daar is de kaasboer weerquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:02 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn, het is een milde roodbacterie kaas, zacht van structuur, met een kruidige, bloemige smaak.
H. Sprey Kaascentrale in 't Hilvertshof (bij de achteringang van de HEMA)quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is een goede kaaswinkel in Hilversum?
Erg lekker dus, en best goed te doen met een zachte single maltquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:02 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn, het is een milde roodbacterie kaas, zacht van structuur, met een kruidige, bloemige smaak.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:26 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
daar is de kaasboer weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:50 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wie moet ons dan over lekkere kaasjes vertellen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Thee, een earl grey.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:10 schreef simmu het volgende:
vraagje; wat is lekker om erbij te drinken zonder alcohol?
We zijn hier vanmiddag geweest naar aanleiding van deze post en sorry dat ik ´t zeg. We hebben een paar stukken kaas gekocht en een aantal dingen geproefd. De kaas is helaas niet echt geweldig te noemen. de Stolkse Boerenkaas die ik hier gewoon op zaterdag op de markt bij de kaasboer koop is echt stukken beter..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kaasboerderij Sol
Voorweg 28/A, 2391 AC, Hazerswoude
Op een weg op een gegeven moment het weiland inslaan (staat bord met 'kaasboerderij'). Dan over een trekkerweggetje een kilometer door de weilanden rijden en in het midden staat dan de boerderij. Geven graag info en rondleidingen, of partijtjes hihi
oh, da's ook jammerquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
We zijn hier vanmiddag geweest naar aanleiding van deze post en sorry dat ik ´t zeg. We hebben een paar stukken kaas gekocht en een aantal dingen geproefd. De kaas is helaas niet echt geweldig te noemen. de Stolkse Boerenkaas die ik hier gewoon op zaterdag op de markt bij de kaasboer koop is echt stukken beter..
Er zijn wel wat 'regels', maar die hebben allemaal uitzonderingen. Over het algemeen is de korst van harde kazen niet te eten, maar is de korst van de meeste rode kazen (inclusief port salut) wel te eten. Sterker nog, veel rode kazen smaken voor geen meter als je de korst niet eet. De meeste witte- en blauwe kazen hebben ook een eetbare korst, of helemaal geen korst. Zachte geitenkazen hebben vaak geen echte korst, maar hebben alleen een wat droger jasje wegens het rijpingsproces, dit is ook eetbaar. Halfharde kazen zijn een soort tussencategorie, waar het heel erg verschilt of de korst wel of niet te eten is. Check het gewoon even bij je kaasboer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:11 schreef willempjewever het volgende:
Kan je nu van de port salut de buitenkant (oranje laagje) opeten? Ik haal dat er altijd af, maar zie collega's het gewoon naar binnen werken?
Dat vraag ik me trouwens wel vaker bij kaasjes af, is daar een bepaalde regel voor?
Dank je!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:32 schreef Casparovvv het volgende:
Er zijn wel wat 'regels', maar die hebben allemaal uitzonderingen. Over het algemeen is de korst van harde kazen niet te eten, maar is de korst van de meeste rode kazen (inclusief port salut) wel te eten. Sterker nog, veel rode kazen smaken voor geen meter als je de korst niet eet. De meeste witte- en blauwe kazen hebben ook een eetbare korst, of helemaal geen korst. Zachte geitenkazen hebben vaak geen echte korst, maar hebben alleen een wat droger jasje wegens het rijpingsproces, dit is ook eetbaar. Halfharde kazen zijn een soort tussencategorie, waar het heel erg verschilt of de korst wel of niet te eten is. Check het gewoon even bij je kaasboer.
ja.. idd jammerquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
We zijn hier vanmiddag geweest naar aanleiding van deze post en sorry dat ik ´t zeg. We hebben een paar stukken kaas gekocht en een aantal dingen geproefd. De kaas is helaas niet echt geweldig te noemen. de Stolkse Boerenkaas die ik hier gewoon op zaterdag op de markt bij de kaasboer koop is echt stukken beter..
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:32 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Er zijn wel wat 'regels', maar die hebben allemaal uitzonderingen. Over het algemeen is de korst van harde kazen niet te eten, maar is de korst van de meeste rode kazen (inclusief port salut) wel te eten. Sterker nog, veel rode kazen smaken voor geen meter als je de korst niet eet. De meeste witte- en blauwe kazen hebben ook een eetbare korst, of helemaal geen korst. Zachte geitenkazen hebben vaak geen echte korst, maar hebben alleen een wat droger jasje wegens het rijpingsproces, dit is ook eetbaar. Halfharde kazen zijn een soort tussencategorie, waar het heel erg verschilt of de korst wel of niet te eten is. Check het gewoon even bij je kaasboer.
Goede keuze, maar wel voor mensen met een stevige smaak! Ik lust dit iig wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 05:46 schreef Winner_Taco het volgende:
Taleggio , Roquefort , Munster , Camembert en Pont l’Eveque
Kazen met karakter dus !
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:09 schreef Casparovvv het volgende:
Probeer ook eens een stukje (Stolwijker) boeren gatenkaas. Koop 'm alleen als er goed veel gaten in zitten want soms is de smaak zo vlak als wat, maar als het een goed exemplaar is proef je als het ware de stal.
Ah, nog een consument die door de goedkope massa-imitatie in de war is geraakt. Ik had het er misschien bij moeten zeggen, maar omdat er aan het produceren van port salut geen enkele eis wordt gesteld is iedere fabrikant vrij er zijn eigen draai aan te geven. Zodoende zijn er veel goedkope varianten waarvan de korst niet te eten is. Jammer. Gelukkig bestaat er zoiets als het AOC keurmerk, waarbij je er wel zeker van bent dat de kaas die je koopt aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:01 schreef Spanky78 het volgende:
De korst va port-salut is gewoon plastic: niet opeten. Voor de andere kazen met rode korst (schimmelkaas) geldt wel dat je het opeet net als bij brie.
[..]
Precies, dus tenzij je zeker weet dat de korst van de salut eetbaar is, doe je dit niet. Plastic voegt echt niets toe aan je diner. In de supermakrt ga je sowieso geen AOC port-salut tegenkomen, terwijl ze bij ons wel andere DOC/AOC rauwmelkse kazen verkopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:42 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ah, nog een consument die door de goedkope massa-imitatie in de war is geraakt. Ik had het er misschien bij moeten zeggen, maar omdat er aan het produceren van port salut geen enkele eis wordt gesteld is iedere fabrikant vrij er zijn eigen draai aan te geven. Zodoende zijn er veel goedkope varianten waarvan de korst niet te eten is. Jammer. Gelukkig bestaat er zoiets als het AOC keurmerk, waarbij je er wel zeker van bent dat de kaas die je koopt aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |