Sorry sorry sorry het was hier na de huisarts even spitsuur (Esmee voeden, boodschappen doen, Linde ophalen van de opvang, koken, eten, Linde in bad etc...) dus vandaar de late reactie...
Nou de huisarts begon toen ik het zo ongeveer vertelde een heel verhaal over dat babies in je buik eten krijgen wanneer ze willen en dat een ritme daarom zo vlak na de geboorte vaak lastig is

En dat te veel ouders verwachten dat hun kindje snel een dag en nacht ritme hadden en dat ze graag te snel wilden dat het kindje ging doorslapen. Toen ik dus hem ging uitleggen dat dat niet echt het probleem was, en dat ze 's nachts vaak juist wel redelijk goed slaapt, maar dat we vooral moeite hadden met het feit dat Esmee overdag gewoon te weinig blijft drinken en dat ze 's avonds soms om de 20 minuten wil drinkenom alles in te halen en verder de hele avond alleen maar huilt, begon hij er over dat dat darmkrampjes konden zijn en dat dat met 3 maanden wel over is.
Ook vroeg hij of ik al bij het cb was geweest terwijl die juist zeiden dat ze aan hem door zouden geven wat er allemaal al besproken en geprobeerd was

Toen ik dus vertelde dat ik in overleg met het cb de afspraak bij de huisarts had gemaakt om medische oorzaken uit te sluiten, heeft hij even naar haar buik en keel gekeken en ze moest even op haar buik liggen. Dat was volgens hem allemaal prima.
Verder adviseerde hij over te stappen op gewone voeding in plaats van hypoallergeen omdat er in onze families geen koemelkallergie voorkomt en gewone voeding meer vult en minder snel verteert waardoor Esmee langer een vol gevoel zal houden. Dus nu gaan we over op gewone nutrilon.
Eigenlijk voelde ik me toen ik naar huis liep maar een lastige overbezorgde moeder die te snel haar baby in een ritme wilde krijgen en een lekkere nachtrust wilde hebben en die daarom zijn kostbare tijd kwam verdoen
Nou ja heb dus eigenlijk niet echt het idee dat ik er veel mee opgeschoten ben... We hebben nu zelf besloten dat we maar meegaan in het ritme van Esmee en we zien wel wat er gaat gebeuren als ze groter wordt en hopelijk geen krampjes meer heeft... Al was het cb niet echt voor deze oplossing, maar ja haar zo'n 2 uur laten huilen vind ik zelf ook geen optie. Zeker niet omdat ze dan toch niks meer drinkt zodra het mag omdat ze dan uitgeput is door het huilen... Bovendien ben je dan helemaal tureluurs na een avond met dat gekrijs.
O ja Esmee is wel een heel sterk en alert babietje en ze kan al heel goed zelf haar hoofdje rechtop houden aldus de arts
[ Bericht 6% gewijzigd door Stiemie op 09-10-2009 20:23:42 ]