Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:18 schreef Dj_unkie het volgende:
Ik dnek dat ze in deze tijden liever een huurhuis houden ipv het te verkopen. Ik dacht sowieso dat een WBV alleen oudere huizen verkocht.
vergeet niet dat ze de huur kunnen verhogen in de jaren, die zal niet altijd hetzelfde blijven. En als ze nu verkopen hebben ze een snelle winst, maar de huizen worden over de jaren meer waard en kunnen ze beter dan verkopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:24 schreef Amun-Ra het volgende:
staat mij ook wel iets van bij dat ze dat eigenlijk alleen met "oudere" huizen doen, waarschijnlijk als ze daar middels de huurkosten in de loop der tijd allang d'r winst op gemaakt hebben. maar wij plannen om hier sowieso nog wel 10-15-20 (weet ik hoelang) jaar in de wonen ofzo. tegen huidige huurprijs á +/- 500 euro. als ik het dan nu koop, hebben ze d'r winst er zo al uit, of niet?
Als jullie er al een aantal jaren wonen, altijd doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:32 schreef Biancavia het volgende:
TVP. Voor ons zou het in de toekomst misschien ook wel interessant kunnen zijn om ons huurhuisje van de woningbouw te kopen. Het is een jaren '50 huisje waar wij in wonen trouwens.
Nee, we wonen hier net een paar maanden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:36 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Als jullie er al een aantal jaren wonen, altijd doen.
Precies. Maar dat is natuurlijk voor mij dan voordeliger, om nu te kopen bedoel ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
vergeet niet dat ze de huur kunnen verhogen in de jaren, die zal niet altijd hetzelfde blijven. En als ze nu verkopen hebben ze een snelle winst, maar de huizen worden over de jaren meer waard en kunnen ze beter dan verkopen.
Als een huis in enkele decennia de huur heeft opgebracht voor de woningbouw, dan willen ze het wel 's van de hand doen. Als je dan de mazzel hebt dat jij er al die tijd woonde, dan kan je het voor 'relatief weing' kopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:40 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, we wonen hier net een paar maanden.
Maar ik wist niet dat je zelf ook een voorstel aan de woningbouw kon doen, ik ging ervan uit dat ze alles wat ze hebben willen houden als huurhuis.
Maar als je er net een jaar of zo woont dan kun je het wel vergeten?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:46 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Als een huis in enkele decennia de huur heeft opgebracht voor de woningbouw, dan willen ze het wel 's van de hand doen. Als je dan de mazzel hebt dat jij er al die tijd woonde, dan kan je het voor 'relatief weing' kopen.
Soort van verkoop in bewoonde staat.
Nee, dat niet, maar dan betaal je verhoudingsgewijs meer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:49 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Maar als je er net een jaar of zo woont dan kun je het wel vergeten?
Ik kon mijn appartement pas kopen andat er groot onderhoud had plaats gevonden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:56 schreef lezzer het volgende:
Woningstichtingen verkopen meestal de huizen als het groot onderhoud er aan komt
Of als ze inderdaad de winst opgestreken hebben.
Zul je er wel voor betaald hebben danquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik kon mijn appartement pas kopen andat er groot onderhoud had plaats gevonden.![]()
Hoezo? Een woningeigenaar mag z'n huis toch verkopen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:19 schreef Dj_unkie het volgende:
bovendien moet het bestemmingplan van de gemeente er ook ruimte voor hebben denk ik
Wat een vreemde dingen schrijf je hier, dit is in ieder geval niet hoe ik het ken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:47 schreef HarryP het volgende:
Er is op de website van www.veh.nl een uitgave te koop over het kopen van je huurwoning.
Daar staat een hoop in.
Verder verkopen de woningbouwverenigingen vaak de woningen pas aan bewoners die minimaal 5 jaar in de woning wonen en daarnaast eisen ze ook dat je er nog zeker 5 jaar blijft wonen.
Het is sneller om gewoon op de normale koopmarkt een woning te vinden.
Mijn broer heeft zijn huurwoning toch echt onder die voorwaarden kunnen kopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een vreemde dingen schrijf je hier, dit is in ieder geval niet hoe ik het ken.
In tilburg heeft de WBV gewoon verschillende huizen in deverkoop en hoef je helemaal niet als huurder er eerst in gezeten te hebben. http://www.wonenbreburg-verkoop.nl/
dit is heel kort ,het antwoord op je vraagquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
Een gemeente geeft geld/grond aan de woonstichting om aan huurontwikkeling te doen hieraan zitten bepaalde verplichtingen.
Nee ik denk niet dat je het voor elkaar gaat krijgen, simpelweg omdat het huis te jong is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:46 schreef Amun-Ra het volgende:
[..]
Precies. Maar dat is natuurlijk voor mij dan voordeliger, om nu te kopen bedoel ik.
Maar denk je dat ik het voor elkaar ga krijgen? En wat betreft de WOZ waarde, zou ik z'n bedrag moeten bieden, of minder, of meer? Welke strategie hanteren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |