abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:35:50 #251
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73612541
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De werking van een camera wordt er bij gehaald omdat jij er naar vroeg En omdat je daar duidelijk een stuk kennis miste (of moet ik zeggen mist?).
[..]

Tsja, als jij alle logica maar gewoon overboord gooit en het onzin noemt zonder op gegronde redenen in te gaan waarom dat helemaal geen onzin is houd het vrij snel op.

Mss moeten we het nog eens proberen:
Ik stel dat vanwege de nadruk van de missie, de beperkte middelen en technische beperkingen het logisch is dat we relatief simpele zwart-wit beelden zien. Dit vind ik logisch omdat de middelen (en bijv. ook bandbreedte) op bijv de spectrografische instrumenten zijn gericht. De zichtbaar licht camera heeft wel wat wetenschappelijke taken, maar ik vermoed dat hij er toch ook wel op zit als publiekstrekkertje. Bij de Rangers waren de beelden de primaire taak van het apparaat. Bovendien lag de inslagsnelheid van die dingen veel lager dan die van LCROSS, waardoor natuurlijk ook al een verschil in de 'schokkerigheid' van het filmpje ontstaat.

Wat vind je van dit alles? Waar denk je dat mijn logica niet klopt?
Voor de zoveelste keer, je insteek over de camera is zelf verzonnen.

Ik herhaal het nog maar een keer:

NASA flikt het weer: LCROSS Lunar Impact gefaked

Nogmaals dus : The $79 million LCROSS carries a three-color visible light camera among its suite of spectrometers and infrared sensors tailored for one specific purpose: watching a collision on the moon from close range to seek out signs of water ice. The visible camera is a tougher version of the RocketCam video cameras used to beam views of Earth and space from rockets and NASA shuttles, according to its builder Ecliptic Enterprises, Corp.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73612552
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:34 schreef Dragorius het volgende:
Wat wil je met je filmpje + tekst zeggen, media?
Lees en kijk het.

Vind het dan ook erg logisch klinken dat hij het vreemd vind dat met de LCROSS bombing water gezocht werd, terwijl ze er schijnbaar eerder al water gevonden hebben.

Ook het verhaal van de holle maan komt in dat liedje terug.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73612614
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Lees en kijk het.

Vind het dan ook erg logisch klinken dat hij het vreemd vind dat met de LCROSS bombing water gezocht werd. Terwijl ze er schijnbaar eerder al water gevonden hebben.

Ook het verhaal van de holle maan komt in dat liedje terug.
Dat begreep ik er al uit maar het is geen voorspellend liedje geweest, nietwaar? En hoe toont dit aan dat de crash fake was?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:39:24 #254
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73612677
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:35 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nogmaals dus : The $79 million LCROSS carries a three-color visible light camera among its suite of spectrometers and infrared sensors tailored for one specific purpose: watching a collision on the moon from close range to seek out signs of water ice. The visible camera is a tougher version of the RocketCam video cameras used to beam views of Earth and space from rockets and NASA shuttles, according to its builder Ecliptic Enterprises, Corp.

Aanvulling op de RocketCam;

Kleur!
Gaan jullie nu al die onzin editen op de vorige pagina?
Wel een heeeeele leuke theorie over dat ik niet wist waar ik het over had enzo.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73612788
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:39 schreef Ticker het volgende:

[..]

Aanvulling op de RocketCam;

Kleur!
Gaan jullie nu al die onzin editen op de vorige pagina?
Wel een heeeeele leuke theorie over dat ik niet wist waar ik het over had enzo.
Wat is je punt? er zijn ook camera's met kleur?
Dit was sowieso geen live-feed dus daar hoefden ze niet bang voor te zijn om dat te streamen.
Mr. Prolapse 2009
pi_73612832
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:37 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat begreep ik er al uit maar het is geen voorspellend liedje geweest, nietwaar? En hoe toont dit aan dat de crash fake was?
Als je de tekst niet wil lezen/begrijpen moet je het zeggen. Val mij er dan niet mee lastig.

Er zijn veel onduidelijkheden rondom LCROSS, het doel lijkt mij hiervan dan ook de grootste onduidelijkheid. Ikzelf heb dan nog geen conclusie getrokken of het hele verhaal gefaked is, of dat LCROSS misschien een heel ander doeleinde had dan het crashen op zoek naar water. Dit liedje geeft een visie op het verhaal.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73612840
Waarom zou NASA zoiets eigenlijk faken? Het is nou niet echt een epic gebeuren
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:44:01 #258
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73612844
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:42 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Wat is je punt? er zijn ook camera's met kleur?
Dit was sowieso geen live-feed dus daar hoefden ze niet bang voor te zijn om dat te streamen.
Weer plakken we een eigen theorie er tegen aan dat het allemaal door de streaming kwam..
Onderbouwing dat het ook daadwerkelijk zo was?
Wat is dan het nut van een RocketCam, als deze toch niet benut wordt?
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:45:42 #259
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73612921
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waarom zou NASA zoiets eigenlijk faken? Het is nou niet echt een epic gebeuren
Zoals die thermal beelden toonden is het een stuk interessanter daar op de maan dan men doet geloven.
Een stil-image toont weinig boeiends tijdens het inzoomen.. De conspiracy zit hem dus in de getoonde beelden.
Dan ook nog eens het frapante dat we niet kunnen verifieren wat er precies gebeurt is.. waar is die rookpluim?
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:47:28 #260
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73612983
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:35 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ah kijk Daar schieten we wat mee op. Gevalletje materiaal hergebruiken zodat de kosten niet te hoog worden. Weet je toevallig ook of de kleurendata ook daadwerkelijk verzonden is in de telemetrie? Kan me bijv goed voorstellen dat ze dat niet hebben gedaan om meer bandbreedte over te laten voor de spectrometers etc.

En om een punt van ergens aan het begin weer eens aan te halen, waarom verwacht je kleur te zien in dergelijke opnamen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:49:22 #261
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73613073
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:44 schreef Ticker het volgende:
Wat is dan het nut van een RocketCam, als deze toch niet benut wordt?
Dat er niet live gestreamed wordt wil niet zeggen dat de camera niet gebruikt wordt.
Als jij op vakantie foto's maakt, kunnen je ouders ze dan gelijk zien of krijgen die ze pas te zien als jij weer terug bent ?
zzz
pi_73613074
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:43 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als je de tekst niet wil lezen/begrijpen moet je het zeggen. Val mij er dan niet mee lastig.
Let even op je toon aub.
Elke tekst is multi-interpretabel. Het is een liedje, en meer niet (voor mij persoonlijk)
quote:
Er zijn veel onduidelijkheden rondom LCROSS, het doel lijkt mij hiervan dan ook de grootste onduidelijkheid. Ikzelf heb dan nog geen conclusie getrokken of het hele verhaal gefaked is, of dat LCROSS misschien een heel ander doeleinde had dan het crashen op zoek naar water.
Dacht zelf dat het was om te kijken hoelang en hoe diep het water bijvoorbeeld zit/zat.

Wanneer worden eigenlijk de eerste resultaten verwacht, weet iemand dat?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:49:33 #263
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73613078
Die boosters worden uit de oceaan gevist om opnieuw te gebruiken. Dikke kans dus dat ze ook dan pas de beelden uit de camera halen, en dus geen streaming hebben.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 16:24:26 #264
230491 Zith
pls tip
pi_73614285
En nogmaals was deze missie niet een 'laten w het publiek eens mooi laten zien hoe zoiets crashed', that was een bijkomstigheid, een extraatje - de missie was het analyseren van informatie buiten de normale camera om.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:26:05 #265
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73614347
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:24 schreef Zith het volgende:
En nogmaals was deze missie niet een 'laten w het publiek eens mooi laten zien hoe zoiets crashed', that was een bijkomstigheid, een extraatje - de missie was het analyseren van informatie buiten de normale camera om.
Eigenlijk was dat gewoon wel de bedoeling.
Ze hadden hele groepen mensen bij elkaar laten komen om dit 'event' te volgen.
Het was note bene live te volgen op de nederlandse televsie.
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:27:27 #266
31101 _Led_
pi_73614389
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:26 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ze hadden hele groepen mensen bij elkaar laten komen om dit 'event' te volgen.
Het was note bene live te volgen op de nederlandse televsie.
Dat een event te volgen is voor mensen wil niet zeggen dat dat de missie is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dragorius op 12-10-2009 16:29:26 (zucht) ]
zzz
pi_73614473
Vanaf nu ga ik noten voor al dit off-topic persoonlijk gebash. Beide kanten op.
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 16:30:34 #268
230491 Zith
pls tip
pi_73614492
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:26 schreef Ticker het volgende:

[..]

Bron? Het was gewoon een extraatje waar ze lekker de NOS en andere landen voor lieten betalen. Kosten NASA: camera en live feed (die er toch al was), inkomsten: veel geld van allerlei omroepen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:34:41 #269
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73614620
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:30 schreef Zith het volgende:

[..]

Bron? Het was gewoon een extraatje waar ze lekker de NOS en andere landen voor lieten betalen. Kosten NASA: camera en live feed (die er toch al was), inkomsten: veel geld van allerlei omroepen.
Ik mag het niet zeggen van drago.. want me vorige post was ook al weg, maar ik zeg het nogmaals:

complot wending

Oftewel.. je maakt er nu een nieuwe theorie van.
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:42:30 #270
31101 _Led_
pi_73614868
Dat is geen nieuwe theorie, dat is gewoon logica.
Omroepen betalen voor beeldvulling, NASA levert beeldvulling.
Waar is het complot hierin ?
zzz
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:37:16 #271
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73616666
Het moet gezegd: Ticker had gelijk: er zit een kleurencamera in. Dat betekent uiteraard niet dat daardoor z'n hele theorie waar is.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_73617166
Ik denk dat wat erder gezegd is gewoon klopt: ze hebben waarschijnlijk niet genoeg bandbreedte om op die afstanden zo veel informatie live te streamen.
Het ging NASA puur om de infraroodgegevens. Bandbreedte daarvan opofferen voor wat kleurenbeeldjes zou jammer zijn, dus zijn ze waarschijnlijk op een primitieve zwart/wit camera overgeschakeld / hebben 'm op de laagste kwaliteit modus gezet.

@ die enorme rode uitspattingen op het ijskoude vlak: ehhh...ik krijg de indruk dat je denkt dat elke infaroodcamera alleen rood aangeeft als iets laaiend heet is? Iets met schaalverdeling / afstelling enzo.... Dat rode kan net zo goed betekenen dat het daar net 5 graden warmer is of zo.

@ waarom NASA het gefaked zou hebben: Ticker kwam eerder met een theorie dat er leven op de maan zou zijn. Als met de maanlanding er contact met die wezens gemaakt zou zijn, zouden die het natuurlijk niet leuk vinden als er een bom op hun huisjes gepleurd zou worden, dus moest dat maar efaked worden.
pi_73617921
Op pagina 4 ongeveer heb ik al gezegd dat de camera voor live-beelden een extratje was volgens de nasa website, maar dat werd toen al genegeerd net zoals dat nu waarschijnlijk ook gaat gebeuren...
& Gebraden wombat bedankt voor de heldere uiteenzetting, alhoewel je eigenlijk bevestigde wat ik al vermoedde maar niet goed kon formuleren (het ligt eraan...)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:24:53 #274
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73618047
Dit zou trouwens de enige visuele bevestiging zijn die we hebben dat de eerste ruimte zonde was gecrashed:

Dit is wat NASA er zelf van had verwacht:

maandag 12 oktober 2009 @ 19:04:04 #275
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73619542
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:24 schreef Ticker het volgende:
Dit zou trouwens de enige visuele bevestiging zijn die we hebben dat de eerste ruimte zonde was gecrashed:

[ afbeelding ]

Dit is wat NASA er zelf van had verwacht:

[ afbeelding ]
Mooi toch Hebben we weer wat geleerd.

En artist's impressions moet je denk ik met een flinke korrel zout nemen...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')