abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73496565
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:02 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Als ik zo vrij mag zijn, het is een milde roodbacterie kaas, zacht van structuur, met een kruidige, bloemige smaak.
daar is de kaasboer weer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_73496896
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is een goede kaaswinkel in Hilversum?
H. Sprey Kaascentrale in 't Hilvertshof (bij de achteringang van de HEMA)
Heeft bijvoorbeeld heerlijke rauwmelkse brie en camembert.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_73497260
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:02 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Als ik zo vrij mag zijn, het is een milde roodbacterie kaas, zacht van structuur, met een kruidige, bloemige smaak.
Erg lekker dus, en best goed te doen met een zachte single malt

Ga zaterdag maar weer eens wat kaasjes kopen
pi_73497555
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

daar is de kaasboer weer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_73500719
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:50 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wie moet ons dan over lekkere kaasjes vertellen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:57:34 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73502801
Gros van de kaasafdelingen in supermarkten of kaaswinkels hebben eigenlijk alleen maar middle of the road kaas. Je moet wel een echt goede kaasboer hebben die extremer smakende kazen hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73504509
Heb trouwens weer erg genoten van de L'Etivaz (AOC) die weer in de winkels te vinden is. Heerlijk stukje Zwitserland.
pi_73510295
Taleggio , Roquefort , Munster , Camembert en Pont l’Eveque

Kazen met karakter dus !
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73512647
vraagje; wat is lekker om erbij te drinken zonder alcohol?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:11:46 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73512666
Druivensap?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:28:55 #61
45206 Pietverdriet
pi_73513029
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:10 schreef simmu het volgende:
vraagje; wat is lekker om erbij te drinken zonder alcohol?
Thee, een earl grey.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:56:39 #62
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_73527761
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Kaasboerderij Sol

Voorweg 28/A, 2391 AC, Hazerswoude

Op een weg op een gegeven moment het weiland inslaan (staat bord met 'kaasboerderij'). Dan over een trekkerweggetje een kilometer door de weilanden rijden en in het midden staat dan de boerderij. Geven graag info en rondleidingen, of partijtjes hihi
We zijn hier vanmiddag geweest naar aanleiding van deze post en sorry dat ik ´t zeg. We hebben een paar stukken kaas gekocht en een aantal dingen geproefd. De kaas is helaas niet echt geweldig te noemen. de Stolkse Boerenkaas die ik hier gewoon op zaterdag op de markt bij de kaasboer koop is echt stukken beter..
pi_73532195
Kan je nu van de port salut de buitenkant (oranje laagje) opeten? Ik haal dat er altijd af, maar zie collega's het gewoon naar binnen werken?

Dat vraag ik me trouwens wel vaker bij kaasjes af, is daar een bepaalde regel voor?
pi_73532319
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

We zijn hier vanmiddag geweest naar aanleiding van deze post en sorry dat ik ´t zeg. We hebben een paar stukken kaas gekocht en een aantal dingen geproefd. De kaas is helaas niet echt geweldig te noemen. de Stolkse Boerenkaas die ik hier gewoon op zaterdag op de markt bij de kaasboer koop is echt stukken beter..
oh, da's ook jammer
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73532782
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:11 schreef willempjewever het volgende:
Kan je nu van de port salut de buitenkant (oranje laagje) opeten? Ik haal dat er altijd af, maar zie collega's het gewoon naar binnen werken?

Dat vraag ik me trouwens wel vaker bij kaasjes af, is daar een bepaalde regel voor?
Er zijn wel wat 'regels', maar die hebben allemaal uitzonderingen. Over het algemeen is de korst van harde kazen niet te eten, maar is de korst van de meeste rode kazen (inclusief port salut) wel te eten. Sterker nog, veel rode kazen smaken voor geen meter als je de korst niet eet. De meeste witte- en blauwe kazen hebben ook een eetbare korst, of helemaal geen korst. Zachte geitenkazen hebben vaak geen echte korst, maar hebben alleen een wat droger jasje wegens het rijpingsproces, dit is ook eetbaar. Halfharde kazen zijn een soort tussencategorie, waar het heel erg verschilt of de korst wel of niet te eten is. Check het gewoon even bij je kaasboer.
pi_73532881
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:32 schreef Casparovvv het volgende:
Er zijn wel wat 'regels', maar die hebben allemaal uitzonderingen. Over het algemeen is de korst van harde kazen niet te eten, maar is de korst van de meeste rode kazen (inclusief port salut) wel te eten. Sterker nog, veel rode kazen smaken voor geen meter als je de korst niet eet. De meeste witte- en blauwe kazen hebben ook een eetbare korst, of helemaal geen korst. Zachte geitenkazen hebben vaak geen echte korst, maar hebben alleen een wat droger jasje wegens het rijpingsproces, dit is ook eetbaar. Halfharde kazen zijn een soort tussencategorie, waar het heel erg verschilt of de korst wel of niet te eten is. Check het gewoon even bij je kaasboer.
Dank je!
pi_73533058
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

ja.. idd jammer Ik vond het heerlijk, sorry dat jij het niet zo lekker vond . Stolkse boerenkaas heb ik nog niet geprobeerd. Morgen maar eens kopen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_73533245
meeleespost!

ben helemaal in de kaasstemming
Ja doei.
pi_73533644
Persoonlijk houd ik van een goede port bij een kaasplankje. Maar een goede volle rode wijn zoals een bourgogne kan ook best.

Wat lekker is bij kaasplankjes is om vijgenjam erbij te geven voor op de kaas, Maar een beetje cumberlandsaus erbij kan ook (al past dat beter bij pate). Verse vijgen en rode druiven zijn vaak ook errug lekker bij een plankje. Meestal kies je 3 a 5 kaasjes voor een plankje, tenzij je echt luxe wilt doen en dan pak je uit met vanalles, inclusief fruit enz.

Voor de beginner:
- Port salut (zachte kaas, met zachte smaak)
- Brie (liefst een goede)
- Jong-belegen boerenkaas
- Pied-de chaumes
- Roomkaas
- Emmenthaler (of leerdammer)

Voor de wat gedurfdere kaasplank:
- Tomme de savoie
- Blue stilton (met rode port is dat echt briljant)
- Reijpenaar VSOP kaas (super lekkere oude kaas)
- Reblochon
- Rauwmelkse Camembert
- Buffelmozzarella (hoort er eigenlijk niet bij, maar wel lekker)
- Boerenschapenkaas met fenegriek
- Gorgonzola (goede) met verse peer (tip)

Er zijn nog veel meer kazen, vooral degenen met blauwe aders zijn sterk en je hebt haters en lovers. Zelf doe ik er vaak nog rauwe ham en eventueel een goede droge worst bij. Maar het wordt dan meer een borrelplankje voor na de koffie. Meestal komt dan ook whisky, cognac en noem maar op op tafel.
Whatever...
pi_73533685
De korst va port-salut is gewoon plastic: niet opeten. Voor de andere kazen met rode korst (schimmelkaas) geldt wel dat je het opeet net als bij brie.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:32 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Whatever...
pi_73533718
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 05:46 schreef Winner_Taco het volgende:
Taleggio , Roquefort , Munster , Camembert en Pont l’Eveque

Kazen met karakter dus !
Goede keuze, maar wel voor mensen met een stevige smaak! Ik lust dit iig wel.
Whatever...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:42:48 #72
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_73534996
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:09 schreef Casparovvv het volgende:
Probeer ook eens een stukje (Stolwijker) boeren gatenkaas. Koop 'm alleen als er goed veel gaten in zitten want soms is de smaak zo vlak als wat, maar als het een goed exemplaar is proef je als het ware de stal.

helaas is het seizoen weer voorbij.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_73534999
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:01 schreef Spanky78 het volgende:
De korst va port-salut is gewoon plastic: niet opeten. Voor de andere kazen met rode korst (schimmelkaas) geldt wel dat je het opeet net als bij brie.
[..]
Ah, nog een consument die door de goedkope massa-imitatie in de war is geraakt. Ik had het er misschien bij moeten zeggen, maar omdat er aan het produceren van port salut geen enkele eis wordt gesteld is iedere fabrikant vrij er zijn eigen draai aan te geven. Zodoende zijn er veel goedkope varianten waarvan de korst niet te eten is. Jammer. Gelukkig bestaat er zoiets als het AOC keurmerk, waarbij je er wel zeker van bent dat de kaas die je koopt aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet.
pi_73535192
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:42 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Ah, nog een consument die door de goedkope massa-imitatie in de war is geraakt. Ik had het er misschien bij moeten zeggen, maar omdat er aan het produceren van port salut geen enkele eis wordt gesteld is iedere fabrikant vrij er zijn eigen draai aan te geven. Zodoende zijn er veel goedkope varianten waarvan de korst niet te eten is. Jammer. Gelukkig bestaat er zoiets als het AOC keurmerk, waarbij je er wel zeker van bent dat de kaas die je koopt aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet.
Precies, dus tenzij je zeker weet dat de korst van de salut eetbaar is, doe je dit niet. Plastic voegt echt niets toe aan je diner. In de supermakrt ga je sowieso geen AOC port-salut tegenkomen, terwijl ze bij ons wel andere DOC/AOC rauwmelkse kazen verkopen.
Whatever...
pi_73535228
ik haal dat plastic van de port salut er altijd af, heel veel mensen zie ik dat nooit doen
of het nou eetbaar is of niet, ik hoed het gewoon niet
pi_73535393
Toch jammer dat een product dat al werd gegeten in de tijd dat er nog geen plastic bestond, nu verworden is tot een goedkoop supermarkt-kaasje.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:57:42 #77
45206 Pietverdriet
pi_73535457
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:55 schreef Casparovvv het volgende:
Toch jammer dat een product dat al werd gegeten in de tijd dat er nog geen plastic bestond, nu verworden is tot een goedkoop supermarkt-kaasje.
Port Salut bedoel je?
pi_73535467
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:55 schreef Casparovvv het volgende:
Zoals met zovele producten is gebeurd. Overigens is dat niet altijd maar slecht, anders was het aanbod zo klein geweest en de prijs van ale die zaken een heel stuk hoger. Nu is er altijd nog een goedkoop alternatief.
Whatever...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:59:54 #79
45206 Pietverdriet
pi_73535537
tja, probeer nog maar eens een goede camembert te vinden, die kan je ook met een lantaarntje zoeken.
pi_73535986
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
tja, probeer nog maar eens een goede camembert te vinden, die kan je ook met een lantaarntje zoeken.
Bij onze appie hebben ze goede DOC Camemberts, wel twee of 3 soorten. Ze vragen er trouwens achterlijk veel geld voor. Beste is om een weekje naar Normandie te gaan en er een goede fles Cider en calvados naast te zetten
Whatever...
pi_73536511
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Port Salut bedoel je?
ja.
pi_73546252
Ik hou voor mezelf altijd een aantal regels aan, want ik mag graag kaasplankjes samenstellen, maar niet voor mijn uppie en ik zou zelf een Casa Mirzu nog bij het ontbijt eten. Dus ik moet om het gezelschap denken.

- In volgorde van mild tot scherp
- Rauwmelks/ boerenkaas, is toch veel diepere smaak, zeker bij de milde
- Verschillende melksoorten, de een trekt geitenkaas niet, de ander schapenkaas niet.
- Verschillende schimmels, wit, rood en blauw
- Kleine stukjes, van een goede kaas wil je niet eens een groot stuk in je mond hebben. En zo snijden dat je veel 'contactvlak' hebt, dus geen kubusjes. Ik laat de stukken wel heel, het wordt ook niet lekkerder op als het lang aan veel lucht wordt blootgesteld en iedereen moet zelf maar snijden. Maar als je alvast een paar stukjes afsnijdt dan doet iedereen dat na en gaat niemand een enorm brok goede Roquefort of Münster in zijn mond steken om er dan achter te komen dat de smaakpapillen een O.D krijgen. Dat is ook gewoon heel relaxed eten.

Ik vind een kaasplankje geslaagd als iedereen één kaasje erbij vond die die héél erg lekker vond. Een echt lekker kaasje weegt ruimschoots op tegen de rest proeven en verder niet meer aanraken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:10:59 #83
45206 Pietverdriet
pi_73546525
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Bij onze appie hebben ze goede DOC Camemberts, wel twee of 3 soorten. Ze vragen er trouwens achterlijk veel geld voor. Beste is om een weekje naar Normandie te gaan en er een goede fles Cider en calvados naast te zetten
Rauwemelkse?
En als je ze doorsnijdt zijn ze dan niet kruimelig in het midden?
pi_73548821
Ik zag hier op de markt laatst rauwmelkse Camembert liggen met volgens mij ook zo'n AOC erop (bij camembert zou ik toch echt voor de AOC gaan). Maar het was mijn kaasboer voor de Nederlandse kaas, voor de buitenlandse ga ik altijd naar een winkel, dus ik heb hem niet geprobeerd. Ben sowieso niet zo heel gek van camembert, maar ik heb nooit het idee gehad dat een goeie moeilijk te krijgen is.
pi_73553858
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:42 schreef Casparovvv het volgende:

[..]Gelukkig bestaat er zoiets als het AOC keurmerk, waarbij je er wel zeker van bent dat de kaas die je koopt aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet.
AOC heeft niets met goede of slechte kaas te maken, slecht met de herkomst.
anonieme razernist
pi_73554167
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:45 schreef NoCigar het volgende:

[..]

En met het productieproces, wat het feitelijk een kwaliteitskeurmerk maakt.
pi_73554779
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:45 schreef NoCigar het volgende:

[..]

En het voer dat het melkvee krijgt, het gebied waar ze grazen, manier van rijping, periode van rijping, etc. Het heeft wel degelijk met goede of slechte kaas te maken. Niet alle AOC kazen zijn (naar mijn bescheiden mening) even lekker, maar doorgaans kan wel gezegd worden dat een AOC kaas lekkerder is dan een niet-AOC alternatief.
pi_73554889
Er zijn genoeg slechte AOC produkten, en ook genoeg betere zaken zonder AOC keurmerk, dus het lijkt me nogal onverstandig om dat als uitgangspunt te nemen.
Wijn is wat dat betreft wel het duidelijkste voorbeeld. Niemand zal met droge ogen beweren dat wijn met een AOC keurmerk beter is.
anonieme razernist
pi_73556866
Maar hier ging het over camembert. En goede camembert is rauwmelkse AOC. Dan heb je alsnog beter en minder goede soorten. Ga maar eens een weekje naar normandie, dan kun je elke dag 3 soorten AOC camembert proeven en dan heb je ze nog niet allemaal gehad.

Overigens vind ik het zelf ook wel belangrijk om de kaas voor het serveren alvast even op temperatuur te laten komen. Dan komt de smaak vaak veel beter los.

En camembert die korrelig is aan de binnenkant is gewoon nog niet rijp genoeg, zie je ook vaak met fabrieksbrie. Ik vind die kazen zelf vaak lekkerder als ze 'weglopen'.
Whatever...
pi_73558566
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:17 schreef NoCigar het volgende:
Er zijn genoeg slechte AOC produkten, en ook genoeg betere zaken zonder AOC keurmerk, dus het lijkt me nogal onverstandig om dat als uitgangspunt te nemen.
Wijn is wat dat betreft wel het duidelijkste voorbeeld. Niemand zal met droge ogen beweren dat wijn met een AOC keurmerk beter is.
Ja, maar AOC camembert wordt op een specifieke ambachtelijke wijze gemaakt. Dat is een dure manier, dus dan is het onzin om daar slechte kaasmakers met slechte ingredienten op te zetten. Natuurlijk zijn er verschillen, en hypothetisch zou het ook een slechte camembert kunnen zijn. Maar in de praktijk garandeert het AOC wel dat het een met aandacht en deskundigheid gemaakte kaas is. In Frankrijk gaat het ook vaak om kleine regio's wat betreft de kaas, terwijl in Italië elke boerenlul uit Parma 30 euro de kilo kan vragen voor een kaas die lang heeft gelegen, maar verder niet zoveel voorstelt. Goede Parmezaan, dat is pas moeilijk te krijgen.
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
Overigens vind ik het zelf ook wel belangrijk om de kaas voor het serveren alvast even op temperatuur te laten komen. Dan komt de smaak vaak veel beter los.
Hoe komt die kaas zo koud dan?
pi_73558731
Naast een goed Geitenkaasje mag een Munster kaasje ook niet ontbreken. Stinkt heel erg maar heeft een erg 'eigen' smaak, een klassieker zeg maar.

pi_73558834
Vacherin, comte, gruyere, tete de moine, epoisses Allemaal toegankelijk en lekker.
pi_73558922
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Goede Parmezaan, dat is pas moeilijk te krijgen.
[..]
De beste verlaat vaak de regio niet, muv het stuk dat nu in mijn koelkast ligt. Mijn kaasboer verkoopt ook prima zelfgeimporteerde Parmezaan trouwens. Zo moeilijk is het allemaal niet.
anonieme razernist
pi_73568118
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:25 schreef NoCigar het volgende:
De beste verlaat vaak de regio niet, muv het stuk dat nu in mijn koelkast ligt.
De beste blijft of gaat het geld achterna, daarin verschilt kaas niet van andere zaken, dat geld zit niet bij kaasboeren in Nederland, maar bij restaurants en luxe winkels over de hele wereld waar bedragen in een hele andere categorie spelen. Het hoort ook in veel standaardrecepten, als je gaat uitrekenen hoeveel carpaccio's en ceasar salads er over de hele wereld worden gemaakt krijg je een beeld hoeveel er geproduceerd moet worden, en allemaal willen ze de 'echte'. Die echtheid is een formeel vereiste, en daar binnen kun je heel veel kazen produceren, alleen niet heel veel heel goede kazen.
quote:
Mijn kaasboer verkoopt ook prima zelfgeimporteerde Parmezaan trouwens. Zo moeilijk is het allemaal niet.
De mijne heeft een redelijke liggen voor meer dan 40 euro de kilo. Dat kan best wel een keer, maar de verhoudingen met andere oude kazen is dan wel zoek. Dat is de keerzijde van DOC's.
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:29:33 #95
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_73576391
Even een ordinair terugvindplankje

Haal zelf de kaas altijd bij een kaashandel omdat ik de Supermarkt kaasjes (zelfs de aoc's bij de XL) niet echt geweldig zijn.
Vindt het leuk om speciale bijzondere kazen te proberen. Laatst nog spaanse Cabrales Picos op. Zou je niet direct kiezen maar heeft een uitgesproken smaak die je echt moet ontdekken.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_73577086
ik was gisteren in alphen aan den rijn op de markt, daar was een kaasboer met allemaal bijzondere kaasjes wel, veel boerenkazen met bijzondere smaken
zulke kaasboeren hebben wij hier niet
pi_73577569
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:50 schreef Mirjam het volgende:
ik was gisteren in alphen aan den rijn op de markt, daar was een kaasboer met allemaal bijzondere kaasjes wel, veel boerenkazen met bijzondere smaken
zulke kaasboeren hebben wij hier niet
oh was dat met die appetijtelijke jongeman waarbij ik graag een stukje kaas koop?
pi_73577590
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:04 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

oh was dat met die appetijtelijke jongeman waarbij ik graag een stukje kaas koop?
geen idee?
pi_73577745
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:04 schreef Mirjam het volgende:

[..]

geen idee?
aah volgende keer even checken hoor.. hij is de moeite waard
Mijn kaashunk!
pi_73582015
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:13 schreef ytram het volgende:
Ik ben hier ook wel benieuwd naar... ik vraag me ook af welke wijn (rode) wijn jullie hier het liefste bij drinken/serveren?

(verkapt terug vind plankje)
Als je geinteresseerd bent kan ik je de workshop kaas en wijn combineren bij het Librije Atelier heel erg aanraden. Erg leuk om te doen en heel leerzaam. De twee dingen die je dus beter niet drinkt bij de meeste kazen zijn rode wijn en port, in tegenstelling tot wat veel mensen denken (door de tannines van rode wijn en de hoeveelheid alcohol in port proef je de kaas niet goed meer). Verder gewoon lekker experimenteren, zou ik zeggen. Bij milde geit over het algemeen licht en fris (maar te zuur kan een wrange combi worden), bij zwaardere kazen wit met een zoetje, of bijv. een poiré bij blauwschimmel.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')