Klopt, mannen hebben normaal gesproken ook een ander motief, dat is gewoon een verschil tussen mannen en vrouwen, maar het gezegde geldt nog altijd: "it takes 2 to tango"quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:19 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Zal voorbeeld geven. Mijn ex was vroeger(lees 6 jaar geleden) verliefd op een gozer. Hij vond haar niet leuk. Mijn ex heeft ondertussen andere vriendjes gehad waarvan ik de laatste ben geweest. Ondertussen zijn hun 2 wel beste vrienden geworden en beschouwen ze zich als broer en zus(zogenaamd vriendzone). Maar nu het uit is slapen ze 3x per week bij elkaar. Geloof jij dat er dan niks gebeurd? Ik in elk geval niet. Een gozer blijft een gozer en zal altijd moment komen waarop hij zich niet kan inhouden.
Yep, dat bewijst die hele theorie eigenlijk alleen maar. Er was dus maar voor één persoon gevoel bij betrokken als ik het zo begrijp? Dan werkt het daarna als vriendschap ook niet meer. Dat is ook waarom vriendschappen met een ex vrijwel nooit goed gaan.quote:Ander voorbeeld: 2 klasgenoten van mij kwamen beide net uti relatie. Zijn beste vrienden geworden en waren constand bij elkaar. Totaal niet tot elkaar aan getrokken, maar na 4 maanden constand met elkaar op te hebben getrokken en beide nog geen nieuwe relatie te hebben gevonden zijn ze toch aantal keer met elkaar naar bed geweest. Dit heeft hun vriendschap compleet verpest waardoor het contact nu verbroken is.
Dat vind ik ook ja, maar ik ken ook mensen die dat meteen na een avondje in de kroeg al roepen... Maar ja, of die een juiste definitie van vriendschap hanteren...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:35 schreef Barbusse het volgende:
Vriendschap moet toch ook groeien? Tuurlijk duurt het even voordat je iemand als vriend ziet.
ligt er aan voor mij.... als ik snel een leuke babbel met iemand heb en ik kan er gewoon lol mee hebben... ja dan zie ik die persoon wel vrij snel als 'vriend'quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje, ik laat nooit meteen alles van me zien. Dat zei m'n ex ook nog, in het begin wist ze niet helemaal wat ze van me moest denken en dacht ze dat ik te meegaand was, maar toen ze me beter leerde kennen bleek ik toch wel mee te vallenMaar bij nieuwe mensen heb ik dat altijd, ik zie ook niet snel mensen als vrienden. Sommige mensen noemen mensen die ze net hebben leren kennen al nieuwe vrienden, dat heb ik totaal niet.
Dat soort mensen heb je ook ja. Niet direct mijn idee, maar ja, ik heb mijn hele definitie van vriendschap de laatste maanden grondig moeten herzien...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat vind ik ook ja, maar ik ken ook mensen die dat meteen na een avondje in de kroeg al roepen... Maar ja, of die een juiste definitie van vriendschap hanteren...
Zij is ooit verliefd op hem geweest en hij loopt ze pik ooit wel achterna. Dat is nog altijd 1 + 1 = 2quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:38 schreef Metalfreak het volgende:
Klopt, mannen hebben normaal gesproken ook een ander motief, dat is gewoon een verschil tussen mannen en vrouwen, maar het gezegde geldt nog altijd: "it takes 2 to tango"
Geen van beide. Was meer kortstondige sex relatie. Ze waren toch zoveel samen, blijven bij elkaar slapen, en beide single dus hadden zoiets van ach waarom niet? Wel beide sexsueel gedreven aangelegt maar toch.quote:Yep, dat bewijst die hele theorie eigenlijk alleen maar. Er was dus maar voor één persoon gevoel bij betrokken als ik het zo begrijp? Dan werkt het daarna als vriendschap ook niet meer. Dat is ook waarom vriendschappen met een ex vrijwel nooit goed gaan.
dat ben ik wel met je eens ja...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:52 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Zij is ooit verliefd op hem geweest en hij loopt ze pik ooit wel achterna. Dat is nog altijd 1 + 1 = 2
Maargoed zou leuk zijn als ik ongelijk zou krijgen, maar heb teveel van dit soort voorbeelden gezien in mijn vriendenkring. Ook vrienden die met elkaar vriendinnen ervandoor gingen. Mannen en vrouwen kunnen echt wel vrienden zijn, maar als ze beide single zijn heb ik zo mijn twijfels.
Vrouwelijke 'vrienden' zijn wel handig, omdat ze je inzicht kunnen geven in vrouwelijk denken, en daarnaast heeft iedere man wel een behoefte aan vrouwelijk gezelschap. En dan bedoel ik niet dat je zoals wat Swatfire verteld vriendschappelijk met een vrouw moet omgaan hopend op een (seksuele) relatie, want dat is gewoon kansloos.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja dat geloof ik ook wel hoor.....
Kweenie ik heb eigenlijk op moment uberhaupt geen vrouwelijke 'vrienden' ... nooit echt gehad ook. Denk dat vrouwen mij in general gewoon stom vinden
Vind ik ook, maar heb het zien gebeuren. Later nog een 2de keer alleen zat daar paar maanden tusen. Ging uit met de ene en paar maanden later kregen hun wat. Misschien minder erg, maar ik zou nooit een meisje willen die ooit met een vriend van mij heeft gehad.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
dat ben ik wel met je eens ja...
en met elkaars vriend/vriendin er vandoor gaan is echt not done
Uhh..waarom zijn jullie uit elkaar dan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:56 schreef Snowcold het volgende:
Heb vandaag dat liedje aan mijn ex laten zien, het maakte wel iets los bij hem. Verder hoopte hij dat mijn hart niet te lang bij hem zou hangen. Maar ook zei hij: Ik hou van jou, je bent lief.
En toen moest ik huilen...
Jep, heb ik ook zien gebeuren in mijn vriendenkring.... heel nasty. Ging uit tussen een stel (met die gast ben ik nog steeds bevriend, die chick zie ik nooit meer) en zij ging er nog geen 2 weken later vandoor met een andere dude die hij ook kende.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:57 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar heb het zien gebeuren. Later nog een 2de keer alleen zat daar paar maanden tusen. Ging uit met de ene en paar maanden later kregen hun wat. Misschien minder erg, maar ik zou nooit een meisje willen die ooit met een vriend van mij heeft gehad.
Klopt, ik heb enkele vriendinnen (studiegenootjes en m'n ex van 5+ jaar terug) waar ik het gewoon goed mee kan vinden, ook al zie ik ze weinig.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:56 schreef DeuceFour het volgende:
[..]
Vrouwelijke 'vrienden' zijn wel handig, omdat ze je inzicht kunnen geven in vrouwelijk denken, en daarnaast heeft iedere man wel een behoefte aan vrouwelijk gezelschap.
Tja, zodra er sex in het spel is blijkt maar weer hoe relatief vriendschap is...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jep, heb ik ook zien gebeuren in mijn vriendenkring.... heel nasty. Ging uit tussen een stel (met die gast ben ik nog steeds bevriend, die chick zie ik nooit meer) en zij ging er nog geen 2 weken later vandoor met een andere dude die hij ook kende.
Heel zuur, die vriend van mij heeft daarna ook geen goed woord meer voor haar over gehad.
True als mijn ex iets begint met die vriend zal ik haar nooit meer aankijken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tja, zodra er sex in het spel is blijkt maar weer hoe relatief vriendschap is...
En dat vraag je aan mij?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:59 schreef DeuceFour het volgende:
[..]
Uhh..waarom zijn jullie uit elkaar dan als ik vragen mag?
Oh, weer zo een die geen reden geeft. Nouja als je het positief bekijkt betekent dat dat ie wel nog om je geeft en je niet wil kwetsen en daarom zegt dat ie het niet weet, want inderdaad dat vind ik ook, je vind iemand leuk of niet. Waarom pijnig je jezelf eigenlijk met een vriendschap en toekijken hoe hij een nieuwe vriendin krijgt? Of vind je het niet erg?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:06 schreef Snowcold het volgende:
[..]
En dat vraag je aan mij?Ik denk dat je dat beter aan hem kan vragen, hij heeft het uitgemaakt.
Bovendien is het misschien een soort van 'vriendschappelijk' houden van. Want er is een meisje (die hij al kende voor het uit was) die hij 'misschien' leuk vindt. Als ik vraag of hij haar leuk vindt zegt hij dat hij dat niet weet. Kom op zeg, je vindt iemand leuk of je vindt het niet.
Nouja, hij had wel een reden of meer, maar na een tijdje vond ik dat toch een beetje vaag. Ik heb het toen nog extra nagevraagd, wat nou de reden eigenlijk was maar ben nog steeds niet tevreden met het antwoord. En ik vind het zonde om onze vriendschap te vergooien, op zich heb ik niet echt veel last van. Heb hem goed duidelijk gemaakt dat ik niet 'front row' wil zitten als hij een vriendin krijgt. Dat begreep hij. Maarja, hij zegt soms sjans te hebben maar durft er niks mee te doen. Dus ik zie het voorlopig nog niet dat hij een vriendin krijgt. De arme stakker.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:15 schreef DeuceFour het volgende:
[..]
Oh, weer zo een die geen reden geeft. Nouja als je het positief bekijkt betekent dat dat ie wel nog om je geeft en je niet wil kwetsen en daarom zegt dat ie het niet weet, want inderdaad dat vind ik ook, je vind iemand leuk of niet. Waarom pijnig je jezelf eigenlijk met een vriendschap en toekijken hoe hij een nieuwe vriendin krijgt? Of vind je het niet erg?
Ja, da's wel heel erg fucked up als vrienden je zo laten vallen ineens...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat soort mensen heb je ook ja. Niet direct mijn idee, maar ja, ik heb mijn hele definitie van vriendschap de laatste maanden grondig moeten herzien...
Tja, dat ze verliefd op hem is geweest zei je er eerst niet bij, dan snap ik je zorgen wel weer meer. Maar ik heb behoorlijk veel vrouwelijke vrienden, maar zie het niet gebeuren dat er iets met die gebeurt, ook al zijn ze single... Maar goed, dan blijf ik er ook niet bij slapen, want als ik dat doe, wil ik meestal wel meer... (of het zou moeten zijn na een avondje stappen en je moet anders met de auto komen waardoor je niet kunt drinken, dan kan ik er nog in komen)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:52 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Zij is ooit verliefd op hem geweest en hij loopt ze pik ooit wel achterna. Dat is nog altijd 1 + 1 = 2
Maargoed zou leuk zijn als ik ongelijk zou krijgen, maar heb teveel van dit soort voorbeelden gezien in mijn vriendenkring. Ook vrienden die met elkaar vriendinnen ervandoor gingen. Mannen en vrouwen kunnen echt wel vrienden zijn, maar als ze beide single zijn heb ik zo mijn twijfels.
Hmmm, seks zonder liefde? Dat verschilt natuurlijk per persoon, maar ik kan het niet. Mijn ex zei dat ze het wel kon en tja, blijkbaar de laatste keer dat ik met haar seks had, was dat achteraf gezien ook het geval. Van mijn kant kwam er dus wel liefde bij kijken... Alhoewel ik nog steeds twijfel over een keer met een vriendin van een vriendin van me, zo geweldig vond ik haar niet, wel aardig en lief en zo, maar qua karakter totaal niet mijn type, maar na een hele zatte avond....quote:[..]
Geen van beide. Was meer kortstondige sex relatie. Ze waren toch zoveel samen, blijven bij elkaar slapen, en beide single dus hadden zoiets van ach waarom niet? Wel beide sexsueel gedreven aangelegt maar toch.
Been there, done that, got the t-shirt... Ik had een relatie met een meisje, was uit, ik was er kapot van. Een van mijn beste vrienden ging er ineens mee daten, nou, toen was ik toch wel even helemaal over de zeik, want tja, hij kende haar door mij en het was mijn eerste wat langere "relatie". Ben ik best wel boos over geweest, maar goed, ben niet goed in boos zijn, dus is weer goed gekomen en inmiddels wonen ze al een tijdje samen. Maar als ik het nu achteraf bekijk snap ik ook weer niet wat ik ooit in haar gezien hebquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jep, heb ik ook zien gebeuren in mijn vriendenkring.... heel nasty. Ging uit tussen een stel (met die gast ben ik nog steeds bevriend, die chick zie ik nooit meer) en zij ging er nog geen 2 weken later vandoor met een andere dude die hij ook kende.
Heel zuur, die vriend van mij heeft daarna ook geen goed woord meer voor haar over gehad.
Heb eigenlijk heel wat vrouwelijke vrienden, voornamelijk vanwege de reden die jij noemt: ik laat mij in het begin niet altijd volledig zien, waardoor mijn intenties inderdaad niet duidelijk zijn. Gek genoeg kan ik soms beter praten met vrouwen, maar dat komt denk ik omdat ik toch ook wel geniet van de vrouwelijke aandacht. Vind het soms makkelijker om vriendschappelijke relaties met vrouwen te onderhouden dan met mannen, maar ik heb ooit ergens gelezen dat ik daarin niet de enige ben. Dat blijkt te komen door die behoefte aan vrouwelijk gezelschap, dan denk je: "ach, het is beter dan niets" ondanks dat je niet helemaal krijgt wat je eigenlijk graag zou willen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:56 schreef DeuceFour het volgende:
[..]
Vrouwelijke 'vrienden' zijn wel handig, omdat ze je inzicht kunnen geven in vrouwelijk denken, en daarnaast heeft iedere man wel een behoefte aan vrouwelijk gezelschap. En dan bedoel ik niet dat je zoals wat Swatfire verteld vriendschappelijk met een vrouw moet omgaan hopend op een (seksuele) relatie, want dat is gewoon kansloos.
En besides, ik denk dat als je in de friendzone komt dat dat toch echt aan je eigen capaciteiten ligt...altijd je intenties duidelijk maken vanaf het begin zodat er geen twijfel is bij haar. Dus dan wordt als het goed is snel duidelijk of zij zich aangetrokken voelt tot jou, en anders heb je weinig bij haar te zoeken (tenzij je vrouwelijke vriendschap zoekt natuurlijk, maar dat doen weinig mannen denk ik..).
yes nog iemand die alleen zwart en wit denkt. Nee, hoe erg ik het ook niet snap, er is meer dan wel of niet leuk vinden...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:06 schreef Snowcold het volgende:
[..]
En dat vraag je aan mij?Ik denk dat je dat beter aan hem kan vragen, hij heeft het uitgemaakt.
Bovendien is het misschien een soort van 'vriendschappelijk' houden van. Want er is een meisje (die hij al kende voor het uit was) die hij 'misschien' leuk vindt. Als ik vraag of hij haar leuk vindt zegt hij dat hij dat niet weet. Kom op zeg, je vindt iemand leuk of je vindt het niet.
Uitleg?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:02 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
yes nog iemand die alleen zwart en wit denkt. Nee, hoe erg ik het ook niet snap, er is meer dan wel of niet leuk vinden...
Doe je dat vaker? Te veel denken?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:03 schreef Snowcold het volgende:
Zat net op de hyves te kijken van dat meisje wat hij waarschijnlijk leuk vindt. Daarna hem gesmst dat hij ervoor moet gaan. Toen wilde hij me bellen en duidelijk maken dat zij hem waarschijnlijk niet ziet zitten. Net heel lang gesprek over gehad en misschien dat hij het nog gaat proberen.
Aan de ene kant denk ik: WAAROM doe ik dit? WAAROM help ik hem met een ander meisje?Het kan geen eigenbelang zijn, want ik zal me waarschijnlijk zwaar klote voelen als het iets wordt tussen hun. Misschien wordt het voor mij makkelijker verwerker als hij een ander heeft. Echt een signaal van: je maakt geen kans meer. Maar hij zei niet iemand ECHT leuk te vinden, laat staan van iemand te houden. Van mij houdt ie wel... Wat een complexe situatie, ik denk echt weer te veel na..
![]()
Aan de andere kant was hij me wel heel dankbaar en vond hij het een fijn gesprek. Dan voel ik me toch weer goed, dat ik hem als vriendin kan steunen.![]()
Achja, over 29 dagen is het 5 november, maar ik had het idee het te verplaatsen naar de herfstvakantie omdat ik dan een week vrij heb en een afspraak maken makkelijker is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |