abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73507020
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vergeet je de maitresse niet ('bijzit' voor de Vlamingen onder ons)?
Nee, die heeft een appartementje in de grachengordel en een Mini Cooper
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 23:46:15 #252
236264 crew  capricia
pi_73507021
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ken voldoende mensen met 4 of 5 kinderen

Zwembad - badkamer
Ouders - Badkamer
2 kinderen - Badkamer
2 kinderen - Badkamer
1 Oppas - Badkamer
Oh, dat wordt (werd?) hier, vinex, ook gebouwd.
Huizen met 3 badkamers zijn ook meer geld waard. En worden nog steeds verkocht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 23:47:10 #253
236264 crew  capricia
pi_73507052
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:44 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Inderdaad.
maar goed, ik heb hem dus WEL gemaild...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73507054
Dan moet je maar eens je zolder ombouwen met een badkamer erbij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 23:50:21 #255
236264 crew  capricia
pi_73507136
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan moet je maar eens je zolder ombouwen met een badkamer erbij
we willen hier nog ff blijven. Dus dachten aan sauna en (dat wil ik) jacuzzi op het dakterras. Maar vriendlief houdt daar niet zo van. 'dat gebruik je toch nooit'.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73507196
Zorg maar voor veel bier, dan gebruik ik het wel
pi_73507230
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, dat wordt (werd?) hier, vinex, ook gebouwd.
Huizen met 3 badkamers zijn ook meer geld waard. En worden nog steeds verkocht.
ow, ik heb 3 badkamers.

Het is echter altijd zo lastig kiezen
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 23:54:37 #258
236264 crew  capricia
pi_73507244
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ow, ik heb 3 badkamers.

Het is echter altijd zo lastig kiezen
veel schoonmaken voor je werkster lijkt mij..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73507246
Je gebruikt toch diegene die het dichtst bij je slaapkamer is of diegene die een douche heeft
pi_73507263
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je gebruikt toch diegene die het dichtst bij je slaapkamer is of diegene die een douche heeft
morgen maar eens uitproberen
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 23:57:11 #261
236264 crew  capricia
pi_73507302
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 23:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zorg maar voor veel bier, dan gebruik ik het wel
Ben jij het? L.
Ik zocht je reincarnatie al..
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:06:28 #262
236264 crew  capricia
pi_73507538
Hmm, op m'n iPod kan ik PM wel lezen, maar reageren gaat niet. Morgen weer een normale pc, gelukkig.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 07:15:26 #263
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_73510417
Jammer dat deze reeks tot een oervervelende slowchat is verworden. Vond hem ooit interessant en nuttig

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_73510491
Vond je het interessant dat iedereen die denkt dat de markt met 50% gaat dalen elkaar de bal toespelen zonder ooit met een onderbouwing te komen?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 07:38:39 #265
136 V.
pi_73510505
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 07:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vond je het interessant dat iedereen die denkt dat de markt met 50% gaat dalen elkaar de bal toespelen [b]zonder ooit met een onderbouwing te komen[b]?
Zie je de ironie van je post zelf niet, oh master of baseless conjecture?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:09:13 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73510658
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 07:15 schreef Verbal het volgende:
Jammer dat deze reeks tot een oervervelende slowchat is verworden. Vond hem ooit interessant en nuttig

V.
Ik geloof dat alle argumenten mbt dalen of stijgen allang genoemd zijn. En net alsof iemand een beslissing baseert op hetgeen hier op FO!K gezegd wordt!
Het is een community, een sociaal netwerk. Het gaat toch enkel om het vermaak en de slowchat!
The End Times are wild
pi_73510742
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 07:15 schreef Verbal het volgende:

V.
QFT!

Ik ben voorstander van een laag "noise to signal" ratio in AEX. Ik ben niet geïnteresseerd in gewauwel. Daar is ruimte genoeg voor in andere subfora (waar ik dus ook niet kom).

[ Bericht 16% gewijzigd door zoost op 09-10-2009 08:24:57 ]
pi_73510978
lijkt erop dat een elfstedentocht aanstaande is. Nurkse leute NEH
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:21:43 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73511624
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:17 schreef zoost het volgende:

[..]

QFT!

Ik ben voorstander van een laag "noise to signal" ratio in AEX. Ik ben niet geïnteresseerd in gewauwel. Daar is ruimte genoeg voor in andere subfora (waar ik dus ook niet kom).
Maar ook als er OT gechat wordt is het voor 95% ruis en complottheorieen. Je neemt het toch allemaal niet serieus wat hier door Jan en alleman geroepen wordt!
The End Times are wild
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:24:59 #270
136 V.
pi_73511714
Niet door Jan en alleman, maar ik ben wel wat voorzichtiger geworden met mijn koopplannen. Of is dit eigenlijk ONZ 2.0 geworden en zal ik toch maar effe een paar ton over de balk klatsen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:31:24 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73511833
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:24 schreef Verbal het volgende:
Niet door Jan en alleman, maar ik ben wel wat voorzichtiger geworden met mijn koopplannen. Of is dit eigenlijk ONZ 2.0 geworden en zal ik toch maar effe een paar ton over de balk klatsen?

V.
Ja, maar wat verwacht je nu nog voor concrete informatie waarop je jouw beslissing laat afhangen? Alles is al gezegd. Er zijn hooguit 4 mensen hier die iets onderbouwd kunnen roepen over de woningmarkt, stieren zowel als beren, en die hebben hun zegje al gedaan. Als we enkel uitgaan van de nieuwe ontwikkelingen waren e nooit tot #31 gekomen!.

Je kunt al voorzien wat de volgende info zal zijn: een rapport van het kadaster, dat net even wat ongunstiger is dan dat van de NVM en waarbij er meer voorbehoud is mbt de ontwikkeling op de markt. Dan gaan PBerends c.s. roepen dat we nog verder omlaag gaan en DAM c.s. dat hiervoor geen argumenten zijn!

Ik vind juist zo'n discussie over de schaarste van unieke objecten op toplocaties en hoe mensen dit ervaren en wat zij bereid zijn ervoor te betalen veel interessanter! Dat geeft je meer marktgevoel dan een herhaalde discussie over de nieuwe cijfers van het CBS.
The End Times are wild
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:44:30 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73512109
Maar goed, even weer OT om jullie te plezieren:
quote:
Steeds strengere eisen aan hypotheek; NVM slaat alarm
vrijdag 9 oktober 2009 07:55

Banken weigeren steeds vaker huizenkopers een hypotheek te verstrekken. Hoewel de huizenprijzen fors dalen, wordt het toch steeds lastiger om een lening te krijgen.

NVM-baas Ger Hukken voorziet problemen
Een op de achttien transacties gaat uiteindelijk niet door omdat de koper de financiering niet rond krijgt, constateert Ger Hukker, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van makelaars (NVM), in De Telegraaf.

Probleem
Enkele jaren geleden, toen de huizen fors duurder waren, was financiering vrijwel nooit een probleem. Banken zijn veel strenger geworden. Wie vorig nog 300.000 euro kon lenen, krijgt nu bijvoorbeeld 50.000 euro minder.

‘De champagne wordt tegenwoordig pas opengetrokken als de koper aangeeft dat hij of zij de financiering echt helemaal rond heeft,’ aldus Hukker tegen de krant.

Huizenprijs
Hierdoor komt volgens de NVM de huizenmarkt volledig op slot te zitten, ondanks dat de huizenprijs fors daalt.

Een kwart van de 160.000 huizen die bij de NVM-makelaars in de etalage hangen, staat intussen al langer dan een jaar te koop
.

Alarm voor wie? Voor de kopers, die zich niet meer te diep in de schulden kunnen steken en verplicht worden een verantwoorde lening af te sluiten? Niks aan de hand. Voor de banken? Die kiezen er zelf toch voor om meer verantwoord uit te lenen. Voor de staat dan? Als de hypotheekschuld minder snel groeit is dat enkel een grote meevaller, gezien de HRA.
Voor wie moet die alarmbel dan geluid worden? De enige groep die ik kan bedenken zijn de makelaars en de notarissen. Laat ik daar nu net even geen medelijden mee hebben, die hebben kansen genoeg gehad om voldoende reserves aan te leggen de afgelopen jaren. En als er meer makelaars zijn dan verantwoord voor de omzetten op de huizenmarkt dan moeten er makelaars verdwijnen. Zo simpel is dat.
Wanneer de mensen te weinig brood eten om alle bakkers aan het werk te houden dan gaat de staat toch ook niet het brood subsidieren om deze bakkers aan het werk te houden? Ze gaan maar iets anders doen. Zo werkt een echte economie.
The End Times are wild
pi_73512192
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:44 schreef LXIV het volgende:
Maar goed, even weer OT om jullie te plezieren:
[..]

.

Alarm voor wie? Voor de kopers, die zich niet meer te diep in de schulden kunnen steken en verplicht worden een verantwoorde lening af te sluiten? Niks aan de hand. Voor de banken? Die kiezen er zelf toch voor om meer verantwoord uit te lenen. Voor de staat dan? Als de hypotheekschuld minder snel groeit is dat enkel een grote meevaller, gezien de HRA.
Voor wie moet die alarmbel dan geluid worden? De enige groep die ik kan bedenken zijn de makelaars en de notarissen. Laat ik daar nu net even geen medelijden mee hebben, die hebben kansen genoeg gehad om voldoende reserves aan te leggen de afgelopen jaren. En als er meer makelaars zijn dan verantwoord voor de omzetten op de huizenmarkt dan moeten er makelaars verdwijnen. Zo simpel is dat.
Wanneer de mensen te weinig brood eten om alle bakkers aan het werk te houden dan gaat de staat toch ook niet het brood subsidieren om deze bakkers aan het werk te houden? Ze gaan maar iets anders doen. Zo werkt een echte economie.
Je vergeet de huizeneigenaren. Die zijn zielig en moeten volledig geholpen worden door de overheid. Desnoods door de overheid het huis te laten kopen voor de vraagprijs, welke vraagprijs dan ook.

Zo komen de woorden van NVM cs altijd op mij over, iig.
pi_73512287
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:48 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je vergeet de huizeneigenaren. Die zijn zielig en moeten volledig geholpen worden door de overheid. Desnoods door de overheid het huis te laten kopen voor de vraagprijs, welke vraagprijs dan ook.

Zo komen de woorden van NVM cs altijd op mij over, iig.
ben jij al eens een makelaar tegengekomen die zich meer bekommert om zijn klant dan om zijn eigen commissie? Makelaars hebben maar bij 1 ding belang: reuring in de markt.
Nu heeft de communicatieafdeling van de NVM kennelijk besloten, geheel in de tijdsgeest, maar eens een angstoffensief te proberen.

Voor wie een goede krediethistorie heeft, en vooral: een paar eigen centen meeneemt, is er niet zoveel veranderd.

PS: en het meest grappige is dat veel NVM makelaars superblij zijn met de malaise in makelaarsland. Om de zoveel jaar is een shake-out nodig, de gerenomeerde kantoren overleven dat met gemak, de gelukszoekers en ex mediamarkt verkopers nemen afscheid van het beroep. Zodat als de markt weer aanttrekt minder kantoren de koek verdelen.
pi_73512428
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ben jij al eens een makelaar tegengekomen die zich meer bekommert om zijn klant dan om zijn eigen commissie? Makelaars hebben maar bij 1 ding belang: reuring in de markt.
Nu heeft de communicatieafdeling van de NVM kennelijk besloten, geheel in de tijdsgeest, maar eens een angstoffensief te proberen.

Voor wie een goede krediethistorie heeft, en vooral: een paar eigen centen meeneemt, is er niet zoveel veranderd.

PS: en het meest grappige is dat veel NVM makelaars superblij zijn met de malaise in makelaarsland. Om de zoveel jaar is een shake-out nodig, de gerenomeerde kantoren overleven dat met gemak, de gelukszoekers en ex mediamarkt verkopers nemen afscheid van het beroep. Zodat als de markt weer aanttrekt minder kantoren de koek verdelen.
Wat mij eigenlijk vooral opvalt is het verschil in toon van dit bericht en de persconferentie van gisteren. Gisteren werd (heel voorzichtig) het hosanna ingezet door de NVM en vandaag is het weer "The end is nigh!!!"... Blijkbaar geloven ze zelf niet in wat ze gisteren verkondigde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')