dan heb jequote:Op zondag 11 oktober 2009 01:28 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Je zal de politie maar moeten bellen en 0900 nummers zijn geblokkeerd...
Wie trapt die kakkerlak hier even dood?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:02 schreef -jos- het volgende:
domme actie van TS hopelijk pakken ze hem
Wat moet daar in staan dan?quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:37 schreef Arn0 het volgende:
Heb je de Algemene Voorwaarden nu al bekeken?
Iets zoals:quote:
In dit geval gaat het over een ander bedrijf dat 0900 nummers aanbiedt.quote:Het is mogelijk dat INBC op grond van een wettelijk plicht gegevens moet verstrekken, bijvoorbeeld aan de politie in het kader van een opsporingsonderzoek. INBC zal persoonsgegevens in deze gevallen uitsluitend verstrekken als duidelijk is dat het gaat om een gerechtvaardigd verzoek van de instantie aan wie de gegevens moeten worden verstrekt. INBC kan besluiten bepaalde gegevens te bewaren indien dit noodzakelijk is om de rechten van gebruikers van de INBC-diensten of om de rechten van INBC te beschermen.
De kakkerlak hier ben jij.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:32 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Wie trapt die kakkerlak hier even dood?
Hmm heb het even doorgespit maar kan zo'n paragraaf niet vinden in de voorwaarden.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Iets zoals:
[..]
In dit geval gaat het over een ander bedrijf dat 0900 nummers aanbiedt.
fixedquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch geweldig hoeveel mensen bereid zijn TS te helpen.
Hoe kom je daar nou bij dan? Zie je iemand mij helpen?quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch triest hoeveel mensen bereid zijn TS te helpen bij zijn queste geld uit de zak van de hoge school te gappen.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Binnenkort op de FP: Fok!ker ontdekt nieuwe oplichtingsmanier!
Denk je dat ze dat binnen 1 dag hebben uitgezocht?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:18 schreef HalvinCarris het volgende:
Nou vandaag gewoon colleges gehad. Ben niet aangesproken of iets dergelijks door iemand. Via internet kan ik wel zien dat de verbinding inmiddels verbroken is (teller staat al een tijd stil). Nou ja, denk dat het hier wel bij blijft. Chill
Hoezo dat nou weer? Als ik nou echt Halvin Carris heette oke...maar andersquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:34 schreef oompaloompa het volgende:
Als je google-ed op 0900 en weekend is dit de eerste hit, misschien moet je toch ff je posts etc editten....
Ik denk niet dat de hoge school op '0900 weekend' gaat googelen, trouwens.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:37 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Hoezo dat nou weer? Als ik nou echt Halvin Carris heette oke...maar anders
Er valt toch niets te bewijzen.
Nou als ze toevallig net dit weekend een 0900 nummer hebben gebeld en dan in deze thread lezen dat een hogeschool een heel weekend (hetzelfde weekend) jouw nummer heeft gebeld zijn 1 en 1 snel opgeteld hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:37 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Wel iets in die trant als ze willen kijken wat hun rechten zijn...quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de hoge school op '0900 weekend' gaat googelen, trouwens.
surequote:Op maandag 12 oktober 2009 20:37 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Mijn IP adres?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
sure
Je IP Adres waarmee je hier post valt gewoon naar jou terug te leiden, en aangezien internetproviders al meer dan een jaar verplicht zijn te loggen...
En denk je wat Danny doet als de kit langskomt met een dwangbevel
Dat is de eerste stap voor de hogeschool kijken van wie het 0900 nummer is en geld terug laten storten. Maar als ze google-en zien ze hier dat een eigenaar van een 0900-lijn een hogeschool zichzelf heeft laten bellen gedurende precies hetzelfde weekend. Toevallig? zit de eigenaar van de 0900 lijn ook op een hogeschool die het hele weekend een 0900-nummer heeft gebeld. En dan kunnen ze, naast het geld terugvorderen, je ook beschuldigen van diefstal.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:50 schreef dennis00 het volgende:
Ze zullen er echt niet achterkomen via internet wie je bent. Maar ze zullen wel zien dat welk 0900-nummer honderden of zelfs een lage xxxx heeft gekost.
Via die weg zou het wel te achterhalen zijn. Het is natuurlijk onzin dat de Hogeschool gaat googlen en als ze hier al zouden uitkomen, het via FOK zouden regelen om het ip-adres te achterhalen om vervolgens de ISP een dwangbevel te sturen van wie het IP-adres is. Je weet niet eens of je na al dat werk de correcte persoon hebt.
De logische route is contact opnemen met het 0900-bedrijf en op die manier achterhalen naar wie het geld is overgemaakt. Eventueel via een advocaat of rechtsbijstand(van een school?), indien nodig.
Je IP-adres is ************************ Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:49 schreef HalvinCarris het volgende:
Oh en trouwens. Als een admin van FOK! gegevens vrij gaat geven is het ook wel gaar. Dat mag toch niet zomaar?
Lezen gast.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:59 schreef dennis00 het volgende:
Ook al zien ze dit topic, het is veel te omslachtig om iemand te identificeren via een internettopic.
1) Je weet niet of de persoon vanaf zijn huis heeft geinternet.
2) De methode is veel omslachtiger dan een gerechterlijke brief naar het 0900-bedrijf.
1) Via FOK het IP-adres achterhalen, dat kun je misschien via een moderator doen, of je moet anders een gerechterlijke brief naar FOK sturen.
2) Vervolgens moet je een gerechterlijke brief naar de ISP sturen om te achterhalen van wie het IP is. Indien je pech hebt en hij zit bijvoorbeeld bij XS4All, zal je hier een hele rechtzaak voor nodig hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |