Goed!quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En, hoe voel jij je nu? Wil je erover praten?
Er bestaat een redelijke concensus over de kaalkopjes van de NVU: We noemen dit neo-nazi's en met een reden. Daar er werkelijk amper verschil is tussen de standpunten van de NVU en de PVV, zie ik het probleem niet zo dat we Wilders ook onder die noemer scharen. Daar komt bij dat de heer Wilders de fraaie website Stormfront als inspiratie gebruikt voor termen als kopvoddentax en zijn nummer 2 op het forum van die website post onder de naam White Pride World Wide...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:32 schreef sneakypete het volgende:
Overigens, hoewel beide partijen een nationalistische inslag hebben incl. de daaraan inherente gevaarlijke ideeën, kan en mag je WIlders niet één op één gelijkstellen aan het nazisme.
Waarom maakt het uit hoeveel mensen ergens op stemmen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:08 schreef bijdehand het volgende:
Nou als zoveel mensen op Wilders willen stemmen, laat ze dan lekker
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:01 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Er bestaat een redelijke concensus over de kaalkopjes van de NVU: We noemen dit neo-nazi's en met een reden. Daar er werkelijk amper verschil is tussen de standpunten van de NVU en de PVV, zie ik het probleem niet zo dat we Wilders ook onder die noemer scharen. Daar komt bij dat de heer Wilders de fraaie website Stormfront als inspiratie gebruikt voor termen als kopvoddentax en zijn nummer 2 op het forum van die website post onder de naam White Pride World Wide...
Ik heb geen lelijk beeld van Tokkies. Hoe kunnen ze in godsnaam midden op de dag klagen over hoe kut het wel niet is hier (telegraaf.nl) en ondertussen maar zeiken dat ANDEREN niet werken?
Valt wel mee:quote:
quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Okee, dan niet ZOMAAR, maar met een vergelijking van standpunten van de neo-nazistische NVU en de PVV:
De visies van de ene groep:
* Onmiddellijke immigratiestop;
* Vlaanderen en Nederland herenigen in 1 groot Nederlands Rijk
* Onmiddellijke uitzetting van alle illegalen en criminele vreemdelingen;
* Stopzetting van de bouw van niet-christelijke gebedshuizen als hindoetempels en moskeeën;
* Absoluut verbod op de handel en verkoop in soft- en harddrugs;
* Onmiddellijk verbieden van het joods en islamitisch ritueel slachten;
* Verhoging van de maximale snelheid naar 160 km per uur op de snelwegen;
* Verplicht schoolvak Nederlands nationalisme;
Vergeleken met die van de andere groep:
* Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken);
* Voor fusie met Vlaanderen;
* Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd;
* Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen;
* Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops;
* Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten';
* Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts;
* Nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen.
Dan is de partij groter jeweetsquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom maakt het uit hoeveel mensen ergens op stemmen?
Uhm, je weet hoe democratie werkt he?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom maakt het uit hoeveel mensen ergens op stemmen?
Ging mij vooral om "laat ze dan lekker", de hoeveelheid mensen die achter een partij staan is geen reden om "ze maar lekker te laten".quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:19 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Uhm, je weet hoe democratie werkt he?
Nou, dan vind ik die moslimpartij in Venlo net zo erg hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ging mij vooral om "laat ze dan lekker", de hoeveelheid mensen die achter een partij staan is geen reden om "ze maar lekker te laten".
Wat heeft dat ermee te maken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou, dan vind ik die moslimpartij in Venlo net zo erg hoor.
Ik zie dat de spelling bij jou ook al aardig verandert.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 05:16 schreef Hoofdrubbel het volgende:
De wereld veranderd en Geert veranderd mee.
We moeten ze niet lekker laten, die moslimpartij. Bah.quote:
De grammatica zelfs.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie dat de spelling bij jou ook al aardig verandert.
ehm.. De SP was nooit een tokkie partij hoor.. In hun handvest hadden ze het zelfs over de plicht om een bijdrage te leveren aan de maatschappij, als je daartoe in staat was.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:27 schreef thingamajig het volgende:
Tokkies, u kent ze wel. Dik, lelijk, Hazes in de CD-speler en een uitkering. Omdat ze van die uitkering geen loeigrote HD-televisie kunnen kopen, zijn ze de hele dag op Telegraaf.nl te vinden om te vertellen hoe KUT het allemaal wel niet is in Nederland.
[ afbeelding ]
Tot 17 juni 2008 werd dit volk in onze politiek vertegenwoordigd door Jan Marijnissen. De ouwe worstendraaiert kwam op voor de minderbedeelden in ons land en deed dit op een voor mij vermakelijke manier. Niet dat ik ooit op hem zou stemmen, maar ik vond het een toffe peer en kon ergens in m'n hart nog wel een beetje compassie opbrengen voor de mensen die op hem stemden.
[ afbeelding ]
Jan z'n gezondheid laat het sinds een paar jaar echter een beetje afweten. Meneer is niet meer zo actief als vroeger en Agnes Kant heeft het gat dat hij heeft achtergelaten niet kunnen vullen. Vandaar dat de neo-nazistische bloedhond Geert Wilders dat nu doet. Waar Geert vroeger een trots economisch-rechtse politicus was, weet deze natte winderige draaikont nu niet hoe snel hij moet veranderen van standpunten om de zeikerige ex-SP stemmers binnen te harken.
[ afbeelding ]
En nu mogen deze zeikerds wat mij betreft doodvallen. Toen ze nog op Jan stemden kon ik ergens nog wel wat sympathie voor ze opbrengen. Nu ze op een man stemmen die dezelfde extreem-rechtse standpunten heeft als de NVU, pleur ik m'n belastinggeld nog liever in de bodemloze put die Afrika heet, dan dat het opgaat aan uitkeringen en subsidies voor deze azijnpissers, die menen dat alles aan dit land KUT en KLOTE is en dat het de persoonlijke schuld van Jan-Peter Balkenende is dat zij een dure lening hebben bij Lenen.nl omdat ze anders die loeigrote HD-tv niet konden betalen.
Een hels bestaan. Bijstandsmoeders met een netto inkomen van 1700 euro noem ik niet hels. Daar moet een HBO-er no behoorlijk hard voor werken. En die krijgt echt geen gratis kinderopvang, korting op sportclubs en heeft geen tijd om lekker met zijn kinderen te zijn. Maar betalen, dat mag wel... Nee, de prachtwijken zijn zo slecht nog niet... alleen jammer dat het gemak waarmee alles aan komt vliegen de kinderen absoluut geen goed doet.. Ik ga echt niet hard leren of werken... doet mijn moeder ook niet....quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:32 schreef sneakypete het volgende:
Dus den proletariër dient braaf proletarisch te stemmen, zelfs als dat indruist tegen de alledaagse realiteit om hem heen, waarin materiële omstandigheden allang geen zorg van betekenis meer zijn, maar hij daarentegen slachtoffer is van een samenleving zonder voldoende cohesie, fatsoen in het openbaar en rechtvaardigheid voor slachtoffers?
Wat een ontzettend lelijk beeld heb jij van de 'Tokkies'.
Die Wilders is IMO een mogelijk gevaar, net zoals Marijnissen en vele politici dat kunnen zijn op hun manier. Misschien is Wilders (op korte termijn) wel de ergste. Maar dat neemt niet weg dat achter zijn boodschap weldegelijk een 'waarheid' schuil gaat: nl. dat veel mensen, vooral (neem ik aan) in de minder mooie prachtwijken, een hels bestaan lijden.
Overigens, hoewel beide partijen een nationalistische inslag hebben incl. de daaraan inherente gevaarlijke ideeën, kan en mag je WIlders niet één op één gelijkstellen aan het nazisme.
Het zijn partijen die het gewone volk aanspreekt.. In zoverre klopt dat wel ja.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:53 schreef eucalyptus het volgende:
Wilders en zijn PVV hebben mijns inziens wel degelijk iets te maken met de SP en Groenlinks en andere linkse rakkertjes, namelijk dat ze beide een magnetische werking hebben op mensen met een IQ even hoog als hun schoenmaat..
Groepjes asociale kinderen die de buurt terroriseren.. Criminele families in de straat..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een hels bestaan. Bijstandsmoeders met een netto inkomen van 1700 euro noem ik niet hels. Daar moet een HBO-er no behoorlijk hard voor werken. En die krijgt echt geen gratis kinderopvang, korting op sportclubs en heeft geen tijd om lekker met zijn kinderen te zijn. Maar betalen, dat mag wel... Nee, de prachtwijken zijn zo slecht nog niet... alleen jammer dat het gemak waarmee alles aan komt vliegen de kinderen absoluut geen goed doet.. Ik ga echt niet hard leren of werken... doet mijn moeder ook niet....
Dat was mijn punt niet. Mijn punt is dat juist voor de niet-willenden te veel krijgen. Dit stimuleert niet om te werken aan jezelf, ook de kinderen krijgen een slecht voorbeeld. Als jij je rolmodellen hard hebt zien werken, ben jij geneigd dit ook eerder te doen. Als jij ziet dat er altijd wel een oplossing van buiten komt voor jouw problemen, dan blijf je wellicht wachten tot de gebraden kippetjes je mond in komen vliegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Groepjes asociale kinderen die de buurt terroriseren.. Criminele families in de straat..
Vandalisme en criminaliteit..
Ik denk ook niet dat je zomaar gratis kinderopvang krijgt met een uitkering, de kinderen -nou ja, kleine monstertjes, mensen zijn het eigenlijk niet meer- die ik gezien heb gingen echt niet naar de kinderopvang maar moesten de hele dag maar op straat zich vermaken, ze gingen ook echt niet naar de sportclub ofzo.
In Gouda kun je niet eens 's avonds een stadswandeling organiseren omdat de politie 'de veiligheid niet kan garanderen na 20.00'
De Bijlmer schijnt al een echte no-go area te worden..
Het hangt natuurlijk van je insteek af, maar ik vind de term 'hels' niet overdreven..
Ik kan me daar voor een groot deel wel in vinden, alleen reageerde ik op het leven in een sloppenwijk, wat echt niet zo fraai is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:51 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat was mijn punt niet. Mijn punt is dat juist voor de niet-willenden te veel krijgen. Dit stimuleert niet om te werken aan jezelf, ook de kinderen krijgen een slecht voorbeeld. Als jij je rolmodellen hard hebt zien werken, ben jij geneigd dit ook eerder te doen. Als jij ziet dat er altijd wel een oplossing van buiten komt voor jouw problemen, dan blijf je wellicht wachten tot de gebraden kippetjes je mond in komen vliegen.
Die 1700 euro komt uit een artikel in de volkskrant over bijstandsmoeders. Die hebben gemiddeld zonder te werken dus 1700 euro netto om uit te geven, exclusief allerlei bijkomende voordeeltjes.
Ik vind daarom dat AOW-ers, WIA ed wel geholpen moeten worden omdat ze er niets aan kunnen doen. Maar mensen die niet nadenken voor ze neuken, niet willen werken, niet hun best willen doen voor een opleiding etc, wat minder gepamperd moeten worden.
Ik ben voor investeren in plaats van doekjes voor he bloeden. Oftewel: maak hbo en universiteit goedkoper maar geef mbo-dropouts maar eens een verplicht werkkamp ofzo.
De sociaal-economische doelstellingen van die twee partijen verschillen echt werkelijk nauwelijks meer.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het zijn partijen die het gewone volk aanspreekt.. In zoverre klopt dat wel ja.
Hun achtergrond, doelstelling en partijprogramma schijnt nogal te verschillen.
Het leven in een slechte wijk is kut. Dat ben ik wel met je eens.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik kan me daar voor een groot deel wel in vinden, alleen reageerde ik op het leven in een sloppenwijk, wat echt niet zo fraai is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |