abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 2010 @ 16:52:37 #276
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_87538306
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:00 schreef Gia het volgende:
Iemand die legaal in Nederland woont leeft niet onder de armoedegrens.

Armoede is zooooooo betrekkelijk.
Prima, als je het zo bekijkt, vind je het vast ook niet erg dat het ministerie van Hypotheekrente aftrek wordt afgeschaft. Levert 10 miljard op, 5x zoveel als de Wajong. En die mensen verhongeren niet.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 16:54:50 #277
3542 Gia
User under construction
pi_87538406
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:52 schreef Perico het volgende:

[..]

Prima, als je het zo bekijkt, vind je het vast ook niet erg dat het ministerie van Hypotheekrente aftrek wordt afgeschaft. Levert 10 miljard op, 5x zoveel als de Wajong. En die mensen verhongeren niet.
Iemand met wajong verhongert ook niet. Daarbij krijg je sowieso aangevuld tot de bijstandsnorm als je daaronder zou zitten.
pi_87542408
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand die legaal in Nederland woont leeft niet onder de armoedegrens.

Armoede is zooooooo betrekkelijk.
Dat vertelde mijn familie ook steeds, en daarbij dat geld niet gelukkig maakt. Dit terwijl iedereen in ons land het financieel beter voor elkaar had, laat staan mensen van mijn opleidingsniveau. Vanuit mijn familie had ik dus niet echt een motivatie om een goede baan te zoeken, maar die motivatie had ik intrinsiek wel.

Inmiddels ben ik wel heel blij met mijn werk en nieuwe inkomen :Y

Het SCP heeft ook onderzocht dat werk gelukkiger maakt.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_87542765
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:48 schreef Perico het volgende:

[..]

SLECHT voor alle Wajongers. Het is al leven rond of onder de armoedegrens, dan komen er eerst weer herkeuringen, en daarna krijg je 5% MINDER.

Als je alleen al de lonen van ambtenaren bevriest, dan komen er vakbondsstakingen, maar de mensen die het al het minst breed hebben, die pak je 5% af, terwijl vaste lasten wel gewoon boven inflatieniveau stijgen. En dat terwijl Rutte herhaaldelijk in verkiezingscampagne zei: "WAJONGERS laten we met rust, komt zelfs 500 miljoen extra voor!"

Maar de 18 miljard bezuinigingen, daarvan willen ze dus ruim 4 miljard van halen bij WAO en UWV. Ze willen UWV zelfs afschaffen, als je dat doet heb je ook boekhoudkundig geen arbeidsongeschikten meer.

Dan willen ze dat de 425 gemeentes afzonderlijk weer allemaal laten regelen, maar die hebben de know-how niet. Gevolg: men gaat de gemeentes een onduidelijke karige zak geld geven, "zoek het maar uit", waardoor er van het geld voor de WAO-ers misschien wel fietspaden worden aangelegd.

In de tussentijd krijg je dan misschien niet meer dan een uitgeklede bijstandsuitkering, dit alles onder het motto: "Iedereen kan werken, je wilt het gewoon niet, daarom straffen we je". Legio mensen zouden je ook niet meer dan een paar voedselbonnen willen gunnen.

Samengevat: nieuwe plannen desastreus en asociaal, want de sub-minima betalen de rekening van het grote graaien van de banken. En door het aan gemeenten over te laten is elk cijfermatig overzicht verdwenen en kan er in Tweede Kamerdebatten mooi weer worden gespeeld over de onzichtbare WAO-ers.
Heel goed gesproken. :Y :)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:23:28 #280
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87552448
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand met wajong verhongert ook niet. Daarbij krijg je sowieso aangevuld tot de bijstandsnorm als je daaronder zou zitten.
Armoe bestaat niet in Nederland. Er is wel zo iets als een 'grauw bestaan'.

Dat betekent overleven in plaats van leven. Nooit leuke dingen doen. Nooit mee kunnen doen in het sociale verkeer, dat ingesteld is op het hebben van (een beetje) geld. Hapje eten met vrienden. filmpje pakken, drankje doen. (In Afrika ben je wat dat betreft beter af, daar zit iedereen 's avonds rond het gratis kampvuur aan de geitenmelk, gezellig.)

Dat is op zich al 'een ziekte'. In de zin dat het een deel van je leven vergalt. En wie pak je ermee? Mensen die ook al een ander deel van hun leven vergald zien door een aandoening. Dat je mensen dubbel pakt, dat steekt.
pi_87555921
Heel gek veel zou er niet veranderen door die plannen. De nieuwe Wajong zit eigenlijk al zo in elkaar. Het enige wat ik echt zie veranderen is dat spaarpotjes en erfenissen een ding van het verleden worden voor de Wajonger.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:40:50 #282
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_87557751
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er ook veel wajongeren beneden de 27 zijn (zoals ik) en dus geen recht op een bijstanduitkering hebben.
pi_87561316
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:40 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er ook veel wajongeren beneden de 27 zijn (zoals ik) en dus geen recht op een bijstanduitkering hebben.
precies, Bezuinigen is makkelijk maar er moet wel een beleid achter zitten.

Ook vergeten mensen dat Wajongers al heel vaak heen en weer gegooid zijn van regel, naar nieuwe regels.En het is al lang geen uitkering zonder verplichtingen.

Daarom vind ik het een schande dat wajongeren steeds opnieuw moeten bewijzen echt een handicap te hebben. ik vind het zo langzamer hand meer discriminatie worden, van mensen met een beperking. We worden weg gezet als lui en oplichters.

Ik zeg niet dat er niets mag veranderen aan de wajong, maar doelloos bezuinigen is geen oplossing voor het probleem. Mensen die iets niet kunnen, kunnen het niet op eens wel als de regels veranderd zijn.
Nee die mensen raken in de financiële problemen en kunnen geen toekomst op bouwen.

Oja en weten mensen waarom de wajong zo giganties groeit. Omdat er nog steeds mensen vanuit de sociale diens worden heen gestuurd en er Wao'ers eigenlijk een aangeboren handicap te hebben en dus eigenlijk een wajong meoten hebben die verschuiving si gewoon aan de gang.

Het blijkt namelijk uit onderzoek dat er geen meer jongeren worden geboren met een handicap dan vroeger.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:06:17 #284
3542 Gia
User under construction
pi_87563965
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:33 schreef Filmpjer het volgende:
Ik zeg niet dat er niets mag veranderen aan de wajong, maar doelloos bezuinigen is geen oplossing voor het probleem. Mensen die iets niet kunnen, kunnen het niet op eens wel als de regels veranderd zijn.
Nee die mensen raken in de financiële problemen en kunnen geen toekomst op bouwen.
Er wordt toch niet echt bezuinigd, in de zin dat je minder Wajong krijgt! Iemand die er recht op heeft, krijgt toch gewoon nog steeds die 75 %.

Daarbij wonen de meeste wajongers in een instelling, begeleid of nog bij de ouders, dus hebben ze al heel wat minder vaste lasten dan 'gezonde' mensen met bijvoorbeeld bijstand.
quote:
Oja en weten mensen waarom de wajong zo giganties groeit. Omdat er nog steeds mensen vanuit de sociale diens worden heen gestuurd en er Wao'ers eigenlijk een aangeboren handicap te hebben en dus eigenlijk een wajong meoten hebben die verschuiving si gewoon aan de gang.

Het blijkt namelijk uit onderzoek dat er geen meer jongeren worden geboren met een handicap dan vroeger.
Nou, hier heb je niet helemaal gelijk in, hoor. Veel 'modeziektes' werden vroeger niet erkend, simpelweg omdat er toen nog geen naam voor was. Er worden steeds meer volwassenen gediagnosticeerd als ADHD-er of autist, dat is waar. Maar ook bij de jeugd wordt die diagnose tegenwoordig vaker gesteld dan vroeger.

Dus, de aangroei komt van twee kanten.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:55:58 #285
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87567606
quote:

[..]

Ook vergeten mensen dat Wajongers al heel vaak heen en weer gegooid zijn van regel, naar nieuwe regels.En het is al lang geen uitkering zonder verplichtingen.

Daarom vind ik het een schande dat wajongeren steeds opnieuw moeten bewijzen echt een handicap te hebben. ik vind het zo langzamer hand meer discriminatie worden, van mensen met een beperking. We worden weg gezet als lui en oplichters.

Ze bezuinigen om een punt te maken. De kiezer denkt 'lui tuig' en ze willen de kiezer eens lekker verwennen.
pi_87567906
quote:
Nou, hier heb je niet helemaal gelijk in, hoor. Veel 'modeziektes' werden vroeger niet erkend, simpelweg omdat er toen nog geen naam voor was. Er worden steeds meer volwassenen gediagnosticeerd als ADHD-er of autist, dat is waar. Maar ook bij de jeugd wordt die diagnose tegenwoordig vaker gesteld dan vroeger.

Dus, de aangroei komt van twee kanten.
Je hebt misschien wel gelijk als je terecht constateerd dat er tegenwoordig "vaker" ADHD of Autisme word geconstateerd. Toch is het criterium voor deze aandoeningen niet veranderd de afgelopen jaren.
Ik denk dus echt dat er tegenwoordig gewoon beter gediagnostiseert kan worden.

En daar komt bij dat het echt niet zo is dat je met een van deze aandoeningen meteen een wajong krijgt. de keuring is echt wel streng hoor.

Maar nogmaals, verbeteren van het systeem heb ik niets op tegen. Maar doelloos afbreken van een sociale regeling vind ik ronduit associaal. Omdat het in 9 van 10 gevallen mensen zijn die niet hebben bewust gekozen voor deze handicap, en de wajong.

[ Bericht 21% gewijzigd door Filmpjer op 15-10-2010 13:09:46 ]
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:25:18 #287
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_87573495
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:06 schreef Gia het volgende:
Er wordt toch niet echt bezuinigd, in de zin dat je minder Wajong krijgt! Iemand die er recht op heeft, krijgt toch gewoon nog steeds die 75 %.
Maar de plannen van VVD en CDA zijn juist, dat ze a) iedereen willen herkeuren en b) degenen die er dan recht op hebben, gaan terug naar 70% van minimumloon.

Maar wat ze hierna willen is, dat de 430 gemeentes (en niet de goed functionerende diensten van de centrale overheid), gaan over alle uitkeringen. Ze willen alles terug gaan voeren tot 1 soort uitkering, alleen de bijstand, die de gemeentes mogen uitvoeren. Dit betekent een fors lagere uitkering.

In mijn geval, terug naar de sociale dienst van Heerlen, die ieder jaar door Den Haag met miljoenen beboet wordt omdat ze ruim 3000 clienten hebben, omdat het hier qua werkgelegenheid al jaren achterloopt bij de Randstad.

Een waar schrikbeeld. Dat betekent fors minder geld voor de WAJONGERS ook, die door de incompetente altijd overspannen medewerkers van de sociale dienst ook nog weer eens worden versleten voor lui werkschuw tuig. Onder druk wordt je dan aangeboden, of aan de lopende band op de sociale werkplaats van de LICOM, of strafkorting op strafkorting.

Dit is een reeel doemscenario.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:54:10 #288
3542 Gia
User under construction
pi_87574586
Dat het teruggaat naar 70 % i.p.v. 75% vind ik niet echt kloppen, tenzij de wajonger in een instelling woont wat vergoed wordt, of nog bij de ouders. Dan vind ik 70 % van het minimumloon echt wel genoeg.
Verder gaan de plannen vooral over het kijken naar wat iemand nog wel kan. Het automatisme van de wajong moet verdwijnen. Tot heden is het zo dat iemand met autisme bijna automatisch in de wajong terecht komt, terwijl die persoon met de juiste begeleiding wellicht best wel enkele uren per week zou kunnen werken.

Ik vind dat een wajonger die geheel zelfstandig woont met alle vaste lasten die gezonde mensen ook hebben, gewoon recht moet houden op hetzelfde als iemand in de WAO/WIA.

Gaat de WAO/WIA naar beneden, tja, dan de Wajong ook natuurlijk.
Dan nog heb je met 70 % bijna 1000 euro. Dat heeft een alleenstaande in de bijstand dus echt niet!!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:14:40 #289
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87577629
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:25 schreef Perico het volgende:

[..]

Maar wat ze hierna willen is, dat de 430 gemeentes (en niet de goed functionerende diensten van de centrale overheid), gaan over alle uitkeringen. Ze willen alles terug gaan voeren tot 1 soort uitkering, alleen de bijstand, die de gemeentes mogen uitvoeren. Dit betekent een fors lagere uitkering.

Mogen de Wajongers dan nog studeren?
pi_87579678
quote:
Het beleid is al jaren bedroevend. Een jaar of 6 geleden zaten er teveel mensen in de bijstand, Sociale Diensten en Gemeentes kregen een financiele tegemoetkoming zodra ze iemand uit de bijstand hielpen. In de praktijk werden deze mensen overgeheveld naar de Wajong, vaak vanwege psychische problemen. En nu zitten er weer teveel mensen in de Wajong, en moet het maar weer terug naar de bijstand 8)7.

Er wordt niets opgelost, de problemen worden alleen verschoven.
Currency War, Trade War, Real War
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:55:55 #291
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87582991
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:54 schreef Gia het volgende:
Dat het teruggaat naar 70 % i.p.v. 75% vind ik niet echt kloppen, tenzij de wajonger in een instelling woont wat vergoed wordt, of nog bij de ouders. Dan vind ik 70 % van het minimumloon echt wel genoeg.
Verder gaan de plannen vooral over het kijken naar wat iemand nog wel kan. Het automatisme van de wajong moet verdwijnen. Tot heden is het zo dat iemand met autisme bijna automatisch in de wajong terecht komt, terwijl die persoon met de juiste begeleiding wellicht best wel enkele uren per week zou kunnen werken.

Ik vind dat een wajonger die geheel zelfstandig woont met alle vaste lasten die gezonde mensen ook hebben, gewoon recht moet houden op hetzelfde als iemand in de WAO/WIA.

Gaat de WAO/WIA naar beneden, tja, dan de Wajong ook natuurlijk.
Dan nog heb je met 70 % bijna 1000 euro. Dat heeft een alleenstaande in de bijstand dus echt niet!!
Vanuit de Toeslagenwet is er toch een aanvulling naar het sociale minimum (en dat is bruto 76,1% van het minimumloon). Tenzij je een partner hebt. In de praktijk heeft een verlaging naar 70% weinig effect.

Een alleenstaande in de bijstand die zijn woonlasten niet met een ander kan delen heeft om precies te zijn 867,41 euro. Een Wajonger heeft per maand 915 euro te besteden.
  zondag 17 oktober 2010 @ 21:14:38 #292
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87646997
Ik zag bij Voice of Holland iemand met ADHD die maar in de WAjong was gegaan. Wat zonde, ze kan toch best werken, en een gelukkig leven leiden ipv thuis te zitten? Vaak zijn ADHDers zelfs beter op werk dan anderen, kunnen altijd bezig zijn en hebben vaak de geniaalste ideeën waar ze zo dan in 1x plots op komen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † zondag 17 oktober 2010 @ 22:54:50 #293
21636 Feestkabouter
pi_87653355
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 21:14 schreef Maanvis het volgende:
Ik zag bij Voice of Holland iemand met ADHD die maar in de WAjong was gegaan. Wat zonde, ze kan toch best werken, en een gelukkig leven leiden ipv thuis te zitten? Vaak zijn ADHDers zelfs beter op werk dan anderen, kunnen altijd bezig zijn en hebben vaak de geniaalste ideeën waar ze zo dan in 1x plots op komen :).
vaak inderdaad.
maar goed: het blijft een stoornis, je hebt er last van, en bij de een is die last groter en meer levensverziekend dan bij de ander.
  zondag 17 oktober 2010 @ 23:01:23 #294
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87653756
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:54 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

vaak inderdaad.
maar goed: het blijft een stoornis, je hebt er last van, en bij de een is die last groter en meer levensverziekend dan bij de ander.
maar mij lijkt thuiszitten juist levensverziekend. werk heeft nog meer voordelen dan alleen maar geld. je krijgt er meer sociale contacten mee, hebt het gevoel dat je iets nuttigs doet in het leven, plus je bent aantrekkelijker voor de andere sekse.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † maandag 18 oktober 2010 @ 00:47:14 #295
21636 Feestkabouter
pi_87658196
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar mij lijkt thuiszitten juist levensverziekend. werk heeft nog meer voordelen dan alleen maar geld. je krijgt er meer sociale contacten mee, hebt het gevoel dat je iets nuttigs doet in het leven, plus je bent aantrekkelijker voor de andere sekse.
ik ben blij voor jou dat dat voor jou zo lijkt............. maar accepteer nou gewoon (en dat geldt voor meer mensen) dat het voor sommige mensen (zoals ik) gewoon echt heel anders ligt.
na 30 jaar continu ver voorbij mijn grens te zijn gegaan (zonder dat ik het doorhad, ik deed gewoon mijn best om mee te draaien in alles) ben ik zwaar overspannen geraakt. gevolg is o.a. veel dwanggedrag (enerzijds om te ontsnappen aan de stress, anderzijds levert dat weer stress op). uit zo'n spiraal geraak je niet makkelijk.
ik zit al een lange tijd thuis, en het zal nog wel even duren vrees ik. thuis zitten is geen feest, maar werken is helaas echt geen optie.
ADHD is overigens 1 van mijn problemen (maar niet het grootste).

gelukkig had ik me goed verzekerd als freelancer, dus ik heb de mazzel dat ik meer krijg dan alleen de Wajong.

en contacten: ik kom veel buiten de deur, ik sport vooral veel. contacten genoeg.
  maandag 18 oktober 2010 @ 08:07:09 #296
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87660994
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:47 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik ben blij voor jou dat dat voor jou zo lijkt............. maar accepteer nou gewoon (en dat geldt voor meer mensen) dat het voor sommige mensen (zoals ik) gewoon echt heel anders ligt.
na 30 jaar continu ver voorbij mijn grens te zijn gegaan (zonder dat ik het doorhad, ik deed gewoon mijn best om mee te draaien in alles) ben ik zwaar overspannen geraakt. gevolg is o.a. veel dwanggedrag (enerzijds om te ontsnappen aan de stress, anderzijds levert dat weer stress op). uit zo'n spiraal geraak je niet makkelijk.
ik zit al een lange tijd thuis, en het zal nog wel even duren vrees ik. thuis zitten is geen feest, maar werken is helaas echt geen optie.
ADHD is overigens 1 van mijn problemen (maar niet het grootste).

gelukkig had ik me goed verzekerd als freelancer, dus ik heb de mazzel dat ik meer krijg dan alleen de Wajong.

en contacten: ik kom veel buiten de deur, ik sport vooral veel. contacten genoeg.
Dit bewijst mijn punt toch alleen maar? Je hebt 30 jaar lang gewerkt! En een productief leven geleid! Ik heb veel respect voor je dat je het 30 jaar lang toch hebt geprobeerd. Jongeren zien hun kansen en onmogelijkheden nog niet zoals jij dat doet. Om dan meteen maar out te tappen als het effe niet gaat op je 25ste..
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † maandag 18 oktober 2010 @ 08:57:09 #297
21636 Feestkabouter
pi_87661513
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 08:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit bewijst mijn punt toch alleen maar? Je hebt 30 jaar lang gewerkt! En een productief leven geleid! Ik heb veel respect voor je dat je het 30 jaar lang toch hebt geprobeerd. Jongeren zien hun kansen en onmogelijkheden nog niet zoals jij dat doet. Om dan meteen maar out te tappen als het effe niet gaat op je 25ste..
niet 30 jaar gewerkt.
ruim 30 jaar lang geleefd, waarvan dikke 5 jaar gewerkt. ben nog geen 40.

ik ben pas achter mijn problemen gekomen (ADHD en Asperger) nadat ik overspannen ben geraakt.
dus het is NIET zo dat ik MET mijn diagnoses 30 jaar lang geprobeerd heb normaal te zijn.
ik dacht gewoon dat ik normaal was maar dat het leven gewoon fucking zwaar was.
terugkijkend ben ik veel vaker overspannen geweest, maar door domme ouders is daar nooit goed naar gekeken. de signalen zijn niet gezien.
ok, de tijden waren anders, en ADHD en Asperger waren nog niet zo bekend, maar mijn ouders zijn echt flink blind voor dit soort dingen.
over het niet zien van kansen en mogelijkheden: ik zag kansen en mogelijkheden die er niet waren. dat is dus andersom.

je post blijft de indruk wekken dat je vindt dat Wajongers niet hun best doen om er maatschappelijk het beste van te maken.
ik denk dat er heel veel mensen niet hun best doen om er maatschappelijk het beste van te maken. maar ik denk dat die mensen in allerlei groepen zitten. dus ja onder de Wajongers zitten er ook een aantal, maar onder de niet-Wajongers zitten er veel meer.
ik denk dat er heel veel mensen wel hun best doen om er maatschappelijk het beste van te maken. en dat geldt ook voor de meeste Wajongers.
  maandag 18 oktober 2010 @ 09:10:47 #298
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87661712
Asperger is een heel ongrijpbare aandoening.

Een deel van de mensen met Asperger raakt uiteindelijk overspannen, doordat ze op het werk worden overvraagd. Kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat ze steeds toneel moeten spelen om aan de gangbare normen en waarden te voldoen. Dit is kort door de bocht, omdat er met wat training genoeg valt aan te leren. Er zijn dus ook voor mensen met Asperger zeker mogelijkheden. Soms moet je gewoon een beetje doorzetten.

Een herbeoordeling is in principe iedere vijf jaar. Dikke kans dat je er bij de volgende ronde op traject moet. Dan heb je vijf jaar gehad om bij te komen. En ik ga maar eens beginnen met mijn werk...
  † In Memoriam † maandag 18 oktober 2010 @ 09:18:19 #299
21636 Feestkabouter
pi_87661827
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:10 schreef schaal_9 het volgende:
Asperger is een heel ongrijpbare aandoening.

Een deel van de mensen met Asperger raakt uiteindelijk overspannen, doordat ze op het werk worden overvraagd. Kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat ze steeds toneel moeten spelen om aan de gangbare normen en waarden te voldoen.
yep, goed geformuleerd.

quote:
omdat er met wat training genoeg valt aan te leren. Er zijn dus ook voor mensen met Asperger zeker mogelijkheden. Soms moet je gewoon een beetje doorzetten.
yup, doe ik wel, ik ben ermee bezig om dat te leren.
wel lastig als je dingen ruim 30 jaar lang anders hebt gedaan.

quote:
r
Een herbeoordeling is in principe iedere vijf jaar. Dikke kans dat je er bij de volgende ronde op traject moet. Dan heb je vijf jaar gehad om bij te komen.
Mijn behandelaars en ik bepalen wanneer ik weer aan het werk kan. En als het UWV mij eerder wil herbeoordelen is dat prima, maar ik vertrouw erop dat als het volgens mijn behandelaars en mij nog niet zover is, dat het UWV dat ook zo zal beoordelen.
Ik weet het, dat klinkt naief want zo makkelijk is het UWV niet, maar toch heb ik voldoende redenen om me daarover voorlopig niet druk te maken.
  maandag 18 oktober 2010 @ 09:46:36 #300
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87662320
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 08:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Omdat ik juist niet wilde toegeven dat er iets aan de hand is, ben ik veel te lang blijven aankloten. Ik liep vast, wat mijn studie vertraagde, waardoor het geld opraakte. Omdat ik niet van de staat wilde trekken probeerde ik in mijn onderhoud te voorzien met bijbaantjes, wat totaal niet lukte en mijn studie nog meer vertraagde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')