Tjah, Nederlandse politie gedoogt ook vele zaken waarvoor je geen boete kan krijgen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En dat gedogen is gewoon simpelweg een teken van ongelijkheid.
Toch iets heel anders dan religieuze vrijheid lijkt me, iets waar jullie toch zo'n fan van zijn?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Tjah, Nederlandse politie gedoogt ook vele zaken waarvoor je geen boete kan krijgen.
te laat!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:44 schreef misteriks het volgende:
Al was 99% moslim, I DON'T care, zolang ze maar wegblijven uit mijn mooie Vlaanderenland
Het is jammer dat de praktijk dikwijls anders laat zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan heel goed de waarheid claimen en toch open staan voor een andere visie, of in ieder geval de andere visie naast jouw waarheid laten bestaan. Dat principe is behoorlijk duidelijk terug te vinden in de monotheistische godsdiensten.
Klopt ook zonder religie gingen ze vechten volgens mij. Macht is wat de mens draaiende houdt, religieuze conflicten zijn regelrecht terug te traceren naar politieke machtsconflicten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:43 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
De motivaties van de inquisitie zijn lijnrecht terug te traceren naar hun interpretatie van het Christendom. Ik vind het niet heel erg vanzelfsprekend om er maar gemakshalve vanuit te gaan dat als ze het Christendom niet hadden Alva wel een andere reden had gevonden om met mensen te gaan knokken (en over welke mensen hebben we het dan? Niet andersgelovigen want ook zonder religie gingen ze wel vechten volgens jou).
Op basis van hun geloofquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, de STAAT. Dan heb ik mijn zin.
Dan komen we weer terug op de menselijke hypocrisie waar ik het over had.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is jammer dat de praktijk dikwijls anders laat zien.
Dat kun je niet vergelijken met keuzevrijheid van religie.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Tjah, Nederlandse politie gedoogt ook vele zaken waarvoor je geen boete kan krijgen.
Dus het is "toeval" dat je niet naar het christendom mag bekeren, maar wel naar de islam?quote:
Nee hoor zo is de wet in Marokkoquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:47 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat kun je niet vergelijken met keuzevrijheid van religie.
Dus stop met trollen.
Nee, dat staat er niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:47 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus het is "toeval" dat je niet naar het christendom mag bekeren, maar wel naar de islam?
Ah, dus als de wet wat zegt, dan is het prima? Dat standpunt legitimeert aardig wat narigheid, als het maar wettelijk is.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor zo is de wet in Marokko
ben je er niet mee eens, ga dan klagen bij de Marokkaanse overheid.
Ik ga eten
Waar zie jij iemand de vervolging goed praten?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik voel wat plaatsvervangende schaamte voor de Marokkanen in dit topic, dat jullie zo hard kunnen hameren op vrijheid van religie in Nederland, en dan schaamteloos de vervolging van bekeerlingen in Marokko gaan goedpraten. Schandelijk, schamen jullie je nou niet?
quote:
Het geeft toch niet, want het is de "wet"? Ik ben toch echt niet blind hoorquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar zie jij iemand de vervolging goed praten?
dat is een woord wat niet voorkomt in het berberwoordenboek.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik voel wat plaatsvervangende schaamte voor de Marokkanen in dit topic, dat jullie zo hard kunnen hameren op vrijheid van religie in Nederland, en dan schaamteloos de vervolging van bekeerlingen in Marokko gaan goedpraten. Schandelijk, schamen jullie je nou niet?
De staat zegt dat ja. Heel goed.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je zegt dat die staat letterlijk zegt dat het volgens hun wet niet mag. Dat staat er dus weldegelijk.
Hij heeft het over de Marokkaanse staatsconstructie die hij goedkeurt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat hij het heeft over de Marokkaanse staatsconstructie en niet de Nederlandse, en het dus vreemd is opeens over Nederland te praten.
Als je dan de mazen van elke wet gaat opzoeken en het daarmee goedpraat...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ah, dus als de wet wat zegt, dan is het prima? Dat standpunt legitimeert aardig wat narigheid, als het maar wettelijk is.
Ik denk dat je het gebrabbel van Meki inderdaad niet onder praten kunt scharen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar zie jij iemand de vervolging goed praten?Meki zegt alleen dat de wet zo is, en dat is zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |