Inderdaad. En andere gerenommeerde banken ook niet. En dus zal geen enkele grootbank DSB willen hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De imago schade valt op korte termijn moeilijk in geld uit te drukken. Of gaan mensen van de Rabo (als voorbeeld) dan weer hun geld onderbrengen bij een andere partij. Rabo zal zeker hun creditratings niet op het spel zetten hiervoor.
Zal best wel nieuws komen gaande weg de dag.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bos is vannacht bij DNB op bezoek geweest.
Uiteraardquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
FD neemt topic titels van FOK! over? (nou ja bijna)
http://www.fd.nl/artikel/(...)zijden-draadje-media
ik denk dat er wel een leuk Amerikaans hedgefonds in geinteresseerd is, die weten wat procederen is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:20 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Inderdaad. En andere gerenommeerde banken ook niet. En dus zal geen enkele grootbank DSB willen hebben.
Misschien dat de Russen, Turken of Chinezen er nog wat in zien. Maar die komen pas op het allerlaatste moment, als ze een hele goede onderhandelingspositie hebben.
quote:Rechter kent noodregeling DSB toe
De rechtbank in Amsterdam heeft zojuist de noodregeling van kracht verklaard bij de in problemen verkerende DSB Bank van Dirk Scheringa. Dat betekent dat een bewindvoerder de zaken overneemt bij de bank zoals in een surseance van betaling.
Dit is gedaan op verzoek van de Nederlandsche Bank (DNB). Bronnen hadden afgelopen zondagnacht al bij het FD gemeld dat het instellen van een noodregeling werd overwogen. Het persbureau ANP heeft maandag in de late ochtend gesignaleerd dat Dirk Scheringa aanwezig is op de rechtbank in Amsterdam.
Volgens RTL werd een eerste verzoek van DNB voor een noodregeling door de rechtbank zondagnacht afgewezen. Een tweede verzoek werd maandagmorgen gedaan zijn bij de rechtbank aan de Amsterdamse Parnassusweg.
Bewindvoerder neemt beheer over
Bij een noodregeling neemt een door de Nederlandsche Bank aangewezen bewindvoerder het beheer over een bank, zoals dat ook is gebeurd bij het in 2005 failliet gegane Van der Hoop Bankiers. Dit betekent onder meer dat klanten hun geld niet meer kunnen weghalen bij DSB.
Maandagmorgen was de website van DSB al niet meer bereikbaar voor klanten. Volgens de site is de wachttijd op de site langer dan een kwartier, maar het lukte het FD niet om ook na een klein half uur bij de sit te komen. Ook telefonisch was DSB maandagmorgen moeilijk bereikbaar. Een spaarder meldde het FD echter dat een overboeking van de spaarrekening telefonisch nog wel was gelukt.
Uit het niets?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wtf dat komt wel vanuit het niets, ze hadden het even zwaar maar ik dacht dat die woekerrentes toch wel voor goede inkomsten zorgden
Voor de mensen die het betreft: rennen naar die telefoon!!quote:Een spaarder meldde het FD echter dat een overboeking van de spaarrekening telefonisch nog wel was gelukt.
Mijn ouders nietquote:
totdat je rabobank omvaltquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:01 schreef beantherio het volgende:
Voor hoeveel heeft DSB op de balans staan? Dwz: voor hoeveel lopen de andere Nederlandse banken een risico, mocht er op een gegeven moment beroep moeten worden gedaan op de garantiestelling?![]()
God, wat zou ik graag zien dat ze die regeling bij de vuilnis zetten. Ik zit bij het "veilige" Rabobank, maar door het garantiestelsel moet ik me toch nog zorgen maken om de fratsen van pokkebankjes als DSB.
Inderdaad. Toezicht faalde weer net zoals bij Icesave?quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:03 schreef Freak188 het volgende:
Waar was DNB en/of AFM in deze zaak?????
De Rabobank zal uit zichzelf niet zo snel omvallen, maar als ze steeds uit moeten keren t.b.v. de garantiestelling dan houdt het ook een keer op natuurlijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |