abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73541577
Misschien ben ik in februari geen wildvreemde meer haha
Maar goed ik vind valentijnsdag overigens complete hypocrisie, alsof je op de 14e meer van iemand houdt dan op de 13e of 15e. Dat terzijde.
In mijn voorstelpost gaf ik al aan dat ik een enorme flapuit ben Ik zal er op letten maar ik denk dat jullie er ook aan moeten wennen, water bij de wijn
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:10:59 #27
21636 Feestkabouter
pi_73541868
Ik heb even de posts van de afgelopen week doorgekeken (ook in het vorige deel), maar niets gezien over dit:

"Elk jaar is op 10 oktober de Landelijke Dag Psychische Gezondheid. Een dag waarop wereldwijd aandacht wordt besteed aan een thema binnen de psychische gezondheidszorg.
....
Tijdens de Landelijke Dag Psychische Gezondheid staat dit jaar het thema Autisme centraal. Kijk op onze site voor meer informatie over autisme."

http://www.psychischegezondheid.nl/landelijkedag

Of:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=landelijke+dag+autisme+10+oktober

op zich ga ik er niks bijzonders mee doen vandaag (Asperger, bekend sinds kleine 2 jaar), maar misschien voor anderen interessant.
er zijn op enkele plekken wel wat dingen te doen, vriendin van me (die pas sinds een paar maanden van haar Asperger weet en nog ontdekkende is) gaat wel op pad vandaag.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:06:47 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_73542596
Wel jammer dat er dus compleet geen aandacht gegeven wordt aan zo'n dag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:57:16 #29
21636 Feestkabouter
pi_73543394
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:06 schreef Troel het volgende:
Wel jammer dat er dus compleet geen aandacht gegeven wordt aan zo'n dag.
op fok of door instellingen?
wat bedoel je?
fok = de fokusers, dus als je vind dat er aandacht aan moet worden besteed dan zorg je daar zelf voor.
daarom heb ik het ook even gemeld.

en bij instellingen wordt er ook wel wat aandacht an besteed.

of bedoel je op tv of zo? daar hebbie misschien wel gelijk in.
pi_73543458
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:57 schreef sempron2400 het volgende:
Deze avond ben ik bij de autismesoos geweest.

Helaas merkte ik tijdens een driegesprek dat ik er helemaal niet tussenkwam. Ik vond het een beetje jammer om als medewerker bij een ministerie buiten de boot te vallen (ik heb verder niet echt iets gezegd over mijn werk of zo). Maar hij kon er ook niet echt iets aan doen, dat de mannelijke groepsgenoot maar met één persoon wilde praten (overprikkeling). Dat ik langzaam praatte was voor hem moeilijk. Er waren ook positieve kanten; mijn eerste indruk was dat de bezoekers vrij goed in het leven staan en ik heb weer eens een spel gespeeld.
Als ik niet zo moe was geweest had ik ook gegaan. Volgende keer ben ik er misschien weer.
Waarschijnlijk als je vaker komt kom je meer in contact met andere bezoekers.
Ik ga in ieder geval wel vaker naar die soos.
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dit dus. Weinig zelfvertrouwen, terwijl anderen vaak toch wel tegen je opkijken. Verder loop je rustig door de straat, je merkt wel dat vrouwen naar je kijken maar je vraagt je af waarom. Om 10 minuten later er achter te komen waarom, maar ja, te laat.

Overigens, veel plezier en succes
Dankje

Inderdaad wat jij zegt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_73543489
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 09:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien ben ik in februari geen wildvreemde meer haha
Maar goed ik vind valentijnsdag overigens complete hypocrisie, alsof je op de 14e meer van iemand houdt dan op de 13e of 15e. Dat terzijde.
In mijn voorstelpost gaf ik al aan dat ik een enorme flapuit ben Ik zal er op letten maar ik denk dat jullie er ook aan moeten wennen, water bij de wijn
Vreemd wel of je wild bent weet ik niet
Je zegt gewoon wat je denkt en wilt er daar is niks mis mee.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:24:28 #32
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73543876
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:10 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik heb even de posts van de afgelopen week doorgekeken (ook in het vorige deel), maar niets gezien over dit:

"Elk jaar is op 10 oktober de Landelijke Dag Psychische Gezondheid. Een dag waarop wereldwijd aandacht wordt besteed aan een thema binnen de psychische gezondheidszorg.
....
Tijdens de Landelijke Dag Psychische Gezondheid staat dit jaar het thema Autisme centraal. Kijk op onze site voor meer informatie over autisme."

http://www.psychischegezondheid.nl/landelijkedag

Of:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=landelijke+dag+autisme+10+oktober

op zich ga ik er niks bijzonders mee doen vandaag (Asperger, bekend sinds kleine 2 jaar), maar misschien voor anderen interessant.
er zijn op enkele plekken wel wat dingen te doen, vriendin van me (die pas sinds een paar maanden van haar Asperger weet en nog ontdekkende is) gaat wel op pad vandaag.
Is wel langs gekomen hier, maar begraven onder andere posts.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:04:48 #33
21636 Feestkabouter
pi_73544771
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:24 schreef Stupendous76 het volgende:

Is wel langs gekomen hier, maar begraven onder andere posts.
heb ik net 1 dag te weinig teruggekeken
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:06:43 #34
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_73546407
Voor de deelnemers aan dit topic met gevoel voor humor en niet al te lange tenen. Er is in Amerika een serie van start gegaan genaamd 'Community' waarin 1 van de hoofdrolspelers iemand is met Asperger. Ik lig elke keer weer dubbel om die gast.
pi_73546533
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:06 schreef TheVotary het volgende:
Voor de deelnemers aan dit topic met gevoel voor humor en niet al te lange tenen. Er is in Amerika een serie van start gegaan genaamd 'Community' waarin 1 van de hoofdrolspelers iemand is met Asperger. Ik lig elke keer weer dubbel om die gast.
Waar wordt de serie uitgezonden?
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:15:14 #36
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_73546653
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Waar wordt de serie uitgezonden?
http://www.nbc.com/community/

Ik heb nog niks gehoord over een NL station die het gaat uitzenden. Maar via een torrent binnenhalen is natuurlijk altijd een optie.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:24:52 #38
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_73548457
Dat ziet er leuk uit. Alhoewel ik denk dat het voor de meeste eerder pijnlijk herkenbaar is dan grappig. Voor mij ook denk ik.
14 SHADES OF GREY
pi_73548736
Ik ga er eens naar kijken. Het is natuurlijk comedy met een rouw randje erom. Waar ik benieuwd naar ben is of ze dit serieus kunnen neerzetten zonder er de draak mee te steken. Maar ik ga m zeker even binnenhalen
pi_73551010
Beste mensen. Even een vraag van een totaal andere orde:
Het schijnt een van de problemen bij autisme moeite met oogcontact te zijn. Nou heb ik daar zelf lang niet altijd last van, en meestal kan ik mensen gewoon goed aankijken. Maar af en toe doet het soort van pijn aan mijn ogen en voelt het gewoon ronduit vervelend om iemand aan te kijken.
Hoe manifesteert dat zich nou bij jullie (als er überhaupt al sprake van is), want ik vraag me af of wat ik ervaar nou met autisme samenhangt of het "gewoon" een kenmerk is dat bij mij hoort.
pi_73551122
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:51 schreef DeepChord het volgende:
Het schijnt een van de problemen bij autisme moeite met oogcontact te zijn. Nou heb ik daar zelf lang niet altijd last van, en meestal kan ik mensen gewoon goed aankijken. Maar af en toe doet het soort van pijn aan mijn ogen en voelt het gewoon ronduit vervelend om iemand aan te kijken.
Hoe manifesteert dat zich nou bij jullie (als er überhaupt al sprake van is), want ik vraag me af of wat ik ervaar nou met autisme samenhangt of het "gewoon" een kenmerk is dat bij mij hoort.
Ik kijk soms (on)bewust mensen niet aan. Maar als ze zeggen kijk mij aan dan kijk ik ze wel aan. Alleen soms vind ik het prettiger om ze niet aan te kijken en mijn te concentreren op het gesprek ipv het gezicht.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:00:27 #43
273135 Labjas
symbol of science
pi_73551248
quote:
...before I came to this school shaped toilet.
pi_73551261
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:55 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik kijk soms (on)bewust mensen niet aan. Maar als ze zeggen kijk mij aan dan kijk ik ze wel aan. Alleen soms vind ik het prettiger om ze niet aan te kijken en mijn te concentreren op het gesprek ipv het gezicht.
Maar als zo iemand zegt "Kijk mij aan!" en je doet het dan ook, voelt het dan niet vervelend ofzo?
pi_73551679
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 17:00 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Maar als zo iemand zegt "Kijk mij aan!" en je doet het dan ook, voelt het dan niet vervelend ofzo?
Ik krijg dan echt dat kleinerende beeld van mijn moeder van vroeger terug..

Ik staar heel veel, heel irritant. Ik kan een paar minuten naar een punt staren zonder mijn ogen te knipperen en nog alles waarnemen. Maar dat doe ik ook in gesprekken blijkbaar, en dat is storend, ik lijk heel afwezig maar ik kan woord voor woord vertellen wat er gezegd wordt. Het lijkt mij trouwens wel vervelend, als iemand zegt kijk me aan. Ik ervaar dat wel als vervelend. En ik zal dat ook nooit tegen een ander zeggen.
pi_73551829
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 17:00 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ja dan kijk ik die persoon aan. Dat is wel vervelend. Vaak heb ik niet eens door dat ik de ander niet aan kijk. Tot dat die ander het tegen mij zegt.
14 SHADES OF GREY
pi_73552143
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:51 schreef DeepChord het volgende:
Ik kijk altijd naar de mond, en af en toe ff oogcontact maken. Soms ook naar het gezicht in het algmeen. Ondertussen laten zien dat je het snapt door te knikken etcetera
Children of the night. What music they make.
pi_73552819
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 17:38 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik kijk altijd naar de mond, en af en toe ff oogcontact maken. Soms ook naar het gezicht in het algmeen. Ondertussen laten zien dat je het snapt door te knikken etcetera
Sowieso wel een goede methode ja, naar de mond kijken bijvoorbeeld. Bij het geven van een presentatie wordt meestal een soortgelijke aanbeveling gedaan als je daarbij last van zenuwachtigheid hebt: naar het voorhoofd kijken in plaats van naar de ogen.
Enigszins een ander geval, maar deze gelijkenis kwam ineens bij mij op.
pi_73552858
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 17:23 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja dan kijk ik die persoon aan. Dat is wel vervelend. Vaak heb ik niet eens door dat ik de ander niet aan kijk. Tot dat die ander het tegen mij zegt.
Lijkt me wel vervelend, als iemand concludeert dat je hem/haar niet aankijkt en dan zo vermanend zegt "waarom kijk je mij niet aan?!". Dan wordt het misschien nog wel moeilijker ineens wél te kijken.
pi_73553277
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:09 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Lijkt me wel vervelend, als iemand concludeert dat je hem/haar niet aankijkt en dan zo vermanend zegt "waarom kijk je mij niet aan?!". Dan wordt het misschien nog wel moeilijker ineens wél te kijken.
Dat is precies de reden waarom ik nooit zal zeggen dat iemand mij aan moet kijken.
Omdat dingen niet altijd zo vanzelfsprekend zijn als gedacht wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')