Voor de zoveelste keer, je insteek over de camera is zelf verzonnen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De werking van een camera wordt er bij gehaald omdat jij er naar vroegEn omdat je daar duidelijk een stuk kennis miste (of moet ik zeggen mist?).
[..]
Tsja, als jij alle logica maar gewoon overboord gooit en het onzin noemt zonder op gegronde redenen in te gaan waarom dat helemaal geen onzin is houd het vrij snel op.
Mss moeten we het nog eens proberen:
Ik stel dat vanwege de nadruk van de missie, de beperkte middelen en technische beperkingen het logisch is dat we relatief simpele zwart-wit beelden zien. Dit vind ik logisch omdat de middelen (en bijv. ook bandbreedte) op bijv de spectrografische instrumenten zijn gericht. De zichtbaar licht camera heeft wel wat wetenschappelijke taken, maar ik vermoed dat hij er toch ook wel op zit als publiekstrekkertje. Bij de Rangers waren de beelden de primaire taak van het apparaat. Bovendien lag de inslagsnelheid van die dingen veel lager dan die van LCROSS, waardoor natuurlijk ook al een verschil in de 'schokkerigheid' van het filmpje ontstaat.
Wat vind je van dit alles? Waar denk je dat mijn logica niet klopt?
Lees en kijk het.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:34 schreef Dragorius het volgende:
Wat wil je met je filmpje + tekst zeggen, media?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:36 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Lees en kijk het.
Vind het dan ook erg logisch klinken dat hij het vreemd vind dat met de LCROSS bombing water gezocht werd. Terwijl ze er schijnbaar eerder al water gevonden hebben.
Ook het verhaal van de holle maan komt in dat liedje terug.
Aanvulling op de RocketCam;quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:35 schreef Ticker het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer, je insteek over de camera is zelf verzonnen.
Ik herhaal het nog maar een keer:
NASA flikt het weer: LCROSS Lunar Impact gefaked
Nogmaals dus : The $79 million LCROSS carries a three-color visible light camera among its suite of spectrometers and infrared sensors tailored for one specific purpose: watching a collision on the moon from close range to seek out signs of water ice. The visible camera is a tougher version of the RocketCam video cameras used to beam views of Earth and space from rockets and NASA shuttles, according to its builder Ecliptic Enterprises, Corp.
Wat is je punt? er zijn ook camera's met kleur?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:39 schreef Ticker het volgende:
[..]
Aanvulling op de RocketCam;
Kleur!
Gaan jullie nu al die onzin editen op de vorige pagina?
Wel een heeeeele leuke theorie over dat ik niet wist waar ik het over had enzo.
Als je de tekst niet wil lezen/begrijpen moet je het zeggen. Val mij er dan niet mee lastig.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]Dat begreep ik er al uit maar het is geen voorspellend liedje geweest, nietwaar? En hoe toont dit aan dat de crash fake was?
Weer plakken we een eigen theorie er tegen aan dat het allemaal door de streaming kwam..quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat is je punt? er zijn ook camera's met kleur?![]()
Dit was sowieso geen live-feed dus daar hoefden ze niet bang voor te zijn om dat te streamen.
Zoals die thermal beelden toonden is het een stuk interessanter daar op de maan dan men doet geloven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waarom zou NASA zoiets eigenlijk faken? Het is nou niet echt een epic gebeuren
Ah kijkquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:35 schreef Ticker het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer, je insteek over de camera is zelf verzonnen.
Ik herhaal het nog maar een keer:
NASA flikt het weer: LCROSS Lunar Impact gefaked
Nogmaals dus : The $79 million LCROSS carries a three-color visible light camera among its suite of spectrometers and infrared sensors tailored for one specific purpose: watching a collision on the moon from close range to seek out signs of water ice. The visible camera is a tougher version of the RocketCam video cameras used to beam views of Earth and space from rockets and NASA shuttles, according to its builder Ecliptic Enterprises, Corp.
Dat er niet live gestreamed wordt wil niet zeggen dat de camera niet gebruikt wordt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:44 schreef Ticker het volgende:
Wat is dan het nut van een RocketCam, als deze toch niet benut wordt?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:43 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als je de tekst niet wil lezen/begrijpen moet je het zeggen. Val mij er dan niet mee lastig.
Dacht zelf dat het was om te kijken hoelang en hoe diep het water bijvoorbeeld zit/zat.quote:Er zijn veel onduidelijkheden rondom LCROSS, het doel lijkt mij hiervan dan ook de grootste onduidelijkheid. Ikzelf heb dan nog geen conclusie getrokken of het hele verhaal gefaked is, of dat LCROSS misschien een heel ander doeleinde had dan het crashen op zoek naar water.
Eigenlijk was dat gewoon wel de bedoeling.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:24 schreef Zith het volgende:
En nogmaals was deze missie niet een 'laten w het publiek eens mooi laten zien hoe zoiets crashed', that was een bijkomstigheid, een extraatje - de missie was het analyseren van informatie buiten de normale camera om.
Dat een event te volgen is voor mensen wil niet zeggen dat dat de missie is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:26 schreef Ticker het volgende:
[..]
Eigenlijk was dat gewoon wel de bedoeling.![]()
Ze hadden hele groepen mensen bij elkaar laten komen om dit 'event' te volgen.
Het was note bene live te volgen op de nederlandse televsie.
Bron? Het was gewoon een extraatje waar ze lekker de NOS en andere landen voor lieten betalen. Kosten NASA: camera en live feed (die er toch al was), inkomsten: veel geld van allerlei omroepen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:26 schreef Ticker het volgende:
[..]
Eigenlijk was dat gewoon wel de bedoeling.![]()
Ik mag het niet zeggen van drago.. want me vorige post was ook al weg, maar ik zeg het nogmaals:quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Bron? Het was gewoon een extraatje waar ze lekker de NOS en andere landen voor lieten betalen. Kosten NASA: camera en live feed (die er toch al was), inkomsten: veel geld van allerlei omroepen.
Mooi tochquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:24 schreef Ticker het volgende:
Dit zou trouwens de enige visuele bevestiging zijn die we hebben dat de eerste ruimte zonde was gecrashed:
[ afbeelding ]
Dit is wat NASA er zelf van had verwacht:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |