quote:US President Barack Obama has won the 2009 Nobel Peace Prize.
There were a record 205 nominations for this year's prize.
The laureate - chosen by a five-member committee - wins a gold medal, a diploma and 10m Swedish kronor ($1.4m).
quote:Nobelprijs voor de vrede voor Obama
Van onre redactie
Gepubliceerd op 09 oktober 2009 11:03, bijgewerkt op 9 oktober 2009 11:04
AMSTERDAM - De Nobelprijs voor de vrede is dit jaar toegekend aan de Amerikaanse president Barack Obama. Dat heeft het Nobelprijscomité vrijdag bekendgemaakt.
Barack Obama (EPA)
Obama krijgt de prijs voor zijn 'buitengewone inspanningen de internationale diplomatie en de samenwerking tussen volken te versterken'.
Datte.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:07 schreef DJKoster het volgende:
Mwah, hij doet wel zijn best... Maar om die prijs nu al te geven..
Wat een... aparte opmerking.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:09 schreef wakajawaka het volgende:
Als alle negeroide mensen zo als Obama waren hoorde je mij niet klagen.
Hadden ze Arafat postuum zn tweede moeten geven dan?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik dacht dat het een grapje was toen ik het las. Maar kom op, wat een belachelijke beslissing!
George W Bush was beter denk ikquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hadden ze Arafat postuum zn tweede moeten geven dan?
Sharon kan ook wel een steuntje in de rug gebruiken.quote:
Ach, misschien iemand die al daadwerkelijk iets gepresteerd heeft?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hadden ze Arafat postuum zn tweede moeten geven dan?
Illegaal is wel een heel scherp woord lijkt me. Daarnaast is het vreemd dat je het hebt over zijn inspanningen. Wat zijn inspanningen betreft is het nog niet eens zo voorbarig, eerder wat zijn resultaten betreft..quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Belachelijke beslissing. Niet alleen veel te voorbarig wat betreft zijn vredesinspanningen, maar ook in strijd met het legaat van A. Nobel. Het lijkt me zelfs een illegale aanwending van zijn erfenis.
Terechter, maar lachwekkenderquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:20 schreef beantherio het volgende:
Ik had het terechter gevonden als Bono de prijs gekregen zou hebben, en dat had ik al lachwekkend gevonden.
Toenadering zoeken tot de moslimwereld (zie de toespraak op de universiteit van Cairo), Europa en Rusland. Zoals ik hierboven al zei is het te vroeg om over de resultaten te oordelen, maar op alle drie de vlakken heeft hij inspanningen verricht en op alledrie de vlakken is er een voorzichtig betere relatie dan onder Bush.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:18 schreef beantherio het volgende:
Huh? Wat heeft ie dan precies voor de vrede gedaan? En niet Iran bombarderen telt niet mee.![]()
Bono heeft ook geen flikker bereikt natuurlijk. Leiders vinden het leuk om met hem op de foto te staan en dingen toe te zeggen, maar daar komt ook niets van terecht.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Terechter, maar lachwekkender
Zou ook geen verkeerde keuze zijn geweest. Je kunt die man haten, maar hij zorgt wel ervoor dat bepaalde zaken op de wereldagenda worden gezet en ook daadwerkelijk worden aangepakt.
Dat was een heerlijke uitspraak idd, maar hij heeft sowieso al een lijstje met indrukwekkende uitspraken en speeches op zijn naam staan intussenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eén van z'n mooiste uitspraken toen ie president werd:
People will judge you by what you can build, not what you destroy.
Nou, bravo voor z'n speechwriters danquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat was een heerlijke uitspraak idd, maar hij heeft sowieso al een lijstje met indrukwekkende uitspraken en speeches op zijn naam staan intussen![]()
Lachwekkend. Niet lachwekkender.quote:
Ik denk dat het veel te vroeg is om daar iets over te zeggen. Wat wel duidelijk is is dat Israël de deur naar vrede meer en meer op slot aan het gooien is met z'n nederzettingenbeleid. En aangezien Israël en de VS nog steeds hand in hand gaan kun je dat Obama ook aanrekenen. Hij bied er nauwelijks tegenstand tegen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toenadering zoeken tot de moslimwereld (zie de toespraak op de universiteit van Cairo), Europa en Rusland. Zoals ik hierboven al zei is het te vroeg om over de resultaten te oordelen, maar op alle drie de vlakken heeft hij inspanningen verricht en op alledrie de vlakken is er een voorzichtig betere relatie dan onder Bush.
Snel succes op de korte termijn. Net zoals de politiek van Clinton die nog niet weg weg en het WTC werd aangevallen. De terroristen zaten al op vliegles toen Clinton met zijn vriendelijke buitenlandse politiek nog president was.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:23 schreef Yi-Long het volgende:
Mensen lijken niet te begrijpen dat de manier waarop Obama zich opstelt naar het buitenland, al ontzettend de internationale verhoudingen heeft verbeterd.
1 jaar geleden was de USA zo'n beetje het meest gehaatte land ter wereld, en was de verhouding moslimwereld/USA natuurlijk zeer ZEER slecht. De manier waarop Obama zich, en de USA, nu opstelt richting de rest van de wereld, is al een GIGANTISCHE verbetering, waaraan je merkt dat men ook in die arabische landen zich weer wil aansluiten bij de 'strijd tegen het terrorisme', oftewel tegen onderdrukking en extremisme etc.
Terroristen zullen altijd wel redenen hebben om je te haten en aan te vallen. dat zal in de toekomst niet anders zijn. Het gaat erom dat je die voedingsbodem zoveel mogelijk weg haalt bij al die mensen die nog niet extreem zijn in hun opinie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:31 schreef honinkjeinderaat het volgende:
[..]
Snel succes op de korte termijn. Net zoals de politiek van Clinton die nog niet weg weg en het WTC werd aangevallen. De terroristen zaten al op vliegles toen Clinton met zijn vriendelijke buitenlandse politiek nog president was.
Dat gaat nu weer gebeuren, een volgende president kan de rotzooi van Obama opruimen.
Zoals al gezegd: de Zweden hebben teveel gezopen.
Dit dus, men is ietwat voorbarigquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:35 schreef Iblis het volgende:
Ik kan niet zeggen dat Obama niet z’n best doet voor de vrede. Alleen, hij doet het nog maar zo kort. Het zou toch een blamage zijn wanneer hij volgend jaar besluit Iran aan te vallen?
Maar goed, Kissinger heeft ook de Nobelprijs gekregen.
En Obama gaat gewoon lekker door hoor, joh geld zat, dus nog meer geld uitgeven (lees:drukken)quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:12 schreef Yi-Long het volgende:
Idd een geweldige president. Jammer dat hij intussen president is van een grote vuilnisbelt, achtergelaten door zijn voorganger.
Dit dus, de man doet zijn best en heeft al best wat bereikt. Maar hij zit nog geen jaar toch? Hij moet er nog een aantal... Staat leuk als hij inderdaad volgend jaar Iran nuked of Noord-Korea binnenvalt en WO III ontketendquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:35 schreef Iblis het volgende:
Ik kan niet zeggen dat Obama niet z’n best doet voor de vrede. Alleen, hij doet het nog maar zo kort. Het zou toch een blamage zijn wanneer hij volgend jaar besluit Iran aan te vallen?
Maar goed, Kissinger heeft ook de Nobelprijs gekregen.
Dat zeg ik toch ook? Hij doet die inspanningen, wat het resultaat is is nog maar de vraag.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Lachwekkend. Niet lachwekkender.
[..]
Ik denk dat het veel te vroeg is om daar iets over te zeggen.
Maar dat doet niets af aan de dingen die ik meldde in mijn post die hij wel gedaan heeft, of in ieder geval probeert te doen.quote:Wat wel duidelijk is is dat Israël de deur naar vrede meer en meer op slot aan het gooien is met z'n nederzettingenbeleid. En aangezien Israël en de VS nog steeds hand in hand gaan kun je dat Obama ook aanrekenen. Hij bied er nauwelijks tegenstand tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |