Dat zal meevallen. Arriva huurde het pand en heeft de huur gewoon opgezegdquote:Op woensdag 11 november 2009 17:35 schreef marcel.nl het volgende:
Ik lees net dat Qbuzz Winschoten op zelfde adres komt als huidige Arriva Winschoten. Dat zal een drukke boel worden daar met nieuwe / afgevoerde bussen
Okay, maar dan gaan zaterdag alle bussen Arriva erheen en rijden zondag de bussen Qbuzz eruit. Zouden ze dan 's avonds en 's nachts al gaan verplaatsen enzo ? Ik ben erg benieuwdquote:Op woensdag 11 november 2009 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zal meevallen. Arriva huurde het pand en heeft de huur gewoon opgezegd
Bussen op pontons lassen en een trekschuitje er voor.. of gewoon de as omleggen :=Dquote:Op donderdag 12 november 2009 06:15 schreef marcel.nl het volgende:
Arriva heeft eindelijk weer een concessie gewonnen !
Alleen jammer dat alle overbodige bussen dan niet bruikbaar zijn, want het is vervoer over water (Rotterdam-Dordrecht en drechtsteden)
vast proefrittenquote:Op donderdag 12 november 2009 16:15 schreef NoBody122 het volgende:
Eergisteren om ~16:10 een 12m Citaro van Qbuzz, in de GGD-kleurstelling (dus zoals op de foto op de vorige topicpagina), gespot op het Oostergoplein in Leeuwarden, die vanuit richting Hurdegaryp/Drachten kwam en voorgesorteerd stond om rechtsaf te gaan, richting busstation
Nee, gewoon in dienst hoorquote:
kubus gaat toch pas ergens medio 2010 actief ovsjippen?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, gewoon in dienst hoor
In ZOF zijn vanwege de inbouw van chipkaartapparatuur iets te weinig bussies en dan zetten ze deze maar in
onderhoud kost geld eh?quote:Op donderdag 12 november 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
http://www.112groningen.n(...)60-bij-ten-boer.html
Niet de eerste keer dat het bij een citaro van Arriva gebeurt. Het wiel is zo het Damsterdiep in gerold
Zeg maar een gelede bus die eigenlijk standaardbus had willen zijn..quote:Op donderdag 12 november 2009 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het overkwam dezelfde bus al eerder trouwens: http://ovnieuwsuitgroning(...)arrivabus_verli.html
Daar is een aanstormende trein voor nodigquote:Op donderdag 12 november 2009 21:01 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Zeg maar een gelede bus die eigenlijk standaardbus had willen zijn..
En dus heft Arriva de middelvinger en heeft die iets te oude lagevloer bussen vervangen door iets minder oude hogevloer bussen in Connexxion kleurstelling, heheh.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ze worden door mij niet gemist hoor. Ze mogen niet meer in Groningen rijden omdat ze te oud zijn.
Technisch gezien is dat dan 2 kapotte voordeuren.quote:Frysker 3775 had vandaag een kapotte voordeur, dus iedereen moest achter instappen
Waar blijven die overgebleven Integro's uit regio Haaglanden toch.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:11 schreef Peterselieman het volgende:
Heb dinsdag geen Volvo op 350 gezien. Wel twee Integro's die in Leeuwarden stil stonden. Op 351 zat Amba 8211 en waarschijnlijk ook eentje op 350.
Ook niet gezien. Wél is sinds afgelopen week de grijze 2945 weer in dienst van stalling Leeuwarden. Waarschijnlijk na een defect, aangezien ik hem de week ervoor al bij de TSN zag staan in Leeuwarden.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
A propos, afgelopen maandag een 15-min-een-half meter Volvo gesignaleerd op Alkmaar stalling.
Iemand die al/nog gezien, op 350?
[..]
Met die achterdeur was ook iets aan de hand, afgaand op de verschillende namen die in het glas geëtst waren van de ruiten in en naast de deur. Weet alleen niet meer in welk raam nou 'Jonckheere' geëtst was.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Hadden ze ook maar goede deuren moeten kopen voor die Fryskers!
Er was me op de video van RTL Transportwereld al opgevallen dat er inderdaad zo'n geel chipkaart logo dinges op dat apparaat gemonteerd zat.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:51 schreef Ofyles2 het volgende:
@BeefRWijker: Ik heb voor je nagevraagd bij Veolia. Die kastjes dienen wel degelijk voor de verkoop van dagchipkaarten.
Wettelijke eis is wel dat je 21 moet zijn voordat je praktijk mag doen, en aangezien de theorie certificaten maar 1 of 2 jaar geldig zijn, heb je er niet veel aanquote:Op zaterdag 14 november 2009 02:03 schreef NoBody122 het volgende:
Voor het halen van je D-rijbewijs hoef je niet minstens 1 jaar je B te hebben ofzo. Sterker nog, je mag de theorie voor categorie D al doen op je 17e..
Het is echter wel, zoals al gemeld, een eis die door de meeste vervoersmaatschappijen wordt gesteld dus daar moet je rekening mee houden. Ik moest voor Connexxion geloof ik 3 jaar m'n rijbewijs hebben, maar dat was voor mij geen probleem
Weet ik.quote:Op zaterdag 14 november 2009 02:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wettelijke eis is wel dat je 21 moet zijn voordat je praktijk mag doen, en aangezien de theorie certificaten maar 1 of 2 jaar geldig zijn, heb je er niet veel aan(alhoewel het nu wat anders is door de vernieuwde opzet.. Op deze manier heb ik het in 2006 iig gehaald)
Volgens mij kan(/kon) verkeer trouwens ook pas vanaf 21 gehaald worden..quote:
Jammer dat je niet nog even bij Hadema langs bent gegaan na je pics bij Scania, tegenover de Savannah Cornerquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
gister wat foto's in en om Utrecht gemaakt, veel bussen ook.
Ja, dat typte je al op dat forumquote:Op zondag 15 november 2009 01:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Na Scania ben ik naar huis gegaan, werd te donker
quote:Op zaterdag 14 november 2009 02:03 schreef NoBody122 het volgende:
Voor het halen van je D-rijbewijs hoef je niet minstens 1 jaar je B te hebben ofzo. Sterker nog, je mag de theorie voor categorie D al doen op je 17e..
Het is echter wel, zoals al gemeld, een eis die door de meeste vervoersmaatschappijen wordt gesteld dus daar moet je rekening mee houden. Ik moest voor Connexxion geloof ik 3 jaar m'n rijbewijs hebben, maar dat was voor mij geen probleem
Zou kunnen.. Misschien hebben ze landelijk wel zoveel chauffeurs nodig, dat zelfs dat regeltje al niet meer reëel wasquote:Op maandag 16 november 2009 01:17 schreef Eraklion het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat op de site van connexxion een tijd (jaar) terug ofzo ook iets dergelijks stond, dat je tenminste 1 jaar je B-rijbewijs moest hebben.
Maar kan er nu dus nergens meer iets over vinden, er staat wel dat je je B-rijbewijs moet hebben en 21 jaar moet zijn maar dus niet hoe lang je al op de weg moet hebben gezeten...
Misschien is het regeltje aangepast of helemaal de deur uit gedaan?
alleen maar goed toch?quote:Op dinsdag 17 november 2009 05:15 schreef NoBody122 het volgende:
Trouwens; vanmiddag stond Qbuzz 3100 (12m Citaro in de GGD-kleurstelling) op de buffer, met lijn 310 op de filmkast
Daarnaast ben ik Amba 8314 vandaag een paar keer tegengekomen. De 83xx-serie Amba's heeft dus ook al zijn intrede gedaan in Frieslân, waarmee Frieslân's Amba-serie collectie nog verder uitgebreid is
8314 behoort nog niet tot de nieuwere generatie Ramba's. Pas ergens in de 8400-serie zijn de nieuwere gekomen bij xx. Die meer op een bus lijken, een sterkere motor hebben en nog beter schakelen ook.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alleen maar goed toch?
of zijn de 83xxen nou weer van die trage slakkies?
Dat kun je wel stellen ja. Streekwrights op de stadsdienst, bussen waarvan de deuren half open willen en dat soort zaken,quote:en tis maar goed dat kubus hun materiaal beter op orde heeft... arriva maakt er atm een POTJE van in de ggd consessie....
Die museumbus word enkel en alleen gebruikt voor schoolvervoer.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
gister wat foto's in en om Utrecht gemaakt, veel bussen ook.
bussen die uit elkaar pleurenquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
8314 behoort nog niet tot de nieuwere generatie Ramba's. Pas ergens in de 8400-serie zijn de nieuwere gekomen bij xx. Die meer op een bus lijken, een sterkere motor hebben en nog beter schakelen ook.
[..]
Dat kun je wel stellen ja. Streekwrights op de stadsdienst, bussen waarvan de deuren half open willen en dat soort zaken,
Een HTM amba ? Hoe ziet die er uit dan, nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:26 schreef RubenK het volgende:
Ik zag vandaag een HTM amba in amsterdam, bij het belastingskantoor langsrijdenop de display stond 'amstelveel, schiphol airport'
stuk makenquote:Op woensdag 18 november 2009 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk een Diplomat denk ik. Dat zou kunnen kloppen, want de HTM rijdt een deel van het vervoer op Schiphol.
Ja, dat was hemquote:Op woensdag 18 november 2009 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk een Diplomat denk ik. Dat zou kunnen kloppen, want de HTM rijdt een deel van het vervoer op Schiphol.
Ongeveer net zo als een HTM citaro maar dan anders.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:45 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Een HTM amba ? Hoe ziet die er uit dan,
quote:nog nooit gezien.
Jij hebt geen idee waar "Amstelveel" ligt maar Knilles z'n "Frieslân" weet je daarentegen feilloos te vinden?quote:En Amstelveel, waar ligt dat dan ?
PM alexxxxxx en die regelt het.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
och.. kunnen ze de deur van wagentje 1763 ook eens maken ;D
Frieslân ken ik wel, net als De Haag, Delluft, Rotterrrdam, Aamsterdam, Leiderwdorwp, Maastrig, Venloôë, Grunnen, Utreg, Hard'nberg. Maar Amstelveel heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee waar "Amstelveel" ligt maar Knilles z'n "Frieslân" (Fryslân) weet je daarentegen feilloos te vinden?
Geeft een geheel nieuwe invulling aan het spreekwoord "je kan er over de daken lopen".quote:Op woensdag 18 november 2009 19:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Laatst kwam ik toevallig (bij het zoeken op urban foto sites) de volgende link tegen van een bus kerkhof ergens in noord brabant ?
http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Laatst kwam ik toevallig (bij het zoeken op urban foto sites) de volgende link tegen van een bus kerkhof ergens in noord brabant ?
http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:57 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Geeft een geheel nieuwe invulling aan het spreekwoord "je kan er over de daken lopen".
Hess-lich:
[ afbeelding ]
OViB/mauricevandenham
quote:Op donderdag 19 november 2009 12:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oei, het ding is net nieuw ook, aan het kenteken te zien.
Niet alleen steil, ook best krap.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is nog eens een busroute: http://autobussen.blogspo(...)lp-die-steilste.html
Met een Frysker red je dat denk ik niet (enorme draaicirkel)quote:Op donderdag 19 november 2009 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is nog eens een busroute: http://autobussen.blogspo(...)lp-die-steilste.html
Rijden die bussen daar op sla-olie ofzo, moet je zien wat een rookwolken :-)quote:
Ik geloof best dat een Frysker die steile bocht kan nemen. Ik stel voor om er een berg mee te nemen naar die bocht om dan te kijken of het lukt. En zo niet, dan kunnen we de Frysker als verloren beschouwen. Hoewel, verloren ?quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Met een Frysker red je dat denk ik niet (enorme draaicirkel)
Slijtage hè? De meeste bussen die daar rijden hebben hier al meer dan een miljoen kilometer gereden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 06:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Rijden die bussen daar op sla-olie ofzo, moet je zien wat een rookwolken :-)
[..]
En toch stug door blijven blazen héquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Slijtage hè? De meeste bussen die daar rijden hebben hier al meer dan een miljoen kilometer gereden.
Kan ik alleen maar beamen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:46 schreef BeefRWijker het volgende:
Bussentekort bij Kneksion volgend jaar definitief opgelost:
Connexxion verliest aanbesteding Midden-Overijssel
Verkapte "kijk-mij-eens-in-de-states-in-een-Greyhound-zitten"-postquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:00 schreef mvt het volgende:
Nu ik hier in de states vanuit een Greyhound zit te internetten (gratis WIFI) moet ik toch even een tvp achterlaten
quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En toch stug door blijven blazen hé
crap :/quote:Op maandag 23 november 2009 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mocht iemand de MAN's in Fryslân missen, er rijden wat bussen van rond in Nijmegen en omstreken. Onder meer de 8836 is er al gesignaleerd.
Dat zat er aan te komen, zie Bussentopic #28, plain and simple. begin oktober.quote:Op maandag 23 november 2009 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mocht iemand de MAN's in Fryslân missen, er rijden wat bussen van rond in Nijmegen en omstreken. Onder meer de 8836 is er al gesignaleerd.
quote:Vieze bussen schoner in A'hem/N'gen
NIJMEGEN - De stadsregio Arnhem Nijmegen en vervoerder Novio gaan alle 143 dieselbussen in de stadsregio ombouwen om te kunnen voldoen aan de zogeheten EEV-norm voor de laagste uitstoot van schadelijke stoffen.
Samen met de 75 nieuwe aardgasbussen, de 42 Arnhemse trolleybussen en vier waterstofbussen waarmee wordt geëxperimenteerd moet het stadsvervoer in de stadsregio tot de schoonste van Nederland gaan horen.
Novio gaat per 13 december het busvervoer in de regio uitvoeren. De schone diesels moeten dan gereed zijn.
Het komt toch wel redelijk regelmatig voor, althans op de stadslijnen in Leeuwarden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:56 schreef Cerbie het volgende:
Die Mannetjes zijn een hele verbetering ten opzichte van de amba's. Die stoelen
Die stoeltjes van de Hermes-amba's zitten voor geen meter. Letterlijk een kunstof plank met een reepje stof.
Ik snap het ombouwen van de Nijmeegse bussen zodat ze twee rolstoelplaatsen hebben ook niet helemaal (er worden twee rijen stoelen aan de linkerkant verwijderd)
In 4 jaar tijd nog nooit een rolstoel in de bus gezien hier.
Dat laatste is nieuw voor me.quote:Hetzelfde ministerie van verkeer dat zo het aantal bus- en treinreizigers tijdens die spits sterk wil laten groeien, is ook verantwoordelijk voor de invoering van de ov-chipkaart. En in het kader daarvan moet er juist van alles aan gedaan worden om in de spits minder reizigers is het openbaar vervoer te krijgen.
De spits is voor het openbaar vervoer een uiterst kostbaar fenomeen. In de ochtend- en avondspits zijn veel extra treinen en bussen nodig om alle passagiers te vervoeren, materieel dat de rest van de dag leeg rondrijdt of zelfs stilstaat en zijn geld dus niet opbrengt.
Een van de oplossingen voor dit probleem is de ov-chipkaart. Daarmee kan straks heel precies per traject en per moment van de dag een prijs op een rit worden geplakt. Door de spitstarieven extra te verhogen, zo luidt de verwachting, zullen meer mensen ná de spits gaan reizen.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:56 schreef Cerbie het volgende:
Die Mannetjes zijn een hele verbetering ten opzichte van de amba's. Die stoelen
Die stoeltjes van de Hermes-amba's zitten voor geen meter.
Niet ongewoon in stadsbussen, stoffen bekleding is eigenlijk al een luxe.quote:Letterlijk een kunstof plank met een reepje stof.
Jouw of mijn linkerkant?quote:Ik snap het ombouwen van de Nijmeegse bussen zodat ze twee rolstoelplaatsen hebben ook niet helemaal (er worden twee rijen stoelen aan de linkerkant verwijderd)![]()
Ik denk dat kinderwagens ook mogen.quote:In 4 jaar tijd nog nooit een rolstoel in de bus gezien hier.
Zijn die 12m stadswagens nou al eens gesignaleerd of gaan ze met die Low Entries soms ook in de stad rijden?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
Er rijden nu meerdere Citaro's van Qbuzz in Frieslân rond (allen in de GGD-kleurstelling). Heb onder andere de 3154 gespot vanmiddag.
Met het verschil dat Hermes ze op streeklijnen inzetquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Niet ongewoon in stadsbussen, stoffen bekleding is eigenlijk al een luxe.
In sommige grote steden is dat nog steeds taboe.
Overigens zijn die MANs ook stadsbussen maar qua stoelen verschillen ze niet van de streekversie.
Links als je naar de voorruit kijktquote:[..]
Jouw of mijn linkerkant?
Die moeten bijna altijd ingeklapt worden. Ingeklapt zoeven ze nog wel eens onder de rijen stoelen door. Die allochtoonse verhuizing is wel herkenbaarquote:[..]
Ik denk dat kinderwagens ook mogen.
Ik denk dat die als laatste komen Kubus had er geloof ik maar 17 besteld.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Zijn die 12m stadswagens nou al eens gesignaleerd of gaan ze met die Low Entries soms ook in de stad rijden?
Zeker ééntje teveel aan Connexxion door verkocht.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat die als laatste komen Kubus had er geloof ik maar 17 besteld.
Opvallend is dat Kubus 2005 niet in ZOF rijdt, maar in de regio rond Rotterdam
en de Citaro's voor de GGD staan toch maar te niksen andersquote:Op woensdag 25 november 2009 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
hoeft niet. Het kan ook zijn dat er wat wagens uit Rotterdam weg zijn voor onderhoud of schade hebben dat ze daarom tijdelijk een bus uit Fryslân inzetten.
De Citaro's en Integro die je nu in ZOF ziet rijden zullen na de concessiewisseling in GD vanuit Drachten blijven rijden. Ze zijn dus al in hun definitieve stalling.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en de Citaro's voor de GGD staan toch maar te niksen anders
nu worden ze vast lekker ingereden
geeft nie :dquote:Op woensdag 25 november 2009 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Citaro's en Integro die je nu in ZOF ziet rijden zullen na de concessiewisseling in GD vanuit Drachten blijven rijden. Ze zijn dus al in hun definitieve stalling.
toch wel.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
hoeft niet.
Zie je wel, geen reserves! Die hebben ze aan Connexxion doorverkocht en nou moeten ze bussen van de andere kant van dit land inrijden om de tekorten op te vullen. Vervolgens worden de tekorten bij ZOF weer aangevuld met bussen uit GD. 't Lijkt verdorie wel een openbaar vervoers bedrijf.quote:Het kan ook zijn dat er wat wagens uit Rotterdam weg zijn voor onderhoud of schade hebben dat ze daarom tijdelijk een bus uit Fryslân inzetten.
is het ook..quote:Op woensdag 25 november 2009 16:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
toch wel.
[..]
Zie je wel, geen reserves! Die hebben ze aan Connexxion doorverkocht en nou moeten ze bussen van de andere kant van dit land inrijden om de tekorten op te vullen. Vervolgens worden de tekorten bij ZOF weer aangevuld met bussen uit GD. 't Lijkt verdorie wel een openbaar vervoers bedrijf.
Je kunt ook zeggen dat de reserve te krap is.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
toch wel.
[..]
Zie je wel, geen reserves! Die hebben ze aan Connexxion doorverkocht en nou moeten ze bussen van de andere kant van dit land inrijden om de tekorten op te vullen. Vervolgens worden de tekorten bij ZOF weer aangevuld met bussen uit GD. 't Lijkt verdorie wel een openbaar vervoers bedrijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |