Behoorlijk extreme faalangst zelfs.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:39 schreef Chai het volgende:
Faalangst.
edit: Er zijn speciale trainingen om hier mee te leren omgaan. Ik denk dat het voor je zusje wel goed is om die te volgen, want als ze straks naar de middelbare school gaat krijgt ze er waarschijnlijk nog meer last van.
Faalangst wordt vaak veroorzaakt door een gebrek aan zelfvertrouwen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:53 schreef Rucky het volgende:
Faalangst is een goede maar het klinkt voor mij meer als een gebrek aan zelfvertrouwen. Heeft je zusje ook hobby's? Ik ben leiding geweest bij de padvinderij en regelmatig kwamen er kinderen met dezelfde problemen en die bloeide helemaal op. Je zusje zit ook in de leeftijd dat ze van meisje naar vrouw gaat worden. Dat heeft met de hormoonhuishouding ook alle gevolgen zoals dit.
Ik was ook slecht in topografie, maar geef me een compas en ik ben nauwkeuriger dan welk gps systeem dan ook.
Maar langs de huisarts te gaan is zeker geen slecht idee, het advies hoeft niet opgevolgd te worden.
mij heeft het wel geholpen.
Daar heb je zeker gelijk in, maar ik heb regelmatig van ouders te horen gekregen: hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Faalangst wordt vaak veroorzaakt door een gebrek aan zelfvertrouwen.Het is dus ook beiden, maar de onzekerheid uit zich in faalangst.
Echt hobby's misschien niet maar ze vermaakt zich altijd en heeft een goed vriendinnetje en kan op school goed met de rest overweg. Ze is niet echt verlegen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:53 schreef Rucky het volgende:
Faalangst is een goede maar het klinkt voor mij meer als een gebrek aan zelfvertrouwen. Heeft je zusje ook hobby's? Ik ben leiding geweest bij de padvinderij en regelmatig kwamen er kinderen met dezelfde problemen en die bloeide helemaal op. Je zusje zit ook in de leeftijd dat ze van meisje naar vrouw gaat worden. Dat heeft met de hormoonhuishouding ook alle gevolgen zoals dit.
Ik was ook slecht in topografie, maar geef me een compas en ik ben nauwkeuriger dan welk gps systeem dan ook.
Maar langs de huisarts te gaan is zeker geen slecht idee, het advies hoeft niet opgevolgd te worden.
mij heeft het wel geholpen.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:46 schreef zwaaibaai het volgende:
Ze lijkt overspannen.... Om steeds maar tienen te halen moet ze behoorlijk wat uit de kast halen. En die verwachting om weer tienen te halen eisen hun tol. Vooral omdat moeders het waarschijnlijk ook verwacht, aangezien ze haar stevig overhoord.
Wellicht haar duidelijk kunnen maken dat als je achten haalt ook leuk bent?
Goh, alles is geprobeerd. Mijn moeder wil alleen extra helpen omdat ze het er zelf zo moeilijk mee heeft emotioneel. Ze zeiden tegen haar, als je onvoldoendes haalt is het nog niet erg, met schoolmeesters gepraat, niets helpt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:46 schreef zwaaibaai het volgende:
Ze lijkt overspannen.... Om steeds maar tienen te halen moet ze behoorlijk wat uit de kast halen. En die verwachting om weer tienen te halen eisen hun tol. Vooral omdat moeders het waarschijnlijk ook verwacht, aangezien ze haar stevig overhoord.
Ik ga niet doom ( doem? ) denken, maar het lijkt me dat er wat anders aan de hand is inderdaad. Meer een traumatische verwerking.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:33 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik heb echt met haar te doen maar ik kan verder weinig. Vandaag schijnt ze naar huis te zijn gegaan omdat ze zo ontzettend brulde. Van de ochtend tot de middag. Zelfs een leraar die er al minimaal 10 jaar werkt, waarschijnlijk veel langer zegt zoiets nog nooit te hebben meegemaakt. Hij heeft ook rustig met haar gepraat, geen resultaat. Hij zei "Wil je het vertellen?" dan knikt ze ja, "wat is er dan?" geen antwoord. Gaat het wel om de toetsen vraag ik me af? Vandaag maak ik me toch wel zorgen
School heeft begin deze week advies gegeven naar een maatschappelijk werker te gaan via school, afspraak gemaakt voor alleen mijn ouders, maandag. Ze hebben vandaag de dokter moeten bellen. "Tja, mevrouw, we kunnen ook niet meteen iets doen. We gaan ook niet zomaar kalmeringstabletten geven." Mijn moeder heeft kalmeringstabletjes gekocht bij de kruidvat tegen stress. Met pijn en moeite heeft ze die ingeslikt. Ook huilend en protesterend. "Ik wil geen pillen slikken!" Ze hielpen niet, ze zit op dit moment ook te huilen.
Mijn tante heeft die kalmeringstabletten ook gehad. Uiteindelijk is ze er jarenlang verslaafd aan geworden en moest ze bij de novadic kliniek, dus tussen de heroïneverslaafden en weet ik niet wat, gaan afkicken. Wil je dat je zusje echt aandoen voor zoiets simpels als faalangst op school?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:33 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ze hebben vandaag de dokter moeten bellen. "Tja, mevrouw, we kunnen ook niet meteen iets doen. We gaan ook niet zomaar kalmeringstabletten geven."
Gelukkig (nog) normaal. Ze speelt ook nog met haar vriendinnetje.quote:Op zondag 11 oktober 2009 06:24 schreef Isabeau het volgende:
Jemig, het arme kindEn dat moet straks op de Middelbare School nog véél meer toetsen gaan doen. Ik hoop dat ze nu geholpen kan worden, want dit wordt anders een enorme lijdensweg. Hoe gaan de andere kinderen in de klas eigenlijk om met je huilende zusje? Ik bedoel, kinderen kunnen enorm gemeen zijn en een meisje dat steeds zit te huilen kan een makkelijk doelwit voor pesterijen worden. Ik hoop maar dat dat niet het geval is/wordt.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:14 schreef Isabeau het volgende:
Ze klinkt zelfs een beetje overspannenIk heb echt met haar te doen.
Wellicht dat TS dit ook door heeft?quote:Ze lijkt overspannen.... Om steeds maar tienen te halen moet ze behoorlijk wat uit de kast halen. En die verwachting om weer tienen te halen eisen hun tol. Vooral omdat moeders het waarschijnlijk ook verwacht, aangezien ze haar stevig overhoord.
Ze hebben nooit iets opgemerkt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Zijn de docenten niet uitgevraagd hoe ze tijdens de les is? En de surveillance tijdens de pauzes?
Nee, nooit. Ja, in 2006 maar dat maakt niets meer uit nu denk ik zo want dat was goed afgelopen (vader ernstig ziek). Ook geen opvoedingsproblemen of een lastig kind geweest.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:39 schreef Luxuria het volgende:
Een antwoord op mijn vraag? Is er bij jullie thuis of in jullie omgeving ooit iets ingrijpends gebeurd wat zij heeft meegekregen?
Wow, dat moet ook wat geweest zijn, idd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 02:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, wat een heftig verhaal. Even om in te haken op de ziekte van je vader, dat zou dus onbewust wel een probleem kunnen zijn. Het broertje van mijn beste vriendin kreeg toen hij een paar jaar oud was kanker en hij heeft nu nog maar 1 oog. Alles is helemaal goedgekomen met hem, hij is 24 ofzo en een leuke gozer. Maar mijn vriendin is jaren lang zeer depressief geweest, heeft tijden intern ergens in therapie gezeten en had enorme faalangst. Achteraf bleek dat een groot deel van haar problemen te maken had met haar zieke broertje.... Ze is nu 29 en sinds een jaar of 3 gaat het echt goed met haar gelukkig, ik ben echt trots op haar dat ze het zo goed doet.
Idd. Als ik dat zou flikken was ik allang naar school geschopt.quote:Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Isabeau het volgende:
Wat erg dat het alleen maar erger wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |