abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:54:12 #181
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73607143
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:45 schreef Ticker het volgende:
Kijk deze beelden eens:

This excerpt from "NASA: The 25th Year" shows the final sequence of images from one of the successful Ranger spacecraft that impacted the Moon 1964-1965.

Beelden van een crash uit 1965!!!!
Het ziet er nog beter en vloeiender uit dan die crappy shit van de LCROSS.
En jij denkt die missies te kunnen vergelijken omdat? Zijn nogal wat verschillen tussen die twee sondes.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:58:01 #182
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73607296
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En jij denkt die missies te kunnen vergelijken omdat? Zijn nogal wat verschillen tussen die twee sondes.
En dat heeft te maken met de camera's... want?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 13:06:24 #183
230491 Zith
pls tip
pi_73607572
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Sterker, wat heeft die msisie te maken met wat je nu zegt? Geloof je nu wel dat men in 1965 een sonde op de maan liet crashen? Waarom toen wel en nu niet? Waar zou men nu niet 'gewoon een mooi filmpje hebben gemaakt ipv zo'n slechte kwaliteit... Je beschuldigingen vallen toch niet uit te leggen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:08:33 #184
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73607630
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:06 schreef Zith het volgende:

[..]

Sterker, wat heeft die msisie te maken met wat je nu zegt? Geloof je nu wel dat men in 1965 een sonde op de maan liet crashen? Waarom toen wel en nu niet? Waar zou men nu niet 'gewoon een mooi filmpje hebben gemaakt ipv zo'n slechte kwaliteit... Je beschuldigingen vallen toch niet uit te leggen.
Je stelt de goede vragen, maar vervolgens wek je geen argwaan bij jezelf dat er iets niet helemaal klopt aan het verhaal.
Dat is ehm.. apart te noemen.

Zijn we tegenwoordig zo massaal te manipuleren en voor de gek te houden?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 13:11:45 #185
230491 Zith
pls tip
pi_73607738
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:08 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je stelt de goede vragen, maar vervolgens wek je geen argwaan bij jezelf dat er iets niet helemaal klopt aan het verhaal.
Dat is ehm.. apart te noemen.

Ik mis je antwoorden van mijn goede vragen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73607779
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:08 schreef Ticker het volgende:

[..]

Het zijn anders vrij valide vragen. Waarom zou 1965 wel echt zijn en die van een paar dagen terug niet.
Beeldkwaliteit is daar niet leading in lijkt me.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:14:19 #187
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73607824
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het zijn anders vrij valide vragen. Waarom zou 1965 wel echt zijn en die van een paar dagen terug niet.
Beeldkwaliteit is daar niet leading in lijkt me.
Want?
Het is toeval dat we destijds beter camera werk hadden dan 44 jaar later?

Vier en veertig jaar later!
pi_73608012
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:14 schreef Ticker het volgende:

[..]

Want?
Het is toeval dat we destijds beter camera werk hadden dan 44 jaar later?

Vier en veertig jaar later!
Je mist een stuk tot aan de daadwerkelijke impact, en wie weet is dit opgepoetst? Allemaal speculatie.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:23:09 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73608115
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nou, bij de LCROSS lag de nadruk voornamelijk op de spectrometers. Bij de Rangers lag de nadruk heel sterk op de beelden. Ook spelen zaken als snelheid etc. natuurlijk een belangrijke rol.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:24:11 #190
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73608151
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Je mist een stuk tot aan de daadwerkelijke impact, en wie weet is dit opgepoetst? Allemaal speculatie.
Dit opgepoetst? Je denkt laat ik zelf maar mee gaan speculeren?
Je ziet de impact toch?
Dit zijn gewoon de orginele beelden van destijds. Is gewoon normaal camera werk helemaal niet zo spannend.

Die kleurloze beelden van de LCROSS, dat klopte niet.
Dat was een stilstaand plaatje, in die beelden van 1965 gebeurt precies wat je verwacht bij een crash.
Vloeiende beelden en kwalitatief er goed. Ook bij het naderen van de maan zaten we niet naar een stilstaand plaatje te kijken, maar kwam er meer diepte en detail.
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 13:27:58 #191
230491 Zith
pls tip
pi_73608268
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:24 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je ziet de impact toch?
Dit zijn gewoon de orginele beelden van destijds. Is gewoon normaal camera werk helemaal niet zo spannend.

Dat was een stilstaand plaatje, in die beelden van 1965 gebeurt precies wat je verwacht bij een crash.
Vloeiende beelden en kwalitatief er goed. Ook bij het naderen van de maan zaten we niet naar een stilstaand plaatje te kijken, maar kwam er meer diepte en detail.
Dus je gelooft dat men in 1965 wel een sonde op de maan liet crashen, maar dit pakweg 40 jaar later niet meer kan ofzo? Als het daadwerkelijk fake was dan had men wel een graphisch nerdje ingehuurd die voor 2000 USD een erg mooie impact had laten zien.
pi_73608273
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:24 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je ziet de impact toch?

Je zegt het in de 2e zin juist, we speculeren maar wat met z'n allen.

Wat ATuin-hek zegt vind ik ergens ook wel logisch klinken, die beelden waren "leuk" (de gewone, niet de infrarode) maar niet essentieel voor deze "test".
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:30:44 #193
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73608356
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:27 schreef Zith het volgende:

[..]

Dus je gelooft dat men in 1965 wel een sonde op de maan liet crashen, maar dit pakweg 40 jaar later niet meer kan ofzo? Als het daadwerkelijk fake was dan had men wel een graphisch nerdje ingehuurd die voor 2000 USD een erg mooie impact had laten zien.
Lees het topic nog eens vanaf pagina 1.
Je gaat nu een hele nieuwe theorie ervan maken, ik zeg namelijk niet dat ze niets hebben gecrashed ik zeg dat we de beelden niet zagen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:31:27 #194
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73608375
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:28 schreef Dragorius het volgende:

Wat ATuin-hek zegt vind ik ergens ook wel logisch klinken, die beelden waren "leuk" (de gewone, niet de infrarode) maar niet essentieel voor deze "test".
Ja maar dat is gewoonweg zoeken naar een verklaring om je zoet te houden.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:32:00 #195
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73608398
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:28 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Je zegt het in de 2e zin juist, we speculeren maar wat met z'n allen.

Hou ook rekening mee dat LCROSS een soort van afterthought was he Met zeer beperkt budget meeliften op de LRO omdat de raket nog wat capaciteit overhad.
Onikaan ni ov dovah
pi_73608458
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ja maar dat is gewoonweg zoeken naar een verklaring om je zoet te houden.
Zo kun je omkeren dat wat jij doet zoeken is naar een verklaring die een groot geheim moet blootleggen

Welkom in BNW
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:34:52 #197
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73608529

Ranger 7, ook gecrashed en er zijn beelden van die meer zeggen dan die van de LCROSS.

En niet zeggen dat de LCROSS beelden niet belangrijk waren, ze hebben note bene 9 camera's erin bevestigd om het allemaal perfect te kunnen zien!!
pi_73608639
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:34 schreef Ticker het volgende:

Ranger 7, ook gecrashed en beelden van die meer zeggen dat die van de LCROSS.

En niet zeggen dat de LCROSS beelden niet belangrijk waren, ze hebben note bene 9 camera's erin bevestigd om het allemaal perfect te kunnen zien!!

Die eigenaresse van dat YouTube kanaal
http://www.drtonymroberts.com/faye/blogdex.htm

OMG...

On-topic:

Ik begreep dat die bedoeld waren om juist beeld op te vangen vanuit een ander spectrum? Niet zozeer voor het visuele maar voor de data?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:37:41 #199
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73608641
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:34 schreef Ticker het volgende:

Ranger 7, ook gecrashed en beelden van die meer zeggen dat die van de LCROSS.

Zucht... waarom negeer je mijn punt? Die camera's waren lang niet allemaal bedoelt om de plaatjes zoals jij ze lijkt te verwachten te schieten. Zou fijn zijn als je nog eens in gaat op die post van mij over de verschillen tussen de missies.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:44:06 #200
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73608902
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zucht... waarom negeer je mijn punt? Die camera's waren lang niet allemaal bedoelt om de plaatjes zoals jij ze lijkt te verwachten te schieten. Zou fijn zijn als je nog eens in gaat op die post van mij over de verschillen tussen de missies.
Je hebt toch google? Wil je een punt maken dan google je even de informatie.
Je eist nu dat ik je beantwoord zodat je de discussie verder kunt voeren.. grappige manier van werken.

Komtie dan alsnog..
quote:
Ranger 9 was designed to achieve a lunar impact trajectory and to transmit high-resolution photographs of the lunar surface during the final minutes of flight up to impact. The spacecraft carried six television vidicon cameras, 2 full-scan cameras (channel F, one wide-angle, one narrow-angle) and 4 partial scan cameras (channel P, two wide-angle, two narrow-angle) to accomplish these objectives. The cameras were arranged in two separate chains, or channels, each self-contained with separate power supplies, timers, and transmitters so as to afford the greatest reliability and probability of obtaining high-quality video pictures. No other experiments were carried on the spacecraft.
http://nssdc.gsfc.nasa.gov/nmc/masterCatalog.do?sc=1965-023A

12 camera's aan boord dus.

In vergelijking met de 9 camera's van de Lcross:
quote:
After LCROSS was accepted to fly as a companion mission to the LRO, the LCROSS payload team conducted an exten- sive process to select the components needed for an effective science payload. The payload team assembled a set of instru- ments that could collect data from different features of the Centaur impact but would be complementary to each other. This maximizes the science return by providing redundancy and robustness.

The science payload consists of a total of nine instruments consisting of one visible, two near infrared, and two mid-infra- red cameras; one visible and two near-infrared spectrometers; and a photometer. A data handling unit (DHU) collects the information from each instrument for transmission back to LCROSS Mission Control. Due to the schedule and budget constraints, the LCROSS team took full advantage of available rugged, commercially available components.

Although the selected instruments are considered rugged for their intended uses on Earth, space is a harsh environment. The LCROSS payload team put the individual instruments though a rigorous testing cycle that simulated launch and the conditions of space. The team identified design weakness and modifications for space use and worked with the manufac- turers to strengthen their designs. The payload was assembled and underwent additional tests to determine how the system worked together. Once the payload met all testing criteria and the team was satisfied, it was shipped to Northrop Grum- man, Redondo Beach, Calif., for integration into the LCROSS spacecraft.

Als ik dan kijk naar de beelden, kregen we zwart/wit voorgeschoteld..
Kan jij eruit halen welke van de camera's dit was? Ik zie namelijk nergens staan dat het een zwart/wit camera betreft...
quote:
The LCROSS science payload consists of two near-infrared spectrometers, a visible light spectrometer, two mid-infrared cameras, two near-infrared cameras, a visible camera and a visible radiometer. The LCROSS instruments were selected to provide mission scientists with multiple complimentary views of the debris plume created by the Centaur impact.
Deze instrumenten waren speciaal uitgekozen om vanuit meerdere perspectieven de show te kunnen aanschouwen.
Epic fail dus!

[ Bericht 7% gewijzigd door Ticker op 12-10-2009 13:54:59 ]
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:00:47 #201
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73609424
Zoals eerder al vermeld werd, zo goed als alle (mss zelfs alle, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen) camera's op ruimtesondes hebben een zwart-wit camera aan boord als ze een zichtbaar licht camera aan boord hebben. Dat scheelt veel gewicht, complexiteit etc.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:04:18 #202
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73609544
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:44 schreef Ticker het volgende:

...

12 camera's aan boord dus.

In vergelijking met de 9 camera's van de Lcross:
Wat een vreemde logica. Dus als ik een ruimtesonde ontwerp met 25 gamma camera's zou hij volgens jou mooiere plaatjes moeten schieten in het zichtbare deel van het spectrum dan een sonde met 1 camera (plus filters) voor het zichtbare spectrum? Daklopnie.
quote:
Deze instrumenten waren speciaal uitgekozen om vanuit meerdere perspectieven de show te kunnen aanschouwen.
Epic fail dus!
Een spectrometer is ook een camera Die fail valt dus wel mee, gezien de eerder gemaakte punten over missiedoelen en budget.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:12:42 #203
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73609766
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat een vreemde logica. Dus als ik een ruimtesonde ontwerp met 25 gamma camera's zou hij volgens jou mooiere plaatjes moeten schieten in het zichtbare deel van het spectrum dan een sonde met 1 camera (plus filters) voor het zichtbare spectrum? Daklopnie.

Welke camera's keken we dan naar?
Ik kan er uit opmaken dat je met zekerheid lijkt te weten dat we niet naar de camera in het normale spectrum zaten te kijken?
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:20:19 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73609992
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:12 schreef Ticker het volgende:

[..]

Welke camera's keken we dan naar?
Ik kan er uit opmaken dat je met zekerheid lijkt te weten dat we niet naar de camera in het normale spectrum zaten te kijken?
De bovenste uit het lijstje natuurlijk... met zo nu en dan beelden van 1 van de infrarood camera's. Ik vraag me af hoe je iets anders uit mijn post op denkt te maken.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:23:13 #205
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73610084
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De bovenste uit het lijstje natuurlijk... met zo nu en dan beelden van 1 van de infrarood camera's. Ik vraag me af hoe je iets anders uit mijn post op denkt te maken.
Dan zou het dus wel in kleur moeten zijn.
En heeft je verhaal over gamma camera's er ook weinig mee te maken.

Grijs..
pi_73610111
Grijs is ook een kleur
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:24:47 #207
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73610128
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:24 schreef Dragorius het volgende:
Grijs is ook een kleur
Yup, maar niet die van de maan.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:25:26 #208
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73610145
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dan zou het dus wel in kleur moeten zijn.
En heeft je verhaal over gamma camera's er ook weinig mee te maken.

[ afbeelding ]

Grijs..
Hoezo moet het dus in kleur zijn? Waarom verwacht je dat?
Onikaan ni ov dovah
pi_73610153
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:24 schreef Ticker het volgende:

[..]

Yup, maar niet die van de maan.
?

Wat is de kleur van de maan dan wel? Kaas-geel?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:26:09 #210
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73610166
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

?

Wat is de kleur van de maan dan wel? Kaas-geel?
Gast.. we zijn weer bij pagina 1?
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:31:03 #211
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73610353
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoezo moet het dus in kleur zijn? Waarom verwacht je dat?
De vraag moet toch andersom, waarom zou een normale camera niet in kleur uitzenden?
"visible light camera" Oftewel het normale spectrum.. wat het oog dus ook waarneemt.
Hoewel de technologie wat minder kan zijn, maar dat verklaard nog steeds niet de grijs tinten.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:33:58 #212
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73610437
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

De vraag moet toch andersom, waarom zou een normale camera niet in kleur uitzenden?
"visible light camera" Oftewel het normale spectrum.. wat het oog dus ook waarneemt.
Hoewel de technologie wat minder kan zijn, maar dat verklaard nog steeds niet de grijs tinten.
Je leest posten van anderen ook niet echt bijzonder goed he Wat is in dit topic nou geschreven over ruimtesondes en kleurenopnamen.
Onikaan ni ov dovah
pi_73610564
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:24 schreef Dragorius het volgende:
Grijs is ook een kleur
Wit en zwart zijn geen kleuren, dus kan grijs dat ook niet zijn.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:41:10 #214
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73610717
Tvp voor de lolz
zzz
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:45:40 #215
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73610863
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst een rustig iets opzoeken voordat je post. Een "visible light camera" kan licht detecteren in het zichtbare gebied, ruwweg tussen de 400 en 750 nm. Wat hij NIET per definitie kan, is onderscheid maken in dat gebied. Hij kan dus zien OF er zichtbaar licht is, HOEVEEL er is, maar niet per definitie van welke kleur het is.

Bijvoorbeeld een digitale camera die je bij de Dixons kan kopen werkt volgens hetzelfde principe. Om toch kleur te krijgen in de foto, zijn er voor elke pixel 4 subpixels gemaakt: 1 met een rode, 1 met een blauwe, en 2 met een groene filter ervoor. Daardoor krijg je informatie over 3 kleurgebieden, genoeg om een foto in kleur te produceren.

Als je een camera de ruimte in wilt slepen heb je niet zo veel aan die kleurinformatie, en wordt die extra complexiteit niet toegepast. Dit scheelt gewicht en verkleint de kans op falen. Bovendien kan je dan een hogere resolutie halen op dezelfde chipoppervlakte.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_73610903
Waarom 2 groene, wombat?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:48:50 #217
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73610976
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:46 schreef Dragorius het volgende:
Waarom 2 groene, wombat?
Wikipedia zegt dat dat is omdat het menselijk oog gevoeliger is voor groen. Ik denk dat die drie kleuren overeen komen met de methoden die wij gebruiken om digitaal beeld weer te geven op monitoren. Omdat de subpixels vierkant zijn, passen er 4 in een pixel. Dan heb je er eentje over, en blijkbaar is groen dan de beste keuze om dubbel uit te voeren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Charge-coupled_device#Color_cameras

[ Bericht 0% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 12-10-2009 14:57:02 ]
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_73611046
Ok, thanks
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:58:19 #219
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73611302

397 graden onder nul... en wij zien op het infrarood uitspattingen. Iets waar op de normale camera niets van terug te zien is.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:58:47 #220
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73611321
Waarom kunnen consp... posters zoals Ticker nou wel enorm veel tijd steken in het doorworstelen van de meest vage sites, filmpjes en "documenten", maar is het opzoeken van zoiets simpels te veel gevraagd?
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:59:47 #221
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73611361
Ga je nu verder over een ander punt omdat je overtuigt bent?
Onikaan ni ov dovah
pi_73611388
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:58 schreef Ticker het volgende:

397 graden onder nul... en wij zien op het infrarood uitspattingen. Iets waar op de normale camera niets van terug te zien is.
397 graden onder nul kan niet eens
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:01:52 #223
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73611430
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom kunnen consp... posters zoals Ticker nou wel enorm veel tijd steken in het doorworstelen van de meest vage sites, filmpjes en "documenten", maar is het opzoeken van zoiets simpels te veel gevraagd?
Het opzoeken van..?
Grappige aan jouw post is dat je of altijd ergens tegen bent, of je bent ervan overtuigd dat je een gigantische bijdrage hebt gehad in een topic.
Ik heb alleen geen flauw benul wat je dan hebt verklaard?
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:03:30 #224
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73611477
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:00 schreef Dragorius het volgende:

[..]

397 graden onder nul kan niet eens
quote:
The lowest POSSIBLE temperature is absolute zero, which defines 0 degrees Kelvin (-273.15 degrees C. or -459.67 degrees F.) If by 'nature' you mean ANYWHERE outside a laboratory, intergalactic space would probably offer the lowest temperatures in the known Universe.

Temperature measures the average kinetic energy of any object's molecules or atoms. Since by definition it contains no matter, the vacuum of space itself has NO temperature. Atoms, molecules, and dust particles floating in in, however, would reach an equilibrium temperature with the cosmic background radiation left over from the Big Bang. That has been measured at a low of 2.724 K (-270.426 degrees C. or -454.767 degrees F.)

http://www.sliceofscifi.c(...)e-colder-than-pluto/
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:04:05 #225
31101 _Led_
pi_73611491
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:01 schreef Ticker het volgende:

[..]

Het opzoeken van..?
Grappige aan jouw post is dat je of altijd ergens tegen bent, of je bent ervan overtuigd dat je een gigantische bijdrage hebt gehad in een topic.
Wat ik je ook al zo vaak heb verteld, dat je gewoon te weinig simpele technische kennis hebt en je daar ook duidelijk niet in wilt verdiepen.
Je had prima zelf op kunnen zoeken hoe het zit met die camera's.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Led_ op 12-10-2009 15:09:33 ]
zzz
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:04:58 #226
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73611523
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:58 schreef Ticker het volgende:

Het filmpje zegt 397 graden onder 0, 35 graden boven het absolute nulpunt.
Het absolute nulpunt is 0K, -273º C, -460ºF.
-397ºF is inderdaad 35K, maar het zo opschrijven is wel erg rommelig.

Ik zie trouwens helemaal geen flashes in dat filmpje?
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:05:49 #227
31101 _Led_
pi_73611546
quote:
Jullie hebben beide dus gelijk afhankelijk van je keuze tussen Celsius en Fahrenheit.
zzz
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:06:50 #228
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73611579
quote:

[..]

Het opzoeken van..?
Wat hij heeft verklaard is nu al een keer of 3-4 langsgekomen hier. Namelijk, waarom het niet logisch is om te verwachten dat die zichtbaar licht camera kleurenopnamen zou maken.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:07:19 #229
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73611607
quote:

[..]

Het opzoeken van..?
Ik ben "tegen" iets als het aantoonbaar onwaar is, is dat zo vreemd? Maar wat ik heb verklaard? Ik heb antwoord gegeven op de vraag die jij stelde:
quote:
Lees je mijn posts uberhaupt wel?
pi_73611622
quote:
In Nederland is het gangbaar om in Celcius te praten. Zet er dan gewoon Fahrenheit bij Het is BNW, hier kun je vanalles verwachten
Mr. Prolapse 2009
pi_73611715
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:04 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wat ik je ook al zo vaak heb verteld, dat je gewoon te weinig simpele technische kennis hebt.
Je had prima zelf op kunnen zoeken hoe het zit met die camera's, maar dat is je teveel moeite.
Hij is dan ook maar een berichtgever, je kunt hem dit wel kwalijk nemen, echter dan help je ook het onderwerp om zeep. Er zijn meerdere mensen bezig met dit soort onderzoek, en helaas is er geen instantie die de NASA kritisch bekijkt omtrent dit soort onderwerpen.

Deze site werd in het begin van het filmpje weergegeven:
http://thelivingmoon.com/

Als je commentaar hebt omtrent zijn theorieën, kun je hem beter een e-mail sturen dat hij verkeerd zit, dan hier het onderwerp om zeep te helpen dmv. de TS te frustreren.

Ik verwacht dan ook dat niemand binnen dit forum dermate veel kennis heeft dat hij/zij hier een conclusie aan kan verbinden. Daarom zou ik graag zien dat er wat meer vooruitgang zit in dit topic.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:13:25 #232
31101 _Led_
pi_73611817
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:10 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hij is dan ook maar een berichtgever, je kunt hem dit wel kwalijk nemen, echter dan help je wel het onderwerp om zeep. Er zijn meerdere mensen bezig met dit soort onderzoek, en helaas is er geen instantie die de NASA kritisch bekijkt omtrent dit soort onderwerpen.

Deze site werd in het begin van het filmpje weergegeven:
http://thelivingmoon.com/

Als je commentaar hebt omtrent zijn theorieën, kun je hem beter een e-mail sturen dat hij verkeerd zit, dan hier het onderwerp om zeep te helpen dmv. de TS te frustreren.
Onzin, de TS laat blijken andermans posts hier niet echt te lezen aangezien hij meerdere keren vraagt naar de verklaring omtrent deze camera's, terwijl die al vaker gegeven was.

TS helpen iets te begrijpen is niet 'het topic om zeep helpen'.
zzz
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:13:27 #233
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73611821
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat hij heeft verklaard is nu al een keer of 3-4 langsgekomen hier. Namelijk, waarom het niet logisch is om te verwachten dat die zichtbaar licht camera kleurenopnamen zou maken.
Nee hoor wat het probleem is, is dat jullie zelf dingen gaan invullen.
De werking van een camera wordt erbij gehaald om voor jullie zelf een aannemelijk verklaring te geven.

Terwijl de ogen gewoon waarnemen dat we naar een plaatje zaten te kijken waarop werd ingezoomed.

Het is jullie niet eens opgevallen dat de camera op diverse momenten stil staat. Dat heb ik ook al eerder aangehaald, maar erop ingaan wordt niet gedaan, dan moet er weer een blik met < argumenten> opengetrokken worden om een toepasselijke verklaring te vinden.

Dat ze een goedkope cheap-ass camera hebben gebruikt is geen verklaring.
Onzin! Denk na, je bent 44 jaar verder en gaat voor een kleiner bedrag nog slechtere technologie erin stoppen dan wat je toen had?
Dat is dus namelijk jullie verklaring, jullie zoet houdertje. Zonder na te denken gewoon alles invullen zonder enige vorm van logica.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dragorius op 12-10-2009 15:18:09 (foei) ]
pi_73611868
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:13 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Onzin, de TS laat blijken andermans posts hier niet echt te lezen aangezien hij meerdere keren vraagt naar de verklaring omtrent deze camera's, terwijl die al vaker gegeven was.

TS helpen iets te begrijpen is niet 'het topic om zeep helpen'.
Wel als je de hele tijd op dat punt terug blijft vallen. Misschien heeft TS hier nog geen goed beeld over, wat Iblis eerder dan ook al goed aangaf, en zal dit later nog naar voren komen. In tussentijd scheelt dit veel posts die niets met het onderwerp te maken hebben, maar meer met persoonlijk gewin.

Het gebruik van het woord onzin is dan ook erg gevaarlijk. Hiermee kun je dan ook onbedoeld vaak hele verhalen onderuit halen, terwijl je alleen op een bepaald deel van het verhaal doelt.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:15:35 #235
31101 _Led_
pi_73611889
< foei >

[ Bericht 97% gewijzigd door Dragorius op 12-10-2009 15:15:52 (ahum) ]
zzz
pi_73611916
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wel als je de hele tijd op dat punt terug blijft vallen. Misschien heeft TS hier nog geen goed beeld over, wat Iblis eerder dan ook al goed aangaf, en zal dit later nog naar voren komen. In tussentijd scheelt dit veel posts die niets met het onderwerp te maken hebben, maar meer met persoonlijk gewin.
Er wordt van beide kanten zo geschermd, waar 2 "vechten" hebben 2 schuld. Discussies hoeven niet allemaal kusjeknuffelkroel te zijn, er mag best gesmeten worden met stevige maar goede argumenten
Mr. Prolapse 2009
pi_73611939
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:16 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er wordt van beide kanten zo geschermd, waar 2 "vechten" hebben 2 schuld. Discussies hoeven niet allemaal kusjeknuffelkroel te zijn, er mag best gesmeten worden met stevige maar goede argumenten
Het onderwerp is de baas. Wie beschermt dit onderwerp?

Komen we hier om iets te leren, of om ons gelijk te bewijzen?
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:18:44 #238
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73611986
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

Ik zie trouwens helemaal geen flashes in dat filmpje?
Tja.... dat ligt niet bij mij. T'is toch allemaal redelijk duidelijk.
pi_73611989
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dit mag in Feedback, als je het daar per se over wil hebben, niet echt een on-topic post he

Onderwerp is de maan"crash" en ik heb niks off-topics gezien behalve deze insinuatie nu dat het "doel" zoek is.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:19:00 #240
31101 _Led_
pi_73611991
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Nee, de moderators zijn de baas
quote:
Als je komt om iets te leren, waarom dan iemand beschermen die erop gewezen wordt dat ie de uitleg op zijn vraag simpelweg niet leest ?
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')