abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73433703
M'n ouders willen er werk van maken, naar de dokter gaan of wat dan ook. Maar ik ga toch eens het verhaal posten zoals ik het weet want met Google kom ik nergens.

Een meisje, 10 jaar, bijna 11, zit in groep 7 en heeft het moeilijk met toetsen als Engels, topografie etcetera. Is ze ooit blijven zitten? Nee. Wat voor cijfers haalt ze? Tienen! Ze deed elke week moeilijk over topo toetsen, ze maakt zich zorgen dat ze het niet kan, het te veel is etcetera. Dat niet alleen, dan is meester 1 weer streng, dan is meester 2 weer streng en die hele toestand.
Goed, dan haalt ze een tien met een topo toets van 18 plaatsen waarvoor ze twee weken de tijd hadden. Nu heeft ze een toets van 28 plaatsen in 1 week. Iets meer werk dus. Mijn moeder steekt er veel tijd in om haar goed te overhoren etc. dus ze staat er niet alleen voor. Nu is de toets van deze week niet het grootste probleem, nee, over twee weken heeft ze een toets van 38 plaatsen in 1 week! Hoe groter de toets, hoe moeilijker ze doet en ook al moeiijk doen over een toets die pas over 2 weken komt.

Urenlange huilbuien 's morgens en 's avonds (beginnend onder het eten), lang getroost van mijn moeders kant, ze eet slecht ze heeft wallen, het wordt steeds erger en niets helpt. Vanmorgen schijnt ze drie keer de klas huilend uitgerend te zijn naar mijn vader toe die nauwelijks weg kon komen/ Ik heb ze aangespoord morgen naar de dokter te gaan want ik geef veel om haar natuurlijk en het is lastig om een jong meisje zoveel moeite te zien hebben.

Wat kan dit in hemelsnaam toch zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door BeyondTheGreen op 08-10-2009 19:35:03 ]
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_73433742
Huisarts, verwijzing naar kinderpsychiater.
pi_73433783
Faalangst.

edit: Er zijn speciale trainingen om hier mee te leren omgaan. Ik denk dat het voor je zusje wel goed is om die te volgen, want als ze straks naar de middelbare school gaat krijgt ze er waarschijnlijk nog meer last van.

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2009 19:40:29 ]
pi_73433850
Komt bij mij over op (misschien een ernstige vorm van) faalangst. Inderdaas het best even met de huiarts overleggen.
pi_73433914
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:39 schreef Chai het volgende:
Faalangst.

edit: Er zijn speciale trainingen om hier mee te leren omgaan. Ik denk dat het voor je zusje wel goed is om die te volgen, want als ze straks naar de middelbare school gaat krijgt ze er waarschijnlijk nog meer last van.
Behoorlijk extreme faalangst zelfs. Inderdaad door midel van trainingen wat aan doen dus.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_73434691
Heel erg ernstige faalangst.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:53:22 #7
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_73436853
Faalangst is een goede maar het klinkt voor mij meer als een gebrek aan zelfvertrouwen. Heeft je zusje ook hobby's? Ik ben leiding geweest bij de padvinderij en regelmatig kwamen er kinderen met dezelfde problemen en die bloeide helemaal op. Je zusje zit ook in de leeftijd dat ze van meisje naar vrouw gaat worden. Dat heeft met de hormoonhuishouding ook alle gevolgen zoals dit.
Ik was ook slecht in topografie, maar geef me een compas en ik ben nauwkeuriger dan welk gps systeem dan ook.
Maar langs de huisarts te gaan is zeker geen slecht idee, het advies hoeft niet opgevolgd te worden.
mij heeft het wel geholpen.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_73436934
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:53 schreef Rucky het volgende:
Faalangst is een goede maar het klinkt voor mij meer als een gebrek aan zelfvertrouwen. Heeft je zusje ook hobby's? Ik ben leiding geweest bij de padvinderij en regelmatig kwamen er kinderen met dezelfde problemen en die bloeide helemaal op. Je zusje zit ook in de leeftijd dat ze van meisje naar vrouw gaat worden. Dat heeft met de hormoonhuishouding ook alle gevolgen zoals dit.
Ik was ook slecht in topografie, maar geef me een compas en ik ben nauwkeuriger dan welk gps systeem dan ook.
Maar langs de huisarts te gaan is zeker geen slecht idee, het advies hoeft niet opgevolgd te worden.
Faalangst wordt vaak veroorzaakt door een gebrek aan zelfvertrouwen. Het is dus ook beiden, maar de onzekerheid uit zich in faalangst.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:35:33 #9
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_73438464
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:55 schreef Chai het volgende:

[..]

Faalangst wordt vaak veroorzaakt door een gebrek aan zelfvertrouwen. Het is dus ook beiden, maar de onzekerheid uit zich in faalangst.
Daar heb je zeker gelijk in, maar ik heb regelmatig van ouders te horen gekregen: hoe krijg je dat voor elkaar?
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_73465670
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:53 schreef Rucky het volgende:
Echt hobby's misschien niet maar ze vermaakt zich altijd en heeft een goed vriendinnetje en kan op school goed met de rest overweg. Ze is niet echt verlegen.
pi_73475391
Klinkt als mijzelf toen ik zo oud was. Echt precies zo eigenlijk.

Bij mij was het geen faalangst, het was een onzekerheid die niet ging over toetsen maar over mijzelf. Ik had het idee dat ik zo kut en slecht en lelijk was dat ik moest bewijzen dat ik wel een leuk iemand was door goede cijfers te halen. Ik ging wel huilen bij toetsen en drukk en stress, maar niet om de toetsen zelf, maar om een soort bewijzingsdrang. Ik was super onzeker over mijn persoonlijkheid, mijn uiterlijk (was zwaarder dan leeftijdsgenootjes) en sloot totaal niet aan bij de groep. Ik was altijd "dat vreemde meisje".

Ik heb echt heel veel gehuild in die tijd, en zelfs ook nog in de eerste van de middelbare school.. Dat ging over naarmate ik mijn persoonlijkheid ontwikkelde in iets waar ik trots op kon zijn
pi_73477695
Ze lijkt overspannen.... Om steeds maar tienen te halen moet ze behoorlijk wat uit de kast halen. En die verwachting om weer tienen te halen eisen hun tol. Vooral omdat moeders het waarschijnlijk ook verwacht, aangezien ze haar stevig overhoord.

Wellicht haar duidelijk kunnen maken dat als je achten haalt ook leuk bent?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_73477793
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:46 schreef zwaaibaai het volgende:
Ze lijkt overspannen.... Om steeds maar tienen te halen moet ze behoorlijk wat uit de kast halen. En die verwachting om weer tienen te halen eisen hun tol. Vooral omdat moeders het waarschijnlijk ook verwacht, aangezien ze haar stevig overhoord.

Helemaal mee eens .
pi_73478309
Inderdaad; ik hoop dat je ouders niet teveel focussen op haar prestaties. Als ze zich onder druk gezet voelt om alleen maar hoge cijfers te halen en lage cijfers niet 'goed' zijn voor je ouders, kan dat best eens een enorme faalangst veroorzaken.
pi_73496902
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:46 schreef zwaaibaai het volgende:

Goh, alles is geprobeerd. Mijn moeder wil alleen extra helpen omdat ze het er zelf zo moeilijk mee heeft emotioneel. Ze zeiden tegen haar, als je onvoldoendes haalt is het nog niet erg, met schoolmeesters gepraat, niets helpt.

Ik heb echt met haar te doen maar ik kan verder weinig. Vandaag schijnt ze naar huis te zijn gegaan omdat ze zo ontzettend brulde. Van de ochtend tot de middag. Zelfs een leraar die er al minimaal 10 jaar werkt, waarschijnlijk veel langer zegt zoiets nog nooit te hebben meegemaakt. Hij heeft ook rustig met haar gepraat, geen resultaat. Hij zei "Wil je het vertellen?" dan knikt ze ja, "wat is er dan?" geen antwoord. Gaat het wel om de toetsen vraag ik me af? Vandaag maak ik me toch wel zorgen

School heeft begin deze week advies gegeven naar een maatschappelijk werker te gaan via school, afspraak gemaakt voor alleen mijn ouders, maandag. Ze hebben vandaag de dokter moeten bellen. "Tja, mevrouw, we kunnen ook niet meteen iets doen. We gaan ook niet zomaar kalmeringstabletten geven." Mijn moeder heeft kalmeringstabletjes gekocht bij de kruidvat tegen stress. Met pijn en moeite heeft ze die ingeslikt. Ook huilend en protesterend. "Ik wil geen pillen slikken!" Ze hielpen niet, ze zit op dit moment ook te huilen.

Ik heb haar echt nog nooit zo gezien.
pi_73500460
Ze is nu eindelijk sinds 10 minuten stil nadat mijn moeder zei "nu is het afgelopen, het is nu mooi geweest. en nu in bed".
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:09:54 #17
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73500629
Misschien helpen je ouders haar juist te veel met huiswerk. Misschien hebben ze haar teveel gepresst goede cijfers te halen?
Ik ben er trouwens helemaal niet voor om zoiets met kalmeringstabletten te bestrijden. Dat klinkt mij als een 'makkelijke oplossing'. Maar het neemt echter de oorzaak niet weg. Ze is ergens enorm bang om te falen.
How can I make this topic about me?
pi_73500869
Kennelijk komt toch ergens het idee vandaan dat ze tienen moet halen. Je moeder die zegt dat een onvoldoende halen niet erg is zal haar dan ook niet gerust stellen.

Even naar de huisarts gaan voor een verwijsbrief naar een psycholoog. Die krijgt het er wel uit wat haar precies dwars zit
pi_73501112
ik zou niet te lang zelf aanklooien met vage ideeen over wat het zou kunnen zijn, ga eens langs een professional. Misschien is het iets simpels wat makkelijk op te lossen is. zelf aanmodderen geeft veel stress voor zon meiske.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_73501932
Ach ja, maandag gaan ze langs een maatschappelijk werker. Die heeft er ook verstand van. Kijken wat daar uitkomt. Ik hoop dat het in het weekend niet zo erg is. Bedankt voor de info en het advies in elk geval.
pi_73502913
Lijkt mij een gevalletje extreme faalangst..
pi_73511044
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:33 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik heb echt met haar te doen maar ik kan verder weinig. Vandaag schijnt ze naar huis te zijn gegaan omdat ze zo ontzettend brulde. Van de ochtend tot de middag. Zelfs een leraar die er al minimaal 10 jaar werkt, waarschijnlijk veel langer zegt zoiets nog nooit te hebben meegemaakt. Hij heeft ook rustig met haar gepraat, geen resultaat. Hij zei "Wil je het vertellen?" dan knikt ze ja, "wat is er dan?" geen antwoord. Gaat het wel om de toetsen vraag ik me af? Vandaag maak ik me toch wel zorgen

School heeft begin deze week advies gegeven naar een maatschappelijk werker te gaan via school, afspraak gemaakt voor alleen mijn ouders, maandag. Ze hebben vandaag de dokter moeten bellen. "Tja, mevrouw, we kunnen ook niet meteen iets doen. We gaan ook niet zomaar kalmeringstabletten geven." Mijn moeder heeft kalmeringstabletjes gekocht bij de kruidvat tegen stress. Met pijn en moeite heeft ze die ingeslikt. Ook huilend en protesterend. "Ik wil geen pillen slikken!" Ze hielpen niet, ze zit op dit moment ook te huilen.

Ik ga niet doom ( doem? ) denken, maar het lijkt me dat er wat anders aan de hand is inderdaad. Meer een traumatische verwerking.
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_73527644
Toch niet, ze was vandaag extreem lastig en wilde net als gisteren niet gaan. Om een lang verhaal kort te maken, er is gezegd dat ze topo niet hoeft te maken en kreeg het 's middags onverwachts toch voor haar neus. Ze heeft het gemaakt en nu is ze weer de oude. Voor de volgende topo toets hebben ze 3 weken de tijd.
  zondag 11 oktober 2009 @ 06:02:43 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_73567229
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:33 schreef BeyondTheGreen het volgende:

Ze hebben vandaag de dokter moeten bellen. "Tja, mevrouw, we kunnen ook niet meteen iets doen. We gaan ook niet zomaar kalmeringstabletten geven."
Mijn tante heeft die kalmeringstabletten ook gehad. Uiteindelijk is ze er jarenlang verslaafd aan geworden en moest ze bij de novadic kliniek, dus tussen de heroïneverslaafden en weet ik niet wat, gaan afkicken. Wil je dat je zusje echt aandoen voor zoiets simpels als faalangst op school?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_73567264
Jemig, het arme kind En dat moet straks op de Middelbare School nog véél meer toetsen gaan doen. Ik hoop dat ze nu geholpen kan worden, want dit wordt anders een enorme lijdensweg. Hoe gaan de andere kinderen in de klas eigenlijk om met je huilende zusje? Ik bedoel, kinderen kunnen enorm gemeen zijn en een meisje dat steeds zit te huilen kan een makkelijk doelwit voor pesterijen worden. Ik hoop maar dat dat niet het geval is/wordt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_73571506
tvp
pi_73588422
Klinkt als faalangst en ook dat ze überperfectionistisch is zo van "alleen tienen zijn goed genoeg" ik heb er verder niet zoveel ervaring mee, ik was altijd het tegenovergestelde, veel te relaxed wat studie/school betreft. Maar ja ik hou maar op want ik ben ook geen professionele hulpverlener.
Hallon!
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:36:49 #28
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_73590428
Ik heb op die leeftijd ook een periode gehad dat ik als ik naar school ging of mijn hobbys dat ik moest huilen. Maar dat was niet zo extreem als bij jouw zusje. Ik ben nooit naar de huisarts of iets geweest, het is vanzelf na een paar weken over gegaan (helaas ben ik toen wel gestopt met scouting). Ik vermoed achteraf dat het bij mij emoties waren die eruit kwamen doordat mijn vader daarvoor een hernia heeft gehad en een aantal weken op bed heeft gelegen en niets meer kon.

Is er bij jullie thuis ook iets ingrijpends gebeurd?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_73590628
Faalangst + hoog iq?
Whatever...
pi_73590655
faalangst...
Voices tell me I'm the shit.
pi_73622259
Ze is weer begonnen. Geen toets in antocht. Ze schijnt vanmorgen een hele ochtend bij de directeur op kantoor hebben gezeten omdat ze niet naar de klas wilde. Zoals gewoonlijk 's avonds bij het eten ook weer. Ze wilde niet eten en ze zegt niet wat er is. De maatschappelijk werker zei "geen toverstokje te hebben." (duh) ze wil vrijdag praten met haar erbij. Vandaag krijsend op haar kamer na het eten. Nu heeft m'n moeder gezegd dat ze morgen naar de dokter gaan met haar en niet naar school en daarna kalmeerde ze weer.

In het weekend was ze gewoon de oude. Psychiater zal zeker moeten...
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 06:24 schreef Isabeau het volgende:
Jemig, het arme kind En dat moet straks op de Middelbare School nog véél meer toetsen gaan doen. Ik hoop dat ze nu geholpen kan worden, want dit wordt anders een enorme lijdensweg. Hoe gaan de andere kinderen in de klas eigenlijk om met je huilende zusje? Ik bedoel, kinderen kunnen enorm gemeen zijn en een meisje dat steeds zit te huilen kan een makkelijk doelwit voor pesterijen worden. Ik hoop maar dat dat niet het geval is/wordt.
Gelukkig (nog) normaal. Ze speelt ook nog met haar vriendinnetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeyondTheGreen op 12-10-2009 20:38:05 ]
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:15:47 #32
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73622802
Je begint haast te denken dat er iets is voorgevallen op school. Pestende klasgenootjes? Een leraar waar ze als de dood voor is?
pi_73631056
Zoals gebrokenglas al zegt lijkt het op pesten.

"Ze schijnt vanmorgen een hele ochtend bij de directeur op kantoor hebben gezeten omdat ze niet naar de klas wilde"

Zoiets doet me eerder aan pesten denken dan aan faalangst. Ook het niet willen eten klinkt als een van de typische reacties op gepest worden. De leraar zal haar misschien wel een aansteller vinden en het gepest tolereren, wat een gevoel van totale onveiligheid oplevert. Zo'n gevoel lijkt de dingen die je hebt genoemd te verklaren.

Als het dan gepest is dan zal ze waarschijnlijk ontzettend veel moeite hebben om dat toe te geven, aangezien het toegeven alleen al impliceert dat je minderwaardig/slecht bent (is natuurlijk niet zo in het echt maar misschien denkt zij dat wel).

In elk geval success ermee.
pi_73636478
Niks mis met een beetje prestatiedruk. Is ze zometeen helemaal klaar voor onze kapitalistische consumptiemaatschappij.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2009 02:14:34 ]
pi_73731032
Kleine update, Morgen gesprek met maatschappelijk werker met haar erbij. Die heeft ook een gesprek met een een of andere arts gehad, ik weet niet precies. volgens mij moeten ze ook nog naar die arts.

Ze is nu drie dagen op advies van de directeur niet naar school geweest, morgenmiddag gaat ze wel voor kookles om er toch tussen te komen. Nu huilt ze toch 's avonds voor het slapen nog eventjes. Ze weet zelf niet waarom zegt ze.
pi_73733692
Ze klinkt zelfs een beetje overspannen Ik heb echt met haar te doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_73741992
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:14 schreef Isabeau het volgende:
Ze klinkt zelfs een beetje overspannen Ik heb echt met haar te doen.
quote:

Wellicht dat TS dit ook door heeft?
burgerweeshuis
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:39:42 #38
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_73743497
Een antwoord op mijn vraag? Is er bij jullie thuis of in jullie omgeving ooit iets ingrijpends gebeurd wat zij heeft meegekregen?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:52:27 #39
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73757544
Zijn de docenten niet uitgevraagd hoe ze tijdens de les is? En de surveillance tijdens de pauzes?
pi_73758320
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Zijn de docenten niet uitgevraagd hoe ze tijdens de les is? En de surveillance tijdens de pauzes?
Ze hebben nooit iets opgemerkt.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:39 schreef Luxuria het volgende:
Een antwoord op mijn vraag? Is er bij jullie thuis of in jullie omgeving ooit iets ingrijpends gebeurd wat zij heeft meegekregen?
Nee, nooit. Ja, in 2006 maar dat maakt niets meer uit nu denk ik zo want dat was goed afgelopen (vader ernstig ziek). Ook geen opvoedingsproblemen of een lastig kind geweest.

Vanmiddag is ze weer geweest maar ook toen wilde ze niet gaan. Zelfs niet voor het koken. Weer gejammerd bij een andere meester, ook niets gezegd tot er een bepaalde juf kwam. Toen ging ze weer met haar mee en de juf vroeg of ze het op wilde schrijven. dit deed ze. Of het belangrijk is weet ik niet want wij weten thuis nog niet wat ze opschreef. Daarna ging ze zonder gezeur de les in.

Vanmiddag gesprek gehad met maatschappelijk werker maar zusje beloofde ouders niets te zeggen. En dat heeft ze ook gewoon niet gedaan...
Nu komt die vrouw dinsdag hier thuis zogenaamd alleen voor mijn ouders. Thuis doet ze gewoon of er niets aan de hand is nu. (behalve soms voor het slapen.)

[ Bericht 30% gewijzigd door BeyondTheGreen op 16-10-2009 19:18:46 ]
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:11:24 #41
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73760492
Of het is een hele extreme vorm van aandacht vragen. Tsja het blijft gissen wat er is. Misschien dat haar vriendinnetjes meer van haar weten? Aan leeftijdsgenoten die vertrouwd zijn is dingen vertellen natuurlijk veel makkelijker dan tegen docenten; of met vreemde mensen als maatschappelijk werkers die hele ongemakkelijke vragen stellen.
pi_73771347
Wow, wat een heftig verhaal. Even om in te haken op de ziekte van je vader, dat zou dus onbewust wel een probleem kunnen zijn. Het broertje van mijn beste vriendin kreeg toen hij een paar jaar oud was kanker en hij heeft nu nog maar 1 oog. Alles is helemaal goedgekomen met hem, hij is 24 ofzo en een leuke gozer. Maar mijn vriendin is jaren lang zeer depressief geweest, heeft tijden intern ergens in therapie gezeten en had enorme faalangst. Achteraf bleek dat een groot deel van haar problemen te maken had met haar zieke broertje.... Ze is nu 29 en sinds een jaar of 3 gaat het echt goed met haar gelukkig, ik ben echt trots op haar dat ze het zo goed doet.
Spoilers!
pi_73784100
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 02:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, wat een heftig verhaal. Even om in te haken op de ziekte van je vader, dat zou dus onbewust wel een probleem kunnen zijn. Het broertje van mijn beste vriendin kreeg toen hij een paar jaar oud was kanker en hij heeft nu nog maar 1 oog. Alles is helemaal goedgekomen met hem, hij is 24 ofzo en een leuke gozer. Maar mijn vriendin is jaren lang zeer depressief geweest, heeft tijden intern ergens in therapie gezeten en had enorme faalangst. Achteraf bleek dat een groot deel van haar problemen te maken had met haar zieke broertje.... Ze is nu 29 en sinds een jaar of 3 gaat het echt goed met haar gelukkig, ik ben echt trots op haar dat ze het zo goed doet.
Wow, dat moet ook wat geweest zijn, idd.
Maar ze hebben er nooit zo over in gezeten dat mijn pa daar lag. M'n zusjes waren nog jong etc. en beseffen het allemaal niet zo. Het gaat helemaal goed met m'n vader (stiefvader, hun vader) en heeft alleen littekens van operaties aan zijn been. (had een vleesetende bacterie gehad).
pi_74295362
Voor diegenen die benieuwd zijn, het wordt steeds erger. Naar school ging ze vanaf 2 weken terug helemaal niet meer. De maatschappelijk werkster zei dat het beter was als ze wel voor de leuke dingen ging en het zo langzaam opbouwde. De hele herfstvakantie deed ze normaal tot op de tweede zondagavond waar ze zich opsloot in de wc en er met grote moeite uit moest kiomen. Alleen maar hard brullen. Er is al 100 keer gevraagd waarom ze huild maar ze zegt ook echt niets.

De week daarop is ze naar school gegaan voor gym, project en kookles. Ging prima op kookles na. Daar ging ze ook hard krijsend naar school. Eenmaal binnen rende ze terug. Leraren weten niet wat ze ermee moeten en maken zich grote zorgen. Nu wil ze zelfs voor die leuke dingen niet meer. Ook dit weekend tot op deze zondagavond geen probleem. Ze is jarig vandaag, alles ging goed tot op deze avond. Morgen mag ze trakteren en ze beloofde tot de pauze te blijven maar nu houdt ze mijn jongere zusje wakker door gebrul. Ze wil echt niet naar school en niemand krijgt er uit waarom op welke manier dan ook. Het is bijna zeker dat ze blijft zitten of er moet een wonder gebeuren... Wie weet beland ze in een inrichting...

Dinsdag gesprek met een GGD arts.
  zondag 1 november 2009 @ 23:03:50 #45
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_74299633
Misschien wordt ze gepest?

Ik weet het echt niet. Alleen een professioneel kan verklaren wat er aan de hand is. Maar ik wil weten hoe het uiteindelijk afloopt. Ik hoop dat alles goed met haar gaat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_74322231
Vandaag ook gewoon niet naar school geweest. Via via is er nu eindelijk haast achter gezet. Dus dat is enigzins geruststellend.
pi_74329156
Wat erg dat het alleen maar erger wordt
  maandag 2 november 2009 @ 22:05:32 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74332090
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Isabeau het volgende:
Wat erg dat het alleen maar erger wordt
Idd. Als ik dat zou flikken was ik allang naar school geschopt.
'Gewoon niet naar school geweest'... nee straks een jaar blijven zitten en de rest van je leven achter lopen incl leerplichtambtenaar problemen, da's een goed idee!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 november 2009 @ 22:08:50 #49
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74332241
Faalangst en perfectionisme.
Snollebolt
pi_74332426
Lijkt me geen faalangst. Bij extreme faalangst haal je geen tienen, daar haal je onvoldoendes mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')