abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73413410
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja + de imams moeten in Nederland worden opgeleid zei je toch.
Ja, om de invloed vanuit t buitenland weg te halen.
Met importimams blijf je de te buitenlandse beleving van t geloof behouden.
Als je naar een normalere geloofsbeleving wilt, is dat een van de dingen naar mijn mening.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_73413476
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:53 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja, om de invloed vanuit t buitenland weg te halen.
Met importimams blijf je de te buitenlandse beleving van t geloof behouden.
Als je naar een normalere geloofsbeleving wilt, is dat een van de dingen naar mijn mening.
Dus liberale of gematigde imams uit het buitenland mogen hier niet aan het werk?
Wat zeg je dan? Jij bent imam dus je mag hier niet werken?
pi_73413502
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dus liberale of gematigde imams uit het buitenland mogen hier niet aan het werk?
Op termijn liever niet. Dan heb ik liever gewoon hier opgeleide imams.
En om te beginnen zal t voor hen ook moelijker zijn om in het nederlands te preken. Dat is immers ook een punt van me: Preken in het nederlands.

Zie nog een stukje toevoeging na je edit:

Nee, dat zeg je niet. Je zegt dat hij wel mag werken, maar niet als imam. Als gastpreker mogen ze bv nog wel. Maar niet als vaste imam in een moskee.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_73413563
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:00 schreef marsan het volgende:

[..]

Op termijn liever niet. Dan heb ik liever gewoon hier opgeleide imams.
En om te beginnen zal t voor hen ook moelijker zijn om in het nederlands te preken. Dat is immers ook een punt van me: Preken in het nederlands.

Zie nog een stukje toevoeging na je edit:

Nee, dat zeg je niet. Je zegt dat hij wel mag werken, maar niet als imam. Als gastpreker mogen ze bv nog wel. Maar niet als vaste imam in een moskee.
Oke je wilt buitenlandse imams dus wel als gastpreker. Maar waarom maak je dan zo'n hard onderscheid tussen gastprekers (wel) en "vaste" buitenlandse imams (niet)?

Immers, kan een gastspreker ook haatzaaien of uitspraken doen die de integratie niet ten goede komen. En aanhang krijgen onder sommige moslims. Of dat sommige moslims zo'n gastpreker wel een goede preker vinden en (sommige van) zijn preken/uitspraken via internet voortaan gaan volgen.
pi_73413624
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oke je wilt buitenlandse imams dus wel als gastpreker. Maar waarom maak je dan zo'n hard onderscheid tussen gastprekers (wel) en "vaste" buitenlandse imams (niet)?

Immers, kan een gastspreker ook haatzaaien of uitspraken doen die de integratie niet ten goede komen. En aanhang krijgen onder sommige moslims. Of dat sommige moslims zo'n gastpreker wel een goede preker vinden en (sommige van) zijn preken/uitspraken via internet voortaan gaan volgen.
De impact van een gastspreker zal minder zijn dan van een vaste imam. En naar ik aanneem zal bij een liberale imam niet snel sprake van zijn dat die, of zijn moskee, een haatzaaiende imam uit zal nodigen.

Dat ze evt een haatzaaiende imam via internet zullen volgen is nvoor mij een non-argument. Omdat ze dat nu ook al kunnen.
Ik probeer alleen ervoor te zorgen dat ze die boodschap in ieder geval niet meer in de moskee kunnen uitdragen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 01:14:58 #231
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73413657
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee hoor, die zijn zo gemaakt zoals Hitler ze graag had willen maken in de jaren 30 en 40
Hitler wilde vrouwen sluieren? Hun gezicht bedekken? Nee hoor, dat heeft de man van de 6 jarige Aisha bedacht.
BE YOUR DOG
pi_73413670
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:11 schreef marsan het volgende:

[..]

De impact van een gastspreker zal minder zijn dan van een vaste imam. En naar ik aanneem zal bij een liberale imam niet snel sprake van zijn dat die, of zijn moskee, een haatzaaiende imam uit zal nodigen.
Een extreme imam - ja ook in Nederland opgeleide imams kunnen extreem zijn of later extreem worden - kan wel een buitenlandse extreme imam uitnodigen.

Of tijdens een islam congres kunnen extreme gastprekers komen uit het buitenland. Zoals Khalid Yasin die op het Islam Congress te Amsterdam in dit voorjaar kwam preken. Hij staat bekend om zijn extreme uitspraken.
quote:
Dat ze evt een haatzaaiende imam via internet zullen volgen is nvoor mij een non-argument. Omdat ze dat nu ook al kunnen.
Ik probeer alleen ervoor te zorgen dat ze die boodschap in ieder geval niet meer in de moskee kunnen uitdragen.
Welke boodschap? Je bedoelt een haatzaai boodschap?
Nogmaals, in Nederland opgeleide imams kunnen ook extreem zijn of later extreem worden.

En om daarvoor speciaal buitenlandse imams te gaan weren...
Wat zeg je dan als een liberale buitenlandse imam hier wilt preken als vast werk? Jij mag niet, omdat je uit het buitenland komt?
pi_73413714
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een extreme imam - ja ook in Nederland opgeleide imams kunnen extreem zijn of later extreem worden - kan wel een buitenlandse extreme imam uitnodigen.

Of tijdens een islam congres kunnen extreme gastprekers komen uit het buitenland. Zoals Khalid Yasin die op het Islam Congress te Amsterdam in dit voorjaar kwam preken. Hij staat bekend om zijn extreme uitspraken.
[..]

Welke boodschap? Je bedoelt een haatzaai boodschap?
Nogmaals, in Nederland opgeleide imams kunnen ook extreem zijn of later extreem worden.

En om daarvoor speciaal buitenlandse imams te gaan weren...
Wat zeg je dan als een liberale buitenlandse imam hier wilt preken? Jij mag niet, omdat je uit het buitenland komt?

Natuurlijk kan een hier opgeleide imam ook extreem zijn. Dat is alleen wel makkelijker te merken als hij ook in het nederlands preekt.
Doet hij dat meteen vervolgen.

Haatzaaien inderdaad. En nogmaals bovenstaand antwoord.

Ja dat zeg je dan dus inderdaad. Hij mag hier hiet werken als er genoeg mensen in nederland zijn die dat werk kunnen uitvoeren. Net als met elk ander beroep.
pi_73413720
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de allochtonen niet, met hulp van de PVDA, de grote steden in de Randstad ingenomen hadden, dan zou iedereen die in Amsterdam werkt daar ook nog gewoon kunnen wonen. Zonder dat zijn kinderen in een onleefbare achterbuurt opgroeiden. Allochtonen veroorzaken dus wel degelijk files. Zonder er in te staan.
Sjonge jonge jonge jij weet ook niet hoe je problemen moet benoemen en aanpakken he?

Allochtonen in grote steden, zoals Amsterdam, die het goed hebben (genoeg verdienen) trekken ook weg uit de grote stad. Vandaar dat Almere, Purmerend, Amstelveen etc. steeds grotere groeikernen worden. Dus niet alleen de autochtonen die geld hebben, trekken weg.
De autochtonen die wegtrekken, maar nog wel in Amsterdam werken, dragen dus wel evengoed bij aan de files.
pi_73413750
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:20 schreef marsan het volgende:

[..]

Natuurlijk kan een hier opgeleide imam ook extreem zijn. Dat is alleen wel makkelijker te merken als hij ook in het nederlands preekt.
Doet hij dat meteen vervolgen.

Haatzaaien inderdaad. En nogmaals bovenstaand antwoord.
Maar dan geef je een potentiele in Nederland opgeleide haatimam wel een kans om minimaal 1 preek te mogen voldoen en een liberale buitenlandse imam geen kans.

Het maakt weinig uit of imams uit het binnen- of buitenland komen. Je moet haatimams aanpakken. Dus én de in Nederland opgeleide haatimams en de buitenlandse haatimams. De gematigde imam, of die nou uit het binnen- of buitenland komt, mag je wel gewoon zijn werk laten uitoefenen.
quote:
Hij mag hier hiet werken als er genoeg mensen in nederland zijn die dat werk kunnen uitvoeren. Net als met elk ander beroep.
Sinds wanneer geldt die regel?
Sinds wanneer weigert Nederland buitenlanders omdat in die branche al "genoeg" mensen zitten?
pi_73413799
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:26 schreef Monidique het volgende:
Dit gaat wel erg ver, zelfs Hitler had geen website over de kosten van het internationale jodendom.
Nee, en de geboorte van Jezus Christus is ook niet via Twitter wereldkundig gemaakt...

Wat de PVV doet, is volledig legitiem. Ze mogen best die vraag stellen, cq. het antwoord uitzoeken. Het probleem van de PVV is alleen dat ze zich zo eenzijdig op dat ene thema richten, op een nogal populistische manier.
pi_73413815
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 01:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar dan geef je een potentiele in Nederland opgeleide haatimam wel een kans om minimaal 1 preek te mogen voldoen en een liberale buitenlandse imam geen kans.
[..]

Sinds wanneer geldt die regel?
Sinds wanneer weigert Nederland buitenlanders omdat in die branche al "genoeg" mensen zitten?
Ja die ene kans heeft hij dus wel.
Maar jij wilt liever alle imams weg? die nu liberale buitenlandse imam kan immers ooit ook extremer worden.
Die ene kans heeft hij nu al, dus dan maar meteen allemaal weg?

Dacht dat dat een algemene regel was voor t verkrijgen van een werkvergunning als een bedrijf mensen uit t buitenland wil halen.

Edit:

Voor mensen afkomstig uit alle andere landen: Je dient een MVV (Machtiging tot Voorlopig Verblijf) aan te vragen bij de Nederlandse ambassade of consulaat in het land waar je woonachtig bent, voordat je een werkvergunning kunt aanvragen. Je mag daarna geen enkel Schengen land binnenkomen totdat er een beslissing genomen is over je aanvraag. Een Nederlands werkvergunning is werkgever gebonden. Je (toekomstige) werkgever dient aan te tonen dat jij over vaardigheden beschikt om de functie te vervullen en dat geen EU/EEG werkzoekenden deze vaardigheden hebben. Indien je een werkvergunning hebt om bij 1 werkgever te werken, dien je een nieuwe werkvergunning aan te vragen indien je van baan wilt veranderen.

Bron: http://www.justlanded.com(...)s/Werk/De-banenmarkt
pi_73414266
Waarom staan er foto's van Marokko boven de website?
pi_73414408
LOL @ 'Gematigde Imam'

Is dat net zoiets als een milde whisky? Of een klein zonnestelsel?

Mensen, de Islam is nou eenmaal extreem en mensen die het 100% serieus nemen (zoals een imam dus), kunnen niet gematigd zijn.
De enige echte moslims, leven 'volgens het boekje'. En we weten allemaal hoe men + de omgeving er dan uit ziet. (kijk maar naar wat landen in het Midden Oosten, waar ze weinig invloeden hebben uit het Westen)

De enige 'gematigde' moslims, zijn dus moslims die niet zo heel gelovig zijn en / of niet alles letterlijk nemen. (overigens een grote groep hoor)

Zelfs mijn Turkse vriendin (heeft 20 jaar in Turkije gewoond) vindt de Islam verschrikkelijk en vindt Nederland verslechteren naarmate er meer Islam te vinden is.
We wonen nu bijvoorbeeld in Rotterdam wegens studie en als je hier rondkijkt... Dan pas weet je waar Wilders het over heeft.

Ik hoor veel verhalen van mensen die hier beroofd zijn, vrouwen die continu worden lastig gevallen door turken / marrokanen, ik heb al zo veel (bijna) vechtpartijen gezien, etc etc.
Als mijn vriendin wordt nageroepen, of als er een auto met een paar kerels naar haar fluiten / psssten, dan zijn het altijd turken / marrokanen.

Wat is er mis met het beestje bij de naam noemen?
In het dorp waar ik vandaan kom is er inderdaad niks aan de hand. Maar de grote steden zijn nu HARD aan het verpauperen. Zo hard, dat ik na mijn studie direct vertrek uit deze godsvergeten stad.
Maar Rotterdam is niet de enige mensen en al helemaal niet de enige die op de 'planning' staan voor de toekomst.
Er is hier geen gezelligheid (meer), alleen nog maar stoerdoenerij en geweld. Iedereen doet hier stoer. Maar dat is ook niet gek, al 50% van de stad bestaat uit een geïmporteerde macho-cultuur.

En wie denkt dat deze totale verpaupering toe te schrijven is aan een paar rotte appels, en niet aan de Islam, heeft het mis.

-Waarom zijn het in elk land de moslims die de zaak onleefbaar maken?
Waarom zie ik nooit problemen met chinezen, duitsers of finnen?
-Is het niet toevallig dat de Koran ongelovigen neerzet als varkens en onze cultuur als een die ondergeschikt is aan de Islam? Je bent volgens moslims in het Huis van de Islam, of in het Huis van oorlog.
-Een goede moslimvrouw draagt een hoofddoek en pakt haarzelf netjes in zoals voorgeschreven staat. Maar dat is natuurlijk helemaal niet fijn! En dan het verschil met Nederlandse blonde vrouwen met schuddende borstjes, ja daar steken ze maar schraal bij af. Maar dan herinnert de moslima zichzelf weer even aan waarom ze het doet. Zij wordt namelijk beloond na de dood en die Nederlandse hoeren niet!
-De gemiddelde moslim gelooft het woord van allah en is dus van mening dat de sharia hier zou moeten worden ingevoerd.
Natuurlijk wil je niet integreren in een land waar de vrouwen hoeren zijn, de mannen slappe sukkels en de cultur tegen alles in gaat waar jij voor mag staan van ome allah... Met zo'n ongelovige sukkels wil je toch niets te maken hebben?

En dat is precies wat je hier dus om je heen ziet gebeuren. Je voelt / proeft het van alle kanten. Die marrokanen kijken op ons neer. Ze willen onze vrouwen ook alleen maar om te neuken, want zo'n ongelovige blonde slet wil je toch niet als vriendin? Daarom halen ze hun vrouwen gewoon uit marokko.

Als ik naar Afghanistan zou gaan zou ik me ook niet aanpassen aan de cultuur, omdat ik het een verschrikkelijke cultuur vindt. Ik zou het misschien alleen doen omdat ik anders voor mijn leven zou vrezen, maar ddat argument speelt hier niet. Als ik daar dan met een groepje Nederlanders gewoon elekker vrij zou kunnen zijn, zou ik me ook niet aanpassen aan de moslimcultuur want ik scheit er op.

Een verschil is, dat ik dan ook niet naar afghanistan ga...
Maar mensen die het verband niet zien tussen islam en, moslimimmigratie (90% van alle immigranten) en de problemen met immigratie, zijn extreem naïef.
pi_73414414
Ik moest wel lachen om dat op hol geslagen tellertje en dan die grijnzende Wilders eronder.
pi_73414426
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 03:16 schreef bitterzak het volgende:

Waarom zie ik nooit problemen met chinezen, duitsers of finnen?
Hé sicko.... Die Duitsers die jij noemt zijn twee keer betrokken geweest bij een wereldoorlog. Waar in godsnaam lul je over man. Dat ze op dit moment even rustig zijn, wil niet zeggen dat ze opeens nooit problemen veroorzaken. In de jaren 30/40 waren oa de Joden de schuld van alle ellende, volgens Adolf Hitler. Mensen zoals jij - simpele zielen - geven nu, 60 jaar later, de schuld van alle ellende aan de moslims. Niet dat je alle Moslims kent natuurlijk, want er zitten ook Anne Franks onder de moslims, maar dat schijnt niet uit te maken. Alle kwaad komt van de Moslims en ze zijn allemaal slecht en moeten aangepakt worden. Denk toch eens na man, voordat er echt bordjes bij discotheken komen te staan "f'ür Juden verboten" "Voor Moslims verboden". DENK NA !!!

Er zijn inderdaad gevaarlijke personen in dit land die een bedreiging zijn voor de vrede. En daar ben JIJ er één van!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_73414429
Maar wat kost dat nou, die immigratie?
pi_73414626
quote:
Één van de punten die altijd wordt aangevoerd is dat de buitenlandse werknemers toch hebben meegeholpen onze economie op te bouwen. Lakeman laat geen spaan van dit standpunt heel .
Binnen zonder kloppen van Pieter Lakeman is een aanrader om eens door te nemen.
Ondanks dat dit boek uit 1999 is wordt het ineens heel actueel.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73414930
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 03:32 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Hé sicko.... Die Duitsers die jij noemt zijn twee keer betrokken geweest bij een wereldoorlog. Waar in godsnaam lul je over man. Dat ze op dit moment even rustig zijn, wil niet zeggen dat ze opeens nooit problemen veroorzaken. In de jaren 30/40 waren oa de Joden de schuld van alle ellende, volgens Adolf Hitler. Mensen zoals jij - simpele zielen - geven nu, 60 jaar later, de schuld van alle ellende aan de moslims. Niet dat je alle Moslims kent natuurlijk, want er zitten ook Anne Franks onder de moslims, maar dat schijnt niet uit te maken. Alle kwaad komt van de Moslims en ze zijn allemaal slecht en moeten aangepakt worden. Denk toch eens na man, voordat er echt bordjes bij discotheken komen te staan "f'ür Juden verboten" "Voor Moslims verboden". DENK NA !!!

Er zijn inderdaad gevaarlijke personen in dit land die een bedreiging zijn voor de vrede. En daar ben JIJ er één van!
!!!!
De eerste zoveelste holocaust/nazi-Duitsland vergelijker is weer binnen.
pi_73414950
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:26 schreef Monidique het volgende:
Dit gaat wel erg ver, zelfs Hitler had geen website over de kosten van het internationale jodendom.
En weer die saaie vergelijking met hitler...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:49:10 #246
268461 AAAAAA
NOW I WANNA
pi_73415000
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 03:32 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Deurbeleid is inderdaad HET parallel met WO 2.
BE YOUR DOG
pi_73415703
Ophef over een domme site? Kom op zeg, hoe erg wil je in een slachtofferrol schieten....
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73417292
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:39 schreef 16meter het volgende:

[..]

!!!!
en WAAROM zouden er nu zoveel mensen die paralel trekken?
misschien zit er wel een kern van waarheid in.
We moet leren van de geschiedenis.
Sallandse adoptie-Tukker met Gronings bloed.
pi_73417328
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:39 schreef 16meter het volgende:

[..]

!!!!
If it talks like a chicken and walks like a chicken...
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:18:55 #250
272893 honinkjeinderaat
Haalt overal de angel uit
pi_73417436
Vervelende vraag op die website: "Wat kost de massa-immigratie ons?". Het woord "Ons" schept al gelijk een wij-zij situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')