Die server staat niet in de serverlist, hoe moeten we die vindenquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:25 schreef --Snow-- het volgende:
Ik ben een nieuwe server gestart, omdat de andere zo langzaam is.
Fok! Netherlands scenario
Wachtwoord: fokyou
Een map die ik zelf heb gemaakt. Maximaal 6 spelers, 10 bedrijven.
1024², dat is meestal de mapsize van de fokserver...quote:
Vorige keren 2030, nu maar weer eens terug naar de stoomtreintjesquote:en.. 1950... noes
quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:52 schreef --Snow-- het volgende:
Ik doe ook weer mee op de nieuwe server! Jammer dat jullie die van mij niet konden zien. Ik heb iig even de map die ik heb gemaakt online gezet (Nederland scenario). Leuk om een middagje te spelen wellicht. Have fun ermee!
http://www.2shared.com/file/9063485/9c3ff6e1/The_Netherlands.html
Wel toevallig dat jij degene bent die die map gemaakt heeft die ik al een paar jaar online heb staanquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 08:53 schreef Bart het volgende:
Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
Nee want deze map heb ik afgelopen winter gemaakt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:03 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
Wel toevallig dat jij degene bent die die map gemaakt heeft die ik al een paar jaar online heb staan
quote:
quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:53 schreef --Snow-- het volgende:
[..]
Nee want deze map heb ik afgelopen winter gemaakt.
Ze zijn niet hetzelfde. Die Nederland.scn is veel groter (2048^2)quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:03 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
Wel toevallig dat jij degene bent die die map gemaakt heeft die ik al een paar jaar online heb staan
Van mij ja, ik klikte verkeerdquote:
Speel scenario.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:28 schreef Sjibble het volgende:
Hoe laad je zo'n level in?
Ik probeerde het in het menu maar gaf een error aan
Ga ik zeker doen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:09 schreef --Snow-- het volgende:
misschien leuk om je saves van de Nederland scenario online te zetten na een tijdje. Ben benieuwd
quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:09 schreef --Snow-- het volgende:
misschien leuk om je saves van de Nederland scenario online te zetten na een tijdje. Ben benieuwd
Doel je op je plaatje? Die is toch echt 8413014 bytes, is ongeveer 8.5MB, niet?quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:21 schreef Caracca het volgende:
200 kb.... echter een langzame *** host.
Hier ook, het is weer raak dusquote:Op zondag 15 november 2009 20:43 schreef --Snow-- het volgende:
Op dit moment kan ik niet inloggen. Ik word er weer uitgegooid elke keer. :s
En breakdowns, en lage maximale lening. Maakt het ook wel weer leuk.quote:Op zondag 15 november 2009 21:52 schreef Bart het volgende:
Server reset, nu draait ie met Nederland.scn van 2048²
Op zich wel knap met een plaatje van 1599 x 952 pixels uitgaande van 3 bytes per pixel (24 bits). Een niet gecomprimeerde bitmap zo dus rond de 4,5 MB zitten. Deze jpg is dus bijna twee keer zo groot.quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:47 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Doel je op je plaatje? Die is toch echt 8413014 bytes, is ongeveer 8.5MB, niet?
Zo is een zwaardere server geen optie?quote:Op zondag 15 november 2009 21:48 schreef Bart het volgende:
500+ treinen en 400+ schepen, wat verwachten jullie
De enige die bedrijven kunnen verwijderen zijn Yorick en ik. En ik was het niet...quote:Op maandag 16 november 2009 13:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
WTF, waarom is mijn bedrijf gedelete!?![]()
Ik was Harmen Transport, rood, gewoon pleite ineens? Er stond volgens mij geen password op.
De server trekt het prima (dedicated dus zonder grafische interface), het zijn jullie pc's die het niet aankunnen...quote:Op maandag 16 november 2009 20:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zo is een zwaardere server geen optie?
Zwaardere PC aanschaffen is dan wel een optie?quote:Op maandag 16 november 2009 21:07 schreef Bart het volgende:
[..]
De server trekt het prima (dedicated dus zonder grafische interface), het zijn jullie pc's die het niet aankunnen...
Ik denk dat je het met een i7 @ 3,8GHz beter kan bijbenen dan met een P4 @ 2,0GHzquote:Op maandag 16 november 2009 21:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zwaardere PC aanschaffen is dan wel een optie?
2e keer zag ik gebeuren, je was bankrupt gegaan, aangezien je maar 1 trein had + je draaide verlies i.v.m. rente van de lening enzo.quote:Op maandag 16 november 2009 20:26 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Eehmm, hallo? Ik hab vanmiddag een nieuw bedrijf op zitten zetten, met een treinroute Rotterdam - HvH, en nu is mijn bedrijf wéér weg, net als gisteren?!
Ik sluit op de normale manier af overigens.
quote:Op maandag 16 november 2009 21:48 schreef Caracca het volgende:
[..]
2e keer zag ik gebeuren, je was bankrupt gegaan, aangezien je maar 1 trein had + je draaide verlies i.v.m. rente van de lening enzo.
Heel veel beginners aangezien ze redelijk efficiënt zijn zolang er niet al te veel treinverkeer is, en ze zijn makkelijk te bouwen. Nadeel is dat ze merge-before-split zijn, je kan dus beter een spiral ofzo bouwen.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef bibaboerderij het volgende:
Serieus. Ik las in een ander topic dat dit topic bestondHulde. T maakte mn dag beter dan ie al was.Nu weet k gelijk wat ik verkeerd deed met die seinpaaltjes en stations. (En waarom ik geen 3 sporen aan hoeft te leggen
)
Wel twee vraagjes:
1: Wie gebruikt die vage kruisingen zoals een "klaverblad" e.d. ins hemelsnaam?
Verschilt per server. De FOK!server laat een berichtje zien als je inlogt, met daarin een linkje naar de serverregels. Zo doen wel meer servers het.quote:2: Welke concurentie regels worden er gebruikt op de servers? (Alleen tegen bods gespeeld)
Wat zijn originele pics en regels? Maar kijk eens op http://www.openttd.org/en/servers daar staan alle servers.quote:3: Zijn er nog servers met de orginele pics en regels?
Klaverblad gebruiker meld*quote:Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef bibaboerderij het volgende:
Serieus. Ik las in een ander topic dat dit topic bestondHulde. T maakte mn dag beter dan ie al was.Nu weet k gelijk wat ik verkeerd deed met die seinpaaltjes en stations. (En waarom ik geen 3 sporen aan hoeft te leggen
)
Wel twee vraagjes:
1: Wie gebruikt die vage kruisingen zoals een "klaverblad" e.d. ins hemelsnaam?
2: Welke concurentie regels worden er gebruikt op de servers? (Alleen tegen bods gespeeld)
3: Zijn er nog servers met de orginele pics en regels?
Het is nogal een grote map, met veel units erop. Ik heb zojuist ingelogd op de server en heb geen problemen om te connecten. Wellicht is je PC iets te traag om deze map bij te benen..quote:Op donderdag 19 november 2009 15:47 schreef caspervc het volgende:
Ik kom trouwens niet meer op de server...
Heb je soms een nieuwe server? Ik moet zeggen dat deze savegame nog soepel draait, dat is in het verleden wel eens anders geweest.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:33 schreef Bart het volgende:
600 treinen en 200 schepen, dat gaat hem helaas niet meer worden voor mensen zonder uberpc... Ik kan de savegame wel hier plaatsen, maar een reset is noodzakelijk.
Server is al twee jaar oud, maar ik heb wel sinds een maand of 3 UPC in plaats van Online, en dat scheelt een heel stuk in zowel stabiliteit als ping van de verbinding...quote:Op donderdag 19 november 2009 17:38 schreef Racemol het volgende:
[..]
Heb je soms een nieuwe server? Ik moet zeggen dat deze savegame nog soepel draait, dat is in het verleden wel eens anders geweest.
Nou kom maar op met die reset, maar zet dan ajb de inflatie uit.
Voor de mensen die vaak desync problemen hebben. Ik zet altijd de autosave uit, dat helpt aanzienlijk. Als je pc elk jaar alles gaat opslaan (en dat duurt even als je geen uber pc hebt) dan loop je te veel achter op de server en volgt er een disconnect. Zo was het in ieder geval een paar maandjes geleden.
Misschien is het een idee om schepen gewoon uit te zetten? (of een erg laag maximum per bedrijf in te stellen)quote:
Die 400 MHz verschil in jouw geval en 200 MHz in mijn geval (t.o.v. bijv BasOne) zouden dus best het verschil kunnen maken, aan de grafische kaart ligt het denk ik sowieso niet. Zelf heb ik 4 GB RAM en ook problemen.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef caspervc het volgende:
Ik verlies telkens de connectie met het spel...
PC:
T7200 (2x 2.0 ghz)
2Gb Ram
Geforce 7900
Ik wil verder gaan met mijn goederenfrenzy richting den haag
Ik gebruik meestal een soort in een uitvoegstroken.quote:
Ik vind 300 al laag... daar zit ik (alweer) aanquote:Op donderdag 19 november 2009 21:17 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om schepen gewoon uit te zetten? (of een erg laag maximum per bedrijf in te stellen)
Ze zijn dan ook absoluut niet nodig voor hetgeen waarvoor jij ze gebruikt (zelfs onzinnig, met treinen kun je volgens mij een hogere rating halen). Maar gelukkig heeft de manier waarop jij ze gebruikt (een klein stuk water, niet in verbinding met een grote zee) zeer weinig invloed op de benodigde pc.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:30 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Ik vind 300 al laag... daar zit ik (alweer) aan
Goed hequote:Op zaterdag 21 november 2009 04:46 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ze zijn dan ook absoluut niet nodig voor hetgeen waarvoor jij ze gebruikt (zelfs onzinnig, met treinen kun je volgens mij een hogere rating halen). Maar gelukkig heeft de manier waarop jij ze gebruikt (een klein stuk water, niet in verbinding met een grote zee) zeer weinig invloed op de benodigde pc.
Als dat het geval is, dan is het wel heeeeeel erg toevallig dat mensen er eigenlijk alleen maar last van hebben bij een drukke serverquote:Op zaterdag 21 november 2009 10:48 schreef Caracca het volgende:
het lijkt me ook meer een connectie issue end game dat mensen een timeout krijgen bij het syncen met de server dan de daadwerkelijke performance issue's
Bomen vergroten de map, maar het lijken toch een kwestie van processorgebruik te zijn (daar tellen bomen niet zo heel zwaar voor mee). Het spel gebruikt 1 core en als die steeds 100% wordt belast en je krijgt langer dan een bepaalde tijd desync wordt je uit het spel gegooid. Jij hebt sneller cores (1 GHz meer dan ik) dus dat verklaart wel het een en ander. Kom er nu nog wel met moeite op trouwens. Wel ging het heel traag dus morgen kan ik niet meer joinen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:28 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Goed heZelfvoorzienend (eigen water) en minder belastend
Overigens heb je volkomen gelijk dat het ook met treinen kan, maar het nadeel (volgens mij) van een trein op deze korte stukken is, dat hij moet laden, 2x7 units + 5 units moet rijden (incl. stations) en dan moet lossen en DAN pas geld opleverd. En ik dacht in het verleden al eens gezien te hebben dat dat minder oplevert omdat de reistijd dan toch langer is dan met de boot.
Iemand trouwens enig idee wat nou echt de belasting veroorzaakt? Ik kom zelf overigens eigenlijk altijd op de server (Quad Core @ 3.2GHz / 4GB RAM), maar de een zegt boten vertragen, de ander zegt bomen vertragen etc. Is daar iets van beschreven in de OpenTTD docs?
En (bijna) altijd dezelfde mensen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 22:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Als dat het geval is, dan is het wel heeeeeel erg toevallig dat mensen er eigenlijk alleen maar last van hebben bij een drukke server
Dat is een goeie. Ik heb er gelijk een dubbele uitvoering van gemaakt (2 sporen een richting op ipv 1). Werkt perfect.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:10 schreef vanOekelen het volgende:
Als de ruimte er is gebruik ik meestal deze:
[ afbeelding ]
-Relatief klein (maar groter dan het klaverblad).
-Geen overbodige bochten.
-Maximale seinafstand: 4.
-Relatief makkelijk een stuk uit te breiden.
-Split before merge.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |