Daarom, dan maar tussen de koeien en de vlaaien (en de koeienvlaaien)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:11 schreef Nijns het volgende:
[..]
Maar daar ben ik het ook niet mee oneens. Al kan je er echt prima wonen hoorIk zou mijn kinderen ook liever niet willen opvoeden in de randstad..
nou voor limburgse begrippen is maastricht ook al een regelrechte ramp aan het wordenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:09 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ik zag het vanmorgen
[..]
Het feit dat mensen uit de randstad tegen mij zeggen dat ik mn kind beter in Limburg kan blijven opvoeden (had voldoende kans op een baan in bijv. amsterdam) zegt mij genoeg
Join the club.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:13 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Daarom, dan maar tussen de koeien en de vlaaien (en de koeienvlaaien)![]()
Mijn god, ik heb weer eens een baaldagje hoor
en bedanktquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:11 schreef Nijns het volgende:
[..]
Maar daar ben ik het ook niet mee oneens. Al kan je er echt prima wonen hoorIk zou mijn kinderen ook liever niet willen opvoeden in de randstad..
Regelrechte onzin. Ik ontken niet dat de omgeving invloed op een kind heeft, maar de grootste invloed komt van de ouders zelf. Maakt dan echt niet uit in welke provincie je woont.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:09 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ik zag het vanmorgen
[..]
Het feit dat mensen uit de randstad tegen mij zeggen dat ik mn kind beter in Limburg kan blijven opvoeden (had voldoende kans op een baan in bijv. amsterdam) zegt mij genoeg
Dat is alleen maar door de bontkraagjes gekomenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:13 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
nou voor limburgse begrippen is maastricht ook al een regelrechte ramp aan het worden
Ik beheer de koffiequote:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:13 schreef Ladylike het volgende:
[..]
* Nijns knuffelt LLquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:13 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
nou voor limburgse begrippen is maastricht ook al een regelrechte ramp aan het worden
Moet ik straks langskomenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:13 schreef Ladylike het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:16 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
Moet ik straks langskomenis je baaldag zo weg
maar dat hebben wij ook, klein dorpje met veel weiland erom heen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:13 schreef Ladylike het volgende:
[..]
ach, zo heeft alles zijn voor- en nadelen, toch?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:09 schreef Ladylike het volgende:
Oh daar heb je gelijk in, maar ze zeggen het niet voor niets hequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:15 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Regelrechte onzin. Ik ontken niet dat de omgeving invloed op een kind heeft, maar de grootste invloed komt van de ouders zelf. Maakt dan echt niet uit in welke provincie je woont.
ik zeg 'liever niet' hè? Al kan een kind in een randstad-dorp prima opgroeien denk ik.. Maar Amsterdam (als je geen villa hebt) of Rotterdam lijkt me echt niks.. (maar dat komt ook omdat ik er zèlf niet zou willen wonen..)quote:
het is maar hoe je het noemtquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:16 schreef Nijns het volgende:
[..]
[..]
* Nijns knuffelt LL
Die tunnels zijn ook kut geloof ik
Inderdaad, het Groene Hart ligt namelijk ingesloten in de Randstadquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:17 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
maar dat hebben wij ook, klein dorpje met veel weiland erom heen.
koeien, paarden, schapen zelfs lama's en nandoes![]()
mijn kinderen weten in ieder geval dat melk van een koe komt en niet uit de supermarkt.
Apaten zijn hetquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:18 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Oh daar heb je gelijk in, maar ze zeggen het niet voor niets he
dat magquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:16 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
Moet ik straks langskomenis je baaldag zo weg
JF is de enige die ECHT langs komtquote:
Helemaal mee eens, in de randstad zijn meer banen enzoquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:17 schreef Aarti het volgende:
[..]
ach, zo heeft alles zijn voor- en nadelen, toch?
ik wil inderdaad ook voor geen goud in een stad wonen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:18 schreef Nijns het volgende:
[..]
ik zeg 'liever niet' hè? Al kan een kind in een randstad-dorp prima opgroeien denk ik.. Maar Amsterdam (als je geen villa hebt) of Rotterdam lijkt me echt niks.. (maar dat komt ook omdat ik er zèlf niet zou willen wonen..)
Anders was iedereen al de pijp uit geweestquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Inderdaad, het Groene Hart ligt namelijk ingesloten in de Randstad
Geen last van de tunnels hoorquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:16 schreef Nijns het volgende:
[..]
[..]
* Nijns knuffelt LL
Die tunnels zijn ook kut geloof ik
Dat verklaart een hoopquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:19 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dat mag
[..]
JF is de enige die ECHT langs komt
(en mn IRL partner)
[..]
Helemaal mee eens, in de randstad zijn meer banen enzo
Inderdaadquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:20 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
Anders was iedereen al de pijp uit geweest
zelfs dat niet, ze willen allemaal met de auto de stad in en er is een heel groot pakeerprobleem. Op zaterdag kunnen wij zelfs niet ff op het gemak boodschappen doen want de complete staat is geblokkeerd met auto's......quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:20 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Geen last van de tunnels hoor
de meeste mensen die de tunnels gebruiken zijn van BUITEN maastricht
Nee, ik woon dan nu wel in Haarlem, maar als ik zou gaan settelen zou ik ook echt niet ergens midden in de stad willen wonen (al doe ik dat nu welquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:20 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
ik wil inderdaad ook voor geen goud in een stad wonen.
heb het geprobeert in hilversum![]()
![]()
![]()
na anderhalf jaar gillend weg gegaan.
Ik kom wel eens in Limburg, maar nooit zò zuidelijk dus ik weet er niets vanquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:20 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Geen last van de tunnels hoor
de meeste mensen die de tunnels gebruiken zijn van BUITEN maastricht
Wie weet ben ik er wel 1.quote:
quote:
Ik ben daar wel een paar keer geweest jaquote:
Je hebt ook nog geen antwoord gegeven op de vraag wie dan jou vrouw was, aangezien je vertelde dat zij in deel 1 van deze reeks gepost had.quote:
'Een paar keer'quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:26 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ik ben daar wel een paar keer geweest jawel lekker om even uit te waaien, zou vaker moeten gaan maar dat zit er niet meer in
Lees dan terug. 300 reacties in deel 1, zo lastig kan het niet zijnquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:27 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Je hebt ook nog geen antwoord gegeven op de vraag wie dan jou vrouw was, aangezien je vertelde dat zij in deel 1 van deze reeks gepost had.
Ik ga het nog doen ookquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Lees dan terug. 300 reacties in deel 1, zo lastig kan het niet zijn
Ik heb 1 ervaring met bontkraagjes in Maastricht. Toen ik een keer vertwijfeld stond te kijken op het busstation, vroeg er eentje of ik wist welke bus ik moest nemenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:16 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Dat is alleen maar door de bontkraagjes gekomen
en Maastricht is idd de oneerlijkste stad van Nederland volgens CQC
Grappig, ik ben zelf in Amsterdam geboren en getogen, en ik zou nergens anders willen wonenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:18 schreef Nijns het volgende:
[..]
ik zeg 'liever niet' hè? Al kan een kind in een randstad-dorp prima opgroeien denk ik.. Maar Amsterdam (als je geen villa hebt) of Rotterdam lijkt me echt niks.. (maar dat komt ook omdat ik er zèlf niet zou willen wonen..)
Je woont in Haarlem en hebt geen tijd om naar de zee te gaan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:26 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ik ben daar wel een paar keer geweest jawel lekker om even uit te waaien, zou vaker moeten gaan maar dat zit er niet meer in
ik ben een echte limburger, maar ik heb het helemaal gehad met nederland, als ik kon was ik allang geemigreerdquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:30 schreef Aarti het volgende:
[..]
Grappig, ik ben zelf in Amsterdam geboren en getogen, en ik zou nergens anders willen wonen
Amsterdamquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:30 schreef Aarti het volgende:
[..]
Grappig, ik ben zelf in Amsterdam geboren en getogen, en ik zou nergens anders willen wonen
Utrechtquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik heb het helemaal gehad in Utrecht. En ik heb het helemaal gehad met die vertragingen van mijn huus in Dv.
jij ook al?quote:
boek genootquote:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:23 schreef Nijns het volgende:
[..]
Nee, ik woon dan nu wel in Haarlem, maar als ik zou gaan settelen zou ik ook echt niet ergens midden in de stad willen wonen (al doe ik dat nu wel) als ik ga samenwonen (en nadenken over kinderen) zou ik echt in een meer groene/ruime omgeving willen wonen..
daarom waarschijnlijk, ik ben tussen de koeien uit de klei getrokken en wil niet anders.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:30 schreef Aarti het volgende:
[..]
En gevondenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Lees dan terug. 300 reacties in deel 1, zo lastig kan het niet zijn
Ik woon hier pas 2 jaar hoorquote:
Ja, volgens mij ligt het er ook aan of je er opgegroeid bent. Ik vind het een redelijk leuke stad maar zou er gewoon niet willen wonen..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:30 schreef Aarti het volgende:
[..]
Ik ga dit weekend verhuizenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:30 schreef OA het volgende:
[..]
Je woont in Haarlem en hebt geen tijd om naar de zee te gaan?
Naar Friesland?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:33 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
ik ben een echte limburger, maar ik heb het helemaal gehad met nederland, als ik kon was ik allang geemigreerd
Waar bleef Haarlemquote:
wat is er mis met nederland dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:33 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
ik ben een echte limburger, maar ik heb het helemaal gehad met nederland, als ik kon was ik allang geemigreerd
quote:
Ik denk ook dat het er wel aan ligt waar in Amsterdam je woont. ik woonde tot 2 jaar geleden al 27 jaar in noord, dat is net een dorp. nu woon ik in west, en dat is toch echt stukken minderquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:39 schreef Nijns het volgende:
Ja, volgens mij ligt het er ook aan of je er opgegroeid bent. Ik vind het een redelijk leuke stad maar zou er gewoon niet willen wonen..
haha het is ook wel een hele brede vraagquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:40 schreef Nijns het volgende:
[..]rellen, rellen, rellen!
nee, serieus goede vraag maar het is er wel eentje waar een flinke discussie uit kan ontstaan
quote:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:41 schreef Aarti het volgende:
[..]
haha het is ook wel een hele brede vraag
kijk, het is natuurlijk niet perfect in NL, maar ik denk dat we het prima hebben hier, in vergelijking met een hele grote hoop andere landen...
Dat zeg ik, niet lastig.quote:
Dat is bij ons ook. Kooptoeristenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:23 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
zelfs dat niet, ze willen allemaal met de auto de stad in en er is een heel groot pakeerprobleem. Op zaterdag kunnen wij zelfs niet ff op het gemak boodschappen doen want de complete staat is geblokkeerd met auto's......
Ik denk dat er op zich niet zo veel mis is met Nederland, zeker als je het vergelijkt met een heleboel andere landen. Elders is het weer beter, of zijn de belastingen lager, of .... Zo is er altijd wel wat, ideaal is het nooit. Op een gegeven moment is het allemaal niet meer genoeg en ga je ergens tegenaan schoppen, niet dat je iets te kort komt, maar gewoon omdat het kan (quote:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:44 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook. Kooptoeristen. Duitsers
. Duitse kooptoeristen
.
Das wel het nadeel van nét buiten de betaald-parkeren-zone wonen.
Zelfs onze bontkraagjes zijn nog beschaafdquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:29 schreef OA het volgende:
[..]
Ik heb 1 ervaring met bontkraagjes in Maastricht. Toen ik een keer vertwijfeld stond te kijken op het busstation, vroeg er eentje of ik wist welke bus ik moest nemen![]()
M'n bezittingen had ik daarna gewoon nog
Als OV-freak ben je toch wel gewend aan vertragingenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik heb het helemaal gehad in Utrecht. En ik heb het helemaal gehad met die vertragingen van mijn huus in Dv.
O ja, heb ik wel eens gelezen. Leeuwarden ofzo, toch?quote:
tuurlijk, we zijn nederlanders, dus we zeikenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:46 schreef OA het volgende:
[..]
Ik denk dat er op zich niet zo veel mis is met Nederland, zeker als je het vergelijkt met een heleboel andere landen. Elders is het weer beter, of zijn de belastingen lager, of .... Zo is er altijd wel wat, ideaal is het nooit. Op een gegeven moment is het allemaal niet meer genoeg en ga je ergens tegenaan schoppen, niet dat je iets te kort komt, maar gewoon omdat het kan () in ons land.
Zeker weten!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:48 schreef Aarti het volgende:
[..]
tuurlijk, we zijn nederlanders, dus we zeiken
maar stiekem, heel stiekem, zijn we toch wel blij met onze vrijheid
Sowieso Scandinavië. Dáár zijn de meeste dingen pas goed geregeld.quote:
gewoon uitgekeken, bijna geen kans om carriere te maken omdat er te veel vergrijzing is. Veel te lage straffen enz, Ik heb bezoek dus ik kan niet direct antwoordenquote:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:50 schreef OA het volgende:
[..]
Sowieso Scandinavië. Dáár zijn de meeste dingen pas goed geregeld.
Zeker. Ik heb ooit van de Nederlandse ambassadeur in Kopenhagen een verhaal aan mogen horen over het sociale stelsel in Denemarkenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:50 schreef OA het volgende:
[..]
Sowieso Scandinavië. Dáár zijn de meeste dingen pas goed geregeld.
Zit je nou je eigen bericht te spammen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:53 schreef OA het volgende:
Randen van Nederland lopen leeg
Meer dan 1,2 miljoen mensen erbij in de Randstad... misschien wordt het toch tijd om te verhuizen...
Daar ben ik niet mee bekend, het Zweedse stelsel daarentegen ken ik wel en dat is ook niet verkeerd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:52 schreef MPG het volgende:
[..]
Zeker. Ik heb ooit van de Nederlandse ambassadeur in Kopenhagen een verhaal aan mogen horen over het sociale stelsel in Denemarken.
Daar gaat het deze keer niet omquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:54 schreef MPG het volgende:
[..]
Zit je nou je eigen bericht te spammen?
Bezoek?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:51 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
gewoon uitgekeken, bijna geen kans om carriere te maken omdat er te veel vergrijzing is. Veel te lage straffen enz, Ik heb bezoek dus ik kan niet direct antwoorden
Klopt. Voor DK geldt min of meer hetzelfdequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:54 schreef OA het volgende:
[..]
Daar ben ik niet mee bekend, het Zweedse stelsel daarentegen ken ik wel en dat is ook niet verkeerd.
Je ziet daar ook aan dat de belastingdruk helemaal niet zo hoog hoeft te zijn als hier, maar dat de gezondheidszorg, OV, pensioenen, etc toch op een heel hoog peil staat.
Ik herken, op het Limburger na, je gevoel. Als ik een kans krijg ben ik ook weg. Ik heb hier niets om met pijn in mijn hart achter te laten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:33 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
Moet je vandaag beslissen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:57 schreef wel.o.k het volgende:
luxe probleem.
ik wordt net gevraagd voor klus op schiphol.![]()
betaald beter dan huidige maar is nog niet 100% zeker.![]()
hier een verlenging aangeboden gekregen en die is wel 100% zeker.![]()
shit, wat nu.
zonder bril issie wel leukquote:
Die "wordt" veranderen in "word" zou een aardig begin zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:57 schreef wel.o.k het volgende:
luxe probleem.
ik wordt net gevraagd voor klus op schiphol.![]()
betaald beter dan huidige maar is nog niet 100% zeker.![]()
hier een verlenging aangeboden gekregen en die is wel 100% zeker.![]()
shit, wat nu.
Minuten tot uren zijn vervelend ja. Een half jaar maakt me moordlustigquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:47 schreef MPG het volgende:
Als OV-freak ben je toch wel gewend aan vertragingen![]()
?
deze week.quote:
en het ging zo goed de laatste tijdquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die "wordt" veranderen in "word" zou een aardig begin zijn.
geeft niet, bezoek gaat voorquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:51 schreef john-frusciante het volgende:
[..]
gewoon uitgekeken, bijna geen kans om carriere te maken omdat er te veel vergrijzing is. Veel te lage straffen enz, Ik heb bezoek dus ik kan niet direct antwoorden
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee ik ook niet in Ut. Nergens eigenlijkquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:00 schreef Pheno het volgende:
Ik heb hier niets om met pijn in mijn hart achter te laten.
de verkrachter en moordenaar van mn vriendin die na 7 jaar weer rondloopt?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:05 schreef Aarti het volgende:
[..]
geeft niet, bezoek gaat voor
maar carriere laat je toch niet afhangen van de input van anderen (lees vergrijzing)? WIe maar hard genoeg wilt werken, heeft in Nederland altijd succes.
En op wat voor manier heb je nu echt last van te lage straffen?
En 'betaald' in 'betaalt'.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
en daarna graag betaald in betaalt veranderen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat dat frustrerend is inderdaad, en ik ben het met je eens dat dat in beide gevallen een te lage straf is. maar denk je dat dat in andere landen zoveel beter is?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:06 schreef Ladylike het volgende:
[..]
de verkrachter en moordenaar van mn vriendin die na 7 jaar weer rondloopt?
de aanvaller/berover/bijna moordenaar van mn schoonbroer die er met een veel te lichte straf vanaf komt?
genoeg voorbeelden?
edit: sorrie dat ik voor JF antwoord, maar we zijn een IRL koppel dus hebben over veel dingen de zelfde mening
He, ik zeg toch begin. De rest mag hij zelf gaan zoeken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:06 schreef Aarti het volgende:
[..]
en daarna graag betaald in betaalt veranderen.
quote:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:06 schreef Aarti het volgende:
[..]
en daarna graag betaald in betaalt veranderen.
In sommige landen zal het iig beter naar onze zin zijn jaquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:08 schreef Aarti het volgende:
[..]
ik kan me voorstellen dat dat frustrerend is inderdaad, en ik ben het met je eens dat dat in beide gevallen een te lage straf is. maar denk je dat dat in andere landen zoveel beter is?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:09 schreef Ladylike het volgende:
[..]
In sommige landen zal het iig beter naar onze zin zijn ja
okay, tuurlijk niet overal en dan heb je weer andere nadelen (ik denk dan even aan bv ziektekosten enzo).
Het is maar wat je belangrijk vindt.
niet echt, aangezien we de middelen niet hebben om te emigrerenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef Aarti het volgende:
[..]
hebben jullie al een land in gedachten?
Welkom terugquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:14 schreef MaleDuck het volgende:
zo... ben weer online... stroomstoring lijkt hier weer verholpen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |