abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73457526
Hier dus alles over de muziek uit Azië. Voornamelijk uit Japan, en dat is niet zo gek want de muziekmarkt is daar het grootst, maar ook uit bijvoorbeeld China, Korea en Thailand. Nieuwe releases, concerten en ander nieuws van pop-, R&B-, rap-, dance-, rock-, metal,- jazzartiesten, het kan en mag allemaal.

Vorige delen:

Japanse popmuziek
Aziatische popmuziek (=Japanse popmuziek deel 2)
Aziatische popmuziek (=Japanse popmuziek deel 3)
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:49:29 #2
180965 MarkM
Always keep pushing!
pi_73457583
Hallo Desunoto.
pi_73457785
En 14 oktober dus MUCC in Utrecht

quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:49 schreef MarkM het volgende:
Hallo Desunoto.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 15:37:45 #4
137556 L.no
Midlife crisis
pi_73458989
Tvp.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_73459758
Plichtmatige tvp
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:26:37 #6
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_73460532
og
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_73500318

Elke keer als ik naar HYDE luister blijf ik me weer verbazen hoe er zo'n krachtige stem uit zo'n klein mannetje kan komen.
(En ook hoe die er nog zo ontzettend goed uitziet voor z'n leeftijd.. no homo )

En het verbaast me hoe MUCC in Tivoli de Helling (450 man max) kan optreden wat nog steeds niet uitverkocht is, en Miyavi wist Tivoli de Oudegracht helemaal uitverkocht te krijgen.. en daar kunnen meer man in.
pi_73500490
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:01 schreef Desunoto het volgende:

Elke keer als ik naar HYDE luister blijf ik me weer verbazen hoe er zo'n krachtige stem uit zo'n klein mannetje kan komen.
(En ook hoe die er nog zo ontzettend goed uitziet voor z'n leeftijd.. no homo )

En het verbaast me hoe MUCC in Tivoli de Helling (450 man max) kan optreden wat nog steeds niet uitverkocht is, en Miyavi wist Tivoli de Oudegracht helemaal uitverkocht te krijgen.. en daar kunnen meer man in.
Dat komt volgens mij omdat Miyavi gewoon veel breder bekend is!
Ik heb zelf namelijk ook nog nooit van MUCC gehoord, maar als je hebt tegen een leek over Japanse muziek komt Myv toch wel erg vaak naar boven!
pi_73500687
Niet van MUCC gehoord hebben
Zij zijn toch echt wel een grote naam in de Japanse rockmuziek scene..

Op last.fm:
7.4 miljoen plays voor beide MUCC tags
10.6 miljoen plays voor beide Miyavi tags
Niet zo heel veel verschil daar

Maar goed, misschien wordt het een rustig concert.. met uiteindelijk de helft minder man dan bij Miyavi. Zou ik jammer vinden voor MUCC maar wel leuk voor de sfeer in de zaal.
pi_73500923
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:11 schreef Desunoto het volgende:
Niet van MUCC gehoord hebben
Zij zijn toch echt wel een grote naam in de Japanse rockmuziek scene..

Op last.fm:
7.4 miljoen plays voor beide MUCC tags
10.6 miljoen plays voor beide Miyavi tags
Niet zo heel veel verschil daar

Maar goed, misschien wordt het een rustig concert.. met uiteindelijk de helft minder man dan bij Miyavi. Zou ik jammer vinden voor MUCC maar wel leuk voor de sfeer in de zaal.
Ja op last.fm, maar het gaat om Nederland hè
Plus, ik weet niet p wat voor dag ze spelen, maar misschien telt dat ook, Myv speelde op zondag, ideaal!
pi_73500992
Hm daar had ik nog niet over nagedacht.
MUCC speelt op woensdag, maar dat is voor mij weer ideaal want dan kan ik van gratis OV gebruik maken.

Hopelijk wordt MUCC bekender in Nederland. Ze verdienen het echt.
pi_73501117
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:18 schreef Desunoto het volgende:
Hm daar had ik nog niet over nagedacht.
MUCC speelt op woensdag, maar dat is voor mij weer ideaal want dan kan ik van gratis OV gebruik maken.

Hopelijk wordt MUCC bekender in Nederland. Ze verdienen het echt.
Woensdag, ja daar heb je het al
Tsja, misschien zijn ze dus al net zo bekend als Myv, alleen is de dag waarop ze spelen gewoon nadelig voor de kaartverkoop!
Welke woensdag, waar en hoe duur is het eigenlijk?
pi_73501319
Volgende week woensdag en de kaarten zelf zijn 22 euro.. plus wat servicekosten ( )
pi_73501352
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:25 schreef Desunoto het volgende:
Volgende week woensdag en de kaarten zelf zijn 22 euro.. plus wat servicekosten ( )
Oei, dat is me iets te duur
Waar is het?
pi_73501421
Tivoli de Helling in Utrecht
Ik ben daar nog nooit geweest.
pi_73501672
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:27 schreef Desunoto het volgende:
Tivoli de Helling in Utrecht
Ik ben daar nog nooit geweest.
Hm balen van de prijs, anders was ik misschien nog wel gegaan, is goed te doen met het OV vanaf hier
pi_73501859
Hm het is niet echt een prijs waarvoor je eens een nieuwe band wil ontdekken inderdaad. Het is meer een prijs om alle Nederlandse mensen die MUCC al kenden naar het concert te trekken. Maar goed ze komen dan ook van de andere kant van de wereld om hier in Europa een tour te doen, waar hun fanbase veel kleiner is dan in Japan.

Jammer dat je niet gaat, maar ik zou het toejuichen als je wel ging.
pi_73511138
Er zijn trouwens nog wel wat overeenkomsten tussen

en

Let vooral op de melodie en vervormingen van de zang aan het begin van beide nummers. En ook het contrast tussen het couplet en het refrein qua zang. Beide bands doen dat laatste vaker (en ik vind zo'n contrast vaak helemaal geweldig... ) maar hier lijkt het wel alsof de één een rip-off is van de ander.

Ik denk dat het toeval is want Before I Decay had zo geschreven kunnen zijn toen ze met het DIM album bezig waren en niet van elkaars nummer afwisten. Maar je gaat toch twijfelen of het geen rip off is.
pi_73544168
Wat nummers uit de stoffige (redelijk) oude doos, maar daarom niet minder leuk:

Beide te lang niet meer geluisterd.
pi_73856166
quote:
V-ROCK FESTIVAL09 live te bekijken

Het evenement V-ROCK FESTIVAL09 zal wereldwijd live te bekijken zijn via internet. Naast beelden van de optredens, zullen er ook backstage beelden uitgezonden worden.

Om de beelden te kunnen zien, heb je speciale software nodig. Op 20 oktober zal op de officiële site van het festival de software te downloaden zijn en vindt er ook een test-uitzending plaats.

V-ROCK FESTIVAL09 vindt plaats op 24 en 25 oktober in Japan. O.a. Alice Nine, D'espairsRay, Merry en D'ERLANGER zullen een optreden geven.
Oké, dit is wel heel erg vet.

Complete line-up:
quote:
Negative, Marilyn Manson, Moi dix Mois, Sohodolls, Lovex, abingdon boys school, alice nine., Kagrra,, D, the GazettE, Plastic Tree, Versailles, ALI PROJECT, LM.C, lynch., D'espairsRay, Kra, Sadie, Cascade, SuG, Aural Vampire, Sex Machineguns, 土屋アンナ, SCREW, PENICILLIN, exist†trace, Angelo, メガマソ, Merry, The Underneath, -OZ-, Vidoll, heidi., doremidan, Loveless, Ayabie, La'cryma Christi, 摩天楼オペラ, GranRodeo, INORAN, BREAKERZ, jealkb, DaizyStripper, D'ERLANGER, イロクイ。, 【_Vani;lla】, DuelJewel, ダウト, アヲイ, アンド, ViViD, Toshihiko Takamizawa, HANGRY&ANGRY, bounty, トゥーン工場, ベルベット, uBuGoe, Aoi and ニンジャマンジャパン
pi_73858540
In het Engels heeft het meer info (luie Nederlandse vertalers )
quote:
It has been announced that fans all over the world will be able to watch the upcoming visual kei event V-ROCK FESTIVAL09 on their computers via a free live stream.

The event, which will take place on the 24th and 25th of October between 11am and 9pm (Japan time), will be broadcast live, showing the venue, live stages, backstage scenes and more. As there will be four different stages at the event, with simultaneous performances, not all of them can be broadcast live.

The live stream is only compatible with Windows and will require Windows Media Player 9 (or above) and the latest version of Adobe Flash Player to work. To watch it properly, you will need to have a broadband connection of 1MB (or higher).

On the 20th of October, V-ROCK's official website will release a link to download the software required to watch the broadcast and also a test transmission, so that fans can check their computer's compatability well in advance.
Dat is dus om 4 uur 's ochtends/'s nachts tot 2 uur in de middag. Op beide dagen. Als ik het goed heb.
  maandag 19 oktober 2009 @ 21:07:00 #22
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_73858823
TVP.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_73858828
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:00 schreef Desunoto het volgende:
In het Engels heeft het meer info (luie Nederlandse vertalers )
[..]

Dat is dus om 4 uur 's ochtends/'s nachts tot 2 uur in de middag. Op beide dagen. Als ik het goed heb.
Wordt het herhaald, opgenomen, etc?
Ik kan dan niet kijken, zit in Brussel dan
pi_73859086
Er zullen vast genoeg mensen zijn die de live stream opnemen. En dan op internet zetten. Waarschijnlijk komt het meeste wel op youtube.

Er komen zoveel goede bands en artiesten, ongelofelijk. Moet zien.
pi_73859671
En de tijdschema's
Begint blijkbaar ook al voor 11:00 (wat dus 4 uur voor hier is) want de openingsact staat er niet op?

Jammer dat er zoveel goede bands over elkaar heenlopen. Ook vergelijkbare artiesten zo. La'cryma Christi en dan 15 minuten later D'erlanger op een ander podium bijvoorbeeld. What the fuck. Erg jammer, wil ze beiden zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')