abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85387028
^O^ Reiki als ambacht - Fons Delnooz Toppie Tip, lijkt me mooi boek, heb m ook besteld.
pi_85387054
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Klopt, ik heb ook wel te horen gekregen dat ik meer bezig was met de techniek er van dan dat het daadwerkelijk resultaat wat ik voor ogen had.
Plus, het hogere, zoals je dat zo mooi noemt, kennen je intentie, als die goed is helpen ze graag mee heb ik begrepen :)
Er wordt wel gezegd dat je in ieder geval wel er de moeite voor moet doen om het goed te proberen te tekenen. Gewoon achteloos wat klooien werkt dan weer niet.

Overigens kreeg ik in het begin wel te horen dat sinds ik HSZSN gebruikte, het wel veel krachtiger overkwam.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:06:58 #278
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85387162
Ik wil ook graag weer eens een heerlijk ontspannen reiki avond inplannen... jonge kinderen in huis zorgen er voor dat je er veel minder fut voor hebt helaas :{
Zo ook met al mn andere spirituele bezigheden.
The truth was in here.
pi_85387201
ooit...ga ik ook voor reiki 2
pi_85387332
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja die zit nu in d'r eigen bashtopic om dit topic toch nog een fatsoenlijke kans te geven om een normale discussie te laten blijven.
DAT respecteer ik dan op zich wel weer, dat ze het in ieder geval uit dit topic weggehaald heeft. Ik werk niet mee aan dat gebash, maar hier is het idd in ieder geval rustig nu! :)
Prima, ik hoop dat ze heel gelukkig wordt met haar topic.

Over afnokken als je het niet meer aankan gesproken :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85387353
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:06 schreef Bastard het volgende:
Ik wil ook graag weer eens een heerlijk ontspannen reiki avond inplannen... jonge kinderen in huis zorgen er voor dat je er veel minder fut voor hebt helaas :{
Of je overlegt met iemand anders en kijkt of die avond daar kan plaatsvinden? :)
Het zou op zich ook bij mij thuis kunnen, maar een bouwput is niet echt een ideale omgeving voor zo'n spirituele avond! :')
pi_85387370
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:06 schreef Bastard het volgende:
Hoebedoellu? Een open reiki avond of een avond voor jezelf?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85387384
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:11 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Prima, ik hoop dat ze heel gelukkig wordt met haar topic.

Meh, dit is wel een kwestie van meedenken van haar. Ze merkt gewoon dat dit topic gewoon naar de kl*te ging door haar gedrag. Daarom vind ik die afsplitsing wel beter, hoewel het natuurlijk nog steeds niet ideaal is! ;)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:14:50 #284
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85387481
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hoebedoellu? Een open reiki avond of een avond voor jezelf?
Oh ik mocht eerder graag mijn vrouw reiki geven (heb er een behandeltafel voor) bij gebrek aan slachtoffers :D En nu zij ook reiki 1 heeft gedaan deed ze mij daarna.. hele heerlijke en fijne avonden vol met lieve energie in huis..
The truth was in here.
  † In Memoriam † dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:16:21 #285
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85387543
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:55 schreef ToT het volgende:

[..]

HSZSN is, grof gezegd, de hoer onder de symbolen! :') Iedereen gebruikt 'm weer op een andere manier. Dat is ook weer een verwatering van de Reiki. Hoe meer onderling het zelfde blijft, hoe sterker het werkt. Waar mensen in geloven, gaat energie in zitten, en hoe meer mensen er in geloven, hoe krachtiger het werkt. Daarnaast is het voor "het hogere" ook duidelijker als iedereen gewoon het zelfde gebruikt.

HSZSN gebruik ikzelf gewoon heel weinig. Ik vind het een te complex symbool, en zonder dat symbool te gebruiken gaat het ook prrrrima!
Er zijn overgigens masters die zeggen dat je symbolen op den duur ook niet meer nodig hebt als je er enorm vertrouwt mee geraakt bent. Dan kun je het effect ervan al zo oproepen.
Is dat deze afbeelding?

Dat is dus eigenlijk geen symbool, maar een ligatuur van de volgende kanji-karakters:
HON (basis)
SHA (iemand)
ZE (juist)
SHO (correcte)
NEN (idee/gedachte)

Niet dat ik Japans kan lezen, maar ik kan wel Google-en!

Waarom wordt er gebruik gemaakt van karakters (of symbolen) die niet iedereen juist snapt of kan uitspreken die die taal niet meester is?
pi_85387585
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Meh, dit is wel een kwestie van meedenken van haar. Ze merkt gewoon dat dit topic gewoon naar de kl*te ging door haar gedrag. Daarom vind ik die afsplitsing wel beter, hoewel het natuurlijk nog steeds niet ideaal is! ;)
pcies want in haar begin post, staat nog steeds dat er over goede en slechte dingen voor scepsis gesproken kan worden.
Wat dan weer niet echt handig is, want er worden inderdaad serieus goede vragen nu ook gesteld haha
Hoe bedoel je crossposten hehe
pi_85387598
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:42 schreef Loppe het volgende:
Moet je niet tot een bepaalde gevoeligheidsgraad behoren om reiki te kunnen ontvangen of geven?
Mensen die deze graad hebben, gaan die zich nog bezighouden met negatieve energieën?
zoals gevraagd
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:17:46 #288
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85387607
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh my... :') negatieveling.

Het had juist te maken met mijn goede intenties en wat ToT zegt dus:

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:12 schreef ToT het volgende:
Meh, dit is wel een kwestie van meedenken van haar.
quote:
Ze merkt gewoon dat dit topic gewoon naar de kl*te ging door haar gedrag.
Mwah, dat vond ik vooral te wijten aan de afschuivingen, non-argumenten, drogredenaties, en wegwuivingen. Maar o.k. ;).
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:20:01 #289
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85387685
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:16 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Is dat deze afbeelding?

Dat is dus eigenlijk geen symbool, maar een ligatuur van de volgende kanji-karakters:
[ afbeelding ] HON (basis)
[ afbeelding ] SHA (iemand)
[ afbeelding ] ZE (juist)
[ afbeelding ] SHO (correcte)
[ afbeelding ] NEN (idee/gedachte)

Waarom wordt er gebruik gemaakt van karakters (of symbolen) die niet iedereen juist snapt of kan uitspreken die die taal niet meester is?
Ik ben er geen voorstander van om deze krachtige symbolen te plaatsen op het internet eigenlijk..
Het betekent overigens de Boedha in mij ontmoet de Boedha in jou.
Deze symbolen worden je geleerd bij de tweede initiatie, ook de uitspraak en de wijze van tekenen. Vandaar ook dat ik er geen voorstander van ben om die dingen maar klakkeloos te plaatsen als je niet weet wat de gedachte/bedoeling er van is.
The truth was in here.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:20:58 #290
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85387730
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:17 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Je zorgt er op zn minst voor dat het topic weer de aandacht krijgt ;)
The truth was in here.
pi_85387738
quote:
Heb ik al die tijd reiki zitten sturen naar de Samenwerkende Hulp Organisaties? :'(
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:22:12 #292
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85387773
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Heb ik al die tijd reiki zitten sturen naar de Samenwerkende Hulp Organisaties? :'(
PROEST :D
The truth was in here.
pi_85387831
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:17 schreef Loppe het volgende:

[..]

zoals gevraagd
Antwoord a: nee niet nodig.
Antwoord b: ook een timmerman kan zijn hamer gebruiken om iemand mee in elkaar te slaan. Maar waarom zou je reiki daarvoor gebruiken als er veel eenvoudigere manieren zijn om iemand kwaad te doen?
pi_85387851
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:17 schreef JoepiePoepie het volgende:
Mwah, dat vond ik vooral te wijten aan de afschuivingen, non-argumenten, drogredenaties, en wegwuivingen. Maar o.k. ;).
Van jou ja :')
pi_85387970
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar waarom zou je reiki daarvoor gebruiken als er veel eenvoudigere manieren zijn om iemand kwaad te doen?
Noemt men het dan nog reiki?
pi_85387994
quote:

[..]

Is dat deze afbeelding?
[ afbeelding ]

[ afbeelding ] HON (basis)
[ afbeelding ] SHA (iemand)
[ afbeelding ] ZE (juist)
[ afbeelding ] NEN (idee/gedachte)

Dit is 1 van de vele verschillende versies om het te tekenen, en ook 1 van de vele verschillende vertalingen. Één van de andere vertalingen is "De brug naar het theehuisje van de keizer". :P

Reiki komt oorspronkelijk uit Aziatische landen en is herontdekt door iemand die in Japan woont. Dan lijkt het me logisch dat er ook wel oosterse (Japanse) invloeden in zitten. Overigens is dit het enige symbool waarin je duidelijk een oosters schrift in herkent.
pi_85388021
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:20 schreef Bastard het volgende:

Dat was Namasté toch? :@
pi_85388051
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:27 schreef Loppe het volgende:

[..]

Nee, dan heet het gewoon zwarte magie! :) (Maar dan nog zijn er natuurlijk eenvoudigere, directere methodes! ;) )
pi_85388055
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:27 schreef Loppe het volgende:

[..]

Nee! dan is het de dark force geworden. :o
_O-
Moet je niet willen!
krijg je zo'n effect als glaasje draaien.
  † In Memoriam † dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:30:34 #300
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85388074
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik ben er geen voorstander van om deze krachtige symbolen te plaatsen op het internet eigenlijk..
Deze symbolen worden je geleerd bij de tweede initiatie, ook de uitspraak en de wijze van tekenen. Vandaar ook dat ik er geen voorstander van ben om die dingen maar klakkeloos te plaatsen als je niet weet wat de gedachte/bedoeling er van is.
En het zijn helemaal geen krachtige symbolen het zijn gewoon karakters of het schrift waarmee in modern Japans Chinese termen worden geschreven.

Volgens de website waar ik de meeste gegevens vandaan viste betekent het
'"Correct Thought (/Correct Mindfulness) is the essence of being"

Dus die vertaling is sowieso al anders dan die van jou. Hoe kan een karakter (een teken dat hier een lettergreep uitbeeld) nu meer of minder potentie hebben dan een letter uit ons alfabet?

Het is gewoon iets dat Japanners die dat schrift meester zijn kunnen lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')