Daar geloof ik echt helemaal niets van. Ik zat een jaar zonder het werk dat ik wilde doen, omdat ik afgestudeerd ICT-er was en met weinig ervaring in het verkeerde jaar (net veel ICT-ers ontslagen in dat jaar) niet het werk kon done wat ik wilde. Dus vanalles maar aangenomen, van productiewerk tot schoonmaakwerk. Dat vond ik echt niks. Totdat ik uiteindelijk bij Unox terecht kwam in de soepfabriek, dat vond ik echt geweldig productiewerk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:07 schreef Feestkabouter het volgende:
ja ik heb een erg hoog IQ en Asperger............ als je mij laat vakkenvullen verhang ik me binnen 2 dagen.
van geestdodend werk ontploft mijn hoofd en word ik echt helemaal gek.
En wel thuis zitten en die uitkering maar vangen he?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:07 schreef Feestkabouter het volgende:
misschien is 'willen' niet het juiste woord.
bij mij tenminste gaat het om 'kunnen'.
ik kan alleen dingen doen als ik zelf kan bepalen wanneer en hoe. anders kan het simpelweg niet.
en ik kan erg productief zijn, maar dan dus wel op mijn momenten en op mijn manier.
het is dus enerzijds niet helemaal terecht om de werkgevers te verwijten dat ze mij en anderen zoals ik niet willen: het is gewoon lastig plannen en (samen)werken met ons!
maar anderzijds zijn er ook wel veel bedrijven die het ook echt op geen enkele manier een beetje willen proberen.
ja het is lastig, maar als het bedrijf zijn best doet en de autist goed kan aangeven wat en hoe en wanneer, dan is er in flink wat gevallen best nog een win-win-situatie te bereiken.
ja ik heb een erg hoog IQ en Asperger............ als je mij laat vakkenvullen verhang ik me binnen 2 dagen.
Je reageert echt asociaal op iedereen die anders is dan jij.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:37 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
En wel thuis zitten en die uitkering maar vangen he?
Ga maar eens 2 maanden lang vakken vullen of 2 maanden lang bij de Ikea distributiecentrum werken of ga helpen in de snackbar genoeg vraag naar dat soort baantjes of wat dacht je van vuilnis ophalen ? totaal geen werkdruk lekker hard met de handen werken je wordt ook nog eens assertiever voor jezelf en je leer veel mensen kennen en je bent onmisbaar...
Wist je dat de laagste baantjes het belangerijkste werk is?
Riool reinigers als die 1 week niet werken en ons riool zit verstopt nou dan baalt letterlijk HEEL nederland of vuilnis ophalen 1 dag niet doen en ons kippenland is zo smerig als wat.
Als een Makelaar 1 week niet werkt merken we er niks van dan zal er wat minder huizen getaxeerd worden maar dat kunnen we missen.
Of als hoge baas van een energie bedrijf 1 week afwezig is merken we er ook niks van op lange termijn weer wel.
Mensen die nooit iets hebben gedaan moeten niet meteen zeggen dan ontplof ik of kan ik niet doe het MINSTENS 2 maanden of beter gezegt doe het 1 jaar en blijf het doen en vertel na 1 jaar je verhaal.
als je NIKS doet en je probeert het niet eens vind ik dat je geneens recht hebt op een (wajong) uitkering ik vind pas als je recht heb als je nergens aangenomen word.
En daarnaast ACCEPTEREN dat je niet elke baan kan nemen die je echt graag wil of heel leuk vind of zeer goed kunt voor een bijstander geld dat ook en die zie je wel werk zoeken (ook niet allemaal) en dingen proberen en uiteindelijk komen ze heel ergens anders terecht.
Vertel eens welke werkgevers jij gehad hebt ? en hoelang heb je voor ze gewerkt.
Een uitkering trekken omdat je je ophangt als je bepaalde werkzaamheden zou moeten doen, is mijns inziens ook een beetje raar. Dat vind ik emotionele chantage vand e keuringsarts.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:12 schreef Filmpjer het volgende:
[..]
Je reageert echt asociaal op iedereen die anders is dan jij.
Zullen we ruilen. ?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een uitkering trekken omdat je je ophangt als je bepaalde werkzaamheden zou moeten doen, is mijns inziens ook een beetje raar. Dat vind ik emotionele chantage vand e keuringsarts.
Nee ik reageer asociaal op mensen die niet WILLEN werken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:12 schreef Filmpjer het volgende:
[..]
Je reageert echt asociaal op iedereen die anders is dan jij.
Hang je jezelf echt serieus op als je 2 dagen moet vakkenvullen? Ik kan dat echt niet begrijpen. Leg eens uit wat voor gedachten er dan door je hoofd gaan? Zit je in een inrichting? Kun je zelfstandig leven?quote:
wat doe jij eigenlijk zoal de hele dag.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hang je jezelf echt serieus op als je 2 dagen moet vakkenvullen? Ik kan dat echt niet begrijpen. Leg eens uit wat voor gedachten er dan door je hoofd gaan? Zit je in een inrichting? Kun je zelfstandig leven?
ik werk van 8 tot 5, daarna ga ik naar huis en doe ik het huishouden, daarna ga ik de hele avond internetten/spelletje spelen/op vriendenbezoek/naar de fillum/sporten. ik eet op dinsdag en donderdag bij mijn ouders, en vrijdag en zaterdag ga ik stappen. op zondag rust ik meestal uit en vaak ga ik dan uit eten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:47 schreef Filmpjer het volgende:
[..]
wat doe jij eigenlijk zoal de hele dag.
Vakkenvullen is nog niet zo geestdodend als champignons plukken. Je moet toch nog altijd de datum in de gaten houden, het fifo-systeem, wat over de datum is weggooien enz.....quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:07 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik ga binnen kort therapien volgen bij het GGZ om zelfstandiger te worden en beter om te gaan met veranderingen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik werk van 8 tot 5, daarna ga ik naar huis en doe ik het huishouden, daarna ga ik de hele avond internetten/spelletje spelen/op vriendenbezoek/naar de fillum/sporten. ik eet op dinsdag en donderdag bij mijn ouders, en vrijdag en zaterdag ga ik stappen. op zondag rust ik meestal uit en vaak ga ik dan uit eten.
Lijkt je dat een leuk leven?
Wat doe jij de hele dag? Zit je in een inrichting? Kan je zelfstandig leven? Wie kookt jouw eten? Wie maakt jouw huis schoon?
ten eerste wil ik even zeggen dat ik absoluut de mening deel dat werkzaamheden als schoonmaken en vakkenvullen absoluut belangrijk zijn in deze wereld. dat meen ik serieus. ik respecteer mensen die dat soort werk doen zeer.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:25 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Nee ik reageer asociaal op mensen die niet WILLEN werken.
Wat is er asociaal in mijn bericht? omdat ik zeg probeer het gewoon en oordeel niet als je het nooit gedaan hebt gewoon doen.
In je andere draad geef je al toe dat je graag de oude wajong wilt en niet de nieuwe en dat je er bang voor bent 1 tip ga gewoon werk zoeken en je hoeft helemaal geen uitkering of Loondispensatie dan maak je nog veel meer kans op een baan je bent voordelig je kan breder zoeken je mag dan ook echt rustiger doen je baas is VERPLICHT om rekening te houden met jou.
Mijn sterke mening als je niet KUNT werken zit je echt aan een slangetje of aan de zuurstofpomp of je bent zo gestoord dat je niet eens weet wie je bent en je zit te hele dag te kwijlen of whatever dat noem ik volledig arbeidsongeschikt die mensen mogen van mij volledige min loon krijgen dus 1450 bruto geloof ik want die hebben het echt nodig!.
het asociale aan jou bericht is dat je er zonder enige aanwijzing vanuitgaat dat iemand die aangeeft dat bepaalde dingen niet kan, dat ie die dingen niet heeft geprobeerd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:25 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Nee ik reageer asociaal op mensen die niet WILLEN werken.
Wat is er asociaal in mijn bericht? omdat ik zeg probeer het gewoon en oordeel niet als je het nooit gedaan hebt gewoon doen.
In je andere draad geef je al toe dat je graag de oude wajong wilt en niet de nieuwe en dat je er bang voor bent 1 tip ga gewoon werk zoeken en je hoeft helemaal geen uitkering of Loondispensatie dan maak je nog veel meer kans op een baan je bent voordelig je kan breder zoeken je mag dan ook echt rustiger doen je baas is VERPLICHT om rekening te houden met jou.
Mijn sterke mening als je niet KUNT werken zit je echt aan een slangetje of aan de zuurstofpomp of je bent zo gestoord dat je niet eens weet wie je bent en je zit te hele dag te kwijlen of whatever dat noem ik volledig arbeidsongeschikt die mensen mogen van mij volledige min loon krijgen dus 1450 bruto geloof ik want die hebben het echt nodig!.
prima dat jou dat zo lijkt. ik neem het je ook niet kwalijk dat je dat denkt. mooi dat het voor jou zo werkt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:58 schreef Maanvis het volgende:
het lijkt me dat bezig zijn in de groenvoorziening je gedachten juist vrij maakt en rustgevend is.
koelkasten slopen voor recyclingquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:58 schreef Maanvis het volgende:
maar heb je het al geprobeerd, schoffelen of vakkenvullen of lopende band werk?
Check. Ik ben het met je eens dat je niet bij voorbaat moet roepen ' kan niet'quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:37 schreef Zwolsboy het volgende:
Mensen die nooit iets hebben gedaan moeten niet meteen zeggen dan ontplof ik of kan ik niet doe het MINSTENS 2 maanden of beter gezegt doe het 1 jaar en blijf het doen en vertel na 1 jaar je verhaal.
Ik zit niet aan een slangetje en mankeer psychisch niks. Ik kan feitelijk alles, zolang ik het maar thuis kan doen. Ik kan alleen de deur uit op momenten dat het goed uitkomt. Soms ook dagen niet. Soms is er geen enkel probleem. Soms moet ik noodgrepen gebruiken om weg te kunnen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:25 schreef Zwolsboy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |