Wat een vreemde logica. Dus als ik een ruimtesonde ontwerp met 25 gamma camera's zou hij volgens jou mooiere plaatjes moeten schieten in het zichtbare deel van het spectrum dan een sonde met 1 camera (plus filters) voor het zichtbare spectrum? Daklopnie.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:44 schreef Ticker het volgende:
...
12 camera's aan boord dus.
In vergelijking met de 9 camera's van de Lcross:
Een spectrometer is ook een cameraquote:Deze instrumenten waren speciaal uitgekozen om vanuit meerdere perspectieven de show te kunnen aanschouwen.
Epic fail dus!
Welke camera's keken we dan naar?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat een vreemde logica. Dus als ik een ruimtesonde ontwerp met 25 gamma camera's zou hij volgens jou mooiere plaatjes moeten schieten in het zichtbare deel van het spectrum dan een sonde met 1 camera (plus filters) voor het zichtbare spectrum? Daklopnie.
De bovenste uit het lijstje natuurlijk... met zo nu en dan beelden van 1 van de infrarood camera's. Ik vraag me af hoe je iets anders uit mijn post op denkt te maken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:12 schreef Ticker het volgende:
[..]
Welke camera's keken we dan naar?
Ik kan er uit opmaken dat je met zekerheid lijkt te weten dat we niet naar de camera in het normale spectrum zaten te kijken?
Dan zou het dus wel in kleur moeten zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De bovenste uit het lijstje natuurlijk... met zo nu en dan beelden van 1 van de infrarood camera's. Ik vraag me af hoe je iets anders uit mijn post op denkt te maken.
Yup, maar niet die van de maan.quote:
Hoezo moet het dus in kleur zijn?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dan zou het dus wel in kleur moeten zijn.
En heeft je verhaal over gamma camera's er ook weinig mee te maken.
[ afbeelding ]
Grijs..
?quote:
Gast.. we zijn weer bij pagina 1?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
?![]()
Wat is de kleur van de maan dan wel? Kaas-geel?
De vraag moet toch andersom, waarom zou een normale camera niet in kleur uitzenden?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoezo moet het dus in kleur zijn?Waarom verwacht je dat?
Je leest posten van anderen ook niet echt bijzonder goed hequote:Op maandag 12 oktober 2009 14:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
De vraag moet toch andersom, waarom zou een normale camera niet in kleur uitzenden?
"visible light camera" Oftewel het normale spectrum.. wat het oog dus ook waarneemt.
Hoewel de technologie wat minder kan zijn, maar dat verklaard nog steeds niet de grijs tinten.
Misschien moet je eerst een rustig iets opzoeken voordat je post. Een "visible light camera" kan licht detecteren in het zichtbare gebied, ruwweg tussen de 400 en 750 nm. Wat hij NIET per definitie kan, is onderscheid maken in dat gebied. Hij kan dus zien OF er zichtbaar licht is, HOEVEEL er is, maar niet per definitie van welke kleur het is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:31 schreef Ticker het volgende:
[..]
De vraag moet toch andersom, waarom zou een normale camera niet in kleur uitzenden?
"visible light camera" Oftewel het normale spectrum.. wat het oog dus ook waarneemt.
Hoewel de technologie wat minder kan zijn, maar dat verklaard nog steeds niet de grijs tinten.
Wikipedia zegt dat dat is omdat het menselijk oog gevoeliger is voor groen. Ik denk dat die drie kleuren overeen komen met de methoden die wij gebruiken om digitaal beeld weer te geven op monitoren. Omdat de subpixels vierkant zijn, passen er 4 in een pixel. Dan heb je er eentje over, en blijkbaar is groen dan de beste keuze om dubbel uit te voeren.quote:
397 graden onder nul kan niet eensquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:58 schreef Ticker het volgende:
397 graden onder nul... en wij zien op het infrarood uitspattingen. Iets waar op de normale camera niets van terug te zien is.
Het opzoeken van..?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom kunnen consp... posters zoals Ticker nou wel enorm veel tijd steken in het doorworstelen van de meest vage sites, filmpjes en "documenten", maar is het opzoeken van zoiets simpels te veel gevraagd?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]
397 graden onder nul kan niet eens
quote:The lowest POSSIBLE temperature is absolute zero, which defines 0 degrees Kelvin (-273.15 degrees C. or -459.67 degrees F.) If by 'nature' you mean ANYWHERE outside a laboratory, intergalactic space would probably offer the lowest temperatures in the known Universe.
Temperature measures the average kinetic energy of any object's molecules or atoms. Since by definition it contains no matter, the vacuum of space itself has NO temperature. Atoms, molecules, and dust particles floating in in, however, would reach an equilibrium temperature with the cosmic background radiation left over from the Big Bang. That has been measured at a low of 2.724 K (-270.426 degrees C. or -454.767 degrees F.)
Wat ik je ook al zo vaak heb verteld, dat je gewoon te weinig simpele technische kennis hebt en je daar ook duidelijk niet in wilt verdiepen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:01 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het opzoeken van..?
Grappige aan jouw post is dat je of altijd ergens tegen bent, of je bent ervan overtuigd dat je een gigantische bijdrage hebt gehad in een topic.
Ik heb alleen geen flauw benul wat je dan hebt verklaard?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |