Ja hoor mag allemaal.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:29 schreef kasper het volgende:
Mag je eigenlijk tijdens Songkran ook al die corrupte politieagentjes met je super soaker onder vuur nemen? o>:)
Of Toyota Hillux Vigoquote:Op dinsdag 11 mei 2010 04:06 schreef breaky het volgende:
[..]
Ja hoor mag allemaal.Maar het is leuker om de zwaar corrupte lokale politici onder handen te nemen. Helaas vervoeren deze mensen zich uitsluitend in hun grote lexus of mercedes
Dat komt natuurlijk door de zwaar pwnende TSquote:Op zondag 23 mei 2010 23:52 schreef GoLaos.nl het volgende:
Wie weet ben ik over een tijdje ook wel één van de Fokkers die in Zuid-Oost Azië woont. Het wordt dan Laos. Waar precies is nog niet duidelijk. Luang Nam Tha in het noorden spreekt me erg aan maar natuurlijk moet er ook nog wat geld worden verdient om in het levensonderhoud te kunnen voorzien. Met het oog daarop is Vientiane of Luang Prabang weer interessanter misschien. Al zou het uiterste zuiden (Si Phan Don of het Khongdistrict) ook kunnen. Pakse is ook een optie die me wel zou liggen.
Erg leuk topic dit![]()
![]()
Realiseer je je dat in Luang Nam Tha Engels spreken een enorme uitzondering is en er nauwelijks expats zitten? In ieder geval veel succes met de voorbereidingenquote:Op zondag 23 mei 2010 23:52 schreef GoLaos.nl het volgende:
Wie weet ben ik over een tijdje ook wel één van de Fokkers die in Zuid-Oost Azië woont. Het wordt dan Laos. Waar precies is nog niet duidelijk. Luang Nam Tha in het noorden spreekt me erg aan maar natuurlijk moet er ook nog wat geld worden verdient om in het levensonderhoud te kunnen voorzien. Met het oog daarop is Vientiane of Luang Prabang weer interessanter misschien. Al zou het uiterste zuiden (Si Phan Don of het Khongdistrict) ook kunnen. Pakse is ook een optie die me wel zou liggen.
Erg leuk topic dit![]()
![]()
quote:Op maandag 31 mei 2010 09:35 schreef KNAK het volgende:
Nog even en ik kan me een NederThai noemen. kan niet wachten. Dhaka begint steeds meer en meer te jeuken.
Vraag:
Ik ben van plan de eerste weken/maanden mezelf te vervoeren op een brommer/motorcycle.
Ik heb dus geen rijbewijs, Dit heb ik nooit in Nederland gehaald aangezien ik altijd van 16 - 21 jaar op mijn scootertje rondreed. Vanaf mijn 21e ben ik uit NL vertrokken en heb dus al die tijd geen rijbewijs gehaald, ik heb al die jaren een prive chauffeur gehad, nooit bij stilgestaan om dat roze papiertje maar eens te halen.
Afijn, geen auto dus, maar wat dan. een motorfietsje.
Hoe gaat dat? hoe regel je dat? Als buitenlander zonder enige vorm van auto/motor rijbewijs?
Ik heb nog wel ergens mijn Bromfiets certificaat, denk niet dat ze dat goedkeuren :p
Wie kan tips geven?
Goede voorbereiding is het halve werk! Sinds dit je eerste keer zou zijn dat je gaat verhuizen naar het buitenland:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:25 schreef GoLaos.nl het volgende:
Ik zit er samen met een vriend van me nog steeds serieus over na te denken om naar Laos te gaan om daar (een tijd) te gaan wonen en wat op te zetten. Luang Prabang lijkt nu toch wel een goede optie en spreekt ons aan. We zijn wat aan het rondkijken naar huurprijzen en mogelijkheden.
Als iemand nog tips heeft m.b.t. Laos/ Luang Prabang of andere dingen die we misschien niet in het vizier hebben maar die erg belangrijk kunnen zijn bij een verhuizing naar het buiteland lees ik het erg graag
Welke adviezen bedoel je dan?quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:30 schreef dieselnoi het volgende:
Er worden hier weer foute adviezen gegeven. Spijtig dat buitenlanders altijd weer misbruik van de situatie maken. Zuid-oost Azie heeft echt een prachtige natuur en cultuur. Maar ik heb hier ook echt veel shit gezien wat gewoon niet door de beugel kan.
Dat is echt jammer. Ik heb vaak het idee dat toeristen/buitenlanders hier onverdiend gegigantisch veel respect krijgen en daar ook echt misbruik van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |