Heb je ook alleen gereden of daar mensen gezocht om mee te reizen? in hoeverre is liften te doen in Australië? Ik ben geen liftwonder maar heb het wel eens tot praag gedaan, beviel mij eigenlijk wel..ik zit nog in de twijfel van wel een auto of niet. Is het rendabel om een auto te kopen tegenover bijv een bus?quote:Op maandag 1 maart 2010 12:31 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ik heb een auto gekocht,
en je moet net geluk hebben met wat je koopt,
ook neemt het wel gelijk een grote hap uit je budget in het begin.
na een maand was ik al 9k van de 20 kwijt.
voordeel is dat je na verkoop weer wat budget hebt om de laatste paar dagen luxe door te brengen.
Aan reparaties ben ik niet heel gek veel kwijt geweest,
in totaal 1200 dollar aan reparaties en 800 dollar aan nieuwe banden.
Geen laptop die meegaat, denk toch dat het dan de stad gaat worden! wat is daar te zien/doen in 10 uur? Voornaamste opgave zal het wakker blijven wel worden denk ik haha, hopen dat de koffie daar goed te doen is, dan moet dat ook wel goed komen! hoe is china airlines verder? beetje prima qua beenruimte/vermaak aan boord?quote:Ik heb die vlucht ook gedaan, je kunt wel van het vliegveld af maar de stad Taipei ligt wel een tijdje reizen van het vliegveld. Plus je moet dan met de bus een treinstation is er niet. Maar het vliegveld zelf is ook genoeg te doen en te bekijken. Ik heb er 10 uur doorgebracht met mijn laptop en wat aflevering friends en prison break
We kochten de auto met zijn 2en,quote:Op maandag 1 maart 2010 12:43 schreef rlue het volgende:
[..]
Heb je ook alleen gereden of daar mensen gezocht om mee te reizen? in hoeverre is liften te doen in Australië? Ik ben geen liftwonder maar heb het wel eens tot praag gedaan, beviel mij eigenlijk wel..ik zit nog in de twijfel van wel een auto of niet. Is het rendabel om een auto te kopen tegenover bijv een bus?
Liften is erg simpel, maar niet door langs de weg te gaan staan. Je kunt een willekeurig hostel binnenlopen. Elk hostel heeft wel een prikbord hangen, waarop medereizigers advertenties ophangen. Er is altijd wel iemand die reisgenoten zoekt voor zijn of haar autorit.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:43 schreef rlue het volgende:
Heb je ook alleen gereden of daar mensen gezocht om mee te reizen? in hoeverre is liften te doen in Australië? Ik ben geen liftwonder maar heb het wel eens tot praag gedaan, beviel mij eigenlijk wel..ik zit nog in de twijfel van wel een auto of niet. Is het rendabel om een auto te kopen tegenover bijv een bus?
Been ruimte is goed vermaak aan boord zal wel een tegenvaller zijn want tot aan Taipei heb je geen scherm in de stoel voor je. Eten was verder ook prima altijd keuze en echt niet alleen Chinees eten. Wat er in Taipei te doen is geen idee, de Taipei toren de voormalig hoogste toren ter wereld.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:43 schreef rlue het volgende:
[..]
[..]
Geen laptop die meegaat, denk toch dat het dan de stad gaat worden! wat is daar te zien/doen in 10 uur? Voornaamste opgave zal het wakker blijven wel worden denk ik haha, hopen dat de koffie daar goed te doen is, dan moet dat ook wel goed komen! hoe is china airlines verder? beetje prima qua beenruimte/vermaak aan boord?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Australian_music_festivalsquote:
Via de backpackers heb ik alleen tickets gekocht,quote:Op maandag 5 april 2010 16:18 schreef Alexxia het volgende:
zijn er ook mensen die via www.australianbackpackers.nl of via www.travelactive.nl zijn gegaan ?
en dan met name een groepsreis , dat je de eerste weken met meerdere mensen zit en langzamer hand in je uppie verder gaat ?
http://www.jetstar.com/gx/en/index.aspxquote:Op zondag 7 maart 2010 23:33 schreef Zocalo het volgende:
Wat voor site gebruiken jullie voor goedkope interne vluchten?
Dat is een mooi stuk van Darwin naar Broome,quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:23 schreef xpompompomx het volgende:
Yesss, in augustus ga ik voor 4 weken (of 5 ligt er aan wat ik kan regelen op mn werk) eeeeeeeeindelijk naar Asutralie!!!!
Om te beginnen een paar dagen naar Brisbane (want daar zit de vriend van me waar ik mee op safari ga) en vervolgens vliegen we naar Darwin om daar de 4wd te pakken en dan naar Broome te rijden door en langs Kakadu, Litchfield en de Kimberley(!!!!!). Onderweg natuurlijk veel kamperen en wandeltochten maken.
ja, ik had al bedacht dat het makkelijker zou zijn om eerst naar Kakadu te gaan en dan pas naar Litchfield, verder gaan we idd via de GGR door de kimberley en natuurlijk gaan we ook naar de Bungle Bungle. Ook op het prgramma staan oa Mitchell Falls en het gebied er omheen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:48 schreef Soohr het volgende:
[..]
Dat is een mooi stuk van Darwin naar Broome,
Ga eerst door Kakadu en daarna pas door Litchfield,
Litchfield is veel mooier namelijk.
Langs de Gibbriverroad heb je allemaal mooie wandelstukken, maar vergeet ook niet even langs de bungle bungles te gaan.
en Broome is echt een fijn vakantie oord
Om je vast een teleurstelling te besparen,quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ja, ik had al bedacht dat het makkelijker zou zijn om eerst naar Kakadu te gaan en dan pas naar Litchfield, verder gaan we idd via de GGR door de kimberley en natuurlijk gaan we ook naar de Bungle Bungle. Ook op het prgramma staan oa Mitchell Falls en het gebied er omheen.
Dat had ik al bedachtquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:01 schreef Soohr het volgende:
[..]
Om je vast een teleurstelling te besparen,
je zit er in het droge seizoen,
de watervallen zijn allemaal een stuk smaller/kleiner dan je op alle foto's ziet.
Voordeel is wel dat je naar de meeste wel gewoon toe kan rijden ipv een vliegtuig te moeten nemen
Het blijft inderdaad een allerbeste vakantie, welk weer het nou is.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat had ik al bedachtMaar het feit dat ik er überhaubt al heen ga doet me al weken voelen alsof ik een klein kind ben op de avond voor sinterklaas.
(en natuurlijk lach ik collega's uit die all-in naar turkije gaan
)
Bedankt voor de tip! Tunnel Creek leek me idd ook al interessant. (ik heb de site van die mevrouw ook al uitvoerig uit zitten pluizenquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:27 schreef Soohr het volgende:
Als je nog tijd hebt bij Broome dan is Cape Leveque nog een mooie plaats om 1 of 2 nachten te overnachten,
het ligt ongeveer 200 km noordelijk van Broome, en je kan er walvissen zien zwemmen vanaf het strand.
Ook Tunnel Creek is een aanrader,
Je kan er een wandeling door een grot heen doen waarbij je af en toe door een laagje water heen moet lopen,
halverwege je tocht hanger er vleermuizen dichtbij en met wat geluk zie je ze dan ook overdag vliegen. Mooi om alle botten en nerven in de "vleugels" te zien zitten.
De Windjana Gorge is in theorie wel de moeite waard,quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Tunnel Creek leek me idd ook al interessant. (ik heb de site van die mevrouw ook al uitvoerig uit zitten pluizen) Ik zal nog wel wat gaan uitzoeken over Cape Leveque, had ik nog niet eerder van gehoord.
Ben je toevallig ook bij de Windjana Gorge geweest? En is dat ook de moeite?
Mwah, valt reuze mee hoor. Als je 26 bent pas je er nog prima tussen. Denk dat de gemiddelde leeftijd ergens rond de 24 ligt eigenlijk. Ben zelf heel weinig 19 en 20 jarigen tegengekomen. Pas vanaf een jaar of 29 zou ik me er denk ik niet meer aan wagen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:22 schreef The6thgate het volgende:
Het idee van de oostkust begint me langzaamaan steeds meer tegen te staan aangezien ik 26 ben als ik ga. Lijkt me toch een aardige kloof als je daar tussen de 20 jarigen zit.
De westkust begint met eigenlijk steeds meer aan te sprekenBinnenkort wellicht maar eens een plannetje gaan maken. Wellicht dan alleen even het vliegtuig pakken voor het Great Barrier Reaf :p
20 is jong, gemiddelde leeftijd zal inderdaad zo rond de 24 liggen. Echt niets om je zorgen over te maken. Ik heb nog aardig wat afgefeest met gasten van diep in de dertig.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:22 schreef The6thgate het volgende:
Het idee van de oostkust begint me langzaamaan steeds meer tegen te staan aangezien ik 26 ben als ik ga. Lijkt me toch een aardige kloof als je daar tussen de 20 jarigen zit.
18 september is Defqon.1 in Sydney, georganiseerd door de Nederlandse Q-Dance. Weet niet of je die stijl kan waarderen maar alle Nederlanders mogen er gratis naar binnen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:19 schreef rlue het volgende:
zoals eerder benoemd ben ik in Australië van mei 2010 tot ongeveer een half jaar later. Zijn er in australie ook festivals zoals lowlands? Het drie dagen in een tentje zitten met overdag bandjes kijken en 's nachts lekkere techno bevalt mij zeer goed als festival! Iemand hier een keer tegen aan gelopen.
Andere festivals of leuke feesten die een aanrader zijn ook welkom!
Ik zou verder kijken dan alleen Schiphol. Vliegen vanuit NL is nete duur. Je kan beter naar Londen vliegen en daar de vlucht naar Australie pakken.quote:Op maandag 12 april 2010 10:34 schreef keesjeislief het volgende:
(crosspost vanuit een ander topic):
Wat zijn jullie ervaringen met vliegreizen NL - AUS, waar vind je goedkope vluchten (ik vraag dit omdat ik tot mijn verbazing via Schiphol.nl een aanbieding tegenkwam die ik niet via expedia.co.uk vond) en zijn er evt. maatschappijen die je beter kunt vermijden?
Je hoeft niet in de allergoedkoopste hostels te gaan zitten, dat scheelt al,quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:22 schreef The6thgate het volgende:
De westkust begint met eigenlijk steeds meer aan te sprekenBinnenkort wellicht maar eens een plannetje gaan maken. Wellicht dan alleen even het vliegtuig pakken voor het Great Barrier Reaf :p
Is dat nou echt zo'n heel dramatisch verschil dat het de moeite waard wordt?quote:Op maandag 12 april 2010 20:41 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik zou verder kijken dan alleen Schiphol. Vliegen vanuit NL is nete duur. Je kan beter naar Londen vliegen en daar de vlucht naar Australie pakken.
Dat vind ik wel een geweldige tip!quote:Kijk anders eens op www.momondo.com
Soort zoekmachine voor vluchten
Dank je! Een ander nadeel vanaf Schiphol is dat ik geen fatsoenlijke aansluiting kon vinden (of <2 uur overstaptijd of juist erg lang), ben nu van plan om met de ICE naar Frankfurt te reizen (kan ten slotte nog lang genoeg opgepropt in een vliegtuigstoeltje zitten...) en dan vliegen met Etihad via Abu Dhabi. Erg goede aansluiting en niet duur, zo'n 800 euroquote:Op maandag 12 april 2010 20:41 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik zou verder kijken dan alleen Schiphol. Vliegen vanuit NL is nete duur. Je kan beter naar Londen vliegen en daar de vlucht naar Australie pakken.
Kijk anders eens op www.momondo.com
Soort zoekmachine voor vluchten
Yup, vaak honderden euro's. Kan zo 300 of meer schelen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:38 schreef SlamD het volgende:
Is dat nou echt zo'n heel dramatisch verschil dat het de moeite waard wordt?
mocht je rond oud en nieuw in Sydney willen zijn zou ik ook alvast iets regelen vanaf 28-12 t.m 02-01 ofzo,quote:Op woensdag 14 april 2010 18:27 schreef Illuminare het volgende:
Vraagje over een vlucht.. Hoop rond december in Australie te zitten, wat zou de beste tijd zijn om een ticket te boeken voor december in verband met prijzen? Kan nu alleen nog maar tickets vinden van rond de 1200 euro. Zou dat nog goedkoper zijn als ik nog even wacht met boeken of?
( mag van brusse/duitsland vertrekken zijn naar Sydney)
Via de site van het vliegveld in Frankfurt/Main kom ik ook vluchten tegen voor 600 a 700 euro op 26 dec. (willekeurige datum)?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:27 schreef Illuminare het volgende:
Vraagje over een vlucht.. Hoop rond december in Australie te zitten, wat zou de beste tijd zijn om een ticket te boeken voor december in verband met prijzen? Kan nu alleen nog maar tickets vinden van rond de 1200 euro. Zou dat nog goedkoper zijn als ik nog even wacht met boeken of?
( mag van brusse/duitsland vertrekken zijn naar Sydney)
Van de site van het vliegveld? `en met welke maatschappij dan?quote:Op donderdag 15 april 2010 17:06 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Via de site van het vliegveld in Frankfurt/Main kom ik ook vluchten tegen voor 600 a 700 euro op 26 dec. (willekeurige datum)?
Ja, via www.frankfurt-airport.com > Bookings etc., heb niet op de maatschappij gelet moet ik zeggen. Ik had het uiteraard wel over een enkeltje btw.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:44 schreef Illuminare het volgende:
[..]
Van de site van het vliegveld? `en met welke maatschappij dan?
Plan is er om er rond de 20e heen te vliegen en dan de 3e weer terug..
Daar zal je toch wel een eind mee moeten kunnen komen denk ikquote:Op zondag 2 mei 2010 17:43 schreef dvdfreak het volgende:
tvp
Misschien wil ik in september oktober naar Australië en nu heb ik een vraag,is 4-5 weken genoeg om de westkust van Australië te zien met een budget van 4000 euro incl ticket?
Ik bedoelde de oostkust natuurlijkquote:Op zondag 2 mei 2010 17:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar zal je toch wel een eind mee moeten kunnen komen denk ik
Wat wil je allemaal gaan doen/zien daar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |