Oooooh man, je wilt niet weten. Mn kut druipt als een malle!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
JIj word vochtig van inactieve profielen?
quote:
quote:
En nu ik je heb gezien krijg ik last van visuals die ik niet wilquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oooooh man, je wilt niet weten. Mn kut druipt als een malle!
Neuh, klopt. Noem me maar sletjequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Echt kieskeurig ben je niet ofzo
Een korte en saaie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Speciaal voor deze gelegenheid wel even ja!
Welke film ga je kijken?
quote:
Zodat je daarna snel iets anders kunt doen?quote:
Als je nou óf niet zo nieuwsgierig bent óf m'n PM beantwoord dan kan ik het uitleggen. Incl niet vervelende context of situatie die op iets lijktquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Zodat je daarna snel iets anders kunt doen?
Kweej, heb je goed opgelet laatst toen Ll dat kaartje postte van waar hij woont? Ergens ten tijde van dat treinongeluk was dat
Dan hou ik mijn nieuwsgierigheid nog wel even in bedwang.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als je nou óf niet zo nieuwsgierig bent óf m'n PM beantwoord dan kan ik het uitleggen. Incl niet vervelende context of situatie die op iets lijkt
Dat geeft niet hoor, maar dan moet je niet zo vissen als je toch wel weet dat ik het niet zo hier over het hele forum ga smijtenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan hou ik mijn nieuwsgierigheid nog wel even in bedwang.
(Ik doe liever écht niet aan PM op het werk)
Hoezo, het waren vrij algemene vragen dacht ikquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat geeft niet hoor, maar dan moet je niet zo vissen als je toch wel weet dat ik het niet zo hier over het hele forum ga smijten![]()
Dan zie ik spokenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoezo, het waren vrij algemene vragen dacht ik
Maar is goed hoor.
Ha, gezellig. Daar zijn we ook net een met aan het plannenquote:
die loopt zeker makkelijker dan hier hequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ha, gezellig. Daar zijn we ook net een met aan het plannen
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:53 schreef Muis006 het volgende:
Even een plaatje van Bette, speciaal voor Elies!
[ afbeelding ]
eind oktober toch ?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:33 schreef Greys het volgende:
Gezellig Non!
Wanneer is het ook alweer Halloween?
Ja, klopt hoor. Wij gaan hier altijd van de maanstand uit,quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:48 schreef nokwanda het volgende:
Het ligt eraan vanuit welke levensvisie je haloween ziet.
Het komt van het Samhain feest waarin de sluier tussen de doden en de levenden het dunst is en de doden worden geeerd en aan hen wordt geofferd. De katholieken hebben dat overgenomen en noemden het all hallows in, kortom, Haloween. Haloween is op de avond van 1 november. Samhain is in de nacht van 31 oktober op 1 november. Correct me if I'm wrong (Pagan, Strega?)
Helaas is mijn aangeleerde manier van offeren hier niet mogelijk omdat ik niet de traditionele ingredienten heb en er maar niet aan kan komen. Maar ik denk dat ik het creatief op een andere manier ga doen. Hoe dat precies zit met de maanstanden weet ik niet. Maar voel je vooral geroepen om mij wijzer te maken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:02 schreef Strega het volgende:
[..]
Ja, klopt hoor. Wij gaan hier altijd van de maanstand uit,
Maar globaal valt het altijd tussen 28 oktober - 6 november.
Ik maak dan altijd een offertafel (vandaag net mee begonnen) als dank voor de overvloed die ons dit jaar ten deel viel.
Op Samhain zelf staat hier ook altijd een extra bord eten, mochten je dierbare doden, de behoeft voelen.
Ook is het een avond/nacht die erg goed is om te "schouwen", zodat je weet wat het nieuwe jaar, dat voor ons omstreeks deze tijd begint, voor je in petto heeft.
Kijk dan maar eens in het USA topicquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:52 schreef Muis006 het volgende:
Oh Greeeeysje ik heb net ep. 3 gekeken dus ik loop op je voor
Ik heb nooit veel geleerd over de europese traditie, hoewel ik Nederlandse ben. Maar in Zuid Afrika heb ik van familie geleerd om bij gelegenheid te offeren met een traditionele maaltijd. Daarbij hoort Ubqomboti, traditioneel maisbier. Nou maakt het neteens zozeer uit wat je gebruikt, imo, maar de intentie. En met het maken van dat bier dat soms wel een week kan duren als het een flinke hoeveelheid is, krijg je behoorlijk de kans om je intenties helder te visualiseren en dus helpt het mij om in contact te komen met bepaalde overledenen. Maar goed, dat kan ook best op andere manieren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Pagan het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft ook altijd wat tijd nodig, voor dat een plekje in je nieuwe huis krijgt.
Ik heb wel altijd wat "instant"dingen bij me als ik ergens anders slaap of zo.
En ik moet zeggen, uit eigen ervaring, dat de sluiers tussen de werelden eind oktober/begin november inderdaad erg dus zijn.
Over die tradionele offer methode, ik had een vrienden, een Braziliaanse, die in Nederland woonde, getrouwd met een nederlander. Die had voor haar offertafen een koeieoog nodig, de slager hier keek toch wat vreemd hoor.
Maare, het was wel krachtige "Bruja" die ze deed.
Ja vast wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik heb nooit veel geleerd over de europese traditie, hoewel ik Nederlandse ben. Maar in Zuid Afrika heb ik van familie geleerd om bij gelegenheid te offeren met een traditionele maaltijd. Daarbij hoort Ubqomboti, traditioneel maisbier. Nou maakt het neteens zozeer uit wat je gebruikt, imo, maar de intentie. En met het maken van dat bier dat soms wel een week kan duren als het een flinke hoeveelheid is, krijg je behoorlijk de kans om je intenties helder te visualiseren en dus helpt het mij om in contact te komen met bepaalde overledenen. Maar goed, dat kan ook best op andere manieren.
Kan voor de rest hier best raar klinken.
Ik vond het ook niksquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Kijk dan maar eens in het USA topic
(Gisteravond gekeken in bed, vond er geen bal aan)
Besteld bij Zooplus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |