abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:39:06 #251
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73531125
Stiemie en Bar
Tropentijden zijn het, erg belastend en niet altijd even leuk. Maar..... hou vol, probeer geduld te hebben, geef je kleintje al je liefde en bedenk (komt 'ie komt 'ie): het is een fase !!!
Over een maand of wat zal er al een beter schema zijn, zijn de krampjes voorbij, ken je de behoeften van je baby beter en is het alweer een stuk gemakkelijker allemaal
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:41:23 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73531209
Bovenstaand advies probeer ik mezelf ook voor te houden. Er wil er weer eentje drinken. Voor de tigste keer vandaag, pfffff......
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:16:23 #253
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73532359
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Bar, mooi dat het goed ging op het cb, en dat Roy de prikjes goed heeft doorstaan.
Geen bijwerkingen vooralsnog?
Ook fijn dat je wat krijgt tegen het zuur! Dat zou het spugen moeten verminderen neem ik aan?
De enige bijwerking die ik dan zou moeten aangeven is eerder dat Roy er meer door slaapt gisteren en vandaag.
En eigenlijk vind ik dat geneens echt erg, want wanneer hij nu wakker is tussen zijn slaapjes, heb ik tenminste een vrolijker en tevredender kind

En wat dat drankje betrefd het is idd tegen het zuur, maar of het ook het spugen tegen moet gaan, ik denk van niet.
Moeten het nu even aankijken, en mochten we nu geen resultaat waarnemen, terug langs de ha.

En om antwoord te geven op jou vraag ivm slapen in de maxi-cosi, ik haal hem er wel altijd uit, tenzij we ergens zijn waar hij niet makkelijk ergens neergelegd kan worden.

Kersjes;
En ook voor jou een dikke Kersjes, en zoiezo voor alle mama's
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:27:38 #254
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_73532661
Stiemie, iig weet je nu dat er verder niets ernstigs aan de hand is. Maar ik weet nog goed hoe moe ik 4 maanden geleden was van de korte slaapjes... en een kindje wat in de avond om de haverklap wil eten. Dus een dikke . Het gaat inderdaad echt over. Mochten het trouwens echt krampjes zijn... dan is het misschien inderdaad verstandig om niet telkens eten te geven. Onze kinderarts vertelde mij dat kindjes die krampen hebben ook vreselijke zuigbehoefte hebben, dat helpt ze om de krampjes te verwerken. Ik ben toen gewoon om de 3 uur gaan voeden en als hij tussendoor huilde, dan kreeg hij mijn pink of een speentje. Voor ons werkte dat prima, maar dat was toen ook gevoel wat ik erbij had, dat ik wist dat het goed zat zeg maar.

Bar, ik hoop dat het werkt voor jou en Roy. Ook voor jou een

Verder gaat hier eigenlijk alles wel prima. Joep slaapt al de hele maand van gemiddeld zo'n 11,5 uur per nacht. Dus overdag wel heel veel wakker. Soms een slaapje van 1 uurtje en dan nog 2 van een half uurtje ofzo. Of maar 2 slaapjes van 1,5 uur. Ergens tussen 19.00 en 19.15 ligt hij in bed en om 06.45 pluk ik hem er weer uit.

Vandaag ging ik bij mijn moeder helpen met spullen inpakken en Joep vond het onwijs grappig dat ik keukenkastjes stond uit te ruimen Hij heeft wel 10 minuten een lachstuip gehad
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:48:38 #255
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_73533273
Bar wat fijn dat het middel voor Roy lijkt te werken. Klinkt fijn een tevreden en vrolijker kind!

Kersjes weet je wat nou het rare is? Ik kan me deze tijd met Linde gewoon echt niet meer herinneren Nou was het met Linde ook wel anders omdat die de hele dag non-stop huilde doordat ze honger had... en nu is het natuurlijk ook weer anders omdat we nu al een peuter hebben rondlopen die ook heel graag aandacht van haar mama wil. En natuurlijk ook voor jou een om deze moeilijke tijden door te komen.

Seilram ze heeft nu net goed gedronken en nu herkennen we de krampjes een stuk beter. Het is zo lastig om te zien of het krampjes zijn als je kindje ook honger heeft zeg maar. En we weten nu ook zeker dat ze net genoeg gedronken heeft, dus dat maakt je ook wat zekerder en dan is het makkelijker om geen voeding te geven En lekker zeg dat Joep nu zo goed slaapt!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:12:17 #256
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73541397
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:39 schreef Kersjes het volgende:
Stiemie en Bar
Tropentijden zijn het, erg belastend en niet altijd even leuk. Maar..... hou vol, probeer geduld te hebben, geef je kleintje al je liefde en bedenk (komt 'ie komt 'ie): het is een fase !!!
Over een maand of wat zal er al een beter schema zijn, zijn de krampjes voorbij, ken je de behoeften van je baby beter en is het alweer een stuk gemakkelijker allemaal
Klopt klopt klopt................... die eerste drie maanden, van mij hoeft t niet hoor

Stiemie, hier hielp een speentje ook goed als ze krampjes hadden. Nadeel is wel dat je er soms s nachts uit moet voor een speen, maar dat woog voor ons wel op tegen de krampjesellende... Extra voeding geven levert inderdaad vaak juist krampjes op. Hier hielp omneo voeding ook erg goed om de krampjes te verminderen (wij zijn dat op advies van cb gaan gebruiken).

Tot wanneer gebruik je de kinderwagenbakken eigenlijk? Ik heb het idee dat onze mannen graag meer rechtop willen zitten, ze duwen zichzelf als het ware naar voren als ze op schoot zitten bijvoorbeeld. En als ze in de kinderwagenbak liggen, kunnen ze natuurlijk maar weinig zien. Wacht je tot ze echt uit de bak gegroeid zijn qua lengte/breedte of gingen jullie al eerder over? De zitjes kunnen bij ons bijna helemaal plat.

[ Bericht 14% gewijzigd door mikoxx op 10-10-2009 09:42:23 ]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:46:17 #257
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73541659
Moeilijk hoor, die krampjes allemaal... Sterkte allemaal

mikoxx, wij gingen wel iets eerder over dan dat Maarten uit de bak was gegroeit, maar Maarten was toen ik meen een maand of 5. En dan inderdaad op de allerplatste stand. Het is voor het ruggetje wel het beste als een kindje zo lang mogelijk in de kinderwagenbak blijft liggen.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73541691
Stiemie en bar sterkte! Ik kan me voorstellen dat het voor jullie ook heel erg vermoeiend is!

Mikoxx, Finn wil nu al niet meer in de kinderwagenbak liggen. Zodra hij daarin moet is het krijsen, meneer wil om zich heen kijken. Korte stukjes wandelen doen we met de maxicosi en anders gaat hij in de draagdoek. Ik zag dat er voor onze kinderwagen zitverkleiners zijn waardoor ze wat eerder gewoon kunnen zitten. Ik denk dat ik daar over een maandje eens voor ga kijken.
pi_73543476
Gezien de wet van fok ga ik hier niet juichen en vertellen dat het weer wat beter gaat

Esmee heeft gisterenavond veel krampjes gehad, maar niet steeds van die rare kleine porties gedronken en er zat steeds minimaal 2 uur tussen! We zijn op advies van de arts aan het overstappen van hypoallergeen naar gewone nutrilon omdat dat beter zou vullen (er zit ook geen koemelkallergie in de familie) en dat schijnt ze ook lekker te vinden al gaan we heel rustig over. Nu nog maar 1 op de 4 schepjes nutrilon en dan morgen 2 van de 4 etc.

Heb gewoon eindelijk eens lekker naar mijn meisje kunnen kijken toen ze bij me lag zonder gehuil etc
pi_73543690
Wat fijn stiemie dat er meteen resultaat te zien is.
En wat een mooi meisje is Esmee toch.
pi_73543898
oooooh wat is ze mooi zeg
en pfoe wat vervelend allemaal. Ik kan me voorstellen dat het zo slopend moet zijn. Wat fijn dat het lijkt te werken die truuk met de voedingswissel. Moet wel zeggen dat ik de reactie van de HA een beetje typisch vind alsof je een beetje langs elkaar heen praat enzo. Zou je niet liever nog een second opinion voor een medische oorzaak hebben of gaan jullie eerst dit aankijken met die andere voeding?

BE wat fijn he dat je er zo vroeg bij bent enzo ik vind het zo prettig dat je er nu nog uit alle macht iets aan kunt doen met simpele oefeningen enzo. Wij hadden hier ook dat verhaal met spiertjes oprekken enzo. De fysio heeft het zelfs over een draagdoek gehad, dan moest ik haar als ik haar in de doek had met haar voorkeurskant op mn borst hebben, want dan werd die spier opgerekt zeg maar. En nekje laten heffen enzo. Ze gaat als een tierelier nu met dat koppie omhoog we moeten alleen nog even goed leren opletten dat we dr niet te snel na een voeding op dr buik leggen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73544007
Stiemie, wat een mooierd heb je daar
Fijn dat het wat beter gaat!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73544242
nahh had ik een heel stuk getikt, isset ineens weg..

Ennieweej, Stiemie, fijn dat het beter gaat! En wat een dotje is ze
Huup, wat is Amelie een sterke dame
Be, fijn dat je er snel genoeg bij bent! Hopelijk werpt het snel zijn vruchten af.

Hier eigenlijk weinig te melden. Tess gaat haar gangetje en ik kan nu ook echt van haar genieten. Ze huilt bijna niet meer, ja als ze moe is, gepoept heeft of gefrustreerd is
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:47:36 #264
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_73544365
Huup, wat een mooierd heb je toch! Ik vind dat ze erg veel op jou lijkt hoor.

En Esmee is ook al zo'n mooierd. En een kloontje van Linde!

Morris heeft weer koorts. Was ie woensdag nog goedgekeurd, nu is het weer mis. Ik hoop niet dat het wéér een oorontsteking is hoor.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_73544495
Yay Vicky!

Memmel wat rot beterschap voor Morris
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73544630
och Morrisje toch.. Beterschap!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:14:50 #267
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73544983
beterschap morris
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73546688
Arme Morris, beterschap!

Wat is Esmee een mooierd! Fijn dat je even van haar kan genieten zonder huilen of krampen.

En Amelie, ook al zo'n snoepje! Wat houdt ze haar hoofdje fier omhoog!

Vicky, wat een goed nieuws! Dat moet wel heerlijk voor jullie allevier zijn!

Wat hebben wij een geluk dat Kobus zo weinig krampjes heeft gehad, bijna niet spuugde en dat het drinken op een gegeven moment gewoon goed ging.
Ook al waren die drie eerste maanden doodvermoeiend, ik had ze niet willen missen! Dat kleine, vertederende, nieuwe.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:51:08 #269
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73547672
Mikoxx, wat fijn dat het zo goed ging met de gastouder!

Stiemie, idd beetje rare reactie van je huisarts. Wat een poppetje is Esmee Lekker dat het nu beter lijkt te gaan *klopt af op hout*

Bar, fijn dat Roy iets gekregen heeft tegen het zuur.

Vicky, gaat helemaal de goede kant op met Tess. Fijn!

Memmel, arme Morris. Hopelijk is het snel over en geen oorontsteking.

Hier lijkt het ook allemaal beter te gaan. Isis is een stuk vrolijker en kan ook weer even lekker zelf spelen Zelfs eten gaat een stuk beter. Alleen op het kdv vertelden ze dat ze denken dat een van de kinderen de 6e ziekte heeft. Heb ik even opgezocht en wat blijkt daarbij te horen: oor- en keelontsteking. Weet alleen niet of de vlekjes later dan nog kunnen komen of niet.
pi_73548951
Even kort, Iris had gister veel last van de prikken, koorts en we konden haar niet inbakeren. Gelukkig nu weer koortsvrij. Ze slaapt gewoon niet buiten de doek of maximaal een half uurtje voor ze zichzelf wakker mept...
Vannacht heeft ze tussen ons in geslapen en hebben we uiteindelijk ten einde raad haar mouwtjes aan haar shirt gespeld, omdat we zo graag wilden slapen en dat hielp gelukkig wel wat.
Fake it till you make it...
pi_73549713
Agos Morris weer koorts. Beterschap

Fijn zeg dat de fysiotherapeut zoveel kan doen voor kindjes met een voorkeurshouding! Lijkt me veel prettiger dan dat gedoe met zo'n helmpje.

Huup wat is je meisje sterk zeg!

En Vicky wat fijn dat het beter gaat met Tess! Klinkt alsof jullie nu echt samen aan het genieten zijn.

Oeke ondanks dat het zo moeilijk gaat hier had ik dat hele kleine ook niet willen missen hoor. Het is toch wel heel bijzonder

Grasjes de 6e ziekte hebben we hier (nog) niet gehad dus ik zou het niet weten.

Huup en Grasjes ik vond het ook een beetje typisch hoor zoals de huisarts reageerde. Vooral omdat ik de afspraak dus op aanraden van het cb had gemaakt en zij het vooraf met hem zou bespreken... Een second opinion lijkt ons niet echt iets omdat ze de laatste dag echt veel meer en beter drinkt. Ze is ook echt rustiger en meer ontspannen.

Ik kreeg van mijn schoonmoeder nog de tip om met Esmee een ostheopaat te bezoeken ivm de darmkrampjes. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
pi_73549895
wij zijn bij de osteopaat geweest. nit zozeer voor de krampjes, alleen voo rhet huilen.
Ik heb er zo mijn bedenkingen bij gehad, maar iieder heeft er een andere visie bij....

Tess rolt BIJNA van d'r rug naar d'r buik.. Alleen d'r armen moeten nog mee

en ik had d'r in het midden van het kleed gelegd maar mevrouw is zo'n wiebelwurm...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73550167
Arme Iris, zo aan het worstelen. Fijn dat het hielp om de mouwtjes vast te spelden.

Grasjes, wat vervelend dat het zolang duurt al met Isis. Ik weet ook niets van de 6de ziekte, maar het zou wel een hoop verklaren.

Vicky, wat goed van Tess!
Ko is maar matig geinteresseerd in draaien, heel af en toe gaat het goed maar meestal ligt meneer te brullen op zijn buik met zijn armen wijd.
Wel pakt hij alles aan en haalt hij heel behendig met 2 vingertjes zijn speen uit zijn mond.
Terug gaat nog niet.

De hele ochtend loopt hij al te mekkeren, even slapen en dan weer huilen, mopperen, drinken, en weer even slapen.. Komt mijn moeder net binnen, ze zijn even de parkeermeter bijvullen nu, ligt hij eindelijk te slapen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73550634
Tis hier nu ook gezellig... Not! Ik heb al een klein uur een jankende baby die moet slapen maar te moe is...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73551439
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:38 schreef Vicky het volgende:
Tis hier nu ook gezellig... Not! Ik heb al een klein uur een jankende baby die moet slapen maar te moe is...
Heerst het soms? Merel is de hele dag al aan het brullen, wil ook niet slapen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')