abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73430438
Laatst las ik een artikel over dat je als WO-er niet aan de bak komt. Over een of ander wijf dat drie studies gedaan had en nog steeds niks kreeg. Wat blijkt? SUPRISE SUPRISE! Na filosofie (waar je geen reet mee kan) ging ze ook nog een een cultuur en media studie doen. En toen nog iets anders nutteloos waar je eigenlijk niks mee kan behalve elitair blaten over Plato, Picasso of Paul de Leeuw. En toen vond ze het gek dat ze geen baan 'op niveau'kreeg! Jezus christus wat een domme gans dacht ik. Ik doe ook een WO studie maar ik ga er tenminste iets nuttig mee worden, een echt vak waar ik mensen mee help. Met zo'n crisis geeft de overheid echt wel liever geld uit aan leraren, dokters, advocaten e.d. dan aan semi-intellectuele losers die dan wel allerlei theorien op een boek kunnen toepassen maar eigenlijk niks echt KUNNEN.

Ik vind het gewoon zo sneu. Bij mij in de studie zitten er een paar die altijd honend praten over MBO-ers, maar iemand die ICT doet doet tenminste iets nuttigs, dat kunnen de literatuurstudentjes bij mij niet zeggen. Want de kans is klein dat zij een goed boek schrijven en doorbreken. De meesten gaan verbitterd na enkele afwijzingen in de plaatselijke bibliotheek werken...

Dan is het op HBO en WO nog beter geregeld want daar leer je tenminste een vak dat nodig is als je geen betarichting doet.

Klacht: mensen die een nutteloze studie doen en dan mauwen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:42:58 #2
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_73430474
En jij doet?
0 topics op naam. 14.gif
pi_73430502
Ik word leraar. Eerstegraads. Dan ga ik kinderen iets leren en hopen dat zij geen nutteloze kutstudie gaan doen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:46:50 #4
167923 appelsjap
All the above
pi_73430570
Lichamelijke opvoeding lerares?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73430600
Nee nee een regulier middelbare schoolvak. LO leraren zijn altijd gefaalde sportes
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:49:00 #6
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_73430635
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:41 schreef kissthethames het volgende:
Ik doe ook een WO studie maar ik ga er tenminste iets nuttig mee worden, een echt vak waar ik mensen mee help.
Ja, eerstegraads docent Engels ofzo. Je start waarschijnlijk enthousiast, maar al heel snel word je een zuur besje dat de jaren tot haar pensioen telt en uitziet naar 4 weken in Cornwall in augustus, omdat je helemaal gepwnd wordt door volksstammen onwillige leerlingen...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:49:33 #7
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73430656
TS doet een opleiding gynaecoloog?
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:49:45 #8
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_73430662
Ja ik ben het op zich wel eens met de stelling. Maar je gaat toch niet iets doen waar je niet achter staat maar wel zeker bent van een baan? Dan wordt je dood ongelukkig.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:50:01 #9
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73430674
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:47 schreef kissthethames het volgende:
Nee nee een regulier middelbare schoolvak. LO leraren zijn altijd gefaalde sportes
Welk vak dan?

En docenten falen meestal nog vele malen harder dan LO docenten
Haha Jap jonge trollgod
pi_73430687
Alsof een verkapte lerarenopleiding veel hoop moet bieden voor de maatschappij
pi_73430710
het verschil tussen een filosoof en een leraar is, dat een leraar alleen maar overbrengt wat hij leert, en wat men van hem verwacht. En een filosoof denkt na over hoe bijvoorbeeld onderwijs in elkaar zit, en probeert dieper te doorgronden wat onderwijs daadwerkelijk is.

Zonder al die "nutteloze kutstudies" zou de mensen al honderen jaren stil staan, omdat iedereen alleen maar doen wat ze aangeleerd krijgen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:52:29 #12
164782 vogelkooi
De Patricius
pi_73430741
Ik ga binnenkort beginnen met de studie vrijetijdskunde.
Fear is the grease of society.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:52:48 #13
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_73430748
Met als dieptepunt: vrijetijdskunde. Man, als je dat toch als studie pakt kun je meteen je uitkering aanvragen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_73430811
Die Philosophen haben die Welt nur verschieden interpretiert; es kommt aber darauf an, sie zu verändern." - Karl Marx
Derevaun Seraun.
pi_73430831
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:55 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Die Philosophen haben die Welt nur verschieden interpretiert; es kommt aber darauf an, sie zu verändern." - Karl Marx
Overigens blijft filosofie de basis van alle wetenschap. Zonder verwondering kom je nergens, en zulke pragmatische ingestelde personen als TS willen dat nog weleens vergeten.
Derevaun Seraun.
pi_73430847
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:49 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja, eerstegraads docent Engels ofzo. Je start waarschijnlijk enthousiast, maar al heel snel word je een zuur besje dat de jaren tot haar pensioen telt en uitziet naar 4 weken in Cornwall in augustus, omdat je helemaal gepwnd wordt door volksstammen onwillige leerlingen...
Ik ga idd lesgeven en idd Engels. Maar ik weet hoe het lerarenvak is. Ik weet dat leerlingen ongemotiveerd kunnen zijn. maar dat boeit me niet, er zitten er altijd bij die wel gemotiveerd zijn. En op havo/vwo meer dan vmbo, daarom ga ik hen ook lesgeven.

En elke dag is anders, dat kan je niet stellen van een kantoorbaan.

En ja een filosoof 'denkt'. maar dat leer je bij elke WO studie. En daarbij komt: wat voor vak doe je dan, waar je denkt. Je krijgt echt niet betaalt om te 'denken'hoor.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:58:13 #17
167923 appelsjap
All the above
pi_73430865
Sociologie is ook een studie waar je geen drol aan hebt
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73430875
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:57 schreef kissthethames het volgende:
En ja een filosoof 'denkt'. maar dat leer je bij elke WO studie.
Ik moest behoorlijk hard lachen. Bedankt.
Derevaun Seraun.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:58:42 #19
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73430876
quote:

[..]

Ik ga idd lesgeven en idd Engels. Maar ik weet hoe het lerarenvak is. Ik weet dat leerlingen ongemotiveerd kunnen zijn. maar dat boeit me niet, er zitten er altijd bij die wel gemotiveerd zijn. En op havo/vwo meer dan vmbo, daarom ga ik hen ook lesgeven.

En ja een filosoof 'denkt'. maar dat leer je bij elke WO studie. En daarbij komt: wat voor vak doe je dan, waar je denkt. Je krijgt echt niet betaalt om te 'denken'hoor.
Dat is je reinste bullshit
Haha Jap jonge trollgod
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:59:11 #20
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73430892
quote:

[..]

Jij faalt hier even weinig hard
Haha Jap jonge trollgod
pi_73430968
Nouja wij kregen filosofie als bijvak:)

maar misschien op andere universiteiten niet.
En volgens mij zijn de meeste VMBO leerlingen toch meer geinteresseerd in de praktische kant. Dat is iig wat ik merk bij mijn vrienden die VMBO gedaan hebben.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:02:15 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73430976
Het zou goed zijn om van overheidswege bij elke studie de baankans te vermelden
censuur :O
pi_73430994
quote:

[..]

De lesstof blijft hetzelfde, er zullen kinderen bij zitten die het niet snapen, en kinderen die het wel snappen. School opent elke dag om dezelfde tijd, en elke dag rond dezelfde rijd koffiepauze. Sounds like a normal day at the office.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:03:27 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_73431007
intelligentie en opleiding zijn helemaal niet per definitie onlosmakelijk met elkaar verbonden.

In mijn dagelijks leven (ict) heb ik vrij weinig aan pikkies die net van de uni afkomen.
pi_73431047
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:03 schreef Daniel1976 het volgende:
intelligentie en opleiding zijn helemaal niet per definitie onlosmakelijk met elkaar verbonden.

In mijn dagelijks leven (ict) heb ik vrij weinig aan pikkies die net van de uni afkomen.
Uhm ja daar gaat het niet over.

En er wordt hier vergeten dat onderwijs met mensen werken is. Mensen met allemaal een eigen verhaal die allemaal anders reageren op een stof.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:05:13 #26
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73431048
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:02 schreef kissthethames het volgende:
En volgens mij zijn de meeste VMBO leerlingen toch meer geinteresseerd in de praktische kant. Dat is iig wat ik merk bij mijn vrienden die VMBO gedaan hebben.
Dat is 1 groep VMBO leerlingen en die doen vaak basis of kader. Je hebt ook nog een hele groep met VMBO-leerlingen die wel willen leren maar een hoger niveau nou eenmaal niet aankunnen en daarom genoegen moeten nemen met VMBO-t
Haha Jap jonge trollgod
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:05:41 #27
270242 ynuhh
Cuddle cuddle
pi_73431056
Beta richtingen afkraken...

Daarmee kraak je de bazen van de toekomst af.

Spring aub voor de trein, maar ga dan niet dood. Verlies alleen je benen ofzo.
Kut kneus.
pi_73431078
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Het zou goed zijn om van overheidswege bij elke studie de baankans te vermelden
En hoe wil je dat bewerkstelligen dan?
Derevaun Seraun.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:07:06 #29
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73431091
quote:

[..]

Je zult toch ieder jaar weer opnieuw dezelfde lesstof aan klassen moeten gaan uitleggen met hoogstens eens in de zoveel jaar een kleine verandering maar het grootste gedeelte blijft gewoon hetzelfde.

Een kantoorbaan kan juist heel afwisselend zijn, vooral als je werkt bij een reclame-bureau of iets CMD'achtigs.
Haha Jap jonge trollgod
pi_73431120
Op deze topics komen altijd bepaalde users als vliegen op een hoop stront af. Tvp derhalve.
  Redactie Sport dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:08:40 #31
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_73431135
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:50 schreef Plantagehouder het volgende:
Alsof een verkapte lerarenopleiding veel hoop moet bieden voor de maatschappij
Er is een lerarentekort. Dus ja.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_73431217
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:07 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Je zult toch ieder jaar weer opnieuw dezelfde lesstof aan klassen moeten gaan uitleggen met hoogstens eens in de zoveel jaar een kleine verandering maar het grootste gedeelte blijft gewoon hetzelfde.

Een kantoorbaan kan juist heel afwisselend zijn, vooral als je werkt bij een reclame-bureau of iets CMD'achtigs.
aan verschillende klassen ja. En ja een reclamebureau is ook leuk. Maar hey daarvoor doe je geen nutteloze studie.
pi_73431219
Maak ook ff een topic als je voor het eerst de klas uit bent gepest dan
pi_73431227
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:58 schreef appelsjap het volgende:
Vergeet vrijetijdskunde niet.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_73431269
Ik durf mijn studie niet te noemen want ik ben bang dat TS het niet leuk vindt.

Gelukkig word ik geen leraar, dat is een hele geruststelling.
-
pi_73431339
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:11 schreef boyv het volgende:
Maak ook ff een topic als je voor het eerst de klas uit bent gepest dan
Zo soft ben ik niet.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:19:11 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_73431437
Sowieso, alle alfa studies zoals de sociale (psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, etc...), leraaropleidingen, taalstudies en bepaalde economische studies (zoals commerciele economie) zijn allemaal redelijk kansloos op de arbeidsmarkt.

De richtingen waarbij je sterk in de markt staat zijn techniek en ict, economie, gezondheid.

Ik twijfel nog wat over recht, enerzijds lees je over advocaten die belachelijke uurlonen verdienen en anderzijds is recht een afvoerputje op de uni, dus die kunnen nooit allemaal goed financieel terecht komen.
pi_73431465
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:16 schreef kissthethames het volgende:

[..]

Zo soft ben ik niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
pi_73431486
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Sowieso, alle alfa studies zoals de sociale (psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, etc...), leraaropleidingen, taalstudies en bepaalde economische studies (zoals commerciele economie) zijn allemaal redelijk kansloos op de arbeidsmarkt.

De richtingen waarbij je sterk in de markt staat zijn techniek en ict, economie, gezondheid.

Ik twijfel nog wat over recht, enerzijds lees je over advocaten die belachelijke uurlonen verdienen en anderzijds is recht een afvoerputje op de uni, dus die kunnen nooit allemaal goed financieel terecht komen.
Een afvoerputje?
-
pi_73431520
Je bedoelt die studies waarvoor men in de trein studeert door met een marker de belangrijke punten te onderstrepen zeker .
pi_73431568
ler
quote:

Lerarenopleidingen op het HBo misschien... Ik kan nog altijd gaan vertalen of tolken als ik onderwijs kut vind. Een veelgesproken taal is veelzijdig hoor. Maar als jij Ijslands studeert of een of ander Afrikaans taaltje heb je een kleinere kans op een baanja.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:24:33 #42
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73431571
quote:

Haha Jap jonge trollgod
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:25:19 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73431596
Ook kansloos: studenten die E&M hebben gedaan puur om economie te studeren.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:25:37 #44
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73431603
quote:

Psychologie en sociologie lijken mij toch een aardig fundamentele studies voor het overeind houden van een maatschappij en het menselijk houden ervan. En recht is uiteraard vanzelfsprekend een fundamentele studie in een rechtsstaat.
It's fun to lose.
And to pretend.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:26:36 #45
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73431626
Excuus, verkeerde knop.

[ Bericht 96% gewijzigd door Brainfish op 06-10-2009 18:27:15 (verkeerd knopje) ]
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_73431636
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Psychologie en sociologie lijken mij toch een aardig fundamentele studies voor het overeind houden van een maatschappij en het menselijk houden ervan. En recht is uiteraard vanzelfsprekend een fundamentele studie in een rechtsstaat.
Klopt. Psychologie, Sociologie, Lerarenopleidingen voegen iets toe aan een maatschappij. En Psychologen verdienen veel hoor, zeker nu we in een maatschappij leven waarin iedereen wel wat denkt te hebben. En leraren zijn altijd nuttig. Maar filosofen...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:28:29 #47
111382 Ofyles2
pi_73431677
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Dat klopt, maar we hebben nu een overschot aan aankomende juristen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:34:23 #48
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73431842
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Ook kansloos: studenten die E&M hebben gedaan puur om economie te studeren.
Inderdaad, ik wil waarschijnlijk ook iets in de internationale en/of economische richting gaan studeren en ik doe gewoon NT&NG zonder economie. Het profiel en vak economie is zwaar overrated door leerlingen en middelbare scholen en is verder op bijna geen enkele uni ook daadwerkelijk benodigd voor toelating tot een economische opleiding.
Haha Jap jonge trollgod
pi_73431995
quote:

Oh man, ik blijf lachen in dit topic.
Derevaun Seraun.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:43:13 #50
111382 Ofyles2
pi_73432080
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:34 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Inderdaad, ik wil waarschijnlijk ook iets in de internationale en/of economische richting gaan studeren en ik doe gewoon NT&NG zonder economie. Het profiel en vak economie is zwaar overrated door leerlingen en middelbare scholen en is verder op bijna geen enkele uni ook daadwerkelijk benodigd voor toelating tot een economische opleiding.
En bovendien heeft de baanzekerheid en het imago van economische studies een snoekduik genomen.
pi_73432322
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:24 schreef kissthethames het volgende:
ler
[..]

Lerarenopleidingen op het HBo misschien... Ik kan nog altijd gaan vertalen of tolken als ik onderwijs kut vind. Een veelgesproken taal is veelzijdig hoor. Maar als jij Ijslands studeert of een of ander Afrikaans taaltje heb je een kleinere kans op een baanja.
Wat ben jij ontzettend onwetend. Iedereen kan Engels spreken, denk je dat je dan makkelijk een baan in die richting gaat vinden als tol/vertaler als het leraar zijn niet bevalt?

Nee, dan liever Afrikaans, echt.

Een studie Engels is nog nuttelozer dan je eerdere opsomming, en een complete verspilling van tijd. Je kan immers je vaardigheden in die taal perfect ophalen zonder er een opleiding voor te volgen omdat het juist zo veelvoorkomend is.

Maar veel plezier er mee in ieder geval.
Ron Paul 2012
pi_73432389
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:52 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Wat ben jij ontzettend onwetend. Iedereen kan Engels spreken, denk je dat je dan makkelijk een baan in die richting gaat vinden als tol/vertaler als het leraar zijn niet bevalt?

Nee, dan liever Afrikaans, echt.

Een studie Engels is nog nuttelozer dan je eerdere opsomming, en een complete verspilling van tijd. Je kan immers je vaardigheden in die taal perfect ophalen zonder er een opleiding voor te volgen omdat het juist zo veelvoorkomend is.

Maar veel plezier er mee in ieder geval.
Nee hoor, in het buitenland spreekt echt neit iedereen Engels. En als je kijkt naar lageropgeleiden spreken ook weinig mensen het. En je kan juist vanuit het Engels naar NL vertalen slim.
pi_73432390
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:27 schreef kissthethames het volgende:

[..]

Klopt. Psychologie, Sociologie, Lerarenopleidingen voegen iets toe aan een maatschappij. En Psychologen verdienen veel hoor, zeker nu we in een maatschappij leven waarin iedereen wel wat denkt te hebben. En leraren zijn altijd nuttig. Maar filosofen...
Ik zou trouwens denken dat je als toekomstige leraar leergierig genoeg bent om er precies even achter te komen wat filosofie nu precies inhoudt. Want je hebt er weinig kaas van gegeten in ieder geval.

Mag ik je er ook even op wijzen dat je ook leraar kan worden zonder ''lerarenopleiding''? Waar dus vooral sprake van is op de universiteit.
Ron Paul 2012
pi_73432432
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef kissthethames het volgende:

[..]

Nee hoor, in het buitenland spreekt echt neit iedereen Engels. En als je kijkt naar lageropgeleiden spreken ook weinig mensen het. En je kan juist vanuit het Engels naar NL vertalen slim.
Het aanbod van Engelstaligen, native of niet, is gewoon te groot. Dus ga niet lopen beweren dat het een fantastische keuze is en dat van minder bekende talen overstijgt. Want dat is dus gewoon enorme onzin.
Ron Paul 2012
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:58:06 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_73432505
Hoi Ik heb zo'n suffe studie gedaan en ik heb een prima baan
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_73432601
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:20 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Een afvoerputje?
Ja, wat je altijd nog kan doen als je niet weet wat je wilt gaan studeren, jeweetzelf. Althans, dat is het imago van rechten
pi_73432638
Al die users hier die precies weten met welke studie je een baan krijgt
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:03:37 #58
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_73432655
Ach laten we eerlijk zijn, studie of niet als het echt niks wordt dan stort je je toch volledig op het dealen van drugs ?

Verdien je meer mee dan de meeste banen tegenwoordig, uitkering erbij en feesten maar !
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_73432688
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ik zou trouwens denken dat je als toekomstige leraar leergierig genoeg bent om er precies even achter te komen wat filosofie nu precies inhoudt. Want je hebt er weinig kaas van gegeten in ieder geval.

Mag ik je er ook even op wijzen dat je ook leraar kan worden zonder ''lerarenopleiding''? Waar dus vooral sprake van is op de universiteit.
Ja zonder pedagogische opleiding en dan faal je idd. Lerarenopleiding is gewoon een master en een minor hier.

Ik weet wat filosofie inhoudt maar wat houdt het beroep in dan?
pi_73432713
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:56 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Het aanbod van Engelstaligen, native of niet, is gewoon te groot. Dus ga niet lopen beweren dat het een fantastische keuze is en dat van minder bekende talen overstijgt. Want dat is dus gewoon enorme onzin.
Mwoh ja maar waar ik wil gaan wonen is dat aanbod niet zo groot.;) En hier is er alsnog een lerarentekort;)
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:06:09 #61
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_73432726
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:03 schreef Maikuuul het volgende:
Ach laten we eerlijk zijn, studie of niet als het echt niks wordt dan stort je je toch volledig op het dealen van drugs ?

Verdien je meer mee dan de meeste banen tegenwoordig, uitkering erbij en feesten maar !
Kilo'tje sossa in gaan kopen in de pauze volgende keer?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:07:49 #62
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_73432779
Elke dag wordt je weer door een ander klotejoch bedreigd en kapotgescholden
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_73432809
Vrijetijdsmanagement
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:10:12 #64
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73432857
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:05 schreef kissthethames het volgende:

[..]

Mwoh ja maar waar ik wil gaan wonen is dat aanbod niet zo groot.;) En hier is er alsnog een lerarentekort;)
Tuurlijk joh, jij gaat in timboektoe wonen?
Haha Jap jonge trollgod
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:12:56 #65
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_73432933
quote:

Nee hoor mongool. Als er ergens lui worden ontslagen dan zijn het wel lui in de economie en de gezondheid vanwege bezuinigingen.

Er is een leraartekort, bovendien komt omdat kk lijers als die economie nichten die alsmaar denken dat alles alleen om geld draait, en hoeveel mogelijk mensen ze mogen verneuken weer ervoor zorgt dat de psychologen en sociologen en mw-ers die lui weer uit de put mogen helpen.

Problemen zijn er altijd, maarja, verwende kankernerds als jij hebben niet zulk soort problemen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:14:50 #66
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73432980
quote:

[..]

Als over 30 jaar de huidige oude generatie verdwenen is, zal de vraag naar vertalingen uit het Engels enorm gedaald zijn terwijl het aanbod enorm hard gestegen zijn.
Tevens ken ik genoeg volwassenen lageropgeleiden die goed genoeg Engels begrijpen en spreken en tegenwoordig kan iedere VMBO-er natuurlijk ook gewoon perfect Engels.
Haha Jap jonge trollgod
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:15:33 #67
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73433002
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:12 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Nee hoor mongool. Als er ergens lui worden ontslagen dan zijn het wel lui in de economie en de gezondheid vanwege bezuinigingen.

Er is een leraartekort, bovendien komt omdat kk lijers als die economie nichten die alsmaar denken dat alles alleen om geld draait, en hoeveel mogelijk mensen ze mogen verneuken weer ervoor zorgt dat de psychologen en sociologen en mw-ers die lui weer uit de put mogen helpen.

Problemen zijn er altijd, maarja, verwende kankernerds als jij hebben niet zulk soort problemen.
Wat doe jij eigenlijk Ricko?
Haha Jap jonge trollgod
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:16:31 #68
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_73433033
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:15 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Wat doe jij eigenlijk Ricko?
ik durf het niet te zeggen

--edit--

Oh en trouwens, met dat kunst gedeelte (en filsofie) ben ik het wel eens. Redelijk kansloos want van kunst kan je pas iets mee als je dood bent, en fijntjes saampies met Roderick en Maximiliaan kijken naar arte du cologne ofzo en zeggen dat dat ene vierkant een mooie belichting heeft (terwijl er 2 vierkanten zijn, eentje rood en eentje wit ) en met filosofie zeggen ze: "HMmmMMmmMMmmMM waarom staat dat stoplicht op groen? Zou er na dit leven ook een groene tint aanwezig zijn?"
pi_73433090
Ik ben het met de strekking wel eens. Vooral mensen die "geen idee hebben wat ze willen gaan doen", en dan de meest latargische kutstudie kiezen waar ze echt 0,0 toekomst in hebben. Dom dom dom.
pi_73433113
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:04 schreef kissthethames het volgende:

[..]

Ja zonder pedagogische opleiding en dan faal je idd. Lerarenopleiding is gewoon een master en een minor hier.

Ik weet wat filosofie inhoudt maar wat houdt het beroep in dan?
Voor op een HBO of middelbare school is een pedagogische opleiding misschien handig, maar een vereiste wil ik het niet noemen. Hoogleraren, die in alle waarschijnlijkheid geen pedagogische opleidingen hebben gevolgd, zijn zeer bekwaam in hun veld, en delen die kennis uit aan nieuwe studenten, niet altijd met evenveel objectiviteit, maar goed.

Zo bedoel ik maar dat ook filosofen en andere afgestudeerden van ''flutstudies'' ook gewoon voor de klas kunnen komen.

Filosofie is een te algemeen begrip en je kan er ook geen beroep aan verbinden, je hebt namelijk meerdere disciplines binnen moraalwetenschappen. Zoals bio-ethiek, ikzelf krijg les van Johan Braeckman bijvoorbeeld die een bio-ethici is.. Zo'n man kan ik meer waarderen dan een leraar Engels, sorry dat ik het zeg. Die draagt voldoende bij aan de maatschappij.
quote:
Mwoh ja maar waar ik wil gaan wonen is dat aanbod niet zo groot.;) En hier is er alsnog een lerarentekort
Ja, dus niet gaan lopen generaliseren en je eigen opleiding als beter verkondigen dan sommige anderen.

Een student cultuur kan ook ergens gaan wonen waar ze toevallig net een stuk of 10 musea hebben geopend.
Ron Paul 2012
pi_73433123
quote:

[..]

Ik had leraren die jaar in jaar uit steeds dezelfde opmerkingen maakten wanneer ze op een bepaald punt in de lesstof beland waren. Eén zittenblijver die twee keer doubleerde, fluisterde de grappen van sommige docenten zelfs woord voor woord mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 06-10-2009 19:24:17 ]
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:19:44 #72
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_73433138
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:14 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Als over 30 jaar de huidige oude generatie verdwenen is, zal de vraag naar vertalingen uit het Engels enorm gedaald zijn terwijl het aanbod enorm hard gestegen zijn.
Tevens ken ik genoeg volwassenen lageropgeleiden die goed genoeg Engels begrijpen en spreken en tegenwoordig kan iedere VMBO-er natuurlijk ook gewoon perfect Engels.
Hoi, mag ik eventjes komen spelbreken? Ik ben het wel eens dat over 30 jaar die meuk wel gedaald is, maar toch ken ik nog steeds teveel mensen op het HBO die zelfs moeite hebben met bepaalde zinnen
pi_73433178
quote:

[..]

Elke dag is anders, en ieder jaar leerlingen uitleggen wanneer je welk lidwoord gebruikt is echt zooooooooo spannend...

Overigens snap ik niet waarom je wel Engels gaat geven, maar taalstudenten afzeikt. Beetje jammer.
Sanity is (not) statistical
pi_73433194
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:16 schreef RickoKun het volgende:

[..]

--edit--

Oh en trouwens, met dat kunst gedeelte (en filsofie) ben ik het wel eens. Redelijk kansloos want van kunst kan je pas iets mee als je dood bent, en fijntjes saampies met Roderick en Maximiliaan kijken naar arte du cologne ofzo en zeggen dat dat ene vierkant een mooie belichting heeft (terwijl er 2 vierkanten zijn, eentje rood en eentje wit ) en met filosofie zeggen ze: "HMmmMMmmMMmmMM waarom staat dat stoplicht op groen? Zou er na dit leven ook een groene tint aanwezig zijn?"
Dat hele kunst is een zeepbel. Van filosofie snap ook jij geen flikker. Alsof ze daadwerkelijk zulke vragen stellen.

Nee, mensen uit de moraalwetenschappen komen hun mening verkondigen als ergens een euthanasie of abortuswet moet worden goedgekeurd. Dat soort dingen.
Ron Paul 2012
pi_73433240
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:21 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dat hele kunst is een zeepbel. Van filosofie snap ook jij geen flikker. Alsof ze daadwerkelijk zulke vragen stellen.

Nee, mensen uit de moraalwetenschappen komen hun mening verkondigen als ergens een euthanasie of abortuswet moet worden goedgekeurd. Dat soort dingen.
Ik denk anders adt het hoog tijd wordt die vraag te gaan stellen, nu het eind van de wereld nadert.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:24:53 #76
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73433304
quote:

[..]

Gynaecologie, he?
Haha Jap jonge trollgod
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:24:55 #77
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_73433306
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:21 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Nein, waar men in de sociale wetenschappen nog mensen helpt met hun problemen, met filosofie helpt niemand elkaar, want ze weten nooit het antwoord op hun vraag.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:25:15 #78
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_73433319
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef Japsnars het volgende:

[..]

Gynaecologie, he?
Efebocologie
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:27:14 #79
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73433380
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:19 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik had leraren die jaar in jaar uit steeds dezelfde opmerkingen maakten wanneer ze op een bepaald punt in de lesstof beland waren. Eén zittenblijver die twee keer doubleerde, fluisterde de grappen van sommige docenten zelfs woord voor woord mee.
Je mag op (bijna) geen enkele school doubleren
Haha Jap jonge trollgod
pi_73433422
quote:

[..]

--edit--

Ricko maakt zichzelf weer eens belachelijk. Klasbak.
Derevaun Seraun.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:28:23 #81
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_73433425
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:25 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Efebocologie
Haha Jap jonge trollgod
pi_73433435
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Nein, waar men in de sociale wetenschappen nog mensen helpt met hun problemen, met filosofie helpt niemand elkaar, want ze weten nooit het antwoord op hun vraag.
Omdat er vaak geen allesomvattend antwoord mogelijk is. Maar dat betekent niet dat de vraagstukken onbelangrijk zijn.

Ouders kunnen over 100 jaar het DNA van een embryo wijzigen naar hun wensen. Moet dit kunnen? Toch iets wat over een tijdje zal gaan spelen, en dan moeten we als samenleving maar die vraag eens weten te beantwoorden.
Ron Paul 2012
pi_73433437
Goed topic. Deze ga ik opslaan.
pi_73433474
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:28 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Omdat er vaak geen allesomvattend antwoord mogelijk is. Maar dat betekent niet dat de vraagstukken onbelangrijk zijn.

Ouders kunnen over 100 jaar het DNA van een embryo wijzigen naar hun wensen. Moet dit kunnen? Toch iets wat over een tijdje zal gaan spelen, en dan moeten we als samenleving maar die vraag eens weten te beantwoorden.
En filosofen kunnen daar beter over nadenken dan bijvoorbeeld de potentiële ouders zelf? De filosoof kan er hooguit een boek over schrijven en hopen dat het wat opbrengt.
pi_73433482
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Een antwoord is niet hetzelfde als een oplossing. Een oplossing niet altijd het doel bij problemen.
Derevaun Seraun.
pi_73433597
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:30 schreef boyv het volgende:

[..]

En filosofen kunnen daar beter over nadenken dan bijvoorbeeld de potentiële ouders zelf? De filosoof kan er hooguit een boek over schrijven en hopen dat het wat opbrengt.
Ouders bekijken het pragmatischer. Ouders kunnen het alleen bekijken als er een basis, waar normen en waarden gemaakt worden en die een diepere betekenis kent, aanwezig is. Zonder een filosofische basis kennen de potentiële ouders niets dan onrust en onzekerheid. Tenzij zij er zelf over gaan filosoferen en op die hun eigen waarheid kunnen creëren en daar op voortborduren.
Derevaun Seraun.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:39:34 #87
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_73433795
pfft wie wil die kan.

Ik heb ook een nutteloze kutstudie gedaan en heb nu een prima baan in het bedrijfsleven. Daar hed ik dan wel keihard voor moeten werken en nog vele avonden aan studie moeten besteden. En diverse kutbaantjes met kutcollega's accepteren. Maar uiteindelijk kan het dus wel.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_73434418
Ik ben een trotse kunstemaker trouwens.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:57:52 #89
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_73434623
Alsof alleen de studie die je doet bepaalt wat je kunt worden. Typisch de vooringenomen kuthouding van een onwetende student. Je kan makkelijk een leraren opleiding doen en blijken dat je geen les kunt geven, je kunt een suffe kut studie doen en veel talent hebben voor een goeie baan.
Asics neemt de tijd.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:58:44 #90
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_73434663
Als ik de OP nog eens lees vind ik TS maar een zielepiet.
Asics neemt de tijd.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:05:54 #91
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73434963
Dus je salaris met een baan na je studie bepaalt of die studie nuttig is?

Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:30:21 #92
271766 Brickboy
Losse klinkers
pi_73435933
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:05 schreef Proximo het volgende:
Dus je salaris met een baan na je studie bepaalt of die studie nuttig is?

Op zich wel. Want dan begint in principe het terugverdienen van de "investeringen".
Stenen gooien, is mijn hobby.
pi_73437698
Niks mis met filosofie overigens.
-
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:20:54 #94
256456 morningstorm
when it rains.
pi_73437883
TS is intelligent met haar internet-taal, en dat wil een engelse lerares worden eerstegraads

we weten met zijn allen hier dat de PABO geen fuck voorstelt, dus yay, weer een ongemotiveerde, FOK!ende, denigrerende lerares Engels erbij.

Het wordt wat met de jeugd van tegenwoordig
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:36:18 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_73438498
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:49 schreef Bellatrix het volgende:
Ja ik ben het op zich wel eens met de stelling. Maar je gaat toch niet iets doen waar je niet achter staat maar wel zeker bent van een baan? Dan wordt je dood ongelukkig.
Dat word je ook als je een pretstudie doet waar geen baan in is, de uitkomst is namelijk hetzelfde: je doet werk dat je niet wil.

Het enige verschil is: als je een WO studie doet waar je niet achter staat maar wel zeker bent van een baan, dan verdien je tenminste nog grof geld, zodat je daar leuke dingen mee kunt doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73438705
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat word je ook als je een pretstudie doet waar geen baan in is, de uitkomst is namelijk hetzelfde: je doet werk dat je niet wil.

Het enige verschil is: als je een WO studie doet waar je niet achter staat maar wel zeker bent van een baan, dan verdien je tenminste nog grof geld, zodat je daar leuke dingen mee kunt doen.
Ik zou liever in een wat te klein huis wonen, en erg op moeten passen met aankopen, dan 40 uur per week voor een baas je leven te verkutten. Met een bijbaantje tussen de 10 en 20 uur per week, hou je genoeg tijd over om te doen wat je leuk vind.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:42:45 #97
271766 Brickboy
Losse klinkers
pi_73438741
Ik denk dat veel mensen uiteindelijk toch liever een baan zouden willen hebben die ze niet zo leuk vinden, maar wel veel geld oplevert. Ook al zouden ze dat in eerste instantie niet toegeven.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:43:21 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_73438764
Niet als 'doen wat je leuk vindt' op een jacht in een azuurblauwe baai aan een champagnefles lurken is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73438894
Een 1egraads lerarenopleiding een universitaire studie noemen.
Dat is gewoon een master.

Maar alle sociale studies zijn kut? Dan weet ik niet hoe het verder moet met al die lieve ontspoorde kindjes hier in Nederland als ik stop met mijn studie.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:49:46 #100
271766 Brickboy
Losse klinkers
pi_73438988
Ik vind het gewoon sneu voor mensen die doen wat ze "leuk" vinden, maar daarvoor in financieel opzicht veel voor moeten laten. Dan maar veertig uur per week mokkend naar het werk, maar in ruil daarvoor in een groot huis kunnen wonen, in een mooie auto kunnen rijden, en voortijdig met pensioen kunnen gaan.
pi_73439061
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:20 schreef morningstorm het volgende:
TS is intelligent met haar internet-taal, en dat wil een engelse lerares worden eerstegraads

we weten met zijn allen hier dat de PABO geen fuck voorstelt, dus yay, weer een ongemotiveerde, FOK!ende, denigrerende lerares Engels erbij.

Het wordt wat met de jeugd van tegenwoordig
Erg knap dat jij de PABO erbij haalt terwijl deze alleen basisschool leraren voortbrengt.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:55:12 #102
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73439191
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:49 schreef Brickboy het volgende:
Ik vind het gewoon sneu voor mensen die doen wat ze "leuk" vinden, maar daarvoor in financieel opzicht veel voor moeten laten. Dan maar veertig uur per week mokkend naar het werk, maar in ruil daarvoor in een groot huis kunnen wonen, in een mooie auto kunnen rijden, en voortijdig met pensioen kunnen gaan.
Een goede 30 jaar lang zo leven, denk je het zelf...?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:58:40 #103
271766 Brickboy
Losse klinkers
pi_73439328
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:55 schreef Proximo het volgende:

[..]

Een goede 30 jaar lang zo leven, denk je het zelf...?
Weekend, vakantiedagen...hallo?! Tijd zat om te ontspannen in die dertig jaar.
pi_73439377
quote:
Tja, ik snap werkelijk niet hoe een dure/mooie auto je gelukkiger kan maken, dan bijvoorbeeld met de trein of fiets ergens naar toe gaan. Als ik het grootste deel van m'n week met tegenzin leef, dan zou ik me diep ongelukkig gaan voelen.

Vroeger had men ook geen grote dure huizen en auto's; toen was men ook niet ongelukkig. In afrika leven bosjesmannen in hutjes en werken/jagen ze maar 2 uur per dag verder dansen, zingen en spelen ze de hele dag, en die mensen zijn hartstikke gelukkig.

Overigens hoop ik eigenlijk toch wel ver na m'n 65ste nog door te kunnen gaan met mijn beroep, het liefste blijf ik dat m'n hele leven doen. ( afgewisseld met allerlei andere dingen die me interesseren natuurlijk. )
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:02:19 #105
271766 Brickboy
Losse klinkers
pi_73439444
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:59 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Tja, ik snap werkelijk niet hoe een dure/mooie auto je gelukkiger kan maken, dan bijvoorbeeld met de trein of fiets ergens naar toe gaan. Als ik het grootste deel van m'n week met tegenzin leef, dan zou ik me diep ongelukkig gaan voelen.

Vroeger had men ook geen grote dure huizen en auto's; toen was men ook niet ongelukkig. In afrika leven bosjesmannen in hutjes en werken/jagen ze maar 2 uur per dag verder dansen, zingen en spelen ze de hele dag, en die mensen zijn hartstikke gelukkig.

Overigens hoop ik eigenlijk toch wel ver na m'n 65ste nog door te kunnen gaan met mijn beroep, het liefste blijf ik dat m'n hele leven doen. ( afgewisseld met allerlei andere dingen die me interesseren natuurlijk. )
Dat is ook alleen maar omdat ze niet beter weten/wisten. Laat die bosjemannen eens proeven van de Westerse rijkdom en je raakt ze nooit meer kwijt, dus die vergelijking slaat weer als een tang op een varken .
pi_73439456
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:59 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Wat een scheve vergelijking. In Afrika sterven de meeste mensen al vroegtijdig en kun je een goede situatie om een gezinnetje op te richten wel vergeten, in Nederland is dit niet zo. Werk met echte tegenzin doen werkt inderdaad ook niet, maar het hoeft niet per se je passie te zijn (je werk bedoel ik dan).
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:04:15 #107
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73439516
Zorg gewoon dat je de beste wordt in je vakgebied, dan kun je met alle studies wel een leuke baan vinden.
Zelfs als je een studie als geschiedenis ofzo hebt gevolgd.
pi_73439538
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:02 schreef Brickboy het volgende:

[..]

Dat is ook alleen maar omdat ze niet beter weten/wisten. Laat die bosjemannen eens proeven van de Westerse rijkdom en je raakt ze nooit meer kwijt, dus die vergelijking slaat weer als een tang op een varken .
Dat maakt toch niks uit, als zijn in hun onwetendheid gelukkig zijn, waarom zouden wij hun dan moeten laten proeven van allerlei materialistische onzin wat zij toch nooit zullen bezitten of uberhaupt kunnen doorgronden.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:05:57 #109
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73439578
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:04 schreef SwissDutchy het volgende:
Zorg gewoon dat je de beste wordt in je vakgebied, dan kun je met alle studies wel een leuke baan vinden.
Zelfs als je een studie als geschiedenis ofzo hebt gevolgd.
Nouja, voor geschiedenis geldt dat wel, voor culturele antropologie niet.
BE YOUR DOG
pi_73439579
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:41 schreef kissthethames het volgende:

SUPRISE SUPRISE!
TS 'studeert' Engels voor beginners bij de LOI?

Als je het enige Engelse woord in je openingspost al fout hebt, maak ik me ernstig zorgen om het niveau van je studie.
pi_73439601
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:02 schreef Seam het volgende:

[..]

Wat een scheve vergelijking. In Afrika sterven de meeste mensen al vroegtijdig en kun je een goede situatie om een gezinnetje op te richten wel vergeten, in Nederland is dit niet zo. Werk met echte tegenzin doen werkt inderdaad ook niet, maar het hoeft niet per se je passie te zijn (je werk bedoel ik dan).
Dit geld voor grote geïndustrialiseerde dorpen en steden, niet voor the middle of nowhere waar bosjesmannen leven en zelden in contact komen met buitenstaanders.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:09:48 #112
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_73439708
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:05 schreef AAAAAA het volgende:

[..]

Nouja, voor geschiedenis geldt dat wel, voor culturele antropologie niet.
culturele antropologie, als je daar ontzettend goed in bent zou ik me nog wel kunnen voorstellen dat je een baantje bij discovery channel of national geografic krijgt.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:10:30 #113
271766 Brickboy
Losse klinkers
pi_73439736
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:05 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Dat maakt toch niks uit, als zijn in hun onwetendheid gelukkig zijn, waarom zouden wij hun dan moeten laten proeven van allerlei materialistische onzin wat zij toch nooit zullen bezitten of uberhaupt kunnen doorgronden.
Dat was het punt niet. Het punt was dat die vergelijking nergens op sloeg. Mensen van vroeger en bosnegers vergelijken met afgestudeerde Westerlingen van tegenwoordig .
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:00:13 #114
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73441866
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:58 schreef Brickboy het volgende:

[..]

Weekend, vakantiedagen...hallo?! Tijd zat om te ontspannen in die dertig jaar.
Whehe, ga jij maar eens 30 jaar lang iedere dag met pokke tegenzin naar je werk
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:12:55 #115
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_73442389
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:06 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Dit geld voor grote geïndustrialiseerde dorpen en steden, niet voor the middle of nowhere waar bosjesmannen leven en zelden in contact komen met buitenstaanders.
als iemand die de nutteloze kutstudie antropologie gedaan heeft kan ik je vertellen dat dit soort geromantiseerde en zogenaamd geisoleerde volkeren al een tijdje niet meer bestaan.

Die mensen leven lekker in armoede buiten de hekken van de wildreservaten waar mensen die geen kutstudie gevolgd hebben fijn een jeepsafari houden. Verder natuurlijk nutteloos om te weten
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:13:08 #116
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_73442403
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:47 schreef Heroinjunk het volgende:
Een 1egraads lerarenopleiding een universitaire studie noemen.
Dat is gewoon een master.

Maar alle sociale studies zijn kut? Dan weet ik niet hoe het verder moet met al die lieve ontspoorde kindjes hier in Nederland als ik stop met mijn studie.
Zag toevallig gisteravond een programma waar ik echt moedeloos van werd. Mensen met engelengeduld die nog iets van het totaal onopgevoede, ambitieloze en ongedisciplineerde kroost van een groep nieuwe medelanders proberen te maken door wanhopige pogingen te doen ze toch zover te krijgen nog iéts van een diploma te maken.
Respect heb ik voor mensen met zulk een geduld en vastberadenheid, maar ik vraag me werkelijk af of het ook maar enige zin heeft.
pi_73442496
quote:

[..]

Ten eerste: dat valt wel mee met lerares Engels en ten tweede: een filosoof heeft geen kantoorbaan en ten derde: ik heb te doen met de leerlingen die van zo'n oogklepperige docent als jij les gaan krijgen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:19:12 #118
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_73442673
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:13 schreef Westerling het volgende:

[..]

Respect heb ik voor mensen met zulk een geduld en vastberadenheid, maar ik vraag me werkelijk af of het ook maar enige zin heeft.
Dat hoe je je niet af te vragen, daar kan je ook gewoon achter komen door een studie sociologie bijvoorbeeld te doen. Maar ja, zinloos natuurlijk om te leren hoe de mens en zijn maatschappij in elkaar zit.

Naast je nuttige baan niet gehinderd door enige kennis op internet een beetje dom blaten over maatschappelijke verschijnselen daarentegen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:32:58 #119
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_73443204
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:19 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Dat hoe je je niet af te vragen, daar kan je ook gewoon achter komen door een studie sociologie bijvoorbeeld te doen. Maar ja, zinloos natuurlijk om te leren hoe de mens en zijn maatschappij in elkaar zit.

Naast je nuttige baan niet gehinderd door enige kennis op internet een beetje dom blaten over maatschappelijke verschijnselen daarentegen
Hmm aan een vraag die zo eens door mijn hoofd spookt, ga ik geen jaren van mijn leven spenderen.
Zeker niet zinloos om te leren, maar het is wel de vraag wat je ermee doet.

Als je hetzelfde programma gezien zou hebben, zou je weten dat gezond verstand genoeg is om het effect van de aanpak in twijfel te trekken (ik trek geen enkele conclusie).
pi_73443307
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:06 schreef Drijfsijs het volgende:

[..]

TS 'studeert' Engels voor beginners bij de LOI?

Als je het enige Engelse woord in je openingspost al fout hebt, maak ik me ernstig zorgen om het niveau van je studie.
Heerlijk.
Ron Paul 2012
pi_73443556
Ik ken iemand die na 3 jaar WO Informatica zijn studie heeft gestaakt om filosofie te studeren.

Van een ' ' studie naar een ' ' studie.
pi_73443571
Eens met TS.

Ik heb meer respect voor een hardwerkende MBO ICT'er dan iemand die een zweverige alfa studie op WO doet
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_73443649
Ach iedereen met een geweldige studie komt uiteindelijk ook terecht op een plek waar de routine hoofdzaak blijkt te zijn.
pi_73443823
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:46 schreef sig000 het volgende:
Ach iedereen met een geweldige studie komt uiteindelijk ook terecht op een plek waar de routine hoofdzaak blijkt te zijn.
Ik ken inderdaad weinig mensen die dagelijks met uitdagingen werken en creativiteit in hun werk kwijt kunnen.
pi_73443928
Ach surprise was fout maar wat boeit mij dat, het doet niks af aan mijn punt.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:02:32 #126
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_73444138
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:39 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Oh man, ik blijf lachen in dit topic.
Graag gedaan

En voor die andere user: afvoerputje als in "m'n eerste twee studies waren kut, geen idee wat ik nu moet studeren, laat ik maar rechten doen". Teveel van die bozo's zitten om die reden op rechten.
pi_73444197
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:55 schreef kissthethames het volgende:
Ach surprise was fout maar wat boeit mij dat, het doet niks af aan mijn punt.
Ja, vlekkeloze kennis van het Engels is niet nodig natuurlijk. Pedagogische kwaliteiten zijn immers veel belangrijker, dat dwingt tenminste respect af van je leerlingen in tegenstelling tot kennis van zaken.

Je punt is al onderuit gehaald trouwens.
Ron Paul 2012
pi_73444285
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:04 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ja, vlekkeloze kennis van het Engels is niet nodig natuurlijk. Pedagogische kwaliteiten zijn immers veel belangrijker, dat dwingt tenminste respect af van je leerlingen in tegenstelling tot kennis van zaken.

Engels is een van de moeilijkste talen om te spellen, heb ik ergens gelezen.

Die R hoor je nauwelijks in Surprise
pi_73444288
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:04 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Bwoh. Mijn Engels is prima, maar dat kan jij niet weten. Next!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:10:18 #130
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73444366
Na je WO-opleiding direkt als leraar/lerares aan de slag
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:16:16 #131
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73444507
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoi Ik heb zo'n suffe studie gedaan en ik heb een prima baan
Vast te danken aan good looks
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73444532
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:52 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Ik ken inderdaad weinig mensen die dagelijks met uitdagingen werken en creativiteit in hun werk kwijt kunnen.
Daar komen ze vanzelf achter, laat ze nog ff lekker verder dromen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:19:43 #133
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73444574
Kweenie. Ts. voelt aan als een hoax. Gisteren pas geregistreerd, haar ook maar effe bookmarken dan
pi_73444657
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:10 schreef Schenkstroop het volgende:
Na je WO-opleiding direkt als leraar/lerares aan de slag
Waarom niet? Het verdeint beter dan vertalen en ik ben niet zo'n schrijfster.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:26:29 #135
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73444710
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:24 schreef kissthethames het volgende:

[..]

Waarom niet? Het verdeint beter dan vertalen en ik ben niet zo'n schrijfster.
'k wist niet dat dat kon. WO was vnl. onderzoek doen en statistiekjes maken enzo. tenminste dat dacht ik.
pi_73444753
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:26 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

'k wist niet dat dat kon. WO was vnl. onderzoek doen en statistiekjes maken enzo. tenminste dat dacht ik.
In de praktijk pakt dat heel anders uit.
pi_73444895
IK STUDEER RECHTEN MAN, ROT OP!!
Prins der kikkers
pi_73445270
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:35 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
IK STUDEER RECHTEN MAN, ROT OP!!
En je denkt daarna gelijk topzaken te gaan doen?
pi_73445473
Ik irriteer me meer aan die christenmutsen die op kosten van de staat lekker studeren en er nooit meer iets mee doen. Als ze klaar zijn krijgen ze om de 2 jaar een baby en werken nooit meer een dag,
pi_73445524
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 01:05 schreef ConnerJohn het volgende:
Ik irriteer me meer aan die christenmutsen die op kosten van de staat lekker studeren en er nooit meer iets mee doen. Als ze klaar zijn krijgen ze om de 2 jaar een baby en werken nooit meer een dag,

Wat is het probleem als die muts lekker klaarkomt?
pi_73446761
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:58 schreef appelsjap het volgende:
Dat is een aanname die ik zeker en vast kan bevestigen!
"Beter verwend dan verwaarloosd."
pi_73446975
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:53 schreef sig000 het volgende:

[..]

.
-
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:23:02 #143
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73448018
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:53 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je moet hem majesteit noemen.
BE YOUR DOG
pi_73469503
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:24 schreef kissthethames het volgende:
ler
[..]

Ik zal je uit de droom helpen: ik heb Engels gestudeerd en tenzij je van plan bent juridisch te gaan vertalen, kun je leven van vertalen wel vergeten (en zelfs dan) en tenzij je kunt gaan tolken voor de EU kun je dat ook beter vergeten. Het betaalt namelijk niks omdat "iedereen Engels spreekt'. Dat dat niet zo is, krijg je mensen niet aan hun verstand gepeuterd en hierdoor liggen de prijzen voor vertalen, ondertitelen en tolken in het Engels veel lager dan in een minder gesproken taal. Kortom, je kan beter een Afrikaanse taal gaan leren.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:49:32 #145
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_73471026
quote:
ik zou liever 40 uur per week iets kuts doen dan de andere 128 uur per week op een houtje iwllen bijten puur om die 40 uur wat leuks te doen imo
ff wachten nog
pi_73475635
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:49 schreef Game_Error het volgende:

ik zou liever 40 uur per week iets kuts doen dan de andere 128 uur per week op een houtje iwllen bijten puur om die 40 uur wat leuks te doen imo
Je slaapt nooit?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 01:31:45 #147
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_73476270
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:07 schreef kissthethames het volgende:

[..]

Bwoh. Mijn Engels is prima, maar dat kan jij niet weten. Next!
Ja, daarom spel je simpele woorden fout.
pi_73476299
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:31 schreef Biels het volgende:

[..]

Ja, daarom spel je simpele woorden fout.
Geweldig.Jij gaat er wel komen.
pi_73476304
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:36 schreef sig000 het volgende:

[..]

Geweldig.Jij gaat er wel komen.
Jij niet! Ooit van een spatiebalk gehoord?
pi_73476314
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:37 schreef Cocksure_Confidence het volgende:

[..]

Jij niet! Ooit van een spatiebalk gehoord?

Het introduceert me geen ene reet die spatiebalk.
pi_73476321
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:38 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het introduceert me geen ene reet die spatiebalk.
pi_73476329
Het is vrij simpel, je moet wel iets weten waardoor de werkgever een product kan gaan verkopen. Dus ingenieurs, beta's, economen, boekhouders, medici en juristen zitten goed.
pi_73476364
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is vrij simpel, je moet wel iets weten waardoor de werkgever een product kan gaan verkopen. Dus ingenieurs, beta's, economen, boekhouders, medici en juristen zitten goed.
Het is nog simpeler, er moeten ook mensen zijn die kopen.
pi_73476371
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:48 schreef sig000 het volgende:
Het is nog simpeler, er moeten ook mensen zijn die kopen.
Maar welke opleiding moet ik daar voor doen?
pi_73476399
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar welke opleiding moet ik daar voor doen?
Een opleiding is zinloos dan, het draait om bestedingsruimte.
pi_73476410
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:53 schreef sig000 het volgende:
Een opleiding is zinloos dan, het draait om bestedingsruimte.
Wijze woorden weer sig.
pi_73476440
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wijze woorden weer sig.
Kijk iedereen heeft tegenwoordig wel papiertje, het gaat meer om wat je ermee doet en dan is een goede loodgieter ineens goud waard.
pi_73476518
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:07 schreef kissthethames het volgende:

[..]

Bwoh. Mijn Engels is prima
Dat scheelt, want van je Nederlands moet je het niet hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcb1974 op 08-10-2009 03:00:30 ]
stupidity has become as common as common sense was before
pi_73476579
Eigenlijk zou iedereen in dit topic zijn niveau + opleiding in zijn profiel moeten hebben staan .
  donderdag 8 oktober 2009 @ 04:10:52 #160
111382 Ofyles2
pi_73476755
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 02:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Eigenlijk zou iedereen in dit topic zijn niveau + opleiding in zijn profiel moeten hebben staan .
Moet dat nou per se?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 04:12:47 #161
111382 Ofyles2
pi_73476756
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:43 schreef Muzz_ het volgende:
Ik ken iemand die na 3 jaar WO Informatica zijn studie heeft gestaakt om filosofie te studeren.

Van een ' ' studie naar een ' ' studie.
Idd.

Mensen die hun bètatalent vergooien.
pi_73476777
TS word vakkenvuller
  donderdag 8 oktober 2009 @ 06:47:17 #163
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_73476901
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:52 schreef MrFl0ppY het volgende:
Met als dieptepunt: vrijetijdskunde. Man, als je dat toch als studie pakt kun je meteen je uitkering aanvragen.
Ik zat laatst in de trein met drie dozen die deze studie deden! Man o man, wat was dat erg om te horen waar die studie over ging.... ze hadden net die middag een hoorcollege 'vakantiepark inrichten' gehad, met allerlei theorieen waarom CenterParks er zo uitziet zoals het eruit ziet (de huisjes t.o.v. het zwembad enzo). En daar betalen wij dus allemaal lekker aan mee via de belastingen...
batman!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:06:28 #164
111382 Ofyles2
pi_73498176
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 06:47 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Ik zat laatst in de trein met drie dozen die deze studie deden! Man o man, wat was dat erg om te horen waar die studie over ging.... ze hadden net die middag een hoorcollege 'vakantiepark inrichten' gehad, met allerlei theorieen waarom CenterParks er zo uitziet zoals het eruit ziet (de huisjes t.o.v. het zwembad enzo). En daar betalen wij dus allemaal lekker aan mee via de belastingen...
Zulke studies moeten voortaan door privéscholen onderwezen worden.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:54:50 #165
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73507248
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 01:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Juristen, geboren verkopers.
pi_73507416
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 06:47 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Vrijetijdsindustrie is een miljarden business!
pi_73507436
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 04:52 schreef Elixabete het volgende:
TS word vakkenvuller
Wat ben jij toch een ongelooflijke kutuser. Iedere post die ik van jou zie is een kutpost.
-
pi_73507566
quote:

[..]

Je faalt in Nederlands, en je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat je eerste graads docent wilt worden en alleen les wilt geven aan Havo en VWO klassen. Dan geef je vervolgens als reactie op een eerdere stelling van andere fokker dat laag opgeleiden niet vloeiend engels spreken. Waarmee je dus indiceert dat andere hoger opgeleiden het wel doen. Waarom zou je dan eerste graads leraar worden? Nutteloze opleiding, kan je beter een lagere graad nemen , evenveel kans op werk dan.

P.S! Je bent eigenlijk best wel een faalhaas!
pi_73507841
Logistiek ftw
pi_73508054
In België is het net hetzelfde.
Als je niet wil/kan studeren maar wél universiteit wil doen, dan kan je kiezen uit de volgende:
1. Politieke en sociale wetenschappen.
2. Filosofie
3. Rechten
4. Geschiedenis / Cultuur

Ik ken genoeg mensen die iets dergelijks hebben gestudeerd en dan het volgende zijn "geworden".

-Orderpicker
-Winkelbediende
-Baliemedewerker
-Logistieke functie in de haven (deze is nog OK, maar toch buiten "haar" studiekeuze)

Het zijn dan ook meestal hetzelfde soort typetjes dat voor of tijdens hun studie , graag hoog van de toren blazen, maar er niet met om kunnen gaan dat ik het er achteraf bij hen nog eens induw.
pi_73508389
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:07 schreef Raznet het volgende:

[..]

Je faalt in Nederlands, en je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat je eerste graads docent wilt worden en alleen les wilt geven aan Havo en VWO klassen. Dan geef je vervolgens als reactie op een eerdere stelling van andere fokker dat laag opgeleiden niet vloeiend engels spreken. Waarmee je dus indiceert dat andere hoger opgeleiden het wel doen. Waarom zou je dan eerste graads leraar worden? Nutteloze opleiding, kan je beter een lagere graad nemen , evenveel kans op werk dan.

P.S! Je bent eigenlijk best wel een faalhaas!
Ze spreken beter Engels omdat ze het langer krijgen op school, daarom! Ze hebben nog geen enkel papiertje als ik ze lesgeef.
Hoezo faal in het (!!!) Nederlands?
pi_73509227
MBO
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_73509303
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:25 schreef Chiwakka het volgende:
In België is het net hetzelfde.
Als je niet wil/kan studeren maar wél universiteit wil doen, dan kan je kiezen uit de volgende:
1. Politieke en sociale wetenschappen.
2. Filosofie
3. Rechten
4. Geschiedenis / Cultuur

Ik ken genoeg mensen die iets dergelijks hebben gestudeerd en dan het volgende zijn "geworden".

-Orderpicker
-Winkelbediende
-Baliemedewerker
-Logistieke functie in de haven (deze is nog OK, maar toch buiten "haar" studiekeuze)

Het zijn dan ook meestal hetzelfde soort typetjes dat voor of tijdens hun studie , graag hoog van de toren blazen, maar er niet met om kunnen gaan dat ik het er achteraf bij hen nog eens induw.
België
pi_73542357
per ongeluk dubbel post, fok multi-quote systeem faalt, verwijder deze post even.
pi_73542369
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:50 schreef Raznet het volgende:

[..]
Faal in het nederlands omdat je typte:
quote:
Nee hoor, in het buitenland spreekt echt neit iedereen Engels.
Je faalt nu ook al in het herkennen van je fouten . Hoe moet jij ooit les geven aan die kinderen
pi_73542403
Leer posten. En HAHAHAHA ZE TYPTE "NEIT" IN PLAATS VAN "NIET" HAHAHA ZE IS ZEKER DOMMMMMMMMM .
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')