Ik ben zelf Belg dus vandaar dat de focus eerder hier ligtquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zit jij eigenlijk in Fortis? Gezien je wel eens wat in Belgische aandelen belegt. Ik zit er over na te denken om wat kleine posities te nemen in verscheidene assets verdeeld over de wereld, en 1 daarvan is Fortis. Al heb ik daar het idee dat ik al achter de feiten aanloop, gezien Fortis al op 264% winst staat sinds begin dit jaar!
quote:De verhoging in Australie was "een verrassing en duidelijk in contrast met de Federal Reserve, die heeft aangegeven dat de rente nog een tijd erg laag zal blijven", aldus een analist.
Je krijgt er BM -0,50% rente, maar aangezien die BM(ze hanteren de Eonia) al een tijd niet boven de 0,50 uitkomt, heb je er vrij weinig aan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Das maar net hoe je het bekijkt, ik vind het niet veel goedkoper dan de andere brokers en ik hou er persoonlijk niet van dat geld 'niks loopt te doen'. Dan kun je het beter op een goede spaar rekening zetten, of krijg je bij todays brokers ook nog rente over je geld wat je daar hebt staan?
Ik wel. Een voorbode voor (hyper?)inflatie, in elk geval in de VS.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 07:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Goud op recordhoogte en de beurs schiet ook als een gek omhoog. Ik snap het niet meer.
Ik zie dat niet gebeuren. Er zijn nog helemaal geen aanwijzingen voor inflatie in de VSquote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:19 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ik wel. Een voorbode voor (hyper?)inflatie, in elk geval in de VS.
Nou, dat grondstoffen stijgen zonder dat de vraag stijgt, dat goud stijgt, dat de marktrente hoog is vergeleken met de FED-rente, dat aandelen ondanks niet al te beste vooruitzichten stijgen, dat zijn toch aanwijzingen geneog denk ik zo!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik zie dat niet gebeuren. Er zijn nog helemaal geen aanwijzingen voor inflatie in de VS
Waarom?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:34 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zit er aan te denken om PHARMING GROUP te kopen
Mijn Oce ookquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:35 schreef Soldier2000 het volgende:
Mijn ING en Aegon portefeuille stijgen weer hard
Hoelang zal dit doorgaan
Niet special een reden voor alleen dat ik een gedeelte ook in dat soort bedrijven wil doen. Dus ben ik even aan het kijken welke dan eventueelquote:
Hier nog eentje~!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:23 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Grappig topic dit. Ik volg het al maanden en maanden. Maar het valt mij op dat voorspellingen, hier gedaan, zo zelden uitkomen dat het wel meer geluk dan wijsheid moet zijn. Desalniettemin, ga vooral door, want het is leuk om te lezen, al die invalshoeken.
Again zo'n opmerking. Zo kan ik nog wel even doorgaan.. Ik volg ook altijd een rijtje colums van Beursanalisten, en daar zitten ze ook vaak naast, maar ook vaak gewoon goed. Maar als puntje bij paaltje komt maakt het niet zoveel uit als je nu van de 10 voorspellingen 9 keer fout zit, zelfs dan kun je nog goed geld verdienen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:23 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Grappig topic dit. Ik volg het al maanden en maanden. Maar het valt mij op dat voorspellingen, hier gedaan, zo zelden uitkomen dat het wel meer geluk dan wijsheid moet zijn. Desalniettemin, ga vooral door, want het is leuk om te lezen, al die invalshoeken.
Kijk anders ook eens naar de 5 biotechwaarden waar ik het al vaak over gehad heb. Krijgen maandelijks miljoenenbetalingen wegens goed nieuws (check tijd.be), en hebben genoeg cash om 2/3 jaar zonder problemen verder te werken aan meerdere produkten waarvan er zeker één per bedrijf de markt zal halen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:34 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zit er aan te denken om PHARMING GROUP te kopen
Of kun je dan beter voor Crucell o.i.d. gaan?
quote:On October 6, the Reserve Bank of Australia surprised the global financial community with a .25% interest rate hike, bumping it up to 3.25%.
Almost no one expected a major central bank to raise rates amidst the ongoing financial crisis. That's why the RBA's decision "was largely interpreted as a sign that the Australian central bank is confident in an economic recovery." (RTT news)
Here's what's interesting, though. According to a Bloomberg report, "Only one of 20 economists surveyed by Bloomberg News forecast today’s move. The rest predicted no change."
Welke had jij dan precies? In die eerdere post van je lees ik wel dat je er 5 hebt maar welke zijn dat dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:47 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Kijk anders ook eens naar de 5 biotechwaarden waar ik het al vaak over gehad heb. Krijgen maandelijks miljoenenbetalingen wegens goed nieuws (check tijd.be), en hebben genoeg cash om 2/3 jaar zonder problemen verder te werken aan meerdere produkten waarvan er zeker één per bedrijf de markt zal halen.
Grafiekje ter ondersteuning:
[ afbeelding ]
Vooral de laatste 6 maanden zijn pharming/crucell aan't slabakken...
Binnenkort stelt Roche trouwens resultaten voor van een antikankermiddel van THR. Ook weer zoiets dat ze niet zouden doen tenzij 't zwaar de moeite is.
En wegens de kleine kapitalisatie zijn deze aandelen nog niet in handen van fondsen. Thrombo heeft de kaap van de 500 miljoen overschreden en gaat dus steeds meer opgepikt worden door institutionelen, wat momentum naar boven creeert.
Maargoed, ik ben biased.
Om te beginnen, biotech/agrotech = hoger risico dan gemiddeld, en het kan jaren duren voor je boven je aankoopprijs komt, maar het potentieel is ook véél groter dan bij indexwaarden. Dit is afkomstig van eigen research endus fouten voorbehouden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welke had jij dan precies? In die eerdere post van je lees ik wel dat je er 5 hebt maar welke zijn dat dan?
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:52 schreef edwinh het volgende:
yeah baby!!!
EC warns nine member countries, including Germany and Italy, that their budget deficits are too large. Twenty of the EU's 27 member countries are on track to breach the bloc's 3%-of-GDP limit on deficits, but the nine warned today "are neither close to the reference value nor temporary," the Commission said.
wij zitten er natuurlijk ook bij![]()
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/09/1428&type=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en
Je gaat me niet vertellen dat Spanje en Griekenland geen tekort hebben van meer dan 3 procent??quote:Commission adopts reports under excessive deficit procedure for Austria, Belgium, the Czech Republic, Germany, Italy, the Netherlands, Portugal, Slovakia and Slovenia
6XXLquote:
Vergeet je je bonus niet?quote:
Liegen en Bedriegenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:14 schreef Rejected het volgende:!
Ik vraag me af of ik er veel van ga leren.
Gaat gewoon verder omhoog deze week. Vanavond alcoa beter dan verwacht en vrijdag op 318+quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:03 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
rood groen rood groen rood groen rood
Ik denk <300 deze week...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:21 schreef M.Melandri het volgende:
Gaat gewoon verder omhoog deze week. Vanavond alcoa beter dan verwacht en vrijdag op 318+
Of niet. Lagere toppen en diepere bodemsquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Gaat gewoon verder omhoog deze week. Vanavond alcoa beter dan verwacht en vrijdag op 318+
Volgens mijn analyse niet. Zijn te ver doorgeschoten naar boven vanmorgen. Voorlopig neem ik geen posities in, nu long gaan is ook high risk. Wacht een mooi shortmoment midden oktober wel af.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of niet. Lagere toppen en diepere bodems
[ afbeelding ]
Ik vind het tof dat je het zo fundamenteel bekijktquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:19 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik ben zelf Belg dus vandaar dat de focus eerder hier ligt.
Wat betreft Fortis, toen ze aan 80 cent noteerden was het hét koopmoment. Nu zéker nietmeer!
Na de ontmanteling was Fortis een 'lege doos' ter waarde van 3,2 euro per aandeel ongeveer. Daar dit een holding was met een goede en grote verzekeringsmaatschappij was dit hét instapmoment, daar het 'bedrijf' gered was, en je er zeker van kon zijn dat de koers vroeg of laat naar die 3,2 euro zou evolueren.
Theorie natuurlijk, zelf ook niet gedaan wegens een flinke afkeer van alles Fortis. Ben eentje van de blinde volgers die er bij verloren hebben helaas..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |