Je hebt gelijk, ik heb het inderdaad verkeerd gelezen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Lezen gast.
Ze kunnen via het 0900 nummer de identiteit van de eigenaar achterhalen. Het enige dat ze moeten "bewijzen" is opzet. Iets dat TS in deze thread zelf toegeeft.
Het is niet alsof er elk weekend door meerdere hogescholen naar 0900-nummers van hun leerlingen wordt gebeld.
Nog nooit van gehoord, wel een briljant plan als je dat bij een of andere multinational flikt die 100 euro meer of minder op een telefoonrekening niet opvalt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:08 schreef tjoptjop het volgende:
Vroegah gebeurde dit ook wel eens in de schoonmaak.
06 lijn met een kiestoon. Schoonmaaksters 's avonds aan het werk, belden die nummers en lieten de hoorn van de haak. Werknemers overdag dachten gewoon dat het vanwege het schoonmaken was dat de hoorn eraf lag. Er klonk immers ook niets raars uit de hoorn.
Schoonmakers kregen een deel van de opbrengst.
Dat gaat eventjes goed en uiteindelijk wordt je gepakt.
OT, schandalig en frauduleus handelen
Dit is zo oud als de weg naar rome, KPN heeft een afdeling die zich hiermee bezig houd, en het soort 0900 nummers waar dit mee gebeurd hebben een inbelprofiel wat heel gemakkelijk op te sporen isquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, wel een briljant plan als je dat bij een of andere multinational flikt die 100 euro meer of minder op een telefoonrekening niet opvalt.
Ik ben er nog hoorquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:00 schreef Bill_E het volgende:
Ene is de TS geresteerd? Of is het een grote hoax?
Wat is het uiteindelijke bedrag dat je hebt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:04 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Ik ben er nog hoor
Zal vast wel los lopen. Heb er nog niks over gehoord of iets. Denk niet dat dat nu nog gebeurt, toch?
Ik heb de hogeschool net een mail met een link naar dit topic gestuurd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de hoge school op '0900 weekend' gaat googelen, trouwens.
Alle hogescholen? Knappe jongen ben jijquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb de hogeschool net een mail met een link naar dit topic gestuurd.
Lul nou even niet gast.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:05 schreef JeMoeder het volgende:
Ik heb zo mijn contacten in het hoger onderwijs.
Waarom lul ik? Als ik iemand ken die bij de HBO raad werkt, waar ze een centraal soort intranet hebben lul ik dan?quote:
Yeah right. En alle HBO hogescholen zitten op dat intranet. Ga even lekker interessant doen ofzo. En dan nog. Laat ze het maar bewijzen. Ze vinden me toch niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Waarom lul ik? Als ik iemand ken die bij de HBO raad werkt, waar ze een centraal soort intranet hebben lul ik dan?
Simpele IP opvraag of een aanvraag bij jou 0900 leverancier, daarbij dit bericht en je bent nat maat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:09 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Yeah right. En alle HBO hogescholen zitten op dat intranet. Ga even lekker interessant doen ofzo. En dan nog. Laat ze het maar bewijzen. Ze vinden me toch niet.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Simpele IP opvraag of een aanvraag bij jou 0900 leverancier, daarbij dit bericht en je bent nat maat.
Hoezo 'nu nog'? Een telefoonrekening komt meestal aan het einde van de maand.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:04 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Zal vast wel los lopen. Heb er nog niks over gehoord of iets. Denk niet dat dat nu nog gebeurt, toch?
Eigenlijk vind ik dezeposts wel grappig, maar nee, een simpele IP opvraag bestaat natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Simpele IP opvraag of een aanvraag bij jou 0900 leverancier, daarbij dit bericht en je bent nat maat.
Boeiend, ermee wegkomen doet hij iig niet, mocht de Hogeschool hem met alle geweld willen opsporen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:21 schreef Adames het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dezeposts wel grappig, maar nee, een simpele IP opvraag bestaat natuurlijk niet.
Laten we het hopen, het meest trieste is hoe trots hij er op lijkt te zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Boeiend, ermee wegkomen doet hij iig niet, mocht de Hogeschool hem met alle geweld willen opsporen.
Precies, en wat ook triest is dat hij denkt dat als er na 2 dagen nog niemand bij hem heeft lopen klagen hij vrijuit gaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:51 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Laten we het hopen, het meest trieste is hoe trots hij er op lijkt te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |