abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73459952
In sommige staten en mogendheden worden er naar het schijnt anti-erotica toegevoegd aan het eten van de militair. Dit spul onderdrukt depressieve en erotische gevoelens.
Weet iemand of dit in Nederland ook gebeurt? Dan heb ik vooral over militairen die op de kazerne slapen / werken bij de marine.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_73460002
Ik weet dat het niet gebeurd. Ik ruk me hele dagen suf, en ik loop bij een psycholoog ivm een depressie.

Het levende bewijs dat het niet zo in NL gebeurd.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_73460058
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:09 schreef Heatseeker het volgende:
Ik weet dat het niet gebeurd. Ik ruk me hele dagen suf, en ik loop bij een psycholoog ivm een depressie.

Het levende bewijs dat het niet zo in NL gebeurd.
Dat is wel heel snel een antwoord op de vraag..
Greece
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:12:59 #4
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_73460077
Dat is iig duidelijk
pi_73460136
Noem eens een paar staten.
pi_73460170
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:12 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dat is wel heel snel een antwoord op de vraag..
Graag gedaan .
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:18:49 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_73460245
>>TRU?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_73460416
Wat ik me wel afvraag... zou het niet helpen als militairen in gevechtsfuncties allemaal aan de anabolen enzo gingen? Er zullen er ongetwijfeld veel zijn die zelf daarmee bezig zijn, maar ik bedoel meer gecontroleerd, onder toezicht, etc. Allemaal iedere maandagochtend een spuit in de kont bij de legerarts, wat extra bakjes voer erbij bij het eten en binnen 3 maanden heb je soldaten die in hun eentje 2 gewonde collega's uit de vuurlinie slepen of die dat zware machinegeweer probleemloos mee de berg opsjouwen.

Ik zie voordelen. Wie ziet nadelen?
Ja, ik generaliseer.
pi_73460512
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:24 schreef Northside het volgende:
Wat ik me wel afvraag... zou het niet helpen als militairen in gevechtsfuncties allemaal aan de anabolen enzo gingen? Er zullen er ongetwijfeld veel zijn die zelf daarmee bezig zijn, maar ik bedoel meer gecontroleerd, onder toezicht, etc. Allemaal iedere maandagochtend een spuit in de kont bij de legerarts, wat extra bakjes voer erbij bij het eten en binnen 3 maanden heb je soldaten die in hun eentje 2 gewonde collega's uit de vuurlinie slepen of die dat zware machinegeweer probleemloos mee de berg opsjouwen.

Dat als ze 40 zijn hun hart er mee stopt. Maar dit valt natuurlijk weg tegen de enorme berg voordelen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:28:20 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_73460590
quote:

Na wat googelen:

http://forum.dutchbodybui(...)en-gebruikers-54800/
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_73460652
quote:
Conditie is veel belangrijker dan brute spierkracht maar desondanks zou het wel kunnen imo. Dat het al gebeurt zie je bijvoorbeeld al in de derde wereldlanden waar guerillastrijders massaal aan de slikbare anabolen zitten.
Zo gebruiken snipers ook beta-blockers om hun hartslag regelmatig te houden. Wel zo belangrijk als je precies tussen de slagen door wilt schieten
Greece
pi_73460724
quote:

Alsof een militair dat met goede voeding en normale spiermassa dat niet kan bewerkstelligen

Ik zie alleen maar nadelen. Zeker, je hebt een verhoogde spiermassa. Maar dat is ook alles. Je hart gaat sneller kloppen, je bloeddruk gaat steevast omhoog en een overdosis kan leiden tot de dood.
Daarnaast heeft de Landmacht niet zomaar 'extra' soldaten zomaar langs de weg staan om even die ene soldaat te vervangen, mocht deze zichzelf om zeep helpen door genoemde steroïdes.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:47:03 #13
158680 Jodocus
Aaltje zat op een paaltje.....
pi_73461206
Toen de opkomstplicht nog bestond en er helemaal (nog) geen sprake was van het opschorten ervan werd in de keukens van de Landmacht wel degelijk zaken als 'kamfer' toegevoegd aan de voeding.

Dit werd gedaan om m.n. bij dienstplichtigen (jongens dus, de enige vrouwelijke militairen waren destijds aparte korpsen zoals Milva, Luva en Marva) erotisch opwindende gevoelens te onderdrukken: het was gewoon moeilijker om een erectie te krijgen en "de zin" om te masturberen werd enigszins minder.

Ik spreek hier over de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw. Ik geloof niet dat dit soort praktijken nu nog altijd worden toegepast.
"Aah...., help mij toch!"
pi_73461258
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:47 schreef Jodocus het volgende:
Toen de opkomstplicht nog bestond en er helemaal (nog) geen sprake was van het opschorten ervan werd in de keukens van de Landmacht wel degelijk zaken als 'kamfer' toegevoegd aan de voeding.

Dit werd gedaan om m.n. bij dienstplichtigen (jongens dus, de enige vrouwelijke militairen waren destijds aparte korpsen zoals Milva, Luva en Marva) erotisch opwindende gevoelens te onderdrukken: het was gewoon moeilijker om een erectie te krijgen en "de zin" om te masturberen werd enigszins minder.

Ik spreek hier over de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw. Ik geloof niet dat dit soort praktijken nu nog altijd worden toegepast.
Perfect, dit wilde ik horen.
Greece
pi_73461596
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:31 schreef Metalfrost het volgende:

Alsof een militair dat met goede voeding en normale spiermassa dat niet kan bewerkstelligen

Ik zie alleen maar nadelen. Zeker, je hebt een verhoogde spiermassa. Maar dat is ook alles. Je hart gaat sneller kloppen, je bloeddruk gaat steevast omhoog en een overdosis kan leiden tot de dood.
Daarnaast heeft de Landmacht niet zomaar 'extra' soldaten zomaar langs de weg staan om even die ene soldaat te vervangen, mocht deze zichzelf om zeep helpen door genoemde steroïdes.
Nou ja, een uitgebalanceerde mix dan. Beetje anabolen, beetje caffeine, spul voor betere conditie, meer uithoudingsvermogen, beter concentratievermogen. Wat ik dus eigenlijk bedoel, waarom maakt het leger niet meer gebruik van medicijnen en aanverwante artikelen om soldaten sneller op het gewenste niveau te krijgen of op een hoger niveau dan normaal mogelijk zou zijn? Ethische bezwaren zoals in de sportwereld gelden in het leger niet, en als er verantwoordelijk mee wordt omgegaan en er geen te gekke dingen worden uitgehaald hoeft de gezondheid van de militair ook niet echt in gevaar te komen lijkt mij.
Ja, ik generaliseer.
pi_73461672
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:01 schreef Northside het volgende:

[..]

Nou ja, een uitgebalanceerde mix dan. Beetje anabolen, beetje caffeine, spul voor betere conditie, meer uithoudingsvermogen, beter concentratievermogen. Wat ik dus eigenlijk bedoel, waarom maakt het leger niet meer gebruik van medicijnen en aanverwante artikelen om soldaten sneller op het gewenste niveau te krijgen of op een hoger niveau dan normaal mogelijk zou zijn? Ethische bezwaren zoals in de sportwereld gelden in het leger niet, en als er verantwoordelijk mee wordt omgegaan en er geen te gekke dingen worden uitgehaald hoeft de gezondheid van de militair ook niet echt in gevaar te komen lijkt mij.
wie zegt dat bepaalde special units het niet al krijgen?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:01:26 #17
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73463078
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:47 schreef Jodocus het volgende:

zulke informatie is prima, maar onderbouw het graag met feiten, als je dat niet kunt, pas dan op met je uitspraken. Geruchten zijn zo snel genoeg verspreid.

Niet dat ik je niet geloof, maar zoiets kun je makkelijk zeggen.
Wil graag bewijs van zulke dingen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:01:44 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73463093
Er wordt kamfer noch steroïden toegevoegd aan het eten bij defensie. Het zou ook compleet tegen de lichamelijke integriteit van de personeelsleden ingaan!
Die verhalen van kamfer heb ik ook wel eens gehoord, maar ik denk niet dat dit in het Nederlandse leger echt gebeurde. Misschien vroeger wel op marineschepen, dat ligt meer voor de hand.
The End Times are wild
pi_73463203
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:01 schreef Pumatje het volgende:

[..]

zulke informatie is prima, maar onderbouw het graag met feiten, als je dat niet kunt, pas dan op met je uitspraken. Geruchten zijn zo snel genoeg verspreid.

Niet dat ik je niet geloof, maar zoiets kun je makkelijk zeggen.
Wil graag bewijs van zulke dingen
Mocht het waar zijn, dan zou ik het schokkend en schandelijk vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2009 18:06:12 ]
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:19:18 #20
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73463543
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mocht het waar zijn, dan zou ik het schokkend en schandelijk vinden.
achja, wat is schokkender?

Militairen die in de Vietnam oorlog cocaine/pep kregen om wakker te blijven en wat "beter" ( relatief ) te presteren? Of een middeltje wat Nederlandse soldaten kregen toegedient zodat ze minder geil werden...

in die tijdsgeest kon het, is hetzelfde hoe we nu tegen slavenhandel aankijken.

Maar daarom waarschuw ik ook..

Dat verhaal over Kamfer.. wees daar zeker van, of houd het voor je, geruchten zijn zo heel snel verspreid en je doet er niets goeds mee. Weet je er iets van, ben je op de hoogte van dat soort activiteiten! Hee!
Gooi het naar buiten, please! ik wil ook geen zooi in mijn eten...!

Maar heb je geen bewijs, houd het dan voor je. Want iets zo roepen is makkelijk
pi_73463611
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:19 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Militairen die in de Vietnam oorlog cocaine/pep kregen om wakker te blijven en wat "beter" ( relatief ) te presteren? Of een middeltje wat Nederlandse soldaten kregen toegedient zodat ze minder geil werden...

Vaak inderdaad een kwestie van tijdsgeest en onwetendheid wat betreft bijwerkingen, maar ik doelde meer op de mogelijkheid dat het nog steeds gebeurt.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:22:58 #22
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_73463634
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:19 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Maar daarom waarschuw ik ook..

Dat verhaal over Kamfer.. wees daar zeker van, of houd het voor je, geruchten zijn zo heel snel verspreid en je doet er niets goeds mee. Weet je er iets van, ben je op de hoogte van dat soort activiteiten! Hee!
Gooi het naar buiten, please! ik wil ook geen zooi in mijn eten...!

Maar heb je geen bewijs, houd het dan voor je. Want iets zo roepen is makkelijk
Dit is toch een fok? Alsof je daar alles moet kunnen bewijzen.

Mensen moeten zelf maar beoordelen wat ze geloofwaardig vinden en wat niet.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:26:06 #23
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73463709
gebeurd echt niet meer hedendaags..
om iets te bereiken moet je een constant erin hebben, niet iedereen eet paresto ( ik krijg er zelf chronische diarree van, serieus geen grapje )

en veel Militairen slapen niet binnen.

Maar voor jou Judocus, zulke dingen wil ik hier liever niet zien, zonder feitelijke onderbouwing.
dudlijk ??
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:17:28 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73474315
In verschillende krijgsmachten kennen ze dergelijke schandaaltjes en schandalen. In de VS, Australië en Engeland werden militairen gebruikt voor proeven met radioactiviteit en verschillende soorten geestverruimende middelen, waaronder harddrugs als LSD en heroine. Ik heb de links niet bij de hand, maar dat zijn dingen die gewoon in het publieke domein liggen. Veel militairen (of hun nabestaanden) hebben vergoedingen gekregen voor het aangerichte leed, vooral degenen die betrokken waren bij atoomproeven.

In andere gevallen werden militairen willens en wetens blootgesteld aan gevaarlijke stoffen. Zo was er in Nederland het NATO-complex Cannerberg (bij Maastricht) waar de asbest door de gangen waaide, terwijl de militairen gewoon hun werk in dezelfde ruimtes uitvoerden, tot in de jaren 90. Aanvankelijk zwaar geheim gehouden vanwege de aard van het complex, maar ik kende de militair die het hele verhaal naar buiten heeft gebracht.

Voor zover ik weet heeft Nederland nooit een campagne gehad om de effectiviteit van militairen kunstmatig te verbeteren. Lijkt me ook sterk, want het zou in Europa te veel assosiaties opleveren met Mengele. Maar in grote delen van Afrika gebeurt het wel heel vaak: (kind-)soldaten die compleet high van de dope het gevecht aan gaan.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  FOK!fotograaf woensdag 7 oktober 2009 @ 23:32:46 #25
145146 Andyy
pi_73474694
In de golfoorlog draaide piloten ook overuren met oppeppende middelen.
Kan alleen zo gauw geen bron vinden
pi_73474755
Niet alleen in de Golf-Oorlog.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:12:30 #27
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_73477344
Als het eten van Paresto vol erotica-onderdrukkers zit verklaard dat wel meteen waarom ik na 2 dagen in het veld al naar de dikke ziekema begin te loeren, en na 5 dagen genoegen neem met alles met een gat en hartslag... (zonder leuning! )
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_73477379
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:26 schreef Pumatje het volgende:
om iets te bereiken moet je een constant erin hebben, niet iedereen eet paresto ( ik krijg er zelf chronische diarree van, serieus geen grapje )

Maar voor jou Judocus, zulke dingen wil ik hier liever niet zien, zonder feitelijke onderbouwing.
dudlijk ??
Ach, als ik de Wiki van Kamfer bekijk zie ik dat het ook in labello en snoep enzo zit, dus zou me niks verbazen als ze dat ooit toevoegde aan het eten. De geruchten gaan, binnen diverse eenheden.

Vandaag de dag zal het niet meer gebeuren, al is het maar omdat het geld kost. En paresto is ook alleen voor nootgevallen
pi_73480857
Als ze dan toch onverhoopt gaan zitten strooien met medicijnen, zou ik voorstellen om antidepressiva te geven. Het werkt a) beter tegen het verwerken van wat een soldaat allemaal wel niet meemaakt en b) het vermindert je libido, waardoor je seksdrift (betekenis van het woord libido) vermindert en dus beter kan concentreren op de taak die je als soldaat opgedragen krijgt.

Vooralsnog vind ik het gevaarlijk om als buitenstaander na te gaan denken over wat een militair allemaal wel niet moet nemen om aan bepaalde eisen te voldoen, wie zijn wij als gewone burgers, dus geen militairen, om dat te beslissen.
pi_73480936
Stond gisteren een leuk stukje van in de spits over de nederlandse cocaine fabriek.
Werd blijkbaar tijdens de eerste wereldoorlog gebruikt om de angsten van soldaten te onderdrukken en ze roekelozer te maken.
Schijnt na de oorlog nog behoorlijk uit de hand gelopen te zijn omdat verslaafde soldaten apotheken en warenhuizen overvielen voor de cocaine
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:55:33 #31
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73482093
Cocaine was vroeger ook gewoon bij de drogist te krijgen...begin vorige eeuw dan wel
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_73482136
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cocaine was vroeger ook gewoon bij de drogist te krijgen...begin vorige eeuw dan wel
Zelfde als opium, in een vloeibare vorm - iets met '-um' - als je die (tweede) film met Wyatt Earp mag geloven.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:58:24 #33
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73482156
laudanum?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_73482294
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
laudanum?
Dat ja.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:18:46 #35
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73482666
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het zat vroeger ook in het product dat nog steeds de naam draagt: Coca-Cola! Het bevatte ongeveer 9mg per glas (bron), maar in 1903 is het er uit gehaald. Er zit wel nog steeds een coca-smaakje aan.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73488003
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:01 schreef Northside het volgende:

[..]

De nazi's deden daar in WO2 ook al experimenten mee.
Tijdens testen waren soldaten in staat 100 km te marcheren waarna ze nog inzetbaar waren voor gevechtshandelingen.
Save a mouse, eat a pussy.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:28:39 #37
158680 Jodocus
Aaltje zat op een paaltje.....
pi_73492598
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 18:26 schreef Pumatje het volgende:

dudlijk ??
Hoewel ik reeds enige tijd adjudant b.d. ben (KL) begrijp ik dat het gehele messgebeuren tegenwoordig Paresto heet? Ik kan me vaag herinneren dat iets dergelijks in gang werd gezet toen er een aantal dienstvakken bijeen werden geveegd (MA, Intendance, AAT).

En dat jij, Pumatje, van mij verlangt dat ik e.e.a. bewijs, lijkt mij een tikkeltje overdreven op dit forum.

Natuurlijk werden dit soort zaken niet uitgemeten openbaar, maar in de tijd die ik aangaf (ik kwam zelf met lichting 69-3 onder de wapenen) werd m.n. in de manschappenkeukens wel degelijk kampfer aan de voeding toegevoegd.

En nee, dit kan ik niet (meer) bewijzen.

Maar je was duidelijk hoor....
"Aah...., help mij toch!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')