Ja, eerstegraads docent Engels ofzo. Je start waarschijnlijk enthousiast, maar al heel snel word je een zuur besje dat de jaren tot haar pensioen telt en uitziet naar 4 weken in Cornwall in augustus, omdat je helemaal gepwnd wordt door volksstammen onwillige leerlingen...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:41 schreef kissthethames het volgende:
Ik doe ook een WO studie maar ik ga er tenminste iets nuttig mee worden, een echt vak waar ik mensen mee help.
Welk vak dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:47 schreef kissthethames het volgende:
Nee nee een regulier middelbare schoolvak. LO leraren zijn altijd gefaalde sportes
Overigens blijft filosofie de basis van alle wetenschap. Zonder verwondering kom je nergens, en zulke pragmatische ingestelde personen als TS willen dat nog weleens vergeten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:55 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Die Philosophen haben die Welt nur verschieden interpretiert; es kommt aber darauf an, sie zu verändern." - Karl Marx
Ik ga idd lesgeven en idd Engels. Maar ik weet hoe het lerarenvak is. Ik weet dat leerlingen ongemotiveerd kunnen zijn. maar dat boeit me niet, er zitten er altijd bij die wel gemotiveerd zijn. En op havo/vwo meer dan vmbo, daarom ga ik hen ook lesgeven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:49 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja, eerstegraads docent Engels ofzo. Je start waarschijnlijk enthousiast, maar al heel snel word je een zuur besje dat de jaren tot haar pensioen telt en uitziet naar 4 weken in Cornwall in augustus, omdat je helemaal gepwnd wordt door volksstammen onwillige leerlingen...
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:57 schreef kissthethames het volgende:
En ja een filosoof 'denkt'. maar dat leer je bij elke WO studie.
Dat is je reinste bullshitquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:57 schreef kissthethames het volgende:
[..]
Ik ga idd lesgeven en idd Engels. Maar ik weet hoe het lerarenvak is. Ik weet dat leerlingen ongemotiveerd kunnen zijn. maar dat boeit me niet, er zitten er altijd bij die wel gemotiveerd zijn. En op havo/vwo meer dan vmbo, daarom ga ik hen ook lesgeven.
En elke dag is anders, dat kan je niet stellen van een kantoorbaan.
En ja een filosoof 'denkt'. maar dat leer je bij elke WO studie. En daarbij komt: wat voor vak doe je dan, waar je denkt. Je krijgt echt niet betaalt om te 'denken'hoor.
Jij faalt hier even weinig hardquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:57 schreef kissthethames het volgende:
[..]
Ik ga idd lesgeven en idd Engels. Maar ik weet hoe het lerarenvak is. Ik weet dat leerlingen ongemotiveerd kunnen zijn. maar dat boeit me niet, er zitten er altijd bij die wel gemotiveerd zijn. En op havo/vwo meer dan vmbo, daarom ga ik hen ook lesgeven.
En ja een filosoof 'denkt'. maar dat leer je bij elke WO studie. En daarbij komt: wat voor vak doe je dan, waar je denkt. Je krijgt echt niet betaalt om te 'denken'hoor.
De lesstof blijft hetzelfde, er zullen kinderen bij zitten die het niet snapen, en kinderen die het wel snappen. School opent elke dag om dezelfde tijd, en elke dag rond dezelfde rijd koffiepauze. Sounds like a normal day at the office.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:57 schreef kissthethames het volgende:
[..]
Uhm ja daar gaat het niet over.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:03 schreef Daniel1976 het volgende:
intelligentie en opleiding zijn helemaal niet per definitie onlosmakelijk met elkaar verbonden.
In mijn dagelijks leven (ict) heb ik vrij weinig aan pikkies die net van de uni afkomen.
Dat is 1 groep VMBO leerlingen en die doen vaak basis of kader. Je hebt ook nog een hele groep met VMBO-leerlingen die wel willen leren maar een hoger niveau nou eenmaal niet aankunnen en daarom genoegen moeten nemen met VMBO-tquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:02 schreef kissthethames het volgende:
En volgens mij zijn de meeste VMBO leerlingen toch meer geinteresseerd in de praktische kant. Dat is iig wat ik merk bij mijn vrienden die VMBO gedaan hebben.
En hoe wil je dat bewerkstelligen dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Het zou goed zijn om van overheidswege bij elke studie de baankans te vermelden
Je zult toch ieder jaar weer opnieuw dezelfde lesstof aan klassen moeten gaan uitleggen met hoogstens eens in de zoveel jaar een kleine verandering maar het grootste gedeelte blijft gewoon hetzelfde.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:57 schreef kissthethames het volgende:
[..]
Er is een lerarentekort. Dus ja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:50 schreef Plantagehouder het volgende:
Alsof een verkapte lerarenopleiding veel hoop moet bieden voor de maatschappij
aan verschillende klassen ja. En ja een reclamebureau is ook leuk. Maar hey daarvoor doe je geen nutteloze studie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:07 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Je zult toch ieder jaar weer opnieuw dezelfde lesstof aan klassen moeten gaan uitleggen met hoogstens eens in de zoveel jaar een kleine verandering maar het grootste gedeelte blijft gewoon hetzelfde.
Een kantoorbaan kan juist heel afwisselend zijn, vooral als je werkt bij een reclame-bureau of iets CMD'achtigs.
Vergeet vrijetijdskunde niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:58 schreef appelsjap het volgende:
Sociologie is ook een studie waar je geen drol aan hebt
Zo soft ben ik niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:11 schreef boyv het volgende:
Maak ook ff een topic als je voor het eerst de klas uit bent gepest dan
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
Een afvoerputje?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Sowieso, alle alfa studies zoals de sociale (psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, etc...), leraaropleidingen, taalstudies en bepaalde economische studies (zoals commerciele economie) zijn allemaal redelijk kansloos op de arbeidsmarkt.
De richtingen waarbij je sterk in de markt staat zijn techniek en ict, economie, gezondheid.
Ik twijfel nog wat over recht, enerzijds lees je over advocaten die belachelijke uurlonen verdienen en anderzijds is recht een afvoerputje op de uni, dus die kunnen nooit allemaal goed financieel terecht komen.
Lerarenopleidingen op het HBo misschien... Ik kan nog altijd gaan vertalen of tolken als ik onderwijs kut vind. Een veelgesproken taal is veelzijdig hoor. Maar als jij Ijslands studeert of een of ander Afrikaans taaltje heb je een kleinere kans op een baanja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Sowieso, alle alfa studies zoals de sociale (psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, etc...), leraaropleidingen, taalstudies en bepaalde economische studies (zoals commerciele economie) zijn allemaal redelijk kansloos op de arbeidsmarkt.
De richtingen waarbij je sterk in de markt staat zijn techniek en ict, economie, gezondheid.
Ik twijfel nog wat over recht, enerzijds lees je over advocaten die belachelijke uurlonen verdienen en anderzijds is recht een afvoerputje op de uni, dus die kunnen nooit allemaal goed financieel terecht komen.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Psychologie en sociologie lijken mij toch een aardig fundamentele studies voor het overeind houden van een maatschappij en het menselijk houden ervan. En recht is uiteraard vanzelfsprekend een fundamentele studie in een rechtsstaat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Klopt. Psychologie, Sociologie, Lerarenopleidingen voegen iets toe aan een maatschappij. En Psychologen verdienen veel hoor, zeker nu we in een maatschappij leven waarin iedereen wel wat denkt te hebben. En leraren zijn altijd nuttig. Maar filosofen...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Psychologie en sociologie lijken mij toch een aardig fundamentele studies voor het overeind houden van een maatschappij en het menselijk houden ervan. En recht is uiteraard vanzelfsprekend een fundamentele studie in een rechtsstaat.
Dat klopt, maar we hebben nu een overschot aan aankomende juristen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Psychologie en sociologie lijken mij toch een aardig fundamentele studies voor het overeind houden van een maatschappij en het menselijk houden ervan. En recht is uiteraard vanzelfsprekend een fundamentele studie in een rechtsstaat.
Inderdaad, ik wil waarschijnlijk ook iets in de internationale en/of economische richting gaan studeren en ik doe gewoon NT&NG zonder economie. Het profiel en vak economie is zwaar overrated door leerlingen en middelbare scholen en is verder op bijna geen enkele uni ook daadwerkelijk benodigd voor toelating tot een economische opleiding.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Ook kansloos: studenten die E&M hebben gedaan puur om economie te studeren.
Oh man, ik blijf lachen in dit topic.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:
En bovendien heeft de baanzekerheid en het imago van economische studies een snoekduik genomen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:34 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Inderdaad, ik wil waarschijnlijk ook iets in de internationale en/of economische richting gaan studeren en ik doe gewoon NT&NG zonder economie. Het profiel en vak economie is zwaar overrated door leerlingen en middelbare scholen en is verder op bijna geen enkele uni ook daadwerkelijk benodigd voor toelating tot een economische opleiding.
Wat ben jij ontzettend onwetend. Iedereen kan Engels spreken, denk je dat je dan makkelijk een baan in die richting gaat vinden als tol/vertaler als het leraar zijn niet bevalt?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:24 schreef kissthethames het volgende:
ler
[..]
Lerarenopleidingen op het HBo misschien... Ik kan nog altijd gaan vertalen of tolken als ik onderwijs kut vind. Een veelgesproken taal is veelzijdig hoor. Maar als jij Ijslands studeert of een of ander Afrikaans taaltje heb je een kleinere kans op een baanja.
Nee hoor, in het buitenland spreekt echt neit iedereen Engels. En als je kijkt naar lageropgeleiden spreken ook weinig mensen het. En je kan juist vanuit het Engels naar NL vertalen slim.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:52 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Wat ben jij ontzettend onwetend. Iedereen kan Engels spreken, denk je dat je dan makkelijk een baan in die richting gaat vinden als tol/vertaler als het leraar zijn niet bevalt?![]()
Nee, dan liever Afrikaans, echt.
Een studie Engels is nog nuttelozer dan je eerdere opsomming, en een complete verspilling van tijd. Je kan immers je vaardigheden in die taal perfect ophalen zonder er een opleiding voor te volgen omdat het juist zo veelvoorkomend is.
Maar veel plezier er mee in ieder geval.
Ik zou trouwens denken dat je als toekomstige leraar leergierig genoeg bent om er precies even achter te komen wat filosofie nu precies inhoudt. Want je hebt er weinig kaas van gegeten in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:27 schreef kissthethames het volgende:
[..]
Klopt. Psychologie, Sociologie, Lerarenopleidingen voegen iets toe aan een maatschappij. En Psychologen verdienen veel hoor, zeker nu we in een maatschappij leven waarin iedereen wel wat denkt te hebben. En leraren zijn altijd nuttig. Maar filosofen...
Het aanbod van Engelstaligen, native of niet, is gewoon te groot. Dus ga niet lopen beweren dat het een fantastische keuze is en dat van minder bekende talen overstijgt. Want dat is dus gewoon enorme onzin.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef kissthethames het volgende:
[..]
Nee hoor, in het buitenland spreekt echt neit iedereen Engels. En als je kijkt naar lageropgeleiden spreken ook weinig mensen het. En je kan juist vanuit het Engels naar NL vertalen slim.
Ja, wat je altijd nog kan doen als je niet weet wat je wilt gaan studeren, jeweetzelf. Althans, dat is het imago van rechtenquote:
Ja zonder pedagogische opleiding en dan faal je idd. Lerarenopleiding is gewoon een master en een minor hier.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik zou trouwens denken dat je als toekomstige leraar leergierig genoeg bent om er precies even achter te komen wat filosofie nu precies inhoudt. Want je hebt er weinig kaas van gegeten in ieder geval.
Mag ik je er ook even op wijzen dat je ook leraar kan worden zonder ''lerarenopleiding''? Waar dus vooral sprake van is op de universiteit.
Mwoh ja maar waar ik wil gaan wonen is dat aanbod niet zo groot.;) En hier is er alsnog een lerarentekort;)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:56 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Het aanbod van Engelstaligen, native of niet, is gewoon te groot. Dus ga niet lopen beweren dat het een fantastische keuze is en dat van minder bekende talen overstijgt. Want dat is dus gewoon enorme onzin.
Kilo'tje sossa in gaan kopen in de pauze volgende keer?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:03 schreef Maikuuul het volgende:
Ach laten we eerlijk zijn, studie of niet als het echt niks wordt dan stort je je toch volledig op het dealen van drugs ?
Verdien je meer mee dan de meeste banen tegenwoordig, uitkering erbij en feesten maar !
Tuurlijk joh, jij gaat in timboektoe wonen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:05 schreef kissthethames het volgende:
[..]
Mwoh ja maar waar ik wil gaan wonen is dat aanbod niet zo groot.;) En hier is er alsnog een lerarentekort;)
Nee hoor mongool. Als er ergens lui worden ontslagen dan zijn het wel lui in de economie en de gezondheid vanwege bezuinigingen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Als over 30 jaar de huidige oude generatie verdwenen is, zal de vraag naar vertalingen uit het Engels enorm gedaald zijn terwijl het aanbod enorm hard gestegen zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef kissthethames het volgende:
[..]
Nee hoor, in het buitenland spreekt echt neit iedereen Engels. En als je kijkt naar lageropgeleiden spreken ook weinig mensen het. En je kan juist vanuit het Engels naar NL vertalen slim.
Wat doe jij eigenlijk Ricko?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:12 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee hoor mongool. Als er ergens lui worden ontslagen dan zijn het wel lui in de economie en de gezondheid vanwege bezuinigingen.
Er is een leraartekort, bovendien komt omdat kk lijers als die economie nichten die alsmaar denken dat alles alleen om geld draait, en hoeveel mogelijk mensen ze mogen verneuken weer ervoor zorgt dat de psychologen en sociologen en mw-ers die lui weer uit de put mogen helpen.
Problemen zijn er altijd, maarja, verwende kankernerds als jij hebben niet zulk soort problemen.
quote:
Voor op een HBO of middelbare school is een pedagogische opleiding misschien handig, maar een vereiste wil ik het niet noemen. Hoogleraren, die in alle waarschijnlijkheid geen pedagogische opleidingen hebben gevolgd, zijn zeer bekwaam in hun veld, en delen die kennis uit aan nieuwe studenten, niet altijd met evenveel objectiviteit, maar goed.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:04 schreef kissthethames het volgende:
[..]
Ja zonder pedagogische opleiding en dan faal je idd. Lerarenopleiding is gewoon een master en een minor hier.
Ik weet wat filosofie inhoudt maar wat houdt het beroep in dan?
Ja, dus niet gaan lopen generaliseren en je eigen opleiding als beter verkondigen dan sommige anderen.quote:Mwoh ja maar waar ik wil gaan wonen is dat aanbod niet zo groot.;) En hier is er alsnog een lerarentekort
Ik had leraren die jaar in jaar uit steeds dezelfde opmerkingen maakten wanneer ze op een bepaald punt in de lesstof beland waren. Eén zittenblijver die twee keer doubleerde, fluisterde de grappen van sommige docenten zelfs woord voor woord mee.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:57 schreef kissthethames het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:14 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Als over 30 jaar de huidige oude generatie verdwenen is, zal de vraag naar vertalingen uit het Engels enorm gedaald zijn terwijl het aanbod enorm hard gestegen zijn.
Tevens ken ik genoeg volwassenen lageropgeleiden die goed genoeg Engels begrijpen en spreken en tegenwoordig kan iedere VMBO-er natuurlijk ook gewoon perfect Engels.
Elke dag is anders, en ieder jaar leerlingen uitleggen wanneer je welk lidwoord gebruikt is echt zooooooooo spannend...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:57 schreef kissthethames het volgende:
[..]
Dat hele kunst is een zeepbel. Van filosofie snap ook jij geen flikker. Alsof ze daadwerkelijk zulke vragen stellen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:16 schreef RickoKun het volgende:
[..]ik durf het niet te zeggen
--edit--
Oh en trouwens, met dat kunst gedeelte (en filsofie) ben ik het wel eens. Redelijk kansloos want van kunst kan je pas iets mee als je dood bent, en fijntjes saampies met Roderick en Maximiliaan kijken naar arte du cologne ofzo en zeggen dat dat ene vierkant een mooie belichting heeft (terwijl er 2 vierkanten zijn, eentje rood en eentje wit) en met filosofie zeggen ze: "HMmmMMmmMMmmMM waarom staat dat stoplicht op groen? Zou er na dit leven ook een groene tint aanwezig zijn?"
Ik denk anders adt het hoog tijd wordt die vraag te gaan stellen, nu het eind van de wereld nadert.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:21 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat hele kunst is een zeepbel. Van filosofie snap ook jij geen flikker. Alsof ze daadwerkelijk zulke vragen stellen.![]()
Nee, mensen uit de moraalwetenschappen komen hun mening verkondigen als ergens een euthanasie of abortuswet moet worden goedgekeurd. Dat soort dingen.
Gynaecologie, he?quote:
Nein, waar men in de sociale wetenschappen nog mensen helpt met hun problemen, met filosofie helpt niemand elkaar, want ze weten nooit het antwoord op hun vraag.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:21 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat hele kunst is een zeepbel. Van filosofie snap ook jij geen flikker. Alsof ze daadwerkelijk zulke vragen stellen.![]()
Nee, mensen uit de moraalwetenschappen komen hun mening verkondigen als ergens een euthanasie of abortuswet moet worden goedgekeurd. Dat soort dingen.
Je mag op (bijna) geen enkele school doublerenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:19 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik had leraren die jaar in jaar uit steeds dezelfde opmerkingen maakten wanneer ze op een bepaald punt in de lesstof beland waren. Eén zittenblijver die twee keer doubleerde, fluisterde de grappen van sommige docenten zelfs woord voor woord mee.
Ricko maakt zichzelf weer eens belachelijk. Klasbak.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:16 schreef RickoKun het volgende:
[..]ik durf het niet te zeggen
--edit--
Oh en trouwens, met dat kunst gedeelte (en filsofie) ben ik het wel eens. Redelijk kansloos want van kunst kan je pas iets mee als je dood bent, en fijntjes saampies met Roderick en Maximiliaan kijken naar arte du cologne ofzo en zeggen dat dat ene vierkant een mooie belichting heeft (terwijl er 2 vierkanten zijn, eentje rood en eentje wit) en met filosofie zeggen ze: "HMmmMMmmMMmmMM waarom staat dat stoplicht op groen? Zou er na dit leven ook een groene tint aanwezig zijn?"
quote:
Omdat er vaak geen allesomvattend antwoord mogelijk is. Maar dat betekent niet dat de vraagstukken onbelangrijk zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nein, waar men in de sociale wetenschappen nog mensen helpt met hun problemen, met filosofie helpt niemand elkaar, want ze weten nooit het antwoord op hun vraag.
En filosofen kunnen daar beter over nadenken dan bijvoorbeeld de potentiële ouders zelf? De filosoof kan er hooguit een boek over schrijven en hopen dat het wat opbrengt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:28 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Omdat er vaak geen allesomvattend antwoord mogelijk is. Maar dat betekent niet dat de vraagstukken onbelangrijk zijn.
Ouders kunnen over 100 jaar het DNA van een embryo wijzigen naar hun wensen. Moet dit kunnen? Toch iets wat over een tijdje zal gaan spelen, en dan moeten we als samenleving maar die vraag eens weten te beantwoorden.
Een antwoord is niet hetzelfde als een oplossing. Een oplossing niet altijd het doel bij problemen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:24 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nein, waar men in de sociale wetenschappen nog mensen helpt met hun problemen, met filosofie helpt niemand elkaar, want ze weten nooit het antwoord op hun vraag.
Ouders bekijken het pragmatischer. Ouders kunnen het alleen bekijken als er een basis, waar normen en waarden gemaakt worden en die een diepere betekenis kent, aanwezig is. Zonder een filosofische basis kennen de potentiële ouders niets dan onrust en onzekerheid. Tenzij zij er zelf over gaan filosoferen en op die hun eigen waarheid kunnen creëren en daar op voortborduren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:30 schreef boyv het volgende:
[..]
En filosofen kunnen daar beter over nadenken dan bijvoorbeeld de potentiële ouders zelf? De filosoof kan er hooguit een boek over schrijven en hopen dat het wat opbrengt.
Op zich wel. Want dan begint in principe het terugverdienen van de "investeringen".quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:05 schreef Proximo het volgende:
Dus je salaris met een baan na je studie bepaalt of die studie nuttig is?
Dat word je ook als je een pretstudie doet waar geen baan in is, de uitkomst is namelijk hetzelfde: je doet werk dat je niet wil.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:49 schreef Bellatrix het volgende:
Ja ik ben het op zich wel eens met de stelling. Maar je gaat toch niet iets doen waar je niet achter staat maar wel zeker bent van een baan? Dan wordt je dood ongelukkig.
Ik zou liever in een wat te klein huis wonen, en erg op moeten passen met aankopen, dan 40 uur per week voor een baas je leven te verkutten. Met een bijbaantje tussen de 10 en 20 uur per week, hou je genoeg tijd over om te doen wat je leuk vind.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat word je ook als je een pretstudie doet waar geen baan in is, de uitkomst is namelijk hetzelfde: je doet werk dat je niet wil.
Het enige verschil is: als je een WO studie doet waar je niet achter staat maar wel zeker bent van een baan, dan verdien je tenminste nog grof geld, zodat je daar leuke dingen mee kunt doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |