o? Leg eens uit hoe je tot die conclusie komt?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als jij de berekening hebt gedaan weet ik vantevoren al dat er niks van klopt
Oh maar die conclusie zal zelfs DAM het wel mee eens zijn. De grote vraag is hoe wordt de statistiek misbruikt en hoeveel is het nu echt gedaald.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, maar wie de berekening gedaan heeft, is niet relevant. De wiskunde klopte. De enige conclusie die we toen konden trekken, was dat de prijzen waren gedaald.
Ik zal eens gaan zoeken, maar naar mijn herinnering heb jij ook een bijdrage gedaan aan de berekeningquote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:50 schreef capricia het volgende:
Post die berekening dan nog eens?
Ben nu ook wel nieuwsgierig.![]()
DAM ontkend eerst nog een tijdje...quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zelfs de VEH geeft in de cijfers op hun site aan dat die woningen in prijs gedaald zijn:
Kwartalen 2008-2 2008-3 2008-4 2009-1
Alle woningen 251.000,- 246.000,- 233.000,- 218.000,- Totaal = -13%
Tussenwoningen 219.000,- 219.000,- 211.000,- 204.000,- Totaal = -7%
Hoekwoningen 242.000,- 237.000,- 230.000,- 219.000,- Totaal = -9%
2 onder 1 kap woningen 303.000,- 295.000,- 286.000,- 266.000,- Totaal = -12%
Vrijstaande woningen 429.000,- 423.000,- 404.000,- 380.000,- Totaal = -11%
Appartementen 183.000,- 180.000,- 173.000,- 167.000,- Totaal = -9%
Wat jij zegt over 2-onder-1-kap is dus aantoonbare nonsens. Deze woningen zijn zelfs het meeste gedaald in waarde.
17%. Maar dat is dus niet de daling van de huizenprijs, maar de daling van de koopsom, dat is heel iets anders!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe komt LXVI nu aan 27%?
Ah, thanx.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan zoeken, maar naar mijn herinnering heb jij ook een bijdrage gedaan aan de berekening
[edit]
Gevonden:
[..]
DAM ontkend eerst nog een tijdje...Heb niet het hele topic
doorgelezen, dus ik kan niet zeggen of hij uiteindelijke de
waarheid accepteert
ja, daar waren we het toen overeens, weet ik nog.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
17%. Maar dat is dus niet de daling van de huizenprijs, maar de daling van de koopsom, dat is heel iets anders!
Zelfs zonder dat de huizenprijs daalt kan de koopsom dalen, bijvoorbeeld omdat er relatief meer goedkope huizen verkocht worden. De koopsom is niets anders dan de gemiddelde prijs waarvoor een huis verkocht wordt (dus zonder rekening te houden met type)
En waar blijft de berekening?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
17%. Maar dat is dus niet de daling van de huizenprijs, maar de daling van de koopsom, dat is heel iets anders!
Zelfs zonder dat de huizenprijs daalt kan de koopsom dalen, bijvoorbeeld omdat er relatief meer goedkope huizen verkocht worden. De koopsom is niets anders dan de gemiddelde prijs waarvoor een huis verkocht wordt (dus zonder rekening te houden met type)
Vraag dat aan het CBS of het kadaster. Wat maakt dat nu uit.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En waar blijft de berekening?
Ik speel niet op de man, ik constateer slechts feitenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:47 schreef LXIV het volgende:
Hopelijk krijg je snel weer een ban, DAM, want jij weet echt hoe je een fatsoenlijke discussie op internet moet voeren. Altijd op de man spelen, nooit met inhoudelijke argumenten komen en altijd de argumenten van een ander afkraken zonder tegenargument.
Lijkt me een goed idee... Maar de cijfers zijn wat oud. Zal morgen eens kijken of ik recentere berekeningen kan maken. Zelfs DAM kan ze niet ontkennen, dus negeert hij ze maarquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, thanx.
Wat mij betreft mag de berekening in de OP.
Vind hem toch wel essentieel voor de discussie. Toch?
de vraag is of hij wel ziet dat het hier om mediane verkoopprijzen gaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee... Maar de cijfers zijn wat oud. Zal morgen eens kijken of ik recentere berekeningen kan maken. Zelfs DAM kan ze niet ontkennen, dus negeert hij ze maar
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de vraag is of hij wel ziet dat het hier om mediane verkoopprijzen gaat.
Er zullen altijd mensen met geld zijn. Dat zie je in het hier belendende dorp, Sint Michielsgestel, ook. Daar wordt een beleid van het groen houden van de omgeving gehouden en er wordt dus bijna niks bijgebouwd of kavels verkocht. Wat zie je? Op top-locaties (nabij de golfbaanquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de vraag is of hij wel ziet dat het hier om mediane verkoopprijzen gaat.
Statstiek blijft een bitch.
Ik ga trouwens morgen kijken naar een huis wat bij veiling verkocht wordt.
En er komt hier in de buurt een boerderij op een zeer courante locatie, waar vlak bij eenzelfde object (slooprijp) een paar jaar geleden verkocht is. Aardige lakmoestest. Dat vertrouw ik meer dan statistiek spervuur.
toen ik op "invoeren" klikte, dacht ik meteen aan FTquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
I rest my case, Manuel![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mediaan_%28statistiek%29
Sint Michielsgestel een boerendorp noemenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen met geld zijn. Dat zie je in het hier belendende dorp, Sint Michielsgestel, ook. Daar wordt een beleid van het groen houden van de omgeving gehouden en er wordt dus bijna niks bijgebouwd of kavels verkocht. Wat zie je? Op top-locaties (nabij de golfbaan) worden huizen die wat verouderd zijn voor hele hoge bedragen gekocht, meteen platgegooid om op het vrijgekomen kavel een nog luxer huis neer te zetten. Voor wie het betalen kan maakt dat dus nog steeds geen moer uit.
ik denk dat je nu een beetje overdrijft, of je moet het hebben over een kavel van 300m2quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:09 schreef LXIV het volgende:
(Dan zit je dus wel op grondprijzen van rond de 1000 euro per meter, in een boerendorp in Brabant) En dan reken ik de sloopkosten nog niet eens mee!
ik heb hier wel eens foto's van de vrije kavels plus bebouwing gepost (woon in leidsche rijn utrecht).quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:09 schreef LXIV het volgende:
(Dan zit je dus wel op grondprijzen van rond de 1000 euro per meter, in een boerendorp in Brabant) En dan reken ik de sloopkosten nog niet eens mee!
Het gebeurt met dit soort panden: http://www.funda.nl/koop/(...)643694-esscheweg-58/ en wat hier in de buurt staat.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik denk dat je nu een beetje overdrijft, of je moet het hebben over een kavel van 300m2
Welk pand is het?
ow ja, daar. Er tegenover is een leuk pand verkocht, op de Zegenworp, op een heuvel. Ruim 1,2 mln voor een slooprijp pand op circa 5000m2 grond. Maar wel uniek en eens in de vijftig jaar te koop. Dan maakt timing enzo niet zo veel meer uit.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gebeurt met dit soort panden: http://www.funda.nl/koop/(...)643694-esscheweg-58/ en wat hier in de buurt staat.
Is dat het huisje dat zo goed als op de golfbaan staat?: Dat vond ik vroeger als kind altijd al zo'n geheimzinnig peperkoekhuisje.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ow ja, daar. Er tegenover is een leuk pand verkocht, op de Zegenworp, op een heuvel. Ruim 1,2 mln voor een slooprijp pand op circa 5000m2 grond. Maar wel uniek en eens in de vijftig jaar te koop. Dan maakt timing enzo niet zo veel meer uit.
deze volgens mijquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is dat het huisje dat zo goed als op de golfbaan staat?: Dat vond ik vroeger als kind altijd al zo'n geheimzinnig peperkoekhuisje.
het is verkocht, dus we kunnen rustig gaan slapen...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als dat niet wordt verkocht wordt is er oorlog
Dan zit je wel op een heel mooi en uniek stukje Brabant! En tegelijkertijd dichtbij alles. Ik zou het wel willen kopen. Als ik geld te over had!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
deze volgens mij
http://www.jaap.nl/koopwo(...)genwerp/zegenwerp+10
en het heeft geloof ik nog geen twee maanden te koop gestaan.... voor wie geld te over heeft...
ik herhaal: toch schaarste dan?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zit je wel op een heel mooi en uniek stukje Brabant! En tegelijkertijd dichtbij alles. Ik zou het wel willen kopen. Als ik geld te over had!
Ja, aan dat soort locaties wel. Maar dat soort locaties zijn per definitie schaars, want als ze niet schaars waren dan waren het niet dat soort locaties.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik herhaal: toch schaarste dan?
Bij jou? Lijkt me leuk.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
je mag trouwens best een keer op de koffie komen, LXIV
Voor zo´n locatie moet je in Gestel, Vught of eventueel Rooi of zo zijn, De rest is niet interessantquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, aan dat soort locaties wel. Maar dat soort locaties zijn per definitie schaars, want als ze niet schaars waren dan waren het niet dat soort locaties.
kun je begrijpen dat hele delen van Amsterdam in de beleving van andere mensen zo'n plek is (en ik verwijs maar even naar de zo veel aangehaalde Grachtenindex)? Dit soort plekken worden steeds schaarser, en er komen relatief meer mensen die om dit soort plekken concurreeert.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, aan dat soort locaties wel. Maar dat soort locaties zijn per definitie schaars, want als ze niet schaars waren dan waren het niet dat soort locaties.
Toch zijn er nog wel wat van dat soort plekjes hoor. Ik fiets veel door de Meijerij en dan kom je nogal eens iets tegen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor zo´n locatie moet je in Gestel, Vught of eventueel Rooi of zo zijn, De rest is niet interessant
Dat geloof ik ook. Als er straks een kwantitatief overschot ontstaat zal er hier nog steeds schaarste zijn. In tegenstelling tot de VINEX-locaties.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
kun je begrijpen dat hele delen van Amsterdam in de beleving van andere mensen zo'n plek is (en ik verwijs maar even naar de zo veel aangehaalde Grachtenindex)? Dit soort plekken worden steeds schaarser, en er komen relatief meer mensen die om dit soort plekken concurreeert.
Nogmaals, het zegt niks over de woningmarkt, maar als je het principe begrijpt kun je wel relatief beter af zijn qua waardeontwikkeling.... imho...
Geen hond die dat soort bedragen gaat betalen in Balkum, Heeswijk of Skendel hoorquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch zijn er nog wel wat van dat soort plekjes hoor. Ik fiets veel door de Meijerij en dan kom je nogal eens iets tegen.
Absolute top is natuurlijk dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionsburg_%28Vught%29 inclusief bijbehorende legendes etc.
Nou, in Balkum heb je ook hele mooie huizen op hele mooie plekjes. Zelfs in Boxtel.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen hond die dat soort bedragen gaat betalen in Balkum, Heeswijk of Skendel hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |