abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 april 2010 @ 14:10:14 #176
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80303849
We blijven buiten het grote geweld, en dan vind ik het wel leuk. We lopen een stukje in de buurt met waterpistooltjes, en vanmiddag hadden de kinderen uit de buurt post gevat op de hoek, compleet met emmers en supersoakers enzo. Gezellig en gemoedelijk. En heel leuk om te zien hoe vriendelijk de Thai reageren op de kinderen. Echt lief!

De kinders zijn trouwens ook wel schattig. Ik kijk altijd eerst even hoe iemand uit z'n ogen kijkt, aan de lichaamstaal zie je wel of iemand nat wil worden, en dan zeg ik dat ze wel mogen spuiten. Maar eigenlijk durven ze dat niet zo goed
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:02:36 #177
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_80399436
Het is mijn 3de keer hier met Pi Mai/Song Kan. Het is eigenlijk altijd wel leuk en verslaat ruimschoots de manier waarop in Nederland nieuw jaar gevierd wordt!

Soms heb ik natuurlijk niet altijd even zin om nat te worden...maar het het hoort er nou eenmaal bij...beter gezegend dan ongezegend het nieuwe jaar in...

Vorig jaar heb ik ook met een super soaker rondgelopen...dit keer heb ik foto's gemaakt van de jaarlijkse parade.

Eerst was de straat nog leeg...

Het begin van de parade..

Typische iconen van Luang Prabang...

Monniken doen ook altijd mee met de parade...

Miss Luang Prabang is het belangrijkste van de parade...

Druk is het zekeeeeeeeeeeeeer!
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_80429317
Leuk, ik liep vorig jaar ook in die parade
  maandag 10 mei 2010 @ 15:20:38 #179
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_81254510
*BUMP*

Hier nog wat fotootjes van het eind vorige maand, zeg maar het staartje van Lao Nieuw Jaar. Hierbij word in Wat Xieng Thong een belangrijke boedha beeld ge-eerd.

Vrouwlief met kaarsen, bloemen en een flesje met rozenwater:

Het belangrijke boedha beeld zelf...

Nu is de rust wedergekeerd...de meeste toeristen zijn vertrokken en veel restaurants zijn voor een maandje dicht of hanteren andere openingstijden....
Modus Vivendi!
  maandag 10 mei 2010 @ 15:29:04 #180
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_81254835
Mag je eigenlijk tijdens Songkran ook al die corrupte politieagentjes met je super soaker onder vuur nemen?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  maandag 10 mei 2010 @ 19:06:17 #181
24329 KNAK
ff w88,......
pi_81263577
Datum lijkt te zijn vastgesteld. eind juni naar Thailand.

Mai pben rai~!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 04:06:53 #182
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_81283399
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:29 schreef kasper het volgende:
Mag je eigenlijk tijdens Songkran ook al die corrupte politieagentjes met je super soaker onder vuur nemen? o>:)
Ja hoor mag allemaal. Maar het is leuker om de zwaar corrupte lokale politici onder handen te nemen. Helaas vervoeren deze mensen zich uitsluitend in hun grote lexus of mercedes
Modus Vivendi!
pi_81309602
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 04:06 schreef breaky het volgende:

[..]

Ja hoor mag allemaal. Maar het is leuker om de zwaar corrupte lokale politici onder handen te nemen. Helaas vervoeren deze mensen zich uitsluitend in hun grote lexus of mercedes
Of Toyota Hillux Vigo
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:28:54 #184
24329 KNAK
ff w88,......
pi_81616552
Gaat weer lekker tekeer BBQkok
Mai pben rai~!
pi_81617315
Mischien is het snel afgelopen, ze gaan nu met pansterwagens op de barricades inrijden en via de skytrain

http://tweetphoto.com/23008489
http://www.daylife.com/photo/00h9aMYdn07w9?q=bangkok
pi_81813645
Wie weet ben ik over een tijdje ook wel één van de Fokkers die in Zuid-Oost Azië woont. Het wordt dan Laos. Waar precies is nog niet duidelijk. Luang Nam Tha in het noorden spreekt me erg aan maar natuurlijk moet er ook nog wat geld worden verdient om in het levensonderhoud te kunnen voorzien. Met het oog daarop is Vientiane of Luang Prabang weer interessanter misschien. Al zou het uiterste zuiden (Si Phan Don of het Khongdistrict) ook kunnen. Pakse is ook een optie die me wel zou liggen.

Erg leuk topic dit
Kijk ook eens op <a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.golaos.nl</a>
pi_81817968
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:52 schreef GoLaos.nl het volgende:
Wie weet ben ik over een tijdje ook wel één van de Fokkers die in Zuid-Oost Azië woont. Het wordt dan Laos. Waar precies is nog niet duidelijk. Luang Nam Tha in het noorden spreekt me erg aan maar natuurlijk moet er ook nog wat geld worden verdient om in het levensonderhoud te kunnen voorzien. Met het oog daarop is Vientiane of Luang Prabang weer interessanter misschien. Al zou het uiterste zuiden (Si Phan Don of het Khongdistrict) ook kunnen. Pakse is ook een optie die me wel zou liggen.

Erg leuk topic dit
Dat komt natuurlijk door de zwaar pwnende TS

Veel succes alvast in Laos... wanneer ik weer in Azie ben binnenkort breng ik de fokkers in Laos eens een bezoekje
pi_81825028
Ja als ik er ben ben je van harte welkom

Maar zover is het nog niet.
Kijk ook eens op <a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.golaos.nl</a>
pi_81835088
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:52 schreef GoLaos.nl het volgende:

Erg leuk topic dit
Realiseer je je dat in Luang Nam Tha Engels spreken een enorme uitzondering is en er nauwelijks expats zitten? In ieder geval veel succes met de voorbereidingen
pi_81835336
Bedankt voor je reactie. Ik ben me er inderdaad van bewust dat de Engelse taal maar door weinigen zal worden gesproken in Luang Nam Tha (ik weet het ook van mijn voorgaande bezoeken). Dat maakt het nog belangrijker om de taal snel te leren natuurlijk.
  maandag 31 mei 2010 @ 09:35:17 #191
24329 KNAK
ff w88,......
pi_82132764
Nog even en ik kan me een NederThai noemen. kan niet wachten. Dhaka begint steeds meer en meer te jeuken.

Vraag:

Ik ben van plan de eerste weken/maanden mezelf te vervoeren op een brommer/motorcycle.

Ik heb dus geen rijbewijs, Dit heb ik nooit in Nederland gehaald aangezien ik altijd van 16 - 21 jaar op mijn scootertje rondreed. Vanaf mijn 21e ben ik uit NL vertrokken en heb dus al die tijd geen rijbewijs gehaald, ik heb al die jaren een prive chauffeur gehad, nooit bij stilgestaan om dat roze papiertje maar eens te halen.

Afijn, geen auto dus, maar wat dan. een motorfietsje.

Hoe gaat dat? hoe regel je dat? Als buitenlander zonder enige vorm van auto/motor rijbewijs?
Ik heb nog wel ergens mijn Bromfiets certificaat, denk niet dat ze dat goedkeuren :p

Wie kan tips geven?
Mai pben rai~!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 04:17:16 #192
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_82176522
quote:
Op maandag 31 mei 2010 09:35 schreef KNAK het volgende:
Nog even en ik kan me een NederThai noemen. kan niet wachten. Dhaka begint steeds meer en meer te jeuken.

Vraag:

Ik ben van plan de eerste weken/maanden mezelf te vervoeren op een brommer/motorcycle.

Ik heb dus geen rijbewijs, Dit heb ik nooit in Nederland gehaald aangezien ik altijd van 16 - 21 jaar op mijn scootertje rondreed. Vanaf mijn 21e ben ik uit NL vertrokken en heb dus al die tijd geen rijbewijs gehaald, ik heb al die jaren een prive chauffeur gehad, nooit bij stilgestaan om dat roze papiertje maar eens te halen.

Afijn, geen auto dus, maar wat dan. een motorfietsje.

Hoe gaat dat? hoe regel je dat? Als buitenlander zonder enige vorm van auto/motor rijbewijs?
Ik heb nog wel ergens mijn Bromfiets certificaat, denk niet dat ze dat goedkeuren :p

Wie kan tips geven?

Je kunt gewoon je rijbewijs halen in Thailand als je kunt aantonen dat je er woont. Volgens mij hebben ze daar zelfs lessen in het engels.

Hier in Laos heb ik het "gekocht" omdat er geen les matriaal in het Engels bschikbaar was.
Modus Vivendi!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 04:38:46 #193
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_82176560
Ah, een -deels- bekend verhaal KNAK. Ik heb ook nooit m'n rijbewijs gehaald in NL. Wel in Guam, en nu is het dus zaak om steeds waar we wonen een nieuwe aan te vragen, omdat ik dat niet meer in Guam kan. Niet handig....

Mijn situatie in Thailand was dus iets anders, omdat ik wel een geldig rijbewijs had, maar hou er rekening mee dat je hoogstwaarschijnlijk een verklaring van woonplaats nodig hebt. Die krijg je bij het consulaat, maar daarvoor heb je weer een uitschrijvingsbewijs uit NL nodig, van de gemeente waar je het laatst hebt gewoond. Handig om alvast aan te gaan vragen, als je ze niet hebt....
  dinsdag 1 juni 2010 @ 07:14:01 #194
24329 KNAK
ff w88,......
pi_82176801
Een uitschrijvingsbewijs. Okie.. Ik ga nu net toevallig alvorens ik naar Thailand verhuis me weer inschrijven in Nederland aangezien ik daar een huis heb (en i.v.m. o.a. ziektekostenverzekering die ik via NL laat lopen)

Is het niet zo dat wanneer je er als een farang uitziet dat ze automatisch denken dat je een toerist bent en je dan laat gaan, mits je zonder helm/achterlijk doet op de weg e.d. rijdt?

Ik ga in eerste instantie op een ED visa naar Phuket, dus ik vraag me af hoe dit geregeld kan worden. Meer tips a.d.h.v. bovnestaande info?
Mai pben rai~!
pi_82180410
Over Phuket specifiek heb ik gehoord dat ze op zich heel soepel zijn met wat ze accepteren, maar dat je wel IETS moet kunnen tonen, dat komt inderdaad dor het grote aantal toeristen. Maar met helemaal niets lijkt me ook lastig. Laat desnoods iets namaken in Bangkok bijvoorbeeld, de kans dat d e agent engels kan lezen is namelijk heel klein .
  dinsdag 1 juni 2010 @ 11:40:38 #196
24329 KNAK
ff w88,......
pi_82182432
Ik kan natuurlijk mijn skillzzzz tonen door een dagje uit te trekken en wat lessen te nemen... en dan zo;'n kaart in ontvangst te nemen...of niet?
Iets na laten maken kan ik hier ook in Bangladesh. voor 30 Eur heb ik hier een officieel internationaal rijbwijs, wat zelfs ook in Nederland (volgens expats hier, die dit zo gedaan hebben) goedgekeurd wordt.

Ik heb liever een officieel kaartje/papiertje zodat ze niet -als ze ECHT will- mij een oor kunnen aannaaien.

Of is er geen rijschool die na 1x gasgeven en 2 bochtjes een officieel document uitgeeft?
Mai pben rai~!
pi_82189033
Ik zit er samen met een vriend van me nog steeds serieus over na te denken om naar Laos te gaan om daar (een tijd) te gaan wonen en wat op te zetten. Luang Prabang lijkt nu toch wel een goede optie en spreekt ons aan. We zijn wat aan het rondkijken naar huurprijzen en mogelijkheden.

Als iemand nog tips heeft m.b.t. Laos/ Luang Prabang of andere dingen die we misschien niet in het vizier hebben maar die erg belangrijk kunnen zijn bij een verhuizing naar het buiteland lees ik het erg graag
  donderdag 3 juni 2010 @ 06:10:47 #198
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_82268811
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 14:25 schreef GoLaos.nl het volgende:
Ik zit er samen met een vriend van me nog steeds serieus over na te denken om naar Laos te gaan om daar (een tijd) te gaan wonen en wat op te zetten. Luang Prabang lijkt nu toch wel een goede optie en spreekt ons aan. We zijn wat aan het rondkijken naar huurprijzen en mogelijkheden.

Als iemand nog tips heeft m.b.t. Laos/ Luang Prabang of andere dingen die we misschien niet in het vizier hebben maar die erg belangrijk kunnen zijn bij een verhuizing naar het buiteland lees ik het erg graag
Goede voorbereiding is het halve werk! Sinds dit je eerste keer zou zijn dat je gaat verhuizen naar het buitenland:

- Hou je huis nog even aan als het mogelijk is. Zorg dat je terug kunt naar Nederland mocht het fout gaan.

- Zorg dat je geld op je bank hebt.

- Neem alleen het hoognodige mee vanuit je thuisland.

- Informeer bij je gemeente, werk etc. over je zorgverzekering, eventule uitschrijving. pensioen etc.

- Neem de tijd...neem geen overhaaste beslissingen.

- Zorg dat je in je nieuwe thuisland al een soort basis hebt. Een slaap plaats is uiteraard erg handig.

- Informeer van te voren of je evt. medicijnen of benodigdheden ook in Laos verkrijgbaar zijn. (Voorbeeldje
voor mij zelf: Ik heb gehoorapparaten maar de batterijen daarvoor kan ik dus niet in Laos kopen)

- Zorg dat je globaal op de hoogte bent van de normen en waarden in je nieuwe thuisland.

Etc etc....
Modus Vivendi!
pi_82271007
Er worden hier weer foute adviezen gegeven. Spijtig dat buitenlanders altijd weer misbruik van de situatie maken. Zuid-oost Azie heeft echt een prachtige natuur en cultuur. Maar ik heb hier ook echt veel shit gezien wat gewoon niet door de beugel kan.

Dat is echt jammer. Ik heb vaak het idee dat toeristen/buitenlanders hier onverdiend gegigantisch veel respect krijgen en daar ook echt misbruik van maken.
pi_82281904
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:30 schreef dieselnoi het volgende:
Er worden hier weer foute adviezen gegeven. Spijtig dat buitenlanders altijd weer misbruik van de situatie maken. Zuid-oost Azie heeft echt een prachtige natuur en cultuur. Maar ik heb hier ook echt veel shit gezien wat gewoon niet door de beugel kan.

Dat is echt jammer. Ik heb vaak het idee dat toeristen/buitenlanders hier onverdiend gegigantisch veel respect krijgen en daar ook echt misbruik van maken.
Welke adviezen bedoel je dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')