abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73451633
Zwangerschap en geboorte 573

09 oktober 2009: Sorbootje (meisje)
10 oktober 2009: het-is-mij
11 oktober 2009: Martine1984 (jongen)
13 oktober 2009: Rubey (meisje)
16 oktober 2009: Sproet-je (meisje)
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert (jongen)
03 november 2009: Twinkly (jongen)
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky ***
20 februari 2010: freecell
01 maart 2010: Leonieke
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: sterrenmunt
26 april 2010: kwib (papa)
-- mei 2010: Keshet
22 mei 2010: Baldria
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1983

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

De laatste posts:
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ow en ik heb (hele kleine) aambeien
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn moeder belt nu elke dag, minimaal één keer. Ze is echt nog nerveuzer dan ik.. zo lief!
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:26 schreef octopussy het volgende:
Keshet, beterschap. Lekker veel slapen en veel thee/water drinken doet wonderen voor je lichaam.

Oh en over het geslacht. Het lijkt me zo moeilijk om het stil te houden als je het zelf weet. Waarom wil Tara het eigenlijk geheim houden? Ik vind het zo fijn om het nu over 'mijn meisje' te hebben

Xenia, ik had nog niet gereageerd op de foto van je dochter. Wat een plaatje is het zeg
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:32 schreef WupWup het volgende:
Leonieke, ik blijf me erover verbazen dat je nog niet één duidelijke uitgerekende datum hebt gekregen. Hoe berekent je gynaecoloog dan iedere keer je zwangerschapsduur

Freecell wat fijn een goede 20-wekenecho En je kan gewoon de ooglens zien op die foto, echt mooi!

Xenia welkom thuis (toch?)! Mooi meisje heb je daar hoor!

Incantrix is het niet een idee om je slaapkamerdeur eens dicht te gaan gooien, zodat de katten niet meer komen zeuren? Het is even een weekje door de klaagzangen heen (avond, nacht en ochtend ), maar daarna heb je wel rust.. (hier 3 katten die voorheen ook bij ons op de kamer sliepen, maar sinds een paar maanden dus niet meer)

Martine volgens mij is iedereen verloskundige als je zwanger bent Je krijgt dát geslacht want je draagt zo-en-zo; je gaat zóveel dagen overtijd of je bevalt juist veel te vroeg want dat was bij die-en-die ook het geval; en je bevalling gaat op die-en-die manier verlopen want de goudvis zwom linksom in z'n kom.
pi_73451924
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:32 schreef WupWup het volgende:
Leonieke, ik blijf me erover verbazen dat je nog niet één duidelijke uitgerekende datum hebt gekregen. Hoe berekent je gynaecoloog dan iedere keer je zwangerschapsduur
Misschien wel even vermelden dat ik naar een universitair ziekenhuis ga en de drie uitgerekende data er zijn gekomen omdat drie mensen er zich over uitgesproken hebben:
1. dokter op fertiliteit (op basis van datum inseminatie)
2. echoscopiste (op basis van echo)
3. gynaecologe van op dienst gynaecologie (op basis van ...? )

Nu is het gewoon spannend of ik vandaag een andere echoscopiste krijg of niet En dus misschien een vierde datum
quote:
Martine volgens mij is iedereen verloskundige als je zwanger bent Je krijgt dát geslacht want je draagt zo-en-zo; je gaat zóveel dagen overtijd of je bevalt juist veel te vroeg want dat was bij die-en-die ook het geval; en je bevalling gaat op die-en-die manier verlopen want de goudvis zwom linksom in z'n kom.
En dit vind ik nu eens een schitterende uitspraak Volgens heel veel mensen wordt het bij mij een jongen, maar vraag me niet waar ze dat idee vandaan gehaald hebben.
Soit, als het een jongen wordt, wil ik wel weten waarom iedereen dat dacht en als het een meisje is wil ik hun gezicht zien als ik het vertel

De echo is trouwens pas om 15u40 (maar damn, het is een utopie om nog maar te denken dat ik iets van werk ging verzet krijgen vandaag )
pi_73452086
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:48 schreef leonieke het volgende:

[..]

Misschien wel even vermelden dat ik naar een universitair ziekenhuis ga en de drie uitgerekende data er zijn gekomen omdat drie mensen er zich over uitgesproken hebben:
1. dokter op fertiliteit (op basis van datum inseminatie)
2. echoscopiste (op basis van echo)
3. gynaecologe van op dienst gynaecologie (op basis van ...? )

Nu is het gewoon spannend of ik vandaag een andere echoscopiste krijg of niet En dus misschien een vierde datum
[..]

En dit vind ik nu eens een schitterende uitspraak Volgens heel veel mensen wordt het bij mij een jongen, maar vraag me niet waar ze dat idee vandaan gehaald hebben.
Soit, als het een jongen wordt, wil ik wel weten waarom iedereen dat dacht en als het een meisje is wil ik hun gezicht zien als ik het vertel

De echo is trouwens pas om 15u40 (maar damn, het is een utopie om nog maar te denken dat ik iets van werk ging verzet krijgen vandaag )
Misschien dan maar het beste uitgaan van de datum van de gyn, aangezien die ook gaat beslissen wanneer je te vroeg bevalt of overtijd loopt

Ach, bij mij zei ook íedereen dat het een jongen zou zijn (inclusief wijzelf) en het bleek toch echt een dame. En nog steeds komen onbekenden me vertellen dat ik een jongen krijg, want ik draag zo naar voren...
pi_73452125
Over voorspellen.... de huisarts die de bevallingen deed toen mijn moeder zwanger was (jaren 60 dus), was daar zogenaamd erg goed in:

Tijdens de zwangerschap zei hij bijvoorbeeld dat het een jongetje zou worden en dat hij dat ook even bij de uitgerekende datum in zijn agenda zou zetten, en schreef vervolgens in bijzijn van de aanstaande moeder wat in zijn agenda.

Als het idd een jongentje was dan wisten mensen nog dat de dokter het goed voorspeld had, als het toch een meisje bleek te zijn dan kon hij in zijn agenda laten zien dat hij het wel goed voorspeld had.
Hij zei dus het een, en schreef het ander op
pi_73452430
Hallo iedereen...

Ben even een paar dagen niet online geweest. We hebben kermis gehad in ons dorp. En dus 3 dagen feest in een feesttent (zaal) met liveband etc etc.

Ga straks eens bij lezen.
pi_73452510
Ik zou juist uitgaan van de datum van de echoscopiste. Een meting is volgens mij toch nog het nauwkeurigst.
pi_73452621
Veel plezier vanmiddag Leonieke!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73452851
Keshet wat een mega post weer! beterschap...
Leonieke veel plezier straks... ik ben benieuwd of jij op een blauwe of een roze wolk gaat zweven.
Sorbootje vandaag is nog niet voorbij, dus wie weet komt je kleintje vandaag nog. Mijn schoonmoeder zegt dat Puk vandaag geboren wordt... maar ik geloof er niet in. ( nog maar max 18 dagen voor dat ik mama ben.. en voor jou nog maar 16 toch?)

Hier toch terug naar bed gegaan en pas net 20 minuten geleden er weer geklauterd... weer een halve dag voorbij. Nog maar hooguit 6 uurtjes te gaan voor dat mn lief weer thuis is uit zn werk. Maar voel me toch weer iets beter dan vanmorgen... slapen heeft me goed gedaan. Straks een warme douche en dan met een boek op de bank.
pi_73452889
Leonieke, succes straks bij je echo...
(maar je kan toch ook uitgaan van de datum vanaf je IUI/KI 40 weken verder? toch?)

Wordt dit jouw topic Sorbootje? Ik ben benieuwd!
pi_73452932
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:18 schreef martine1984 het volgende:
Keshet wat een mega post weer! beterschap...
Leonieke veel plezier straks... ik ben benieuwd of jij op een blauwe of een roze wolk gaat zweven.
Sorbootje vandaag is nog niet voorbij, dus wie weet komt je kleintje vandaag nog. Mijn schoonmoeder zegt dat Puk vandaag geboren wordt... maar ik geloof er niet in. ( nog maar max 18 dagen voor dat ik mama ben.. en voor jou nog maar 16 toch?)

Hier toch terug naar bed gegaan en pas net 20 minuten geleden er weer geklauterd... weer een halve dag voorbij. Nog maar hooguit 6 uurtjes te gaan voor dat mn lief weer thuis is uit zn werk. Maar voel me toch weer iets beter dan vanmorgen... slapen heeft me goed gedaan. Straks een warme douche en dan met een boek op de bank.
De laatste loodjes zijn het zwaarst..

4 jaar geleden was ik precies zover als jij nu bent! Ik was van Amber ook op 11 oktober uitgerekend.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73452967
Leonieke succes bij de echo zo dadelijk.

Freecell mooie echo en een goede ook, gelukkig! Wat is het geslacht eigenlijk of weten jullie dat niet?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:26:47 #12
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73453058
Net naar de VK geweest, helemaal goed gekeurd!
Ik ga toch voor de thuisbevalling en voor borstvoeding en voor 3 uur per dag kraamzorg
Ben nu 3 kg aangekomen (in 4 weken tijd!) Vind het een hoop, maar daarvoor was ik nog steeds op hetzelfde gewicht

05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:35:33 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73453282
Free, wat fijn dat de 20-wk echo goed was!!! Toch wel een wonder iedere keer
En hier lijkt het wel te kloppen, dat de pijn redelijk stabiel is, mits ik me zeer koest hou. Groeispurtdagen daargelaten, maar dat was bij eli ook niet helemaal relaxed.

Ach, en het “je bent openbaar bezit als je zwanger bent” kan ook wel geestig zijn, ergens. En als je dan een keer superbot reageert, kan je het op de hormonen gooien!

Leonieke, succes met je echo vanmiddag!

Vlindur, 28 weken! Mijlpaal!!

Mn kraampakket is binnen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73453543
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:05 schreef octopussy het volgende:
Ik zou juist uitgaan van de datum van de echoscopiste. Een meting is volgens mij toch nog het nauwkeurigst.
niet als je geinsemineerd bent...

mama_papa goedgekeurd
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:46:11 #15
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73453603
Word ik net gebeld door het Fontys Paramedische Hogeschool, mag ik gewoon vrijdag om 10:00 een gratis echo laten maken!!!!!
Ik krijg nog een presentje en wat foto's mee als dank dat ik mee wil doen, WAUW wat gaaaaaf!!

Succes met de echo leonieke!
pi_73453860
Wat leuk mama_papa! Voor een gratis echo zou ik ook wel proefkonijn willen zijn

Vlindur, mijlpaal Je kindje is levensvatbaar!

Davinia al het kraampakket, ik heb hem vluchtig bekeken en gauw weer weggezet haha

Leonieke, heeeel veel plezier, ben reuzebenieuwd! Hopelijk kom je terug met heel goed nieuws en mooie fotootjes

Ik ben net weer terug van vk, bloeddruk prima en Poppejantje groeit nog steeds volgens het boekje.
Alleen lag hij nu in stuit, met zn billen onderin. Dus spannend of hij nog de goede kant op zal draaien, maar daar maak ik mezelf absoluut niet druk om.
Mocht hij de eerstvolgende keer nog in stuit liggen, krijg ik een echo en eventueel draaipoging en gesprek bij gyn. We zien wel! Komt hoe dan ook vast wel goed, zou me geel fluit uitmaken als het toch een keizersnee moet worden.

Heb heel vaak een hikbuik, echt dagelijks! Net alweer, die stuitligging klopt wel want ik voel het hikken ook hoog in buik.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:56:24 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73453945
Het babybedje waar mijn man nog in heeft gelegen is terecht!
pi_73454024
Lol maffe dokter Soneal, zo kan ik het ook

Succes bij de echo straks Leonieke. Het lijkt mij ook dat de echoscopiste het nauwkeurigst kan zien hoever het kindje in de ontwikkeling is want tot een bepaalde week (weet ik zo niet meer welke) groeien alle embryo's in hetzelfde tempo.

Asyniur wat gaaf!!!

Iedereen met stickertjes:

Ik ben echt uit mijn hum, kan om alles wel huilen. Kan nu ook niet gaan slapen want mijn tante komt zo langs.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:02:42 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_73454172
Twinkly, als het echt niet gaat: afbellen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:02:59 #20
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73454188
Wat leuk mama_papa, wat gaan zij er mee doen dan? Kijken naar specifieke ontwikkelingen van de baby?

Asyniur, wat leuk zeg! Ik hoop ons bedje ook lang door te geven. We hebben nog wel de reiswieg waar mijn pop van vroeger in heeft gelegen. Mijn babypop had gewone babymaten (zelfs kledingmaat 62), dus vandaar dat ik ook een echte reiswieg had, die wieg is dus ooit ook gekocht voor die pop. Er hebben inmiddels al heel veel kinderen in gelegen... al mijn eigen kinderen, die van vriendinnen, van familie en van de achterburen van vroeger
Ik heb nog niet gekeken op zolder, ik hoop dat 'ie inmiddels nog in goede staat is.

@Twinkly... soms ook lekker om eens aan toe te geven... huildagen (en wat Troel zegt, gewoon afbellen als het niet gaat en lekker met een kop warme choco met slagroom in bed duiken )
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:05:16 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_73454264
Ik ben echt helemaal hyper. Probeer al tijden een keukentje van de IKEA te pakken te krijgen, meerdere malen voor niets geweest en nu is er dan iemand onderweg naar Amsterdam om er eentje op te halen

Ik hoop zo dat ze op tijd is

*duim duim duim*

Ik hoef denk ik niet te zeggen dat mijn middagdutje niet veel waard zal zijn vandaag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:06:38 #22
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73454319
Tan: Het zijn studenten die het gaan doen, die moeten dus nog alles leren. De mevrouw aan de telefoon zei ook dat het soms wat klungelig eraan toe kan gaan, maar daar heb ik totaal geen problemen mee Kan ik onze kleine meid weer even zien en dan gewoon ook nog wat foto's mee krijgen is natuurlijk helemaal leuk!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:08:39 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_73454398
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:58 schreef Twinkly het volgende:
Succes bij de echo straks Leonieke. Het lijkt mij ook dat de echoscopiste het nauwkeurigst kan zien hoever het kindje in de ontwikkeling is want tot een bepaalde week (weet ik zo niet meer welke) groeien alle embryo's in hetzelfde tempo.
Ware het niet dat er een afwijkingskans van zoveel % op echo's zit

Ik zou gewoon de data middelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73454647
Heb nog weer een heel deel v vorig topic gemist:
Freecell, wat een gave echofoto jammer dat je niet mag verklappen wat het geslacht is, ben erg benieuwd!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_73454828
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Ware het niet dat er een afwijkingskans van zoveel % op echo's zit

Ik zou gewoon de data middelen
Ja ok, maar ze kunnen volgens mij tot een week of 12 wel uitgaan van de gemiddelden. Een week verschil in dat vroege stadium is in verhouding een behoorlijk verschil in grootte dus lijkt me dat ze wel goed kunnen inschatten in welke week je zit.

Maar ach, een uitgerekende datum is ook maar voor 5% van de vrouwen van toepassing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')