Morgen nog niet eens, de helft van de bevolking (als 't al niet meer is) pakt het kapmes als ze aan het eind van de dag hun paar schamele verdiende euro's niet letterlijk in de handen hebben. Modern kapitalisme zal er dus ook niet snel komen, (zeg maar gerust nooit).quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja, het is de mentaliteit daar. Er wordt niet veel aan de toekomst gedacht, maar alleen maar aan vandaag en morgen.
Dat is niet waar, iemand die om microkrediet vraagt is JUIST begonnen met lange termijn denken, daarom moet je dat ook zoveel mogelijk stimuleren, en iedereen kan het.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja, het is de mentaliteit daar. Er wordt niet veel aan de toekomst gedacht, maar alleen maar aan vandaag en morgen.
Ja maar niet iedereen denkt zo. Hun leiders denken ook niet allemaal op de lange termijn. Iets wat je in China wel bijvoorbeeld ziet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:33 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat is niet waar, iemand die om microkrediet vraagt is JUIST begonnen met lange termijn denken, daarom moet je dat ook zoveel mogelijk stimuleren, en iedereen kan het.
helemaal eens!quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:33 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat is niet waar, iemand die om microkrediet vraagt is JUIST begonnen met lange termijn denken, daarom moet je dat ook zoveel mogelijk stimuleren, en iedereen kan het.
Waarom is er bv geen goed centrum voor landbouw/mijn-wetenschap daar ?quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik weet niet wat kortzichtiger en dommer is, de mensen die daar hun eigen bedrijven en toekomst afbreken, of onze eigen minister Koenders die ze beloont met zakken geld.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:39 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zo kortzichtig, zo dom...Het wordt nooit wat daar
Nog 1 keertje dan. Zelfontwikkeling betekent onafhankelijkheid. Onafhankelijkheid betekent zelfredzaamheid. Zelfredzaamheid zorgt er op langere termijn misschien voor dat die leiders waar je op doelt geen leider meer zijn in de toekomst.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja maar niet iedereen denkt zo. Hun leiders denken ook niet allemaal op de lange termijn. Iets wat je in China wel bijvoorbeeld ziet.
Als alleen op klein niveau (kleine ondernemers bijv.) op lange termijn gedacht wordt, heb je niet zoveel aan. Op groot niveau, op macro niveau moet ook aan de lange termijn gedacht worden.
Hun leiders hebben dus ook een lange termijn visie nodig. Iets wat je in China wel ziet, ondanks dat hun leiders ook corrupt zijn.
Tja...quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:39 schreef qonmann het volgende:
[..]
Waarom is er bv geen goed centrum voor landbouw/mijn-wetenschap daar ?
Donorlanden zouden het best willen bekostigen.
In Zimbabwe lukt het ze niet om de overgenomen boerderijen draaiende te houden.
Sterker nog op dag 1 van de overname wordt alles vernield en gesloopt.
Er wordt nog één keer geoogst en dan is het afgelopen
Alleen niet iedereen doet het, ik weet alleen niet of dat voortkomt uit onwetendheid, verschil van visie, desinteresse of egoisme.quote:
Dat is ook mijn visie. In eerdere topics zei ik ook dat Afrika revoluties nodig heeft. Waarbij het volk de leiders afzet. Europa is ook niet op de een of andere dag een welvarend continent geworden. Daarbij zijn revoluties nodig geweest en er is veel bloed gevloeid.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:40 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nog 1 keertje dan. Zelfontwikkeling betekent onafhankelijkheid. Onafhankelijkheid betekent zelfredzaamheid. Zelfredzaamheid zorgt er op langere termijn misschien voor dat die leiders waar je op doelt geen leider meer zijn in de toekomst.
De westerse wereld heeft in de geschiedenis ook een aantal revoluties nodig gehad om te komen waar het nu is, ik ben blij dat toen niet iedereen dacht, laat Germanie maar zoals het is, dat wordt toch nooit meer wat....
Dan zijn ze goed op weg, want zo is kapitalisme ook begonnen (en nog steeds aan de gang). Dirk Scheringa iemand?quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:46 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Alleen niet iedereen doet het, ik weet alleen niet of dat voortkomt uit onwetendheid, verschil van visie, desinteresse of egoisme.
Dat is de helaas basis ja, maar daarna heeft iedereen de keuze om zelf te beslissen hoe ze hun leven willen leiden in een geslaagde democratie.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan zijn ze goed op weg, want zo is kapitalisme ook begonnen (en nog steeds aan de gang). Dirk Scheringa iemand?![]()
Vergeet niet dat eerlijkheid een Marxistisch gegeven is, kapitalisme is gebaseerd op egoïsme (crux gezegd).
Omdat ze grondstoffen hebben. Het is een vrij eenvoudig antwoord.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:54 schreef Zienswijze het volgende:
Tja, veel Aziatische landen krijgen ook ontwikkelingshulp, maar de meeste Aziatische landen ontwikkelen zich wel en kennen economische groei. Met China als vooruitstrevende uitschieter.
Waarbij ook Aziatische landen corrupt zijn.
Waarom lukt het dan niet bij vrijwel alle Afrikaanse landen?
Mugabe wil ook niet dat het wat wordt. Als het wat zou worden zouden zijn burgers rijk kunnen worden. Geld betekent macht, want je kunt met geld huurlingen en wapens kopen. Mugabe wil dat niet dus die gaat boerderijen slopen. Geld heeft ie toch wel. Ook al is er hyperinflatie.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:39 schreef qonmann het volgende:
[..]
Interessante eye opener!quote:Op zondag 11 oktober 2009 03:48 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Omdat ze grondstoffen hebben. Het is een vrij eenvoudig antwoord.
Een staatshoofd in Azië heeft zijn burgers nodig om rijk te worden (vaak richting democratie).
Een staatshoofd in Afrika heeft zijn grondstoffen om rijk te worden, en heeft daarmee geld om zijn leger en politie te betalen om zijn volk onder de duim te houden (dictatuur).
Je doelt alleen op zimbabwe denk ik? Je kunt niet dat kutland als voorbeeld nemen voor heel afrika. Ik heb nog een tijdje in namibie en tanzania gezeten. Het gaat daar aardig goed, en niet alle afrikaanse landen zijn rotzooi. Terug de keuken in hoofdoekjequote:Op zondag 11 oktober 2009 01:39 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ha ha..quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:23 schreef ShadyLane het volgende:
Wordt er hier nu gesuggereerd dat westerse leiders wel aan de lange termijn denken?
Beperk je eens tot de zwarte leiders daar..quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:23 schreef ShadyLane het volgende:
Wordt er hier nu gesuggereerd dat westerse leiders wel aan de lange termijn denken?
4 jaar is toch best lang?quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:23 schreef ShadyLane het volgende:
Goed punt, want waarom was Zuid-Afrika tijdens de Apartheid een land waar menig land jaloers op kon zijn, met als parel de steden met de minste criminaliteit in het hele continent en een van de veiligste van de wereld. Nu dat is afgeschaft is het een van de meest onveilige steden, en verkeerd het land in chaos.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:37 schreef qonmann het volgende:
[..]
Beperk je eens tot de zwarte leiders daar..
Waarom bouwt men niets op daar ?
Het was dan ook een soort openbare gevangenis.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Goed punt, want waarom was Zuid-Afrika tijdens de Apartheid een land waar menig land jaloers op kon zijn, met als parel de steden met de minste criminaliteit in het hele continent en een van de veiligste van de wereld. Nu dat is afgeschaft is het een van de meest onveilige steden, en verkeerd het land in chaos.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |