Wat betreft misbruik maken en oplichting, daar kan de plaatselijke bevolking ook wat van hoor.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:30 schreef dieselnoi het volgende:
Er worden hier weer foute adviezen gegeven. Spijtig dat buitenlanders altijd weer misbruik van de situatie maken. Zuid-oost Azie heeft echt een prachtige natuur en cultuur. Maar ik heb hier ook echt veel shit gezien wat gewoon niet door de beugel kan.
Dat is echt jammer. Ik heb vaak het idee dat toeristen/buitenlanders hier onverdiend gegigantisch veel respect krijgen en daar ook echt misbruik van maken.
Ik vind het nogal blijk geven van een naieve houding. Ik weet niet of je zelf ervaring hebt anders dan als toerist zijnde, maar het omkopen heet tea money en is gewoon verwacht, als je bijvoorbeeld (als local zijnde) een paspoort aanvraagt schuif je de ambtenaar ook een paar dollar toe om het in plaats van binnen drie weken, binnen drie dagen te krijgen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:24 schreef dieselnoi het volgende:
Nou iemand die aangeeft dat hij een ambtenaar (of meerdere) heeft omgekocht. Iemand die voorstelt om gewoon zonder rijbewijs te gaan rijden. Daarmee overtreed je gewoon de wet. Of vervalsen van officiele documenten.
Kijk dit zijn dingen waar ik mij aan erger. Je word met het hoogste respect en gastvrijheid behandeld maar vervolgens lap je gewoon de regels aan je laars en toen je ook geen enkele respect voor de bevolking en cultuur.
En waarom is dat dan wel niet?quote:Je zit daar maar een beetje als profiteur.
Tuurlijk worden mensen boos op je. Niemand vind het leuk als je negatief over hun land praat. En Thai kunnen erg trots zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 03:15 schreef dieselnoi het volgende:
Nou dat vind ik niet. Ik heb het een paar keer gehad over corruptie met thaise mensen en ze werden echt gewoon boos op mij. Dus daar klopt niets van. Misschien dat de locale politieagent wel warm word van een paar baht maar de hogere opgeleiden kunnen het echt niet waarderen.
En als het al door de locale bevolking gedaan wordt dan hoef je zelf daar toch niet aan mee te doen. Corruptie is slecht en hoort gewoon aangepakt te worden. Op welk niveau of waar het dan ook afspeeld. Zo simpel is het.
De dingen die ik opnoemde vind ik wel extreme gevallen hoor. Dat zou je echt niet in nederland doen. Waarom in thailand dan wel? Alleen omdat de pakkans klein is? Vind ik een slechte ethiek.
Nee zo simpel is het niet, ik spreek in dit geval (ook) voor Laos, waar het qua corruptie nog een graadje erger is. Zoals Breaky al zei, hier is het ten eerste heel oneerlijk (Trouwen met een buitenlander kost handevol geld voor niets, water/elektriciteit is duurder, als je pech hebt betaal je ook nog eens meer huur.).quote:Op vrijdag 4 juni 2010 03:15 schreef dieselnoi het volgende:
Zo simpel is het.
Het etissch aspect is niet zo belangrijk voor mij. Ik wil gewoon een normaal leven hier kunnen opbouwen. Dat gaat niet als ik overal hard tegen in ga.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:54 schreef pickup52 het volgende:
[..]
Nee zo simpel is het niet, ik spreek in dit geval (ook) voor Laos, waar het qua corruptie nog een graadje erger is. Zoals Breaky al zei, hier is het ten eerste heel oneerlijk (Trouwen met een buitenlander kost handevol geld voor niets, water/elektriciteit is duurder, als je pech hebt betaal je ook nog eens meer huur.).
Breekpunt voor mij is dat als de regels niet eerlijk zijn ik ik me er er uit ethisch oogpunt ook niet aan hoef te houden. Daar komt ook het verschil van de pakkans kijken, als die hoog is hou je je alleen daarom al aan de regels, terwijl als die laag is dat juist geen belemmering vormt.
Hartelijk dank voor deze reactie maar ook aan de anderen met reacties!!quote:Op donderdag 3 juni 2010 06:10 schreef breaky het volgende:
[..]
Goede voorbereiding is het halve werk! Sinds dit je eerste keer zou zijn dat je gaat verhuizen naar het buitenland:
- Hou je huis nog even aan als het mogelijk is. Zorg dat je terug kunt naar Nederland mocht het fout gaan.
- Zorg dat je geld op je bank hebt.
- Neem alleen het hoognodige mee vanuit je thuisland.
- Informeer bij je gemeente, werk etc. over je zorgverzekering, eventule uitschrijving. pensioen etc.
- Neem de tijd...neem geen overhaaste beslissingen.
- Zorg dat je in je nieuwe thuisland al een soort basis hebt. Een slaap plaats is uiteraard erg handig.
- Informeer van te voren of je evt. medicijnen of benodigdheden ook in Laos verkrijgbaar zijn. (Voorbeeldje
voor mij zelf: Ik heb gehoorapparaten maar de batterijen daarvoor kan ik dus niet in Laos kopen)
- Zorg dat je globaal op de hoogte bent van de normen en waarden in je nieuwe thuisland.
Etc etc....
Welk forum is dat dan?quote:Op maandag 19 juli 2010 20:11 schreef pickup52 het volgende:
Lees ik net dat een van de meest 'bekende' regulars van het enige andere forum dat ik lees net een bargirl vermoord heeft, haar daarna in stukjes gehakt hebbende ergens in de jungle gedumpt heeft .
Toch vreemd als je zo lang vrolijk op het internet praat met mensen... Echt bizar..
http://www.phuketgazette.(...)010/article8967.html
Ha ha, ja....quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:47 schreef myawaddee het volgende:ps. het moge duidelijk zijn dat ik met thaise getrouwd ben anders werd het een ander verhaal qua werk en huis/grond en de hele mikmak.
Ik ben net terug uit Phuket voor een paar daagjes relaxen. Veels te kort en wil dus graag eens een keer terug komen om te kunnen duiken.quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:57 schreef KNAK het volgende:
Ben, al sinds een week of 2, eindelijk woonachtig in Phuket, ik heb het al flink naar mn zin hier :p
Sorry voor het late antwoord maar hier komt ie;quote:Op zondag 15 augustus 2010 08:40 schreef Gaoxing het volgende:
Heeft een van de Thaissprekenden enig idee welke slang bedoeld wordt met Moo Luam, of iets wat daarop lijkt?
edit: never mind.... mijn Thai in paniek blijkt niet geweldig: het is waarschijnlijk een Ngu LaiEn die bijt niet makkelijk
nog een edit: of was het ngu Leuam? Een soort python die ontzettend agressief is? Oh dear.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |