Ik heb die vlucht ook gedaan, je kunt wel van het vliegveld af maar de stad Taipei ligt wel een tijdje reizen van het vliegveld. Plus je moet dan met de bus een treinstation is er niet. Maar het vliegveld zelf is ook genoeg te doen en te bekijken. Ik heb er 10 uur doorgebracht met mijn laptop en wat aflevering friends en prison breakquote:Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef rlue het volgende:
Ik vertrek 10mei naar Australië! Vlieg met China Airlines en heb hierbij een stop van 11 uur in Taipei, is dit vliegveld een beetje te doen en kan ik ook van het vliegveld af?
Ik heb een auto gekocht,quote:Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef rlue het volgende:
Ik vertrek 10mei naar Australië! Vlieg met China Airlines en heb hierbij een stop van 11 uur in Taipei, is dit vliegveld een beetje te doen en kan ik ook van het vliegveld af?
Ik start in Sydney, wat verder te doen: geen idee! ik zie het daar allemaal wel, ik denk eerst oostkust zien en dan zie ik het daar wel. Ik heb een working holiday visa, max een jaar de tijd (ik blijf zolang geld en de reiszin er is) en heb een budget om mee te nemen van ¤5.500.
Is een auto kopen (alleen) een aanrader? het lijkt me leuk maar de kosten(en risico/reparaties) vind ik om alleen te doen best duur. Zeker gezien mijn startbudget is er direct een hap uit mijn geldvoorraad. Wat hebben jullie gedaan qua auto kopen of ander gereis?
Ik vind dat best veel. De mensen die ik kende die een auto kochten kochten voor tussen de 800 en 1500 euro een auto waar ze gewoon een half jaar in konden rijden zonder extra kosten.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:31 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ik heb een auto gekocht,
en je moet net geluk hebben met wat je koopt,
ook neemt het wel gelijk een grote hap uit je budget in het begin.
na een maand was ik al 9k van de 20 kwijt.
voordeel is dat je na verkoop weer wat budget hebt om de laatste paar dagen luxe door te brengen.
Aan reparaties ben ik niet heel gek veel kwijt geweest,
in totaal 1200 dollar aan reparaties en 800 dollar aan nieuwe banden.
Heb je ook alleen gereden of daar mensen gezocht om mee te reizen? in hoeverre is liften te doen in Australië? Ik ben geen liftwonder maar heb het wel eens tot praag gedaan, beviel mij eigenlijk wel..ik zit nog in de twijfel van wel een auto of niet. Is het rendabel om een auto te kopen tegenover bijv een bus?quote:Op maandag 1 maart 2010 12:31 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ik heb een auto gekocht,
en je moet net geluk hebben met wat je koopt,
ook neemt het wel gelijk een grote hap uit je budget in het begin.
na een maand was ik al 9k van de 20 kwijt.
voordeel is dat je na verkoop weer wat budget hebt om de laatste paar dagen luxe door te brengen.
Aan reparaties ben ik niet heel gek veel kwijt geweest,
in totaal 1200 dollar aan reparaties en 800 dollar aan nieuwe banden.
Geen laptop die meegaat, denk toch dat het dan de stad gaat worden! wat is daar te zien/doen in 10 uur? Voornaamste opgave zal het wakker blijven wel worden denk ik haha, hopen dat de koffie daar goed te doen is, dan moet dat ook wel goed komen! hoe is china airlines verder? beetje prima qua beenruimte/vermaak aan boord?quote:Ik heb die vlucht ook gedaan, je kunt wel van het vliegveld af maar de stad Taipei ligt wel een tijdje reizen van het vliegveld. Plus je moet dan met de bus een treinstation is er niet. Maar het vliegveld zelf is ook genoeg te doen en te bekijken. Ik heb er 10 uur doorgebracht met mijn laptop en wat aflevering friends en prison break
We kochten de auto met zijn 2en,quote:Op maandag 1 maart 2010 12:43 schreef rlue het volgende:
[..]
Heb je ook alleen gereden of daar mensen gezocht om mee te reizen? in hoeverre is liften te doen in Australië? Ik ben geen liftwonder maar heb het wel eens tot praag gedaan, beviel mij eigenlijk wel..ik zit nog in de twijfel van wel een auto of niet. Is het rendabel om een auto te kopen tegenover bijv een bus?
Liften is erg simpel, maar niet door langs de weg te gaan staan. Je kunt een willekeurig hostel binnenlopen. Elk hostel heeft wel een prikbord hangen, waarop medereizigers advertenties ophangen. Er is altijd wel iemand die reisgenoten zoekt voor zijn of haar autorit.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:43 schreef rlue het volgende:
Heb je ook alleen gereden of daar mensen gezocht om mee te reizen? in hoeverre is liften te doen in Australië? Ik ben geen liftwonder maar heb het wel eens tot praag gedaan, beviel mij eigenlijk wel..ik zit nog in de twijfel van wel een auto of niet. Is het rendabel om een auto te kopen tegenover bijv een bus?
Been ruimte is goed vermaak aan boord zal wel een tegenvaller zijn want tot aan Taipei heb je geen scherm in de stoel voor je. Eten was verder ook prima altijd keuze en echt niet alleen Chinees eten. Wat er in Taipei te doen is geen idee, de Taipei toren de voormalig hoogste toren ter wereld.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:43 schreef rlue het volgende:
[..]
[..]
Geen laptop die meegaat, denk toch dat het dan de stad gaat worden! wat is daar te zien/doen in 10 uur? Voornaamste opgave zal het wakker blijven wel worden denk ik haha, hopen dat de koffie daar goed te doen is, dan moet dat ook wel goed komen! hoe is china airlines verder? beetje prima qua beenruimte/vermaak aan boord?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Australian_music_festivalsquote:
Via de backpackers heb ik alleen tickets gekocht,quote:Op maandag 5 april 2010 16:18 schreef Alexxia het volgende:
zijn er ook mensen die via www.australianbackpackers.nl of via www.travelactive.nl zijn gegaan ?
en dan met name een groepsreis , dat je de eerste weken met meerdere mensen zit en langzamer hand in je uppie verder gaat ?
http://www.jetstar.com/gx/en/index.aspxquote:Op zondag 7 maart 2010 23:33 schreef Zocalo het volgende:
Wat voor site gebruiken jullie voor goedkope interne vluchten?
Dat is een mooi stuk van Darwin naar Broome,quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:23 schreef xpompompomx het volgende:
Yesss, in augustus ga ik voor 4 weken (of 5 ligt er aan wat ik kan regelen op mn werk) eeeeeeeeindelijk naar Asutralie!!!!
Om te beginnen een paar dagen naar Brisbane (want daar zit de vriend van me waar ik mee op safari ga) en vervolgens vliegen we naar Darwin om daar de 4wd te pakken en dan naar Broome te rijden door en langs Kakadu, Litchfield en de Kimberley(!!!!!). Onderweg natuurlijk veel kamperen en wandeltochten maken.
ja, ik had al bedacht dat het makkelijker zou zijn om eerst naar Kakadu te gaan en dan pas naar Litchfield, verder gaan we idd via de GGR door de kimberley en natuurlijk gaan we ook naar de Bungle Bungle. Ook op het prgramma staan oa Mitchell Falls en het gebied er omheen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:48 schreef Soohr het volgende:
[..]
Dat is een mooi stuk van Darwin naar Broome,
Ga eerst door Kakadu en daarna pas door Litchfield,
Litchfield is veel mooier namelijk.
Langs de Gibbriverroad heb je allemaal mooie wandelstukken, maar vergeet ook niet even langs de bungle bungles te gaan.
en Broome is echt een fijn vakantie oord
Om je vast een teleurstelling te besparen,quote:Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ja, ik had al bedacht dat het makkelijker zou zijn om eerst naar Kakadu te gaan en dan pas naar Litchfield, verder gaan we idd via de GGR door de kimberley en natuurlijk gaan we ook naar de Bungle Bungle. Ook op het prgramma staan oa Mitchell Falls en het gebied er omheen.
Dat had ik al bedachtquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:01 schreef Soohr het volgende:
[..]
Om je vast een teleurstelling te besparen,
je zit er in het droge seizoen,
de watervallen zijn allemaal een stuk smaller/kleiner dan je op alle foto's ziet.
Voordeel is wel dat je naar de meeste wel gewoon toe kan rijden ipv een vliegtuig te moeten nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |