1 |
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:15 schreef densmee het volgende:
gaaf spel maar ik krijg het beeld niet gedraaid
O.oquote:
ja andersom dus he, als je tussen bomen rails moet leggen is dat soms lastig te zienquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Maarreh, wat zou het nut zijn van het draaien van het beeld? Dan zijn de letters zo lastig te lezen
Daar heb je dynamite voorquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:08 schreef densmee het volgende:
[..]
ja andersom dus he, als je tussen bomen rails moet leggen is dat soms lastig te zien
Dan maak je de bomen invisiblequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:08 schreef densmee het volgende:
[..]
ja andersom dus he, als je tussen bomen rails moet leggen is dat soms lastig te zien
Ik weet nooit of er überhaupt bomen zijn, ik heb ze standaard onzichtbaarquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:02 schreef BasOne het volgende:
Stelletje boomknuffelaars.... OPBLAZEN DIE HAP
Welke graphics gebruik je daarvoor?quote:
Is niet van mijquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Welke graphics gebruik je daarvoor?
Is met de huidige pathfinder niet meer nodigquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:17 schreef RIVDSL het volgende:
Weet niet hoe het met de huidige pathfinder zit, maar vroeger moest je de ingangs seinen van de perrons altijd in twee richtingen laten staan. Dan werd altijd het vrije platform gepakt.
Nooit zolang de server in mijn beheer is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:06 schreef BasOne het volgende:
Wanneer gaan we een Toyland kaart doen
http://grfcrawler.tt-forums.net/details.php?do=details&id=39quote:En waar de N**K kan ik de mars versie vinden....
AAAAAwwwww Desert danquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Nooit zolang de server in mijn beheer is.
[..]
http://grfcrawler.tt-forums.net/details.php?do=details&id=39
Dat kan wel een keer.quote:
Probeer http://lingen.nu/ttd/mars.zip eens.quote:En nope, geen mars conversion kit op die link.
Weer eens wat andersquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:21 schreef BasOne het volgende:
En Bartholomew wat, bezielde je om een 512*2048 kaart te maken
Vanaf nu wordt er alleen nog maar aan landschapsvorming gedaan, terraforming is uit den boze.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:13 schreef Bart het volgende:
Oke, ik dacht dat ik alles gezien had, maar deze discussie op tt-forums.net gaat echt helemaal nergens over
Shit, moet ik de serverregels aanpassenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:15 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Vanaf nu wordt er alleen nog maar aan landschapsvorming gedaan, terraforming is uit den boze.
2048*2048quote:
Wie dan?quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:58 schreef BasOne het volgende:
yup, was bezig met een waterweg voor bootjes en iemand liep het te verkloten door al het land constant te verhogen en wegen/spoor aan te leggen.
Andere boten waren door verhoogd land ingesloten, geen ruimte meer voor oilrigs omdat er geen zee meer was.
Dat is toch vrij makkelijk te voorkomen door kanalen aan te leggen?quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:58 schreef BasOne het volgende:
yup, was bezig met een waterweg voor bootjes en iemand liep het te verkloten door al het land constant te verhogen en wegen/spoor aan te leggen.
Andere boten waren door verhoogd land ingesloten, geen ruimte meer voor oilrigs omdat er geen zee meer was.
omdat ik even boos was dat het land verkloot was in de tijd tussen 8 en 12 is dat gebeurd..quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:58 schreef BasOne het volgende:
yup, was bezig met een waterweg voor bootjes en iemand liep het te verkloten door al het land constant te verhogen en wegen/spoor aan te leggen.
Andere boten waren door verhoogd land ingesloten, geen ruimte meer voor oilrigs omdat er geen zee meer was.
Omdat jij boos bent ga je het ook maar verkloten? Wie denk je dat je bentquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:39 schreef rener het volgende:
[..]
omdat ik even boos was dat het land verkloot was in de tijd tussen 8 en 12 is dat gebeurd..
en de boten heb ik niet geblokkeerd..
hoop dat mensen vanaf nu niet weer gaan verkl*****
Misschien ook sporen aanleggen boven je station? Zodat ze eruit kunnen rijden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:49 schreef Hmail het volgende:
Oke, ik ben een beetje aan het frutten met die Pre-, en Exit signals, in samenwerking met een roll on/off station. Ik krijg het helaas maar niet werkend Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
[ afbeelding ]
Zoals je ziet gaat de trein die aan komt rijden naar het meest rechtse platform, i.p.v het vrije platform. Als ik hem dwing dat platform te nemen (door de desbetreffende trajecten te verwijderen, en hem maar één keus te geven) komt de volgende trein wel voor het Pre-signal, en blijft daarvoor wachten tot een baan vrij is. Dan kiest hij echter weer het verkeerde spoor, en blijft voor een vol traject wachten.
Ik snap het echt niet meer
Die heeft ie voor de test verwijderdquote:Op zondag 11 oktober 2009 14:50 schreef CasB het volgende:
[..]
Misschien ook sporen aanleggen boven je station? Zodat ze eruit kunnen rijden
De FOK!serverquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Op welke servers spellen de Fokers het meest?
Die draait op het subtropische landschap en daar heb ik geen ervaring meequote:
quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:50 schreef CasB het volgende:
[..]
Misschien ook sporen aanleggen boven je station? Zodat ze eruit kunnen rijden.
hit enter, type, hit enterquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:16 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe stuur je ook al weer berichten?
Is weer een paar jaar geleden dat ik het speelde
Daarom toch juist leukquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Die draait op het subtropische landschap en daar heb ik geen ervaring mee
Volgens mij moet je seinen zo aanpassen:quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:54 schreef Hmail het volgende:
[..]
Dat is dus voor de test gedaan, maakt geen verschil hoor.
Iemand heeft je vijver dichtgegooid (ik was het niet).quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:47 schreef DrDentz het volgende:
Voor geen goud, mijn HQ heeft een custom-made polder.
Afgunst hè.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:43 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Iemand heeft je vijver dichtgegooid (ik was het niet).
There is allways onequote:
Mwa, echt hoog ligt het niveau meestal niet op de Fok!server...quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef iFries het volgende:
Is dat online spelen ook voor absolute beginners? Of kan ik beter gewoon eerst zelf even spelen ..
Dan moet ik er vanavond ook maar eens heenquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:44 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Mwa, echt hoog ligt het niveau meestal niet op de Fok!server...
Wat ook niets uitmaakt overigens, er is toch niet echt veel concurrentie en failliet gaan is bijna onmogelijk.
Wie?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:49 schreef Pollewoppie het volgende:
he is er een server-mod oid? loopt iemand mijn regenwoud te slopen waardoor ik geen hout meer krijg...
Neuh, ik joindequote:
dat houtbedrijf(als die er zit) sloopt zelf die bossen..quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:49 schreef Pollewoppie het volgende:
he is er een server-mod oid? loopt iemand mijn regenwoud te slopen waardoor ik geen hout meer krijg...
Niet het hele bos dat er omheen zit in 1 secondequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:17 schreef rener het volgende:
[..]
dat houtbedrijf(als die er zit) sloopt zelf die bossen..
Extreme Loggersquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Niet het hele bos dat er omheen zit in 1 seconde
bedoelde natuurlijk in stappenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Niet het hele bos dat er omheen zit in 1 seconde
Zodra er een trein komt die staal gaat vervoeren, zal de fabriek beginnen te produceren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:56 schreef iFries het volgende:
Het is voor jullie waarschijnlijk gesneden koek .. maaruh .. Waarom doet deze hoogover niks?
[ afbeelding ]
Er worden treinen vol met ijzererts heen gebracht .. maar werken, ho maar!
Moet ik nog ergens aangeven dat het ijzererts wat naar dit station is gebracht door de hoogover gebruikt mogen worden oid?
ah tnx!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:07 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zodra er een trein komt die staal gaat vervoeren, zal de fabriek beginnen te produceren.
Doe eens screenshots met ctrl-s makenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:56 schreef iFries het volgende:
Het is voor jullie waarschijnlijk gesneden koek .. maaruh .. Waarom doet deze hoogover niks?
[ afbeelding ]
Er worden treinen vol met ijzererts heen gebracht .. maar werken, ho maar!
Moet ik nog ergens aangeven dat het ijzererts wat naar dit station is gebracht door de hoogover gebruikt mogen worden oid?
Plus dat de productie van de hoogoven pas de volgende maand te zien is in het scherm van de hoogoven. Het staal wordt wel gelijk op het station gezet, mits er dus een staaltrein rijdt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:07 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zodra er een trein komt die staal gaat vervoeren, zal de fabriek beginnen te produceren.
Sorryquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:02 schreef Strolie75 het volgende:
Op verzoek off topic posts over geld terugkrijgen gedelete.
quote:
Is dat zo?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:17 schreef rener het volgende:
[..]
dat houtbedrijf(als die er zit) sloopt zelf die bossen..
Dat kan, maar dan moet je wel de optie aanzetten. Niet dat het nut heeft aangezien breakdowns uitstaan op de server.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Moet je trouwens iedere keer zelf je treinen vernieuwen?
Kun je dit niet automatisch laten doen (op de Fok! Server)?
Die verdwijnen niet sneller dan normaal hoor, server draait echter steeds door zolang er iemand opzit dus we zijn al weer aardig wat jaartjes op weg. In principe sluiten industrieën nooit als je ze bedient tenzij ze al het faillissement aangekondigd hebben. Industrie waar je niets mee doet zal naar verloop van tijd verdwijnen. Verwerkende industrie en houtzagerijen (niet dezelfde soort als bij temperate) kun je zelf altijd bijbouwen als het nodig is.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarom verdwijnen zo snel alle industrieen op de Fok!server?
Ik had een dag niet gekeken en bij de helft van mijn stations waren de industrieen weg en ik miste ook veel vliegtuigenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:52 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Die verdwijnen niet sneller dan normaal hoor, server draait echter steeds door zolang er iemand opzit dus we zijn al weer aardig wat jaartjes op weg. In principe sluiten industrieën nooit als je ze bedient tenzij ze al het faillissement aangekondigd hebben. Industrie waar je niets mee doet zal naar verloop van tijd verdwijnen. Verwerkende industrie en houtzagerijen (niet dezelfde soort als bij temperate) kun je zelf altijd bijbouwen als het nodig is.
Misschien hadden de stations een te slechte rating (dan sluiten ze ook) en zijn je vliegtuigen gewoon gecrashed. Dat gebeurt vaak genoeg zodat je na een dag een redelijk aantal zult missen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik had een dag niet gekeken en bij de helft van mijn stations waren de industrieen weg en ik miste ook veel vliegtuigen
Full load gebruiken en zorgen dat er altijd minimaal 1 trein (en maximaal 2 treinen, anders is het zonde) op je station staan te wachten. Zorgen dat je nieuwe treinen hebt. Advertising campaigns. Hier kijken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:37 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe zorg je dan voor een zo optimaal mogelijke rating van je stations?
Ja, in Bilbo's multiplayer patch pack zitten enkele patches verwerkt, waaronder dus de copy-paste patch. Volledig compatible met OTTD 0.7.3.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:17 schreef MadCatje het volgende:
Heeft iemand ook nog die copypaste addon werkend op versie 0.7.3?
(Ja ik ben er een tijdje uit geweest..)
Dit kan je zien door de Fok!server aan te klikken in de serverlijst en dan het knopje "newgrf instellingen" rechtsonder. Momenteel is voor de Fokserver alleen de Generic Tram Set v0.4 nodig.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:10 schreef BurnaBoy het volgende:
Welke patches draaien nu op die server ?
Heb ook wel zin om mee te doen.
Stond vroeger dacht ik in openttd.cfg, maar of dat nu nog zo is weet ik niet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
Weet iemand hoe je servers uit je lijstje kunt gooien?
Heb op zoek server geduwd en ik krijg nu een hele grote lijst waar ik vanaf wil
Zijn dat 2 tunnels op hetzelfde niveau? Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:
Kun je via het cheatmenu mogelijk maken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Zijn dat 2 tunnels op hetzelfde niveau? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Grapjas.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:38 schreef michielboy het volgende:
is het gratis en makkelijk te downloaden?zoja draait het op vista 64 ?
Anders lees je de OP even ofzo.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:38 schreef michielboy het volgende:
is het gratis en makkelijk te downloaden?zoja draait het op vista 64 ?
Doe ik van het weekend evenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:43 schreef Zero2Nine het volgende:
De server kan wel een reset gebruiken geloof ik, aan het jaartal te zien wordt er nauwelijks nog gespeeld.
Jep, vanochtend ff snel gedaanquote:
Niet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe kan is straks (als het zo ver is) alles snel en makelijk ombouwen naar Monorail of zo?
Nee, ik speel nu niet mee. Maar ik bedoelde dat ik meestal monorail geheel over sla. Dus dat ik alleen de overstap doe van normale treinen naar maglev.quote:
Weer eens wat anders, in de alpen spelenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:44 schreef BasOne het volgende:
Bart... wat de neuk heb je nu weer voor een klote kaart uitgekozen
jasses crimineel zeg wat een bagger bergjes....
Zo snel als ik biljonair ben ga ik alles vlak maken
Het enige voordeel is dat je er geld aan kan verdienen. Je koopt 75% van iemand (meer kan niet) als zijn bedrijf 20 miljoen waard is. Dat kost je 0.75*20 miljoen=15 miljoen. Daarna wacht je 100 jaar, dan is het bedrijf opeens 1 miljard waard. Je verkoopt je aandelen voor 0.75*1 miljard=750 miljoen. Je winst is dan 750 miljoen-15 miljoen = 735 miljoenquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Zo alles in Maglev en ik heb genoeg geld om bergen plat te maken
Weet iemand hoe het zit met die aandelen? Iedereen koopt altijd 75% van mijn bedrijf maar mij lukt het nooit ( te weinig geld of alle aandelen al verkocht)
En wat voor voordelen heeft het hebben van aandelen?
Maar je kunt als je twee bedrijven bestuurt dus heel simpel meteen na een jaar of 5 een vrijwel oneindige geldhoeveelheid maken.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Ergo: je hebt geen kut aan die miljoenen winst en het kopen van aandelen is dan ook totaal nutteloos.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:20 schreef perezoso het volgende:
Ik heb er misschien overheen gelezen maar met welke versie kan ik op de fok server ? met openTTD of TTDPatch, of kan het met beide ?
Zijn er dan mensen die na 5 jaar nog niet meer geld hebben dan ze op kunnen maken?quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:51 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Maar je kunt als je twee bedrijven bestuurt dus heel simpel meteen na een jaar of 5 een vrijwel oneindige geldhoeveelheid maken.
Ik denk dat het spel geen geschikte AI kan laden. Je hebt enkel een dummy-AI die niets doet. Je kunt verschillende AI's downloaden via het online content systeem.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:31 schreef sir_DERFEL het volgende:
Waarom doet mijn AI het niet?
"No suitable AI found to load.
This AI is a dummy AI and won't do anything.
You can download several AI's via the 'online content' system".
Moet je de AI tegenwoordig eerst downloaden
zo ver was ik ook al, maar dit heb ik nog niet eerder gehad. Pas sinds ik net een nieuw spel start.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik denk dat het spel geen geschikte AI kan laden. Je hebt enkel een dummy-AI die niets doet. Je kunt verschillende AI's downloaden via het online content systeem.
Gokje hoor, ben er niet helemaal zeker van dat dat het probleem is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blimps are pretty pimp!
quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:52 schreef sir_DERFEL het volgende:
[..]
zo ver was ik ook al, maar dit heb ik nog niet eerder gehad. Pas sinds ik net een nieuw spel start.
Dacht even dat ik per ongeluk de AI files van OpenTTD gedelete had of iets dergelijks, maar het blijkt door een patch te komen?
Anyway:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=31&t=44067
en
http://wiki.openttd.org/Online_content
Google red mijn OpenTTDSinds een tijdje maakt OpenTTD geen gebruik meer van de originele AI (ook wel AS genoemd, Artificial Stupidity), maar is er een framework gemaakt, waarmee iedereen zijn eigen AI kan programmeren. Deze zijn vaak al een stuk slimmer dan de oude AI. Er zijn zelfs al online wedstrijden waarin mensen hun AI tegen die van een ander laten spelen, om te kijken welke AI de hoogste winst behaaltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
dat is dan wel gaaf.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:16 schreef Bart het volgende:
[..]
Sinds een tijdje maakt OpenTTD geen gebruik meer van de originele AI (ook wel AS genoemd, Artificial Stupidity), maar is er een framework gemaakt, waarmee iedereen zijn eigen AI kan programmeren. Deze zijn vaak al een stuk slimmer dan de oude AI. Er zijn zelfs al online wedstrijden waarin mensen hun AI tegen die van een ander laten spelen, om te kijken welke AI de hoogste winst behaalt
AdmiralAI ondersteunt gewoon treinen. Je moet alleen wel in de patches aanzetten dat de AI ook treinen enzo mag bouwen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:50 schreef sir_DERFEL het volgende:
[..]
dat is dan wel gaaf.
Ik heb na het bekijken van het aanbod (in die 'online content' optie) de 'AdmiralAI' gedownload. Bij veel van de beschrijvingen van andere AI's staat namelijk dat het nog niet compleet is, en de AI dan dus alleen gebruik maakt van bepaalde vervoersmogelijkheden ( bijvoorbeeld alleen vliegtuigen en bussen of alles behalve schepen etc.) En volgens mij is dat met die 'AdmiralAI' ook zo. De AI heeft nu namelijk 86 wagens, die een lange weg begaan i.p.v. enkele treinen die daar een veel hogere efficiency kunnen behalen..
Is er een AI beschikbaar die wel alles gebruikt, en dus helemaal compleet is?
zo ja, waar te downloaden?
Thx, heb het allemaal gevonden in de geavanceerde opties. En nu lijkt het allemaal goed te werken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:56 schreef Bart het volgende:
[..]
AdmiralAI ondersteunt gewoon treinen. Je moet alleen wel in de patches aanzetten dat de AI ook treinen enzo mag bouwen.
Hangt ervan af of de rest er ook uitklaptquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:37 schreef Miesjel het volgende:
Ik klap er steeds uit. Ligt dat aan mij of aan de server?
Bomen bouwen. Gemeente omkopen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:41 schreef densmee het volgende:
is er een mogelijkheid om een gemeente te porren mij als super vervoerder een station te laten bouwen
Je kunt de gemeente omkopen, dan gaan ze je aardiger vinden en dus meer toestaan. Er is een kleine kans dat je 'betrapt' wordt en dan kun je een jaar lang weinig meer bouwen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:41 schreef densmee het volgende:
is er een mogelijkheid om een gemeente te porren mij als super vervoerder een station te laten bouwen
Dat mag ook wel in de nieuwe OPquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:43 schreef Bart het volgende:
[..]
Hangt ervan af of de rest er ook uitklapt
[..]
Bomen bouwen. Gemeente omkopen.
Nog geen 1 keerquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:43 schreef Bart het volgende:
[..]
Hangt ervan af of de rest er ook uitklapt
[..]
Waarschijnlijk ligt het aan je pc, door de hoeveelheid voertuigen (vooral boten!) die mensen hebben wordt het spel best zwaar. Check anders even je processoractiviteit op het moment van inloggen, als deze rond de 100% ligt voor ten minste één core wordt je er vrij snel uit gegooid.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:37 schreef Miesjel het volgende:
Ik klap er steeds uit. Ligt dat aan mij of aan de server?
Ja had ik er al inquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:44 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat mag ook wel in de nieuwe OP
Neem aan dat je het al hebt.
Dat betekent toch niet dat 'ie langer wordt dan 'ie nu al is, hè?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja had ik er al in
Maar niet de hele OP wordt nieuw hoor, enkel wat toevoegingen
Nou, ik had het idee om de FAQ in een spoiler te gooien, die kan je uitklappen maar neemt normaal dus niet meer ruimte in.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat 'ie langer wordt dan 'ie nu al is, hè?
Je moet 10 euro per maand abonnementskosten aan mij betalen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:09 schreef mascarpone het volgende:
Moet ik iets speciaals doen om mee te kunnen doen op de FOK! server? (behalve die tramset installeren enzo)? Of kan ik dan gewoon een bedrijf beginnen?
Heb het spel wel veel gespeeld, alleen nog nooit multiplayer.
Thanx. Ga ik vanavond eens proberen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:12 schreef Bart het volgende:
Maar nee, je hoeft niets speciaals te doen. Die tramset zit standaard bij de installatie volgens mij, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken. Gewoon inloggen en gamen
Dat is de winst van je minst winstgevende voertuig. Blijft op 0 zolang je voertuigen met verlies hebt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 02:50 schreef BasOne het volgende:
Ik snap nog steeds geen kloot van dat Min Profit bij de Detailed performance rating -_-
"Dat is de winst van je minst winstgevende voertuig."quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is de winst van je minst winstgevende voertuig. Blijft op 0 zolang je voertuigen met verlies hebt.
Tip: rechtsklikken op iets geeft uitleg
Half in (recht) water, half op (schuin) land.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:15 schreef michielboy het volgende:
Ik wil een haven maken maar hij zegt steeds de plaats is niet geschikt:S
waar moet je dan een haven bouwen en hoe?
Voor we wat uitgebreider op je vragen in kunnen gaan, stel ik voor dat je eerst de OP leest.quote:en als je voertuigen bij fabrieken laat langs gaan moet je ze dan weer terug laten rijden naar waar ze stil staan?
en mag ik meer informatie over de fabrieken over hoe hun aan hun grondstoffen komen etc?
alvast bedankt;)
Aan het internetz ligt het niet volgens mij. Heb hier een erg goede verbinding maar kreeg ook steeds problemen boven een bepaalde mapgrootte.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:11 schreef BasOne het volgende:
Ik heb zowaar geen enkel probleem
*knuffelt puter en breedband internetz*
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:55 schreef vanOekelen het volgende:
Ik denk dat wanneer BasOne zijn bootjes stil zet er een hoop mensen weer in kunnen.
Hoewel de instellingen al goed staan (geen YAPF of NPF) vragen schepen vooral op grote stukken open water (zoals BasOne's hovercrafts) zeer veel processorkracht in vergelijking met andere voertuigen.
Op kortere afstand boeien neerzetten dan strikt noodzakelijk en of de vaarwegen afscheiden van de grote stukken meer/zee zou misschien ook al een hele hoop kunnen schelen.
Ik heb de game even gesaved (ik kon erin komen omdat er niemand online is en de game dus op pauze staat) en in single player mode heb ik uitgetest wat het effect is:
Voor stilzetten boten processorgebruik (Intel coreduo 1,6 GHz): >50 %, een volledige core bezig, waarschijnlijk gaat de game dus langzamer dan normaal.
Na het maken van kanaaltjes van een tile breed, slechts soms in contact met het open water, waarover het grootste gedeelte van de boten varen: +-35% .
Na stilzetten boten BasOne: gemiddeld processorgebruik: 27 %.
TTD gebruikt maar één thread (behalve als je aan het saven bent), dus dat je een quadcore hebt boeit niet zoveelquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:15 schreef BasOne het volgende:
[..]
Tja ik heb een 2,4 GHz quadcore met 3 gig ram, dus ik heb geen problemen, een server reset mag ook wel weer een keer, het staat behoorlijk vol
En ik beloof plechtig geen bootjes meer te gebruiken ^_^
Naja schijnbaar toch wel want ik had 0,0 problemen met het opstarten of spelen terwijl anderen er niet meer in kondenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:41 schreef Bart het volgende:
[..]
TTD gebruikt maar één thread (behalve als je aan het saven bent), dus dat je een quadcore hebt boeit niet zoveel
Klopt, maar dat ligt niet aan het aantal cores van je cpu.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:53 schreef BasOne het volgende:
[..]
Naja schijnbaar toch wel want ik had 0,0 problemen met het opstarten of spelen terwijl anderen er niet meer in konden
Sitethief, je kan er niets van, prutserquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:53 schreef Sitethief het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was toevallig net een bedrijfje gestart .
Nee, jij dan, 663.500 NS........... Koop ff een FM, stuur ik je een 3m/50t .quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:24 schreef caspervc het volgende:
[..]
Sitethief, je kan er niets van, prutser
Een groot gedeelte van de newGRF's kun je tegenwoordig vanuit OTTD zelf downloaden.quote:Op zondag 1 november 2009 21:45 schreef Jump het volgende:
Hmm, het wordt tijd dat ik het eens terug installeer Maar als ik er zin in heb, is die meestal voorbij tegen dat ik alle newgrf's gevonden heb
Jawel, met de autoreplace-functie.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:23 schreef Miesjel het volgende:
Is er geen gemakkelijkere manier om voertuigen te vernieuwen? Ik heb nu eerst alles naar een ouder type veranderd, om daarna alles weer naar het beste ding te veranderen. Beetje vreemd om het zo te doen.
ff een bypass aangelegd, zou beter moeten gaan nu, tunnels eruitquote:Op woensdag 4 november 2009 21:21 schreef Caracca het volgende:
btw caspervc je hebt inmiddels een redelijke file opgebouwd van treintjes
waarom laat je die personen treintjes niet op dat andere spoor rijden.. aangezien het toch niet word gebruiktquote:Op woensdag 4 november 2009 21:44 schreef caspervc het volgende:
[..]
ff een bypass aangelegd, zou beter moeten gaan nu, tunnels eruit
10 is het max wat je uberhaubt kan aangeven in het spel.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:08 schreef Caracca het volgende:
lijkt derop dat er een max is van z'n 10 bedrijven, valt dit niet aan te passen oid ?:). tevens het is beetje saai aan 't worden ?:P minimale activiteit op de server atm. + ik domineer kwa inkomsten + rating atm
resetje soonish ? ( met hopelijk een increased cap kwa companie's )
Tis eerder andersom, het spel is daar voor niet geoptimaliseerd.....quote:Op donderdag 5 november 2009 00:08 schreef BasOne het volgende:
[..]
10 is het max wat je uberhaubt kan aangeven in het spel.
en meer dan 10 op een 1024x1024 kaart
The Horror, The Horror....
Ik zou graag standaard een 2048x2048 kaart hebben, daar zouden 20 man op kunnen, maar er zijn nog teveel mensen die dat niet trekken.
Max 15 bedrijven en max 255 spelers.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:08 schreef BasOne het volgende:
[..]
10 is het max wat je uberhaubt kan aangeven in het spel.
...
Ik ga zo eens kijken wat ik op de bank hebquote:Op donderdag 5 november 2009 02:32 schreef BasOne het volgende:
ok ok ok 15....
Maar ik heb 100 miljard op de bank
Dat was bijmekaar net 56 miljard, en heb nu 177 miljardquote:Op vrijdag 6 november 2009 20:31 schreef Caracca het volgende:
die 100 miljard komt ook puur omdat hij nu al z'n aandelen heeft verkocht hoor . denk dat caspervc
meer geld zal hebben op het moment dat hij de aandelen van in mijn bedrijf verkoopt
Niks wat een paar miljoen niet oplostquote:Op zaterdag 7 november 2009 23:47 schreef Zero2Nine het volgende:
ok, dus de nieuwe map is nu alweer verneukt, gaat lekker jongens.
Die moet je dan wel hebbenquote:Op zondag 8 november 2009 01:04 schreef BasOne het volgende:
[..]
Niks wat een paar miljoen niet oplost
De subtiele glooiing in het landschap krijg je nooit meer terug , niet dat daar normaal gesproken veel van over zou blijven met al die landschapsonteerders hier.quote:Op zondag 8 november 2009 01:04 schreef BasOne het volgende:
[..]
Niks wat een paar miljoen niet oplost
Wat je eventueel kan proberen is eerst als spectator aanmelden en dan pas je bedrijf joinen / oprichten. Soms werkt het dan wel.quote:Op zondag 8 november 2009 12:39 schreef Martijn_77 het volgende:
Klap echt iedere keer uit het spel ondanks dat het een nieuw spel is
Wow.. thx.. dat verklaard het nodige.quote:Op zondag 8 november 2009 13:13 schreef Zero2Nine het volgende:
Voorbeeld: Als je een groot station hebt en je wilt een kolenmij erbij betrekken die niet bereikt wordt door het station kun je naast die kolenmijn een klein station bouwen. Houd CTRL ingedrukt bij het bouwen en dan krijg je een lijst met stations waarmee je kan samenvoegen, kies dan dat grote station. Dit werkt ook met bushaltes, vliegvelden en havens.
Ja, veel spelers op de server spelen zo, je ziet het vooral bij de olieplatformen.quote:Op zondag 8 november 2009 20:39 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Wow.. thx.. dat verklaard het nodige.
Echt nietquote:Op zondag 8 november 2009 22:14 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja, veel spelers op de server spelen zo, je ziet het vooral bij de olieplatformen.
Die server staat niet in de serverlist, hoe moeten we die vindenquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:25 schreef --Snow-- het volgende:
Ik ben een nieuwe server gestart, omdat de andere zo langzaam is.
Fok! Netherlands scenario
Wachtwoord: fokyou
Een map die ik zelf heb gemaakt. Maximaal 6 spelers, 10 bedrijven.
1024², dat is meestal de mapsize van de fokserver...quote:
Vorige keren 2030, nu maar weer eens terug naar de stoomtreintjesquote:en.. 1950... noes
quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:52 schreef --Snow-- het volgende:
Ik doe ook weer mee op de nieuwe server! Jammer dat jullie die van mij niet konden zien. Ik heb iig even de map die ik heb gemaakt online gezet (Nederland scenario). Leuk om een middagje te spelen wellicht. Have fun ermee!
http://www.2shared.com/file/9063485/9c3ff6e1/The_Netherlands.html
Wel toevallig dat jij degene bent die die map gemaakt heeft die ik al een paar jaar online heb staanquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 08:53 schreef Bart het volgende:
Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
Nee want deze map heb ik afgelopen winter gemaakt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:03 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
Wel toevallig dat jij degene bent die die map gemaakt heeft die ik al een paar jaar online heb staan
quote:
quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:53 schreef --Snow-- het volgende:
[..]
Nee want deze map heb ik afgelopen winter gemaakt.
Ze zijn niet hetzelfde. Die Nederland.scn is veel groter (2048^2)quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:03 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
Wel toevallig dat jij degene bent die die map gemaakt heeft die ik al een paar jaar online heb staan
Van mij ja, ik klikte verkeerdquote:
Speel scenario.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:28 schreef Sjibble het volgende:
Hoe laad je zo'n level in?
Ik probeerde het in het menu maar gaf een error aan
Ga ik zeker doen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:09 schreef --Snow-- het volgende:
misschien leuk om je saves van de Nederland scenario online te zetten na een tijdje. Ben benieuwd
quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:09 schreef --Snow-- het volgende:
misschien leuk om je saves van de Nederland scenario online te zetten na een tijdje. Ben benieuwd
Doel je op je plaatje? Die is toch echt 8413014 bytes, is ongeveer 8.5MB, niet?quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:21 schreef Caracca het volgende:
200 kb.... echter een langzame *** host .
Hier ook, het is weer raak dusquote:Op zondag 15 november 2009 20:43 schreef --Snow-- het volgende:
Op dit moment kan ik niet inloggen. Ik word er weer uitgegooid elke keer. :s
En breakdowns, en lage maximale lening. Maakt het ook wel weer leuk.quote:Op zondag 15 november 2009 21:52 schreef Bart het volgende:
Server reset, nu draait ie met Nederland.scn van 2048²
Op zich wel knap met een plaatje van 1599 x 952 pixels uitgaande van 3 bytes per pixel (24 bits). Een niet gecomprimeerde bitmap zo dus rond de 4,5 MB zitten. Deze jpg is dus bijna twee keer zo groot.quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:47 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Doel je op je plaatje? Die is toch echt 8413014 bytes, is ongeveer 8.5MB, niet?
Zo is een zwaardere server geen optie?quote:Op zondag 15 november 2009 21:48 schreef Bart het volgende:
500+ treinen en 400+ schepen, wat verwachten jullie
De enige die bedrijven kunnen verwijderen zijn Yorick en ik. En ik was het niet...quote:Op maandag 16 november 2009 13:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
WTF, waarom is mijn bedrijf gedelete!?
Ik was Harmen Transport, rood, gewoon pleite ineens? Er stond volgens mij geen password op.
De server trekt het prima (dedicated dus zonder grafische interface), het zijn jullie pc's die het niet aankunnen...quote:Op maandag 16 november 2009 20:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zo is een zwaardere server geen optie?
Zwaardere PC aanschaffen is dan wel een optie?quote:Op maandag 16 november 2009 21:07 schreef Bart het volgende:
[..]
De server trekt het prima (dedicated dus zonder grafische interface), het zijn jullie pc's die het niet aankunnen...
Ik denk dat je het met een i7 @ 3,8GHz beter kan bijbenen dan met een P4 @ 2,0GHzquote:Op maandag 16 november 2009 21:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zwaardere PC aanschaffen is dan wel een optie?
2e keer zag ik gebeuren, je was bankrupt gegaan, aangezien je maar 1 trein had + je draaide verlies i.v.m. rente van de lening enzo.quote:Op maandag 16 november 2009 20:26 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Eehmm, hallo? Ik hab vanmiddag een nieuw bedrijf op zitten zetten, met een treinroute Rotterdam - HvH, en nu is mijn bedrijf wéér weg, net als gisteren?!
Ik sluit op de normale manier af overigens.
quote:Op maandag 16 november 2009 21:48 schreef Caracca het volgende:
[..]
2e keer zag ik gebeuren, je was bankrupt gegaan, aangezien je maar 1 trein had + je draaide verlies i.v.m. rente van de lening enzo.
Heel veel beginners aangezien ze redelijk efficiënt zijn zolang er niet al te veel treinverkeer is, en ze zijn makkelijk te bouwen. Nadeel is dat ze merge-before-split zijn, je kan dus beter een spiral ofzo bouwen.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef bibaboerderij het volgende:
Serieus. Ik las in een ander topic dat dit topic bestond Hulde. T maakte mn dag beter dan ie al was.Nu weet k gelijk wat ik verkeerd deed met die seinpaaltjes en stations. (En waarom ik geen 3 sporen aan hoeft te leggen )
Wel twee vraagjes:
1: Wie gebruikt die vage kruisingen zoals een "klaverblad" e.d. ins hemelsnaam?
Verschilt per server. De FOK!server laat een berichtje zien als je inlogt, met daarin een linkje naar de serverregels. Zo doen wel meer servers het.quote:2: Welke concurentie regels worden er gebruikt op de servers? (Alleen tegen bods gespeeld)
Wat zijn originele pics en regels? Maar kijk eens op http://www.openttd.org/en/servers daar staan alle servers.quote:3: Zijn er nog servers met de orginele pics en regels?
Klaverblad gebruiker meld*quote:Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef bibaboerderij het volgende:
Serieus. Ik las in een ander topic dat dit topic bestond Hulde. T maakte mn dag beter dan ie al was.Nu weet k gelijk wat ik verkeerd deed met die seinpaaltjes en stations. (En waarom ik geen 3 sporen aan hoeft te leggen )
Wel twee vraagjes:
1: Wie gebruikt die vage kruisingen zoals een "klaverblad" e.d. ins hemelsnaam?
2: Welke concurentie regels worden er gebruikt op de servers? (Alleen tegen bods gespeeld)
3: Zijn er nog servers met de orginele pics en regels?
Het is nogal een grote map, met veel units erop. Ik heb zojuist ingelogd op de server en heb geen problemen om te connecten. Wellicht is je PC iets te traag om deze map bij te benen..quote:Op donderdag 19 november 2009 15:47 schreef caspervc het volgende:
Ik kom trouwens niet meer op de server...
Heb je soms een nieuwe server? Ik moet zeggen dat deze savegame nog soepel draait, dat is in het verleden wel eens anders geweest.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:33 schreef Bart het volgende:
600 treinen en 200 schepen, dat gaat hem helaas niet meer worden voor mensen zonder uberpc... Ik kan de savegame wel hier plaatsen, maar een reset is noodzakelijk.
Server is al twee jaar oud, maar ik heb wel sinds een maand of 3 UPC in plaats van Online, en dat scheelt een heel stuk in zowel stabiliteit als ping van de verbinding...quote:Op donderdag 19 november 2009 17:38 schreef Racemol het volgende:
[..]
Heb je soms een nieuwe server? Ik moet zeggen dat deze savegame nog soepel draait, dat is in het verleden wel eens anders geweest.
Nou kom maar op met die reset, maar zet dan ajb de inflatie uit.
Voor de mensen die vaak desync problemen hebben. Ik zet altijd de autosave uit, dat helpt aanzienlijk. Als je pc elk jaar alles gaat opslaan (en dat duurt even als je geen uber pc hebt) dan loop je te veel achter op de server en volgt er een disconnect. Zo was het in ieder geval een paar maandjes geleden.
Misschien is het een idee om schepen gewoon uit te zetten? (of een erg laag maximum per bedrijf in te stellen)quote:
Die 400 MHz verschil in jouw geval en 200 MHz in mijn geval (t.o.v. bijv BasOne) zouden dus best het verschil kunnen maken, aan de grafische kaart ligt het denk ik sowieso niet. Zelf heb ik 4 GB RAM en ook problemen.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef caspervc het volgende:
Ik verlies telkens de connectie met het spel...
PC:
T7200 (2x 2.0 ghz)
2Gb Ram
Geforce 7900
Ik wil verder gaan met mijn goederenfrenzy richting den haag
Ik gebruik meestal een soort in een uitvoegstroken.quote:
Ik vind 300 al laag... daar zit ik (alweer) aanquote:Op donderdag 19 november 2009 21:17 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om schepen gewoon uit te zetten? (of een erg laag maximum per bedrijf in te stellen)
Ze zijn dan ook absoluut niet nodig voor hetgeen waarvoor jij ze gebruikt (zelfs onzinnig, met treinen kun je volgens mij een hogere rating halen). Maar gelukkig heeft de manier waarop jij ze gebruikt (een klein stuk water, niet in verbinding met een grote zee) zeer weinig invloed op de benodigde pc.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:30 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Ik vind 300 al laag... daar zit ik (alweer) aan
Goed he Zelfvoorzienend (eigen water) en minder belastendquote:Op zaterdag 21 november 2009 04:46 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ze zijn dan ook absoluut niet nodig voor hetgeen waarvoor jij ze gebruikt (zelfs onzinnig, met treinen kun je volgens mij een hogere rating halen). Maar gelukkig heeft de manier waarop jij ze gebruikt (een klein stuk water, niet in verbinding met een grote zee) zeer weinig invloed op de benodigde pc.
Als dat het geval is, dan is het wel heeeeeel erg toevallig dat mensen er eigenlijk alleen maar last van hebben bij een drukke serverquote:Op zaterdag 21 november 2009 10:48 schreef Caracca het volgende:
het lijkt me ook meer een connectie issue end game dat mensen een timeout krijgen bij het syncen met de server dan de daadwerkelijke performance issue's
Bomen vergroten de map, maar het lijken toch een kwestie van processorgebruik te zijn (daar tellen bomen niet zo heel zwaar voor mee). Het spel gebruikt 1 core en als die steeds 100% wordt belast en je krijgt langer dan een bepaalde tijd desync wordt je uit het spel gegooid. Jij hebt sneller cores (1 GHz meer dan ik) dus dat verklaart wel het een en ander. Kom er nu nog wel met moeite op trouwens. Wel ging het heel traag dus morgen kan ik niet meer joinen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:28 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Goed he Zelfvoorzienend (eigen water) en minder belastend
Overigens heb je volkomen gelijk dat het ook met treinen kan, maar het nadeel (volgens mij) van een trein op deze korte stukken is, dat hij moet laden, 2x7 units + 5 units moet rijden (incl. stations) en dan moet lossen en DAN pas geld opleverd. En ik dacht in het verleden al eens gezien te hebben dat dat minder oplevert omdat de reistijd dan toch langer is dan met de boot.
Iemand trouwens enig idee wat nou echt de belasting veroorzaakt? Ik kom zelf overigens eigenlijk altijd op de server (Quad Core @ 3.2GHz / 4GB RAM), maar de een zegt boten vertragen, de ander zegt bomen vertragen etc. Is daar iets van beschreven in de OpenTTD docs?
En (bijna) altijd dezelfde mensen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Als dat het geval is, dan is het wel heeeeeel erg toevallig dat mensen er eigenlijk alleen maar last van hebben bij een drukke server
Dat is een goeie. Ik heb er gelijk een dubbele uitvoering van gemaakt (2 sporen een richting op ipv 1). Werkt perfect.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:10 schreef vanOekelen het volgende:
Als de ruimte er is gebruik ik meestal deze:
[ afbeelding ]
-Relatief klein (maar groter dan het klaverblad).
-Geen overbodige bochten.
-Maximale seinafstand: 4.
-Relatief makkelijk een stuk uit te breiden.
-Split before merge.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |