Dat is wel heel snel een antwoord op de vraag..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:09 schreef Heatseeker het volgende:
Ik weet dat het niet gebeurd. Ik ruk me hele dagen suf, en ik loop bij een psycholoog ivm een depressie.
Het levende bewijs dat het niet zo in NL gebeurd.
Graag gedaanquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:12 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat is wel heel snel een antwoord op de vraag..
Dat als ze 40 zijn hun hart er mee stopt. Maar dit valt natuurlijk weg tegen de enorme berg voordelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:24 schreef Northside het volgende:
Wat ik me wel afvraag... zou het niet helpen als militairen in gevechtsfuncties allemaal aan de anabolen enzo gingen? Er zullen er ongetwijfeld veel zijn die zelf daarmee bezig zijn, maar ik bedoel meer gecontroleerd, onder toezicht, etc. Allemaal iedere maandagochtend een spuit in de kont bij de legerarts, wat extra bakjes voer erbij bij het eten en binnen 3 maanden heb je soldaten die in hun eentje 2 gewonde collega's uit de vuurlinie slepen of die dat zware machinegeweer probleemloos mee de berg opsjouwen.
Ik zie voordelen. Wie ziet nadelen?
Na wat googelen:quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:24 schreef Northside het volgende:
Wat ik me wel afvraag... zou het niet helpen als militairen in gevechtsfuncties allemaal aan de anabolen enzo gingen? Er zullen er ongetwijfeld veel zijn die zelf daarmee bezig zijn, maar ik bedoel meer gecontroleerd, onder toezicht, etc. Allemaal iedere maandagochtend een spuit in de kont bij de legerarts, wat extra bakjes voer erbij bij het eten en binnen 3 maanden heb je soldaten die in hun eentje 2 gewonde collega's uit de vuurlinie slepen of die dat zware machinegeweer probleemloos mee de berg opsjouwen.
Conditie is veel belangrijker dan brute spierkracht maar desondanks zou het wel kunnen imo. Dat het al gebeurt zie je bijvoorbeeld al in de derde wereldlanden waar guerillastrijders massaal aan de slikbare anabolen zitten.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:24 schreef Northside het volgende:
Alsof een militair dat met goede voeding en normale spiermassa dat niet kan bewerkstelligenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:24 schreef Northside het volgende:
Perfect, dit wilde ik horen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:47 schreef Jodocus het volgende:
Toen de opkomstplicht nog bestond en er helemaal (nog) geen sprake was van het opschorten ervan werd in de keukens van de Landmacht wel degelijk zaken als 'kamfer' toegevoegd aan de voeding.
Dit werd gedaan om m.n. bij dienstplichtigen (jongens dus, de enige vrouwelijke militairen waren destijds aparte korpsen zoals Milva, Luva en Marva) erotisch opwindende gevoelens te onderdrukken: het was gewoon moeilijker om een erectie te krijgen en "de zin" om te masturberen werd enigszins minder.
Ik spreek hier over de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw. Ik geloof niet dat dit soort praktijken nu nog altijd worden toegepast.
Nou ja, een uitgebalanceerde mix dan. Beetje anabolen, beetje caffeine, spul voor betere conditie, meer uithoudingsvermogen, beter concentratievermogen. Wat ik dus eigenlijk bedoel, waarom maakt het leger niet meer gebruik van medicijnen en aanverwante artikelen om soldaten sneller op het gewenste niveau te krijgen of op een hoger niveau dan normaal mogelijk zou zijn? Ethische bezwaren zoals in de sportwereld gelden in het leger niet, en als er verantwoordelijk mee wordt omgegaan en er geen te gekke dingen worden uitgehaald hoeft de gezondheid van de militair ook niet echt in gevaar te komen lijkt mij.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:31 schreef Metalfrost het volgende:
Alsof een militair dat met goede voeding en normale spiermassa dat niet kan bewerkstelligen
Ik zie alleen maar nadelen. Zeker, je hebt een verhoogde spiermassa. Maar dat is ook alles. Je hart gaat sneller kloppen, je bloeddruk gaat steevast omhoog en een overdosis kan leiden tot de dood.
Daarnaast heeft de Landmacht niet zomaar 'extra' soldaten zomaar langs de weg staan om even die ene soldaat te vervangen, mocht deze zichzelf om zeep helpen door genoemde steroïdes.
wie zegt dat bepaalde special units het niet al krijgen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:01 schreef Northside het volgende:
[..]
Nou ja, een uitgebalanceerde mix dan. Beetje anabolen, beetje caffeine, spul voor betere conditie, meer uithoudingsvermogen, beter concentratievermogen. Wat ik dus eigenlijk bedoel, waarom maakt het leger niet meer gebruik van medicijnen en aanverwante artikelen om soldaten sneller op het gewenste niveau te krijgen of op een hoger niveau dan normaal mogelijk zou zijn? Ethische bezwaren zoals in de sportwereld gelden in het leger niet, en als er verantwoordelijk mee wordt omgegaan en er geen te gekke dingen worden uitgehaald hoeft de gezondheid van de militair ook niet echt in gevaar te komen lijkt mij.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:47 schreef Jodocus het volgende:
Toen de opkomstplicht nog bestond en er helemaal (nog) geen sprake was van het opschorten ervan werd in de keukens van de Landmacht wel degelijk zaken als 'kamfer' toegevoegd aan de voeding.
Dit werd gedaan om m.n. bij dienstplichtigen (jongens dus, de enige vrouwelijke militairen waren destijds aparte korpsen zoals Milva, Luva en Marva) erotisch opwindende gevoelens te onderdrukken: het was gewoon moeilijker om een erectie te krijgen en "de zin" om te masturberen werd enigszins minder.
Ik spreek hier over de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw. Ik geloof niet dat dit soort praktijken nu nog altijd worden toegepast.
Mocht het waar zijn, dan zou ik het schokkend en schandelijk vinden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
zulke informatie is prima, maar onderbouw het graag met feiten, als je dat niet kunt, pas dan op met je uitspraken. Geruchten zijn zo snel genoeg verspreid.
Niet dat ik je niet geloof, maar zoiets kun je makkelijk zeggen.
Wil graag bewijs van zulke dingen
achja, wat is schokkender?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mocht het waar zijn, dan zou ik het schokkend en schandelijk vinden.
Vaak inderdaad een kwestie van tijdsgeest en onwetendheid wat betreft bijwerkingen, maar ik doelde meer op de mogelijkheid dat het nog steeds gebeurt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
achja, wat is schokkender?
Militairen die in de Vietnam oorlog cocaine/pep kregen om wakker te blijven en wat "beter" ( relatief ) te presteren? Of een middeltje wat Nederlandse soldaten kregen toegedient zodat ze minder geil werden...
in die tijdsgeest kon het, is hetzelfde hoe we nu tegen slavenhandel aankijken.
Dit is toch een fok? Alsof je daar alles moet kunnen bewijzen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
achja, wat is schokkender?
Militairen die in de Vietnam oorlog cocaine/pep kregen om wakker te blijven en wat "beter" ( relatief ) te presteren? Of een middeltje wat Nederlandse soldaten kregen toegedient zodat ze minder geil werden...
in die tijdsgeest kon het, is hetzelfde hoe we nu tegen slavenhandel aankijken.
Maar daarom waarschuw ik ook..
Dat verhaal over Kamfer.. wees daar zeker van, of houd het voor je, geruchten zijn zo heel snel verspreid en je doet er niets goeds mee. Weet je er iets van, ben je op de hoogte van dat soort activiteiten! Hee!
Gooi het naar buiten, please! ik wil ook geen zooi in mijn eten...!
Maar heb je geen bewijs, houd het dan voor je. Want iets zo roepen is makkelijk
Ach, als ik de Wiki van Kamfer bekijk zie ik dat het ook in labello en snoep enzo zit, dus zou me niks verbazen als ze dat ooit toevoegde aan het eten. De geruchten gaan, binnen diverse eenheden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:26 schreef Pumatje het volgende:
gebeurd echt niet meer hedendaags..
om iets te bereiken moet je een constant erin hebben, niet iedereen eet paresto ( ik krijg er zelf chronische diarree van, serieus geen grapje )
en veel Militairen slapen niet binnen.
Maar voor jou Judocus, zulke dingen wil ik hier liever niet zien, zonder feitelijke onderbouwing.dudlijk
??
Zelfde als opium, in een vloeibare vorm - iets met '-um' - als je die (tweede) film met Wyatt Earp mag geloven.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cocaine was vroeger ook gewoon bij de drogist te krijgen...begin vorige eeuw dan wel
Het zat vroeger ook in het product dat nog steeds de naam draagt: Coca-Cola! Het bevatte ongeveer 9mg per glas (bron), maar in 1903 is het er uit gehaald. Er zit wel nog steeds een coca-smaakje aan.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cocaine was vroeger ook gewoon bij de drogist te krijgen...begin vorige eeuw dan wel
De nazi's deden daar in WO2 ook al experimenten mee.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:01 schreef Northside het volgende:
[..]
Nou ja, een uitgebalanceerde mix dan. Beetje anabolen, beetje caffeine, spul voor betere conditie, meer uithoudingsvermogen, beter concentratievermogen. Wat ik dus eigenlijk bedoel, waarom maakt het leger niet meer gebruik van medicijnen en aanverwante artikelen om soldaten sneller op het gewenste niveau te krijgen of op een hoger niveau dan normaal mogelijk zou zijn? Ethische bezwaren zoals in de sportwereld gelden in het leger niet, en als er verantwoordelijk mee wordt omgegaan en er geen te gekke dingen worden uitgehaald hoeft de gezondheid van de militair ook niet echt in gevaar te komen lijkt mij.
Hoewel ik reeds enige tijd adjudant b.d. ben (KL) begrijp ik dat het gehele messgebeuren tegenwoordig Paresto heet? Ik kan me vaag herinneren dat iets dergelijks in gang werd gezet toen er een aantal dienstvakken bijeen werden geveegd (MA, Intendance, AAT).quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:26 schreef Pumatje het volgende:
gebeurd echt niet meer hedendaags..
om iets te bereiken moet je een constant erin hebben, niet iedereen eet paresto ( ik krijg er zelf chronische diarree van, serieus geen grapje )
en veel Militairen slapen niet binnen.
Maar voor jou Judocus, zulke dingen wil ik hier liever niet zien, zonder feitelijke onderbouwing.dudlijk
??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |