Italië is het ultieme bewijs voor de tweede wet van de thermodynamica.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/buitenl(...)kt_niet_aan_aftreden
Ik voorspel een verder toenemende chaos in de Italiaanse politiek.
Nog meer SGP dominantie daarquote:Einde PvdA Staphorst lijkt onafwendbaar
vrijdag 9 oktober 10:00
Staphorst - De Partij van de Arbeid dreigt in 2010, na ruim 75 jaar aanwezigheid, uit de Staphorster gemeenteraad te verdwijnen. De twee raadsleden, Henk van Lambalgen en Henk Messchendorp stoppen ermee. Het vinden van opvolgers lukt niet.
Henk Messchendorp stopt omdat hij 65 jaar wordt, Van Lambalgen moet ermee ophouden om gezondheidsredenen. Het einde lijkt nabij, want de fractie moet begin volgend jaar met een kieslijst op de proppen komen. Lukt dat niet, dan mag de PvdA in Staphorst niet meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart. Na driekwart eeuw is het dan einde verhaal.
Dat de PvdA dreigt te verdwijnen ligt niet aan de leden van afdeling. Ze hebben er alles aan gedaan om mensen te bewegen lid te worden. Wervingsacties door middel van flyers, persberichten, waaronder een oproep van een oud-raadslid en een persoonlijke benadering van geschikt geachte kandidaten hebben tot nu toe tot niets geleid.
Ook de door de gemeente georganiseerde politieke markt in augustus met als doel een zoektocht naar mensen, die tijd en energie willen steken in het vertegenwoordigen van de inwoners van hun gemeente in de gemeenteraad, leverde niets op. 'Voor de sociaal democraten in Staphorst een trieste situatie', aldus raadslid Henk Messchendorp.
De nu nog actieve raadsleden, die in 2006 van 1.148 (12,5 procent) van de kiezers hun stem hebben gekregen roepen hun kiezers op om zich te verenigen. 'Het mag toch niet gebeuren dat in één van de meest conservatieve gemeenteraden van Nederland ook nog het sociaal-democratische geluid verdwijnt', zegt Henk van Lambalgen.
Het bestuur en de raadsfractie nodigen geïnteresseerden uit om op maandag 19 oktober om 20.30 uur naar de voetbalaccommodatie op het sportpark in Staphorst te komen. De PvdA houdt dan een openbare bijeenkomst, die in het teken staat van een laatste poging voor de werving van kandidaat- raadsleden voor de gemeenteraadsverkiezing van 3 maart 2010.
Misschien kunnen ze er een cultureel reservaat van maken.quote:
quote:Berlusconi 'meest vervolgde man ooit'
Premier Silvio Berlusconi van Italië heeft vrijdag geclaimd dat hij de meest gerechtelijk vervolgde man uit de geschiedenis van de mensheid is. Het Constitutioneel Hof in Rome had hem woensdag zijn immuniteit voor strafvervolging ontnomen.
,,Ik ben absoluut de persoon die in alle tijden het meest vervolgd is door justitie, in de hele geschiedenis en waar dan ook ter wereld'', aldus de politicus/zakenman tegen journalisten.
Hij claimde dat hij al meer dan 200 miljoen euro kwijt is aan rechtszaken. Hij maakte een van zijn kenmerkende blunders door te stellen dat het geld naar ,,adviseurs en rechters'' is gegaan. Vervolgens herstelde hij zich en zei dat hij ,,adviseurs en advocaten'' heeft betaald.
Bron: DePers
http://politics.theatlant(...)ugh_common_sense.phpquote:A new Oklahoma law will require the details of every abortion to be posted on a public website.
Mothers -- or would-be mothers, rather -- will be prompted to answer 37 questions that range from her marital status and race to how many times she's ever been pregnant. One question asks for the woman's reason to abort, offering "relationship problems" as a possible check-off box, and it's difficult to ignore the judgmental and disapproving tone.
Ik ben anders niet zo blij met mijn nieuwe toetsenbord. Of beter gezegd, ik ben er nog niet aan gewend.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:37 schreef TitusPullo het volgende:
Daar moest ik werkelijk om lachen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |