Wat vind je niet afdoende dan, aan hoe ze die herinneringskosten in de AV hebben staan? Is helder toch, wat je in de OP hebt geqoutet?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:45 schreef Errrwin het volgende:
Wellicht was ik wat onduidelijk, kan gebeuren.
Het gaat me niet om die ¤ 2,50; het gaat me om het principe van de herinneringskosten.
Volgens mij vermelden hun AV niet afdoende de herinneringskosten en mogen zij deze überhaupt niet in rekening brengen.
Er staat ook nergens dat de (hoogte van de) herinneringskosten 'in de AV' kenbaar moeten worden gemaakt; er staat dat deze 'vooraf' kenbaar moeten zijn gemaakt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:45 schreef Errrwin het volgende:
Het gaat me niet om die ¤ 2,50; het gaat me om het principe van de herinneringskosten.
Volgens mij vermelden hun AV niet afdoende de herinneringskosten en mogen zij deze überhaupt niet in rekening brengen.
Volgens mij staat er nergens in de wet dat herinneringskosten verboden zijn. Dus of het mag?.. Natuurlijk mag het! Je mag ook die 2,50 er weer vanaf trekken omdat je zelf 'Administratie kosten' hebt gemaakt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:45 schreef Errrwin het volgende:
Hm. Zo had ik het nog niet bekeken! Dan zit er inderdaad wel wat in, dank je voor dit heldere inzicht.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Er staat ook nergens dat de (hoogte van de) herinneringskosten 'in de AV' kenbaar moeten worden gemaakt; er staat dat deze 'vooraf' kenbaar moeten zijn gemaakt.
In herinneringsbrief #1 is ook 'vooraf'.
Ik weet niet bij welke instanties je altijd achterstanden hebt ,maar de meeste bedrijven gaan echt wel achter die 'extra administratiekosten' aan. Als je een beetje pech hebt sturen ze een deurwaarder op je af.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:39 schreef Pim89 het volgende:
Wat ik meestal doe als ik vergeten ben de acceptgiro te betalen (als ik niet met iDeal betaal), en de herinnering komt met een toelage, dan betaal ik dan de eerste acceptgiro, zonder die extra kosten. Nog nooit commentaar op gekregen.
Ik doe dat ook. Bij bijvoorbeeld de tandarts, of Bol, als ik weer eens iets te lang heb laten liggen. Nooit gezeik mee gehad.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:32 schreef lekkereloempia het volgende:
Ik weet niet bij welke instanties je altijd achterstanden hebt ,maar de meeste bedrijven gaan echt wel achter die 'extra administratiekosten' aan. Als je een beetje pech hebt sturen ze een deurwaarder op je af.
Enigszins offtopic, maar ik had al gebeld en de dame aan de telefoon hield bij hoog en laag vol dat op hun eerste herinnering bedrag Y stond, terwijl ik dat ding voor me had liggen en daar echt bedrag X op stond.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hun zullen hoogstwaarschijnlijk in hun systeem kunnen zien dat jij idd. betaalt hebt.
Wat ik me eigenlijk afvraag en vermoed.. is dat jij iets niet op tijd betaalt hebt?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:38 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Enigszins offtopic, maar ik had al gebeld en de dame aan de telefoon hield bij hoog en laag vol dat op hun eerste herinnering bedrag Y stond, terwijl ik dat ding voor me had liggen en daar echt bedrag X op stond.
Ik vind 1,95 nog meevallen, er zijn genoeg sites (lees: bijna allemaal) die minimaal 6,75 hanteren...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:58 schreef karr-1 het volgende:
Los hier van vind ik het ook vreemd dat Bol.com altijd 1,95 verzendkosten in rekening brengt als ik iets bestel. Of ik nou 1 ding of 100 dingen bestel het bedrag is altijd 1,95. Er zijn genoeg sites waarbij dit bedrag vervalt als ik voor bv meer dan zoveel euro bestel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |