abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73481166
Ik krijg een 2e herinnering van de Bol.com, buiten dat die in z'n geheel onterecht is, staat er ¤ 2,50 herinneringskosten op.

Op de eerste herinnering staat dat als je niet binnen de gestelde termijn betaalt, dat ze genoodzaakt zijn om conform de Algemene Verkoopvoorwaarden herinneringskosten in rekening te brengen.

De Algemene Verkoopvoorwaarden spreekt in artikel 13.4 over In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen..

De gemaakte redelijke kosten zijn niet vooraf kenbaar gemaakt, in ieder geval niet voor zover ik me kan herinneren.

Kortom: kan de bol.com m'n rug op met hun herinneringskosten?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:27:59 #2
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_73481228
TVP!
Frysk bloed tsjoch op!
pi_73481324
indien onterecht als in betaald, ja dan kunnen ze je rug op. Contact opnemen klantenservice, betalingsbewijs maillen klaar.

Indien nog niet betaald, dan terecht, dan gewoon alle extra kosten betalen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:31:48 #4
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_73481339
loop niet zo te nuilen en betaal gewoon...tis verdomme net 1 pilsje.

Jij bent nog steeds de lutser die te laat heeft betaald
Stand for something or fall for anything
pi_73481355
Het is van tevoren toch kenbaar gemaakt dat er kosten komen als je niet op tijd betaalt? En de kosten van 2,50 lijken me vrij redelijk. Ik snap het probleem niet zo.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:32:09 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73481358
Staat dat niet op je eerste herinnering!?! Dat er bij een tweede kosten aan verbonden zijn?

Sowieso, als het onterecht is dan heb je al betaald en kun je herinneringen als 'niet verzonden beschouwen'.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73481468
Voor een niet nader te noemen vereniging (iets met lange mensen) brengen ze 5 euro in rekening als je iets te laat betaalt, dus 2,50 valt dan nog wel mee.

Gewoon betalen, alsook het gehele bedrag wat je hen verschuldigd bent.
Google is your friend, abuse your friends
pi_73481533
Waarom is het onterecht dan?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_73481568
Wat ik meestal doe als ik vergeten ben de acceptgiro te betalen (als ik niet met iDeal betaal), en de herinnering komt met een toelage, dan betaal ik dan de eerste acceptgiro, zonder die extra kosten. Nog nooit commentaar op gekregen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:40:12 #10
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73481600
Als die herinnering onterecht is, is er toch geen probleem?
pi_73481768
Wellicht was ik wat onduidelijk, kan gebeuren.

Het gaat me niet om die ¤ 2,50; het gaat me om het principe van de herinneringskosten.

Volgens mij vermelden hun AV niet afdoende de herinneringskosten en mogen zij deze überhaupt niet in rekening brengen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:51:16 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73481962
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:45 schreef Errrwin het volgende:

Het gaat me niet om die ¤ 2,50; het gaat me om het principe van de herinneringskosten.

Volgens mij vermelden hun AV niet afdoende de herinneringskosten en mogen zij deze überhaupt niet in rekening brengen.
Wat vind je niet afdoende dan, aan hoe ze die herinneringskosten in de AV hebben staan? Is helder toch, wat je in de OP hebt geqoutet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_73481987
quote:

Er staat ook nergens dat de (hoogte van de) herinneringskosten 'in de AV' kenbaar moeten worden gemaakt; er staat dat deze 'vooraf' kenbaar moeten zijn gemaakt.

In herinneringsbrief #1 is ook 'vooraf'.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:52:55 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73482013
quote:

Volgens mij staat er nergens in de wet dat herinneringskosten verboden zijn. Dus of het mag?.. Natuurlijk mag het! Je mag ook die 2,50 er weer vanaf trekken omdat je zelf 'Administratie kosten' hebt gemaakt.
Ben je ook van het gezeur af.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:58:26 #15
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_73482157
Dit kan echt niet door de beugel!!! Neem contact op met je rechtsbijstandvezekering!
Stand for something or fall for anything
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:23:45 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73482773
Ik vind ¤ 2,50 heel schappelijk zelfs. Wat denk je dat het kost voor een bedrijf, al die wanbetalers:
  • derving rente
  • medewerker die aanmaningen moet maken
  • papier waarop aanmaning is geprint
  • enveloppe en portikosten
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_73482950
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 11:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Er staat ook nergens dat de (hoogte van de) herinneringskosten 'in de AV' kenbaar moeten worden gemaakt; er staat dat deze 'vooraf' kenbaar moeten zijn gemaakt.

In herinneringsbrief #1 is ook 'vooraf'.
    Hm. Zo had ik het nog niet bekeken! Dan zit er inderdaad wel wat in, dank je voor dit heldere inzicht.
    pi_73482994
    Zoals sanger ook al aangeeft 2,50 is dus echt niks voor zulk soort (on)kosten.

Bel nou gewoon met de klantenservice van bol.
    Hun zullen hoogstwaarschijnlijk in hun systeem kunnen zien dat jij idd. betaalt hebt.

Ik had ooit een soortgelijk probleem en dat werd ook heel snel opgelost.
    pi_73482996
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 11:39 schreef Pim89 het volgende:
    Wat ik meestal doe als ik vergeten ben de acceptgiro te betalen (als ik niet met iDeal betaal), en de herinnering komt met een toelage, dan betaal ik dan de eerste acceptgiro, zonder die extra kosten. Nog nooit commentaar op gekregen.
    Ik weet niet bij welke instanties je altijd achterstanden hebt ,maar de meeste bedrijven gaan echt wel achter die 'extra administratiekosten' aan. Als je een beetje pech hebt sturen ze een deurwaarder op je af.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 12:36:07 #20
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_73483070
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 12:32 schreef lekkereloempia het volgende:

Ik weet niet bij welke instanties je altijd achterstanden hebt ,maar de meeste bedrijven gaan echt wel achter die 'extra administratiekosten' aan. Als je een beetje pech hebt sturen ze een deurwaarder op je af.
    Ik doe dat ook. Bij bijvoorbeeld de tandarts, of Bol, als ik weer eens iets te lang heb laten liggen. Nooit gezeik mee gehad.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_73483144
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 12:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
    Hun zullen hoogstwaarschijnlijk in hun systeem kunnen zien dat jij idd. betaalt hebt.
    Enigszins offtopic, maar ik had al gebeld en de dame aan de telefoon hield bij hoog en laag vol dat op hun eerste herinnering bedrag Y stond, terwijl ik dat ding voor me had liggen en daar echt bedrag X op stond.
    pi_73483297
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 12:38 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Enigszins offtopic, maar ik had al gebeld en de dame aan de telefoon hield bij hoog en laag vol dat op hun eerste herinnering bedrag Y stond, terwijl ik dat ding voor me had liggen en daar echt bedrag X op stond.
    Wat ik me eigenlijk afvraag en vermoed.. is dat jij iets niet op tijd betaalt hebt?
    Of heb je wel op tijd betaalt en ben je daarom boos?

Want ik krijg de indruk dat het terecht is dat je een herinnering krijgt.

Dat je daar 2,50 admin. kosten of whatever moet betalen is dan erg jammer.
    Had je maar op tijd moeten zijn en bovendien heb je geluk dat het een niet veel hoger bedrag is.
    (zat bedrijven die 10 of meer euro gaan toevoegen hoewel dat relatief ook nog peanuts is)

Anyways veel plezier met dat incasso bureau dat ze achter je aan gaan sturen.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 13:58:40 #23
    152789 karr-1
    One man can make a difference
    pi_73485464
    Los hier van vind ik het ook vreemd dat Bol.com altijd 1,95 verzendkosten in rekening brengt als ik iets bestel. Of ik nou 1 ding of 100 dingen bestel het bedrag is altijd 1,95. Er zijn genoeg sites waarbij dit bedrag vervalt als ik voor bv meer dan zoveel euro bestel.
    Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
    "Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
    pi_73485577
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 13:58 schreef karr-1 het volgende:
    Los hier van vind ik het ook vreemd dat Bol.com altijd 1,95 verzendkosten in rekening brengt als ik iets bestel. Of ik nou 1 ding of 100 dingen bestel het bedrag is altijd 1,95. Er zijn genoeg sites waarbij dit bedrag vervalt als ik voor bv meer dan zoveel euro bestel.
    Ik vind 1,95 nog meevallen, er zijn genoeg sites (lees: bijna allemaal) die minimaal 6,75 hanteren...
      donderdag 8 oktober 2009 @ 14:09:19 #25
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_73485815
    Je zegt dat die herinnering (en dus bijkomende kosten) onterecht zijn. Kortom: je hebt gewoon betaald? Dan kunnen ze dat in hun systeem ook zien. Klopt het bedrag niet met wat jij voor je neus hebt laat je dan terugbellen door de facturatie.
    Verder hebben ze - zover ik lees - wel degelijk vooraf gemeld dat er kosten bij kunnen komen. Zws heb je je bij aanmelding zelfs accoord moeten verklaren met die voorwaarden, dus je had er van op de hoogte kunnen zijn.
    (Un)masking for the greater good.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')