abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87422518
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

De regels zijn met de nieuwe Wajong wel erg veranderd. Het uitgangspunt is niet meer echt dat je een uitkering hebt en daarnaast re-integratie, maar dat je een re-integratieplan hebt met daarnaast een uitkering. Tenzij je gewoon echt totaal niet kunt werken. Maar dat is kennelijk niet het geval bij jou want je hebt een gesprek met een arbeidsdeskundige over je resterende mogelijkheden.

Het lijkt mij dat je, evt samen met je begeleiders, gaat bedenken misschien ook opschrijven wat je wil gaan doen. Dan kun je met die arbeidsdeskundige een plan maken voor je toekomst.
Hoi HiZ

Ja maar ik heb recht op de oude wajong. Omdat ik in 2005 al een wajong heb gehad.
Ik heb nu melding gemaakt van een verslechterde gezondheid.

Dus als het goed is ontvang ik mijn oude wajong weer.

Misschien heeft iemand hier ervaring mee ?
pi_87432267
OH ok, ja dan gaat het iets anders. Maar ook dan kun je vragen om begeleiding he.
pi_87432917
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:30 schreef HiZ het volgende:
OH ok, ja dan gaat het iets anders. Maar ook dan kun je vragen om begeleiding he.
Weet ik maar ik heb met mn begeleider van GGZ al een stappen plan opgesteld zoals therapieėn en sociale trainingen.
pi_87433567
Een Wajong uitkering is niet bedoeld om te gaan studeren hoor.
Dat hebben ze sinds 1 2010 veranderd omdat heel veel jongeren hier (misbruik) van gingen maken dik 1065 euro + verhoogde studiebeurs melken en veel dingen kopen geld verspillen.

Daarom hebben ze dat nu verandert dat je 25% van het min loon krijgt als je studeert (terecht)
Een *normale* student haalt toch ook geen 1000 euro met zijn bijbaantje van 10 uur PW naar binnen? naast zijn 40 uur stage / Studie?

Wajong is bedoeld zodat je aan het werk gaat met begleiding en loondisp zodat je bezig bent en je eigen centen verdient en uiteindelijk zelfstandig verder gaat maar om te kiezen van ik ga studeren en lekker die uitkering melken is :r slechts 2 % van de wajongers hebben geen of een gedeeltelijke uitkering en 98% heeft hem volledig...gek he dat VVD / CDA mauwt hierover :')

Laat staan 2011 / 2012 kan het zelfs zo zijn dat je met autisme helemaal geen uitkering meer krijgt omdat dit in het verleden zo verziekt is en dan zijn *echte* autisten de sjaak.
Interessant he ?
pi_87433690
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:58 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat hebben ze sinds 1 2010 veranderd omdat heel veel jongeren hier (misbruik) van gingen maken dik 1065 euro + verhoogde studiebeurs melken en veel dingen kopen geld verspillen.

Daarom hebben ze dat nu verandert dat je 25% van het min loon krijgt als je studeert (terecht)
Een *normale* student haalt toch ook geen 1000 euro met zijn bijbaantje van 10 uur PW naar binnen? naast zijn 40 uur stage / Studie?

Wajong is bedoeld zodat je aan het werk gaat met begleiding en loondisp zodat je bezig bent en je eigen centen verdient en uiteindelijk zelfstandig verder gaat maar om te kiezen van ik ga studeren en lekker die uitkering melken is :r slechts 2 % van de wajongers hebben geen of een gedeeltelijke uitkering en 98% heeft hem volledig...gek he dat VVD / CDA mauwt hierover :')

Laat staan 2011 / 2012 kan het zelfs zo zijn dat je met autisme helemaal geen uitkering meer krijgt omdat dit in het verleden zo verziekt is en dan zijn *echte* autisten de sjaak.
Waarom reageer je als je niet waar het over gaat.
Ik heb het nooit over studeren gehad.
pi_87434204
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:01 schreef Filmpjer het volgende:

[..]

Waarom reageer je als je niet waar het over gaat.
Ik heb het nooit over studeren gehad.
Nee de 1e paginas las ik en moest ff weg dus maar ff reactie erop :P
Zie vaker wajong topics met studeren en wajong walg ik gewoon van heb het zelf ook gehad en zo snelmogelijk aan het werk gegaan en mn eisen verlaagt en nu verdien ik redelijk maar dat veel mensen dit laten liggen... :N
Interessant he ?
pi_87434389
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:11 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Nee de 1e paginas las ik en moest ff weg dus maar ff reactie erop :P
Zie vaker wajong topics met studeren en wajong walg ik gewoon van heb het zelf ook gehad en zo snelmogelijk aan het werk gegaan en mn eisen verlaagt en nu verdien ik redelijk maar dat veel mensen dit laten liggen... :N
Oke ik begrijp het :) Misschien is het beter voortaan die persoon te Quoten dat maakt duidelijker tegen wie je het hebt. :P

Overigens vind ik het niet erg dat de regels zijn en of worden aangescherpt. Alleen kun je niet simpel weg zeggen dat iedereen met Autisme of wat dan ook overal het zelfde op reageert. zo zijn er autisten die heel goed en graag willen en kunnen werken.

Bij mij heb ik dan geen leven meer ik zit dan in een soort eeuwige depressie en zie alles negatief en somber in. Daar zal eerst aan gewekt moeten worden.
pi_87434820
Achja,
Wat ik wel vreemd vind er zijn nog steeds even veel *autisten* maar vroeger gingen ze gewoon werken en tegenwoordig kunnen ze dat niet meer.

Net als alle andere uitkeringen mensen kunnen steeds minder en zijn sneller ziek of willen niet vroeg opstaan echt jammer.

Ik ken een man van zon eh 78 jaar en blijkt autisme te hebben (pdd-nos) en heeft er nooit echt last van gehad hij zei je moet ermee leren leven en de mogelijkheden pakken die er wel zijn en bij hem was dat boer worden en vroeg opstaan en lange werkdagen vond die nooit erg :?
Interessant he ?
pi_87435322
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:23 schreef Zwolsboy het volgende:
Achja,
Wat ik wel vreemd vind er zijn nog steeds even veel *autisten* maar vroeger gingen ze gewoon werken en tegenwoordig kunnen ze dat niet meer.

Net als alle andere uitkeringen mensen kunnen steeds minder en zijn sneller ziek of willen niet vroeg opstaan echt jammer.

Ik ken een man van zon eh 78 jaar en blijkt autisme te hebben (pdd-nos) en heeft er nooit echt last van gehad hij zei je moet ermee leren leven en de mogelijkheden pakken die er wel zijn en bij hem was dat boer worden en vroeg opstaan en lange werkdagen vond die nooit erg :?
Ja wat kan ik er op zeggen, Ik denk dat er ook veel Autisten zijn die geen wajong of wat ook aan vragen. Had ik ook niet gedaan als ik het zelf kon. :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:40:33 #210
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87435714
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:58 schreef Zwolsboy het volgende:

Wajong is bedoeld zodat je aan het werk gaat met begleiding en loondisp zodat je bezig bent en je eigen centen verdient en uiteindelijk zelfstandig verder gaat
Maar wat als je door je ziekte vertraging hebt opgelopen, nog 2 jaartjes moet, geen stufie meer krijgt en anders maar moet stoppen met je studie?

Ik heb vertraging opgelopen omdat ik niet van de staat wilde trekken, vastliep in mijn studie, en intussen in mijn onderhoud probeerde te voorzien met uitzendwerk, wat voor geen meter lukte, en alleen maar meer tijd kostte.

Denk je echt dat ze op 28 jarige ongeschoolde autisten zitten te wachten bij het uzb?

De studie is mijn traject naar werk.
pi_87439546
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:40 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar wat als je door je ziekte vertraging hebt opgelopen, nog 2 jaartjes moet, geen stufie meer krijgt en anders maar moet stoppen met je studie?

Ik heb vertraging opgelopen omdat ik niet van de staat wilde trekken, vastliep in mijn studie, en intussen in mijn onderhoud probeerde te voorzien met uitzendwerk, wat voor geen meter lukte, en alleen maar meer tijd kostte.

Denk je echt dat ze op 28 jarige ongeschoolde autisten zitten te wachten bij het uzb?

De studie is mijn traject naar werk.
tot je 30e heb je recht op IBG...
ik denk eerder dat werkgevers een ongeschoolde wajonger wilt aan nemen die gewoon kiest om te werken dan iemand die jarenlang op school gezeten heeft en met veel moeite die diploma haalt en nooit wat ermee doet en de praktijk niet eens aan kan...

En zonder wajong kan je ook studeren hoor school is niet duurder hoor dat is voor iedereen even duur (8>

En dromen van die droombaan van oooh dat wil ik zo graag en dat kan ik goed zelfs mensen zonder beperkingen krijgen dat niet (altijd) voor elkaar dat kost gewoon tijd.
Interessant he ?
pi_87440358
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:43 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

En zonder wajong kan je ook studeren hoor school is niet duurder hoor dat is voor iedereen even duur (8>
Misschien moet je dit eens doorlezen.
En dat is nog een succesverhaal.
Veel meer mensen raken in de schulden, zwaar depressief of weet ik het allemaal.
pi_87440947
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:59 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Misschien moet je dit eens doorlezen.
En dat is nog een succesverhaal.
Veel meer mensen raken in de schulden, zwaar depressief of weet ik het allemaal.
En als je IQ wel goed is en volledige wajong uitkering krijgt is er iets niet pluis...mij gaat het meer om een persoon met MS of iemand met autisme ze krijgen allebij even veel terwijl die persoon met ms echt niet KAN werken maar die persoon met autisme echt wel gewoon met begleiding bijv in de supermarkt vakken vullen of magazijn werk in kleine stapjes groeien.

En daarnaast op je 18e al een uitkering vangen dat is niet realistisch je woont nog thuis je hebt nauwlijks kosten dit zouden ze bijv kunnen verhogen naar 23e ofwel dat je niet meer in het jeugdloon zit en begint met werken.

het huidige systeem deugd gewoon niet of het nieuwe idee wel gaat werken blijft een vraag maar 1 ding is zeker als je bijv PDD-NOS hebt of aspeger kan je PRIMA werken om na dag 1 al te zeggen van het is me teveel ik wil graag tot 11 uur uitslapen en dan op mn gemak naar mn werk bestaat gewoon niet.

Zelf heb ik pddnos kenmerken en niet aangeboren hersenletsel en ben (zwaar) slechthorend en werk in een bakkerij ik sta om half 4 op en werk tot 12 uur ongeveer 5 dagen in de week soms op zaterdag.
Mijn vrienden zeggen als jij niet werkt krijg je de volledige wajong + 300 euro huurtoeslag + 65 euro zorgtoeslag en je netto inkomen verschilt dan maar 100 euro :') triest als zij alleen maar kijken naar geld vangen en niet leren VERDIENEN.
Ik ga gewoon nooit thuis zitten ik wil gewoon lekker werken school heb ik gehad en zit nu goed en ik weet zeker dat meer mensen met PDD-NOS dit kunnen...
Interessant he ?
pi_87443757
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 23:12 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

En als je IQ wel goed is en volledige wajong uitkering krijgt is er iets niet pluis...mij gaat het meer om een persoon met MS of iemand met autisme ze krijgen allebij even veel terwijl die persoon met ms echt niet KAN werken maar die persoon met autisme echt wel gewoon met begleiding bijv in de supermarkt vakken vullen of magazijn werk in kleine stapjes groeien.

En daarnaast op je 18e al een uitkering vangen dat is niet realistisch je woont nog thuis je hebt nauwlijks kosten dit zouden ze bijv kunnen verhogen naar 23e ofwel dat je niet meer in het jeugdloon zit en begint met werken.

het huidige systeem deugd gewoon niet of het nieuwe idee wel gaat werken blijft een vraag maar 1 ding is zeker als je bijv PDD-NOS hebt of aspeger kan je PRIMA werken om na dag 1 al te zeggen van het is me teveel ik wil graag tot 11 uur uitslapen en dan op mn gemak naar mn werk bestaat gewoon niet.

Zelf heb ik pddnos kenmerken en niet aangeboren hersenletsel en ben (zwaar) slechthorend en werk in een bakkerij ik sta om half 4 op en werk tot 12 uur ongeveer 5 dagen in de week soms op zaterdag.
Mijn vrienden zeggen als jij niet werkt krijg je de volledige wajong + 300 euro huurtoeslag + 65 euro zorgtoeslag en je netto inkomen verschilt dan maar 100 euro :') triest als zij alleen maar kijken naar geld vangen en niet leren VERDIENEN.
Ik ga gewoon nooit thuis zitten ik wil gewoon lekker werken school heb ik gehad en zit nu goed en ik weet zeker dat meer mensen met PDD-NOS dit kunnen...
Tuurlijk kan iemand met pdd-nos werken, echter het grote probleem ligt echt bij de werkgever. Het grote gros ziet niets in om iemand met autisme in dienst te nemen.

De afgelopen 10 jaar heb ik een kleine 23 baantjes gehad. Ik WIL werken, maar de werkgever WIL mij NIET. En waarom niet? Omdat ik niet met collega's kan omgaan (niet herkennen van emoties en daarop niet weten wat je wel en niet kan zeggen is een groot probleem), omdat ik niet met documenten moet werken (veel autisten waaronder ik hebben een soort van leesblindheid), geen plotselinge veranderingen in de schema's moet komen (raak ik echt van slag) en werk op niveau (putjesschepper/bakkerij/vuilnisman e.d. geprobeerd) omdat ik anders geheid depressief ga worden/een burn-out kan krijgen.

Wat doe ik nu? Ik werk, vrijwillig. ik draai 30+ uur in de week in het geluid, beeld en licht gebeuren. Serieus vrijwilligerswerk omdat mijn werk gezien wordt door 1000+ man. dat werk kan ik aan, omdat:

1: ik de werktijden kan bepalen
2: omdat er geen grote druk achter zit
3: omdat ik doe wat verwacht wordt en ik kan weigeren voor andere dingen zonder consequenties
4: omdat je in mijn vrijwilligerswerk gewoon oppervlakkig kan blijven met collega's

Maargoed, daar verdien ik geen brood mee. Ik ben echter wel blij dat ik een wa-jong heb en hierdoor de mogelijkheid heb om dit vrijwilligerswerk uit te kunnen oefenen waar de maatschappij ook echt wat aan heeft.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:31:04 #215
3542 Gia
User under construction
pi_87443878
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 23:12 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hoe hoog is jouw IQ? Wat als iemand met asperger een erg hoog IQ heeft? Die moet maar de rest van zijn leven gaan vakkenvullen?
Die wordt daar net zo gestoord van als iemand die volledig gezond is en met een hoog IQ moet gaan vakkenvullen.

Of vind jij dat gezonde HBO-ers die bijstand hebben, ook maar moeten gaan vakkenvullen?

Heb zelf, toen ik nog niet was afgekeurd (overigens puur fysieke redenen) met een hogere opleiding een jaar lang champignons geplukt, een half jaar in een bedrijfskantine gewerkt en zelfs een paar weken in een wasserette poetsdoeken en overalls gevouwen, maar geloof me, dat is echt geestdodend. En dat is het voor iemand met Asperger (en een hoog IQ) ook.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:29:20 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87446644
Dat iemand geestdodend werk beneden zijn/haar niveau moet doen en dat ie dat niet wil is geen reden om hem/haar maar een uitkering te geven. Bij normale werklozen werkt het net hetzelfde. Na een jaar werkloosheid (en het is de intentie die termijn te verkorten) is al het werk passend.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:09:44 #217
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_87447693
Asperger kan een misčre zijn vanwege de discrepantie tussen IQ en sociale vaardigheden. Een IQ van 120 (of meer) hebben, maar toch niet met collega’s kunnen omgaan. Voor de persoon zelf lastig, voor een werkgever heel moeilijk en een keuringsarts kan zich er ook niet altijd een voorstelling bij maken.

Werken levert altijd iets op. Als mensen vragen: wat doe je in het dagelijks leven, dan is het toch veel leuker te antwoorden dat je zelf je brood verdient of op een andere manier meedoet in de maatschappij (zoals _pillow_ doet), dan dat je de hele dag met een uitkering op de bank zit. Aan dat laatste gaat de overheid verandering in aanbrengen. Kortom, pech voor de Aspies die niet willen :)

Op een groot Aspergerforum heb ik al een aardige groep niet-willers gevonden.

Dat na een jaar werkloosheid al het werk passend is: het blijkt dat in de praktijk de soep niet zo heet wordt gegeten als ze wordt opgediend. Dit was deels ook vanwege de economische crisis.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:47:16 #218
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87449932
quote:

[..]

Ik kan van de IBG alleen niet leven.
quote:

ik denk eerder dat werkgevers een ongeschoolde wajonger wilt aan nemen die gewoon kiest om te werken dan iemand die jarenlang op school gezeten heeft en met veel moeite die diploma haal

Ik sta nu en 8,5. En die studie geeft me concreet zicht op werk, ik wil promoveren bij dezelfde vakgroep waar ik afstudeer. Daar kennen ze me en hoef ik niet een anonieme sollicitatieprocedure in.

quote:

[..]

ik denk eerder dat werkgevers een ongeschoolde wajonger wilt aan nemen die gewoon kiest om te werken dan iemand die jarenlang op school gezeten heeft en met veel moeite die diploma haalt en nooit wat ermee doet en de praktijk niet eens aan kan...

En dromen van die droombaan van oooh dat wil ik zo graag en dat kan ik goed zelfs mensen zonder beperkingen krijgen dat niet (altijd) voor elkaar dat kost gewoon tijd.
Als niet gehandicapte is het normaal dat je je studie kan afmaken (in een tijd die min of meer is afgesteld op je energieniveau) en daarna werk vindt dat bij je past. Maar als gehandicapte moet je dat maar niet willen, dan ben je opeens een verwend nest dat 'per se die droombaan wil'? :{

En ja gewone HBOers kunnen ook wel eens geen werk vinden.Dan gaan ze hun criteria verlagen. Als dat promoveren niet lukt zal ik na een tijdje ook gaan kijken wat er dan nog wel mogelijk is.

Maar dat is heeel wat anders als gewoon maar stoppen met je studie, die je in principe prima af kan maken, alleen doe je er wat langer over.
pi_87452514
Het punt bij autisme is je zegt het zelf

IK wil bepalen hoelaat ik begin
IK wil bepalen wat ik wil doen
IK wil bepalen of ik het aan kan
Ik wil dingen weigeren als ik het niet *leuk* vind om te doen

En de werkgevers de schuld geven? ook kenmerk van autisme (het ligt altijd aan een andere en niet aan mijzelf) nee werkgevers KUNNEN niet 24/ 7 naast jou staan en tegen elke collega zeggen let even op die jongen oh kijk uit anders gaatie flippen oh kijk uit hij is niet de slimste enzo :r

Ga zo maar door das typisch autisme zo is de realiteit gewoon NIET voor niemand is dat zo zelfs niet voor mensen die altijd geluk hebben...

En als je IQ zo hoog is en je gaat leren terwijl je WEET dat je sociaal het werk NIET aan kan omdat het teveel voor je is en je hebt dan NIKS aan die diplomas ken een aantal die HBO hebben daarna doorleren en de theorie kunnen ze uitstekend maar de praktijk lukt hun gewoon niet door gebrek aan sociaal gedrag hebben gedaan en zijn al jaren werkloos en vertikken het om wat simpeler werk te doen.
Ik zeg ook niet dat je hele leven putjes moet scheppen of je hele leven stront wc`s moet schoonmaken ook daar kan je in groeien maar als je kiest voor die uitkering ipv werk nou dan zit er iets los in je kop...want daar is de wajong niet voor bedoeld en dat gaat zometeen ook flink veranderen.

En dat verandering valt heel erg mee hoor ik vind dat zelf ook niet altijd even leuk maar dat HOORT er gewoon bij en je moet leren ermee leven en op de juiste manier oppakken.
O mijn werk doe ik alles zelf heb nauwlijks hulp van mijn collegas ik kom binnen en weet meteen wat ik moet doen.

Wij hebben vaker WaJongers gehad die na 2 dagen al naar huis gingen omdat ze het te snel vonden gaan en op hun eigen tempo willen werken en om de 30 minuten een kwartiertje koffie drinken ja DUHHH luie varkens :r zo werkt dat niet je mag best rustiger doen maar constant in de kantine hangen nee :N

Mensen met asperger / Pdd-NOS enz kunnen veel meer dan ze zelf denken je moet ze gewoon soort van dwingen flink laten zweten en stressen en uiteindelijk zijn ze eraan gewend kost gewoon tijd.
het is gewoon geen reden om werk te weigeren omdat het teveel is en dan maar een uitkering geven wat hierboven gezegt word vakken vullen kan je prima doen en intussen passend werk zoeken.

Waarom denk je dat de overheid al jaren zijkt over de wajong en bijstand?(zowel links als rechts!) gezien wat hun dagelijks leven van die mensen is uitslapen en lekker tv kijken computeren relaxen nou dat is niet de werkelijkheid dat doe je maar als je vakantie hebt of 67+ bent... O-)
Interessant he ?
  † In Memoriam † dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:07:11 #220
21636 Feestkabouter
pi_87453967
misschien is 'willen' niet het juiste woord.
bij mij tenminste gaat het om 'kunnen'.

ik kan alleen dingen doen als ik zelf kan bepalen wanneer en hoe. anders kan het simpelweg niet.
en ik kan erg productief zijn, maar dan dus wel op mijn momenten en op mijn manier.
het is dus enerzijds niet helemaal terecht om de werkgevers te verwijten dat ze mij en anderen zoals ik niet willen: het is gewoon lastig plannen en (samen)werken met ons!
maar anderzijds zijn er ook wel veel bedrijven die het ook echt op geen enkele manier een beetje willen proberen.
ja het is lastig, maar als het bedrijf zijn best doet en de autist goed kan aangeven wat en hoe en wanneer, dan is er in flink wat gevallen best nog een win-win-situatie te bereiken.

ja ik heb een erg hoog IQ en Asperger............ als je mij laat vakkenvullen verhang ik me binnen 2 dagen.
van geestdodend werk ontploft mijn hoofd en word ik echt helemaal gek.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:05:31 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87455982
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:07 schreef Feestkabouter het volgende:

ja ik heb een erg hoog IQ en Asperger............ als je mij laat vakkenvullen verhang ik me binnen 2 dagen.
Daar geloof ik echt helemaal niets van. Ik zat een jaar zonder het werk dat ik wilde doen, omdat ik afgestudeerd ICT-er was en met weinig ervaring in het verkeerde jaar (net veel ICT-ers ontslagen in dat jaar) niet het werk kon done wat ik wilde. Dus vanalles maar aangenomen, van productiewerk tot schoonmaakwerk. Dat vond ik echt niks. Totdat ik uiteindelijk bij Unox terecht kwam in de soepfabriek, dat vond ik echt geweldig productiewerk.
Dus als je maar probeert om iets te vinden wat je echt leuk vindt, dan komt het met jou ook goed. Maar jij zegt al vantevoren dat je niet wilt vakkenvullen. Dat is de verkeerde instelling. Je moet gewoon een week gaan vakkenvullen. En dan weer een week gaan schoonmaken. En dan weer een week gaan schoffelen. Net zolang totdat je werk vindt dat je volhoudt en dat je kunt.
Niet willen (omdat je je anders ophangt) is geen reden. Zet je maar over die zwakte heen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87457101
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:07 schreef Feestkabouter het volgende:
misschien is 'willen' niet het juiste woord.
bij mij tenminste gaat het om 'kunnen'.

ik kan alleen dingen doen als ik zelf kan bepalen wanneer en hoe. anders kan het simpelweg niet.
en ik kan erg productief zijn, maar dan dus wel op mijn momenten en op mijn manier.
het is dus enerzijds niet helemaal terecht om de werkgevers te verwijten dat ze mij en anderen zoals ik niet willen: het is gewoon lastig plannen en (samen)werken met ons!
maar anderzijds zijn er ook wel veel bedrijven die het ook echt op geen enkele manier een beetje willen proberen.
ja het is lastig, maar als het bedrijf zijn best doet en de autist goed kan aangeven wat en hoe en wanneer, dan is er in flink wat gevallen best nog een win-win-situatie te bereiken.

En wel thuis zitten en die uitkering maar vangen he?
Ga maar eens 2 maanden lang vakken vullen of 2 maanden lang bij de Ikea distributiecentrum werken of ga helpen in de snackbar genoeg vraag naar dat soort baantjes of wat dacht je van vuilnis ophalen ? totaal geen werkdruk lekker hard met de handen werken je wordt ook nog eens assertiever voor jezelf en je leer veel mensen kennen en je bent onmisbaar...
Wist je dat de laagste baantjes het belangerijkste werk is?
Riool reinigers als die 1 week niet werken en ons riool zit verstopt nou dan baalt letterlijk HEEL nederland of vuilnis ophalen 1 dag niet doen en ons kippenland is zo smerig als wat.
Als een Makelaar 1 week niet werkt merken we er niks van dan zal er wat minder huizen getaxeerd worden maar dat kunnen we missen.
Of als hoge baas van een energie bedrijf 1 week afwezig is merken we er ook niks van op lange termijn weer wel.

Mensen die nooit iets hebben gedaan moeten niet meteen zeggen dan ontplof ik of kan ik niet doe het MINSTENS 2 maanden of beter gezegt doe het 1 jaar en blijf het doen en vertel na 1 jaar je verhaal.

als je NIKS doet en je probeert het niet eens vind ik dat je geneens recht hebt op een (wajong) uitkering ik vind pas als je recht heb als je nergens aangenomen word.

En daarnaast ACCEPTEREN dat je niet elke baan kan nemen die je echt graag wil of heel leuk vind of zeer goed kunt voor een bijstander geld dat ook en die zie je wel werk zoeken (ook niet allemaal) en dingen proberen en uiteindelijk komen ze heel ergens anders terecht.

Vertel eens welke werkgevers jij gehad hebt ? en hoelang heb je voor ze gewerkt.
Interessant he ?
pi_87458405
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:37 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

En wel thuis zitten en die uitkering maar vangen he?
Ga maar eens 2 maanden lang vakken vullen of 2 maanden lang bij de Ikea distributiecentrum werken of ga helpen in de snackbar genoeg vraag naar dat soort baantjes of wat dacht je van vuilnis ophalen ? totaal geen werkdruk lekker hard met de handen werken je wordt ook nog eens assertiever voor jezelf en je leer veel mensen kennen en je bent onmisbaar...
Wist je dat de laagste baantjes het belangerijkste werk is?
Riool reinigers als die 1 week niet werken en ons riool zit verstopt nou dan baalt letterlijk HEEL nederland of vuilnis ophalen 1 dag niet doen en ons kippenland is zo smerig als wat.
Als een Makelaar 1 week niet werkt merken we er niks van dan zal er wat minder huizen getaxeerd worden maar dat kunnen we missen.
Of als hoge baas van een energie bedrijf 1 week afwezig is merken we er ook niks van op lange termijn weer wel.

Mensen die nooit iets hebben gedaan moeten niet meteen zeggen dan ontplof ik of kan ik niet doe het MINSTENS 2 maanden of beter gezegt doe het 1 jaar en blijf het doen en vertel na 1 jaar je verhaal.

als je NIKS doet en je probeert het niet eens vind ik dat je geneens recht hebt op een (wajong) uitkering ik vind pas als je recht heb als je nergens aangenomen word.

En daarnaast ACCEPTEREN dat je niet elke baan kan nemen die je echt graag wil of heel leuk vind of zeer goed kunt voor een bijstander geld dat ook en die zie je wel werk zoeken (ook niet allemaal) en dingen proberen en uiteindelijk komen ze heel ergens anders terecht.

Vertel eens welke werkgevers jij gehad hebt ? en hoelang heb je voor ze gewerkt.
Je reageert echt asociaal op iedereen die anders is dan jij.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:17:12 #224
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87458587
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:12 schreef Filmpjer het volgende:

[..]

Je reageert echt asociaal op iedereen die anders is dan jij.
Een uitkering trekken omdat je je ophangt als je bepaalde werkzaamheden zou moeten doen, is mijns inziens ook een beetje raar. Dat vind ik emotionele chantage vand e keuringsarts.
Een gedicht over Maanvis
pi_87458710
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een uitkering trekken omdat je je ophangt als je bepaalde werkzaamheden zou moeten doen, is mijns inziens ook een beetje raar. Dat vind ik emotionele chantage vand e keuringsarts.
Zullen we ruilen. ? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')