Ik hoop van niet, het wordt me wat te heet onder de voeten, gisteren een behoorlijke politiepresence voor mijn huis druk aan het schrijven en bellen, dus ik ga een tijdje naar Udon. Zou me niets verbazen als vannacht ineens wat teleurgestelde agenten voor een leeg huis staan.quote:Op zondag 6 december 2009 05:24 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik heb ook gehoord dat het nu moeilijk is om via de friendship bridge naar Thailand te gaan.
Hier in Luang Prabang trouwens nergens last van, mocht je er even uit willen. De politie kan soms vervelend doen maar soms een paar brutale woorden richting hun kant kan ze als eens wegjagen. Moet je wel alle papieren op orde hebben natuurlijk.quote:Op maandag 7 december 2009 04:02 schreef pickup52 het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, het wordt me wat te heet onder de voeten, gisteren een behoorlijke politiepresence voor mijn huis druk aan het schrijven en bellen, dus ik ga een tijdje naar Udon. Zou me niets verbazen als vannacht ineens wat teleurgestelde agenten voor een leeg huis staan.
Absurd indd, al die regels die ze speciaal voor die SEA games hebben ingevoerd...quote:Op maandag 7 december 2009 04:02 schreef pickup52 het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, het wordt me wat te heet onder de voeten, gisteren een behoorlijke politiepresence voor mijn huis druk aan het schrijven en bellen, dus ik ga een tijdje naar Udon. Zou me niets verbazen als vannacht ineens wat teleurgestelde agenten voor een leeg huis staan.
Nou op zich is het allemaal wel goedgekomen, ik moest namelijk toch tijdelijk terug naar Nederland voor tentamens en ik heb maar even een kleine vakantie in Udon genomen 5 dagen vantevoren. Nu zit ik dus in Nederland te blokken en over een kleine maand weer terug en dan is alles waarschijnlijk weer gewoon rustig. (Tot de volgende SEA games ergens in 2030quote:Op woensdag 16 december 2009 01:02 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Absurd indd, al die regels die ze speciaal voor die SEA games hebben ingevoerd...![]()
Hoe lang ga je nu elders verblijven, denk je?
Oh perfect! Hoe tentamens toch nog een keer goed uit kunnen komen!quote:Op woensdag 16 december 2009 10:53 schreef pickup52 het volgende:
[..]
Nou op zich is het allemaal wel goedgekomen, ik moest namelijk toch tijdelijk terug naar Nederland voor tentamens en ik heb maar even een kleine vakantie in Udon genomen 5 dagen vantevoren. Nu zit ik dus in Nederland te blokken en over een kleine maand weer terug en dan is alles waarschijnlijk weer gewoon rustig. (Tot de volgende SEA games ergens in 2030)
Ik ben net teruggekomen uit Vientiane. Heel veel politie maar die waren er meer voor om het verkeer in goed banen te regelen. Verder absoluut geen last gehad en er heersde een soort feest stemming. Ook nog even een laotiaans rijbewijs opgepikt en mijn vrouw heeft een visa voor de USA. Gewoon een leuke week achter de rug dus in "cosmopolitan Vientiane"quote:Op donderdag 17 december 2009 12:25 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh perfect! Hoe tentamens toch nog een keer goed uit kunnen komen!![]()
Succes in ieder geval bij het blokken, en we horen het wel hoe de situatie is als je weer terug bent straks hè?
Ik ben jaloersquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:26 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik ben net teruggekomen uit Vientiane. Heel veel politie maar die waren er meer voor om het verkeer in goed banen te regelen. Verder absoluut geen last gehad en er heersde een soort feest stemming. Ook nog even een laotiaans rijbewijs opgepikt en mijn vrouw heeft een visa voor de USA. Gewoon een leuke week achter de rug dus in "cosmopolitan Vientiane"
Reken op ongeveer 10 dagen. Vientiane kan in 5 dagen maar in Laos zelf gaat het allemaal wat langzamerquote:Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef Ruud het volgende:
Even een vraagje: weet iemand hoe lang het duurt voordat post vanuit Nederland aan komt in Laos (Luang Prabang)?
Thanksquote:Op vrijdag 25 december 2009 02:25 schreef breaky het volgende:
[..]
Reken op ongeveer 10 dagen. Vientiane kan in 5 dagen maar in Laos zelf gaat het allemaal wat langzamer
Ik heb ooit op de chinese markt in Vientiane een shirt zien hangen met een hakenkruis erop. Had bijna zoiets van dat moet weggehaald worden. Maarja had ook toen ook wel door dat mischien maar weinig mensen in Azie weten waar een hakenkruis in Europa voor staat...quote:Op donderdag 31 december 2009 11:58 schreef pickup52 het volgende:
Nog iets dat me ook wel opgevallen is, de nazistische symbolen die gewoon maar gedragen worden, waarschijnlijk uit onwetendheid over het europese verleden. De eerste keer dat ik in Thailand iemand zag lopen met een groot hakenkruis op zijn buik kon ik mijn ogen niet geloven.. en dan dit, ook al is het twee jaar oud ik werd er nu toevallig heen gelinkt ergens:
http://teakdoor.com/famou(...)lebrates-nazism.html
NSFW (nou ja als je in Thailand werkt zullen ze er wel bekend mee zijn)
Hoop dat je het gaat lukken....eerst slikten zelfs automaten die dingen in plaats van Euro's. Volgens mij is de 10 baht munt daarna iets aangepast zodat dat in iedergeval niet meer werkt...quote:Op donderdag 31 december 2009 14:06 schreef pickup52 het volgende:
En vanavond lekker 10 baht munten uitgeven in de Nederlandse kroegen. Ethish verantwoord? niet echt. Rendabel? Zeker!
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:20 schreef pickup52 het volgende:
*schopt*
Waarom krijg ik mijn vriendin de volgende 2 mythen maar niet uit haar hoofd gepraat:
-Als je te veel en te koud water drinkt krijg je een keelontsteking.![]()
-Als je teveel kookt boven een houtskool krijg je (vermoedelijk door de warmte) een donkere huid (en dat wil je natuurlijk niet...)![]()
Maar het is niet dat zij dit als enige gelooft, Elke Lao die ik er naar vroeg wist ook zeker dat het zo was...
Dat eerste inderderdaad....dat laatste heb ik hier nog niet eerder gehoord. Gelukkig is mijn vrouw niet zo panisch over een lichte huid als veel andere Laotiaanse meiden. Alles waar "whitening lotion" inzit hoeft ze niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:20 schreef pickup52 het volgende:
*schopt*
Waarom krijg ik mijn vriendin de volgende 2 mythen maar niet uit haar hoofd gepraat:
-Als je te veel en te koud water drinkt krijg je een keelontsteking.![]()
-Als je teveel kookt boven een houtskool krijg je (vermoedelijk door de warmte) een donkere huid (en dat wil je natuurlijk niet...)![]()
Maar het is niet dat zij dit als enige gelooft, Elke Lao die ik er naar vroeg wist ook zeker dat het zo was...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |