineens opmaakte. Afgezien van het feit dat Rush zich uit de loterij haalde wijst niks daarop, of vergis ik me nu? Dan is het toch niks meer en minder dan enge paranoia?
Rush vond dat ie de extra aandacht niet verdiende, ook niet vanwege het feit dat hij zich had opgeofferd door zichzelf uit die loterij te halen. Je ziet hem half schuldig, half ontkennend nee schudden met zijn hoofd. Om aan te geven dat het geen opoffering was.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_74030974
Toch wel vaag dat een schip dat blijkbaar z'n eigen hachje kan redden, lekker door blijft gaan tot z'n accu's bijna leeg zijn. Je zal verwachten dat ie bij 50% al even bij gaat tanken.
pi_74031132
Dan zou het schip veel vaker moeten refuelen.
pi_74031494
Mooie aflevering, echt vet spectaculair :p
Al heb ik een hekel aan die Chloe-Scott ''relatie'' ze passen totaal niet bij elkaar, beetje als McKay en Keller in SGA (Al ben ik wel weer een McKay fan) .
Verder vond ik Greer hier veel beter te pruimen, vooral toen hij die gast neermepte
Tenslotte vond(en vind) ik Colonel Young echt een enorme zeikerd, ik vind het echt belachelijk dat hij maar een lottery deed omdat 'ze allemaal ongeschikt zijn''. Je hebt altijd nog ongeschikteren, gewoon je verantwoordelijkheid nemen en de best mogelijk groep uitkiezen..

En Rush is geweldig, love him Ik geloof niet dat hij het wist, want zoals je ziet als hij op het dek komt om te kijken is hij echt blij en verrast, hij doet niet alsof IMO.
Daarom vind ik het ook weer geweldig als hij niet ontkent dat hij ergens van wist, maakt hem lekker mysterieus en onberekenbaar.
Beneath the gold, bitter steel
  zondag 25 oktober 2009 @ 00:26:38 #192
87680 Mirel
pi_74031582
Toch gek dat het schip zich met extreme hitte kan opladen, terwijl schepen die duizenden (miljoenen?) jaren later gemaakt worden door de ancients kapot gaan als er bij wijze van spreke een asgard beam op geschoten wordt. Of nemen we aan dat die plasma dingetjes superheet worden?
pi_74031645
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:26 schreef Mirel het volgende:
Toch gek dat het schip zich met extreme hitte kan opladen, terwijl schepen die duizenden (miljoenen?) jaren later gemaakt worden door de ancients kapot gaan als er bij wijze van spreke een asgard beam op geschoten wordt. Of nemen we aan dat die plasma dingetjes superheet worden?
Het hoeft niet de hitte te zijn, het is waarschijnlijker dat het bv de waterstof of de helium-3 van de ster zijn die worden opgenomen en gebruikt voor kernfusie oid om energie op te wekken.

Net nog even snel het eind gekeken, Rush is helemaal mijn type
  zondag 25 oktober 2009 @ 00:33:50 #194
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_74031738
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:29 schreef Fingon het volgende:

[..]

Het hoeft niet de hitte te zijn, het is waarschijnlijker dat het bv de waterstof of de helium-3 van de ster zijn die worden opgenomen en gebruikt voor kernfusie oid om energie op te wekken.
Dan kan je net zo goed een gas-giant pakken.
quote:
Net nog even snel het eind gekeken, Rush is helemaal mijn type
Ik vond hem meer een slap aftreksel van Gaius Baltar, al wordt het langzaamaan beter.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_74031979
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Battlegate: Voyager
ROFL
pi_74032056
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed een gas-giant pakken.
Niet als een ster meer energie oplevert.
quote:
Ik vond hem meer een slap aftreksel van Gaius Baltar, al wordt het langzaamaan beter.
Wat is dat toch steeds met die Baltar vegelijkingen, ik vind hem totaal niet op Baltar lijken.
  zondag 25 oktober 2009 @ 01:02:22 #198
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_74032320
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:49 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Niet als een ster meer energie oplevert.
[..]

Wat is dat toch steeds met die Baltar vegelijkingen, ik vind hem totaal niet op Baltar lijken.
Totaal niet idd:

• Brits
  • Geniale wetenschapper
  • Kan slecht met mensen overweg
  • Neerbuigend tegen minder geniale mensen
  • Is (mede)verantwoordelijk voor het veroorzaken van het hoofdprobleem van de serie
  • Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
    Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
    pi_74032406
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 00:00 schreef athlonkmf het volgende:
    Toch wel vaag dat een schip dat blijkbaar z'n eigen hachje kan redden, lekker door blijft gaan tot z'n accu's bijna leeg zijn. Je zal verwachten dat ie bij 50% al even bij gaat tanken.
    Je vergeet dat ze nu opeens veel stroom zijn gaan gebruiken door vanalles en nog wat aan te gaan zetten en vergeet niet de poging om naar huis te dialen, dat heeft de reserves flink uitgedunt. Wss had het schip anders nog jaaaaaren kunnen doorvliegen.

Ik vind het tot nu toe een heerlijke serie! Al heeft het weinig meer te maken met de originele SG reeks, maar ik vind het zeker niet slecht en blijf sowieso kijken!
    <a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
    <a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
    pi_74032489
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 01:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Totaal niet idd:

• Brits
  • Geniale wetenschapper
  • Kan slecht met mensen overweg
  • Neerbuigend tegen minder geniale mensen
  • Is (mede)verantwoordelijk voor het veroorzaken van het hoofdprobleem van de serie
    [ afbeelding ][ afbeelding ]
  • Dat zijn wel erg oppervlakkige redenen, qua persoonlijkheid lijken ze juist nauwelijks op elkaar, ik zie Baltar nog niet zichzelf opofferen die dacht alleen maar aan het redden van zichzelf. Op 3 van de 5 punten kun je McKay overigen ook vergelijken met Baltar. En overigens is Rush een Schot.

[ Bericht 1% gewijzigd door Johnny Blaze op 25-10-2009 01:16:46 ]
      zondag 25 oktober 2009 @ 01:24:31 #201
    117598 Gebraden_Wombat
    lekker bij rijst
    pi_74032794
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 01:10 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Dat zijn wel erg oppervlakkige redenen, qua persoonlijkheid lijken ze juist nauwelijks op elkaar, ik zie Baltar nog niet zichzelf opofferen die dacht alleen maar aan het redden van zichzelf.
    Dat is iets van de laatste aflevering. Ik zeg toch, het wordt langzaamaan beter
    quote:
    Op 3 van de 5 punten kun je McKay overigen ook vergelijken met Baltar.
    3 van de 5 is niet 5 van de 5. Je kan toch niet ontkennen dat ze beide, zoals ik ergens zo mooi las, de "british brilliant machiavallian scientist" zijn.
    quote:
    En overigens is Rush een Schot.
    Dat zeg ik, brits.
    pi_74033335
    Ik vind de serie steeds beter worden. Dit was ook echt een hele gave aflevering. Die scene met de lottery vond ik echt heel sterk. Ik vind het echt goed dat deze serie veel serieuzer en dramatischer is dan de andere, en dat een keer niet de grootste problemen in 5 minuten worden opgelost. De muziek vind ik ook echt heel goed! Gebeurt niet vaak dat ik in een serie onder de indruk ben van de achtergrond muziek!

Het hele liefdesverhaal tussen Chloe en Scott vond ik wel een beetje vaag en onverwacht. Young begin ik wel steeds beter te vinden. Geniaal hoe die man altijd zo rustig blijft!
    pi_74034646
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 01:54 schreef Ren-E het volgende:
    Ik vind het echt goed dat deze serie veel serieuzer en dramatischer is dan de andere, en dat een keer niet de grootste problemen in 5 minuten worden opgelost.
    Ja, van die typische McKay "omg we're so screwed, we're gonna die horriby... [..] ... oh wait, this might work or we'll all vaporize" momenten zullen we nu wat minder voorkomen denk ik... dat werd op een gegeven moment ook een beetje voorspelbaar.
    quote:
    Het hele liefdesverhaal tussen Chloe en Scott vond ik wel een beetje vaag en onverwacht.
    Ik mag die karakters sowieso niet echt. Heb altijd al een hekel gehad aan huilende meisjes en jongetjes in series/films, en zo komen ze een beetje over.
    quote:
    Young begin ik wel steeds beter te vinden. Geniaal hoe die man altijd zo rustig blijft!
    Hij is mijn favoriet op dit moment. Kalm, serieus en rustig, laat zich niet gek maken, maar wel met de nodige bagage en sympathiek naar de anderen. En zijn bereidheid om zichzelf op te offeren voor de rest (hij ipv. senator in shuttle, zijn naam van de loterij).

De tweede plek is voor Rush imo, ik hou van het mysterieuze om hem heen (wat is hij nou eigenlijk van plan, houdt hij dingen verborgen?). Eli als derde (niks mis met een bijdehand figuur in een serie, hij zorgt voor veel losse momenten tussen de spanning door).

[ Bericht 1% gewijzigd door Fleischmeister op 25-10-2009 02:38:06 ]
    pi_74034717
    Greer vind ik ook steeds beter worden, vind hem ook erg goed gecast.
    As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
    pi_74034794
    http://stargate.mgm.com/view/content/1504/index.html

Stargate 101 waar in het kort wordt verteld hoe het zit met de stargates, misschien voor in de OP?
      zondag 25 oktober 2009 @ 09:39:43 #206
    87680 Mirel
    pi_74036290
    Toch is het nu al geweldig hoe ze bepaalde personages hebben neergezet. Vooral Young en Rush.
    pi_74037000
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 01:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat is iets van de laatste aflevering. Ik zeg toch, het wordt langzaamaan beter
    [..]

3 van de 5 is niet 5 van de 5. Je kan toch niet ontkennen dat ze beide, zoals ik ergens zo mooi las, de "british brilliant machiavallian scientist" zijn.
    [..]

Dat zeg ik, brits.
    McKay = Canadees
      zondag 25 oktober 2009 @ 10:47:46 #208
    28033 Pek
    je moet wat
    pi_74037502
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 10:23 schreef Asgard het volgende:

[..]

McKay = Canadees
    En wie is de koningin van Canada? Juist.
    The difference between the three Abrahamic religions:
    - Christianity mumbling to the ceiling,
    - Judaism mumbling to the wall,
    - Islam mumbling to the floor.
      zondag 25 oktober 2009 @ 10:57:28 #209
    117598 Gebraden_Wombat
    lekker bij rijst
    pi_74037710
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 10:23 schreef Asgard het volgende:

[..]

McKay = Canadees
    Baltar dus, niet McKay. Ik denk niet dat je McKay kan beschrijven als machiavallian
    pi_74038906
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 10:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Baltar dus, niet McKay. Ik denk niet dat je McKay kan beschrijven als machiavallian
    Ah ok.
    In de quote waarop jij reageerde stond nml dit:
    quote:
    Op 3 van de 5 punten kun je McKay overigen ook vergelijken met Baltar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')