abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 4 september 2010 @ 12:09:55 #151
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86056204
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:04 schreef MarMar het volgende:
Ik droom wel es dat ik bij House ben, alleen word ik altijd wakker voordat hij de oplossing gevonden heeft, ZO FLAUW!
Ik zou de pijnstiller adviezen van House in ieder geval niet overnemen! :P
  zaterdag 4 september 2010 @ 12:11:46 #152
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86056259
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 21:43 schreef Evie het volgende:

[..]

hmz @ sporadisch...
wieso?

Nu ben ik helemaal gestopt met de ami :P
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_86056265
whehe, neh, beter van niet :X
pi_86056429
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:11 schreef manda-rijn het volgende:

[..]

wieso?

Nu ben ik helemaal gestopt met de ami :P
ooit geprobeerd, deed geen zak bij mij (was ook voordat ze met wat goede onderzoeken kwamen...)

Waarom het niet werkt als je het sporadisch neemt: het werkt sowieso pas na een week of drie, en je moet het bijhouden.
Het is dan ook geen reguliere pijnstiller, maar als het goed is verandert het iets op gebied van je neurotransmitters waardoor pijnsignalen minder doorgegeven worden. Het is in grotere doseringen eigenlijk een antidepressiva.
Het wordt voorgeschreven bij bijvoorbeeld fibromyalgie en zenuwpijn en soms hebben mensen er baat bij, vaak niet.
pi_86060444
Hier deed het niks en kreeg er nog een gratis depressie bij, bij de ami dus ;)

Aha de nieuwe house, blij dat ik dan toch echte artsen heb :P
pi_86072296
Hier is het allemaal voorgeschreven door pijnpoli in overleg met darm-lever-nierarts EN huisarts.
Ik mag oxinorm 8 keer bijslikken per dag. 5 mg
Zes keer Naproxen in kombi met paracetamol. 500mg-1000mg
Oxycontin 10-12 keer per dag. 10mg
Zo nodig een Tramadol, heb ik nu ook op en die werkt wel degelijk goed in kombi met de rest.

Ik heb EDS en een chronische alvleesklierontsteking, vandaag de ztra controle met de pijnstilling.

Ik heb op dit moment teveel nodig (helemaal mee eens hoor), maar dat komt omdat ik teveel doe, werken, studeren enz. Ik heb in overleg met artsen en man bewust hiervoor gekozen. Dit past bij mij.
pi_86072358
De AD zijn geopperd, maar daar moet ik me nog beter over laten informeren.
Iets met Neuro............. heb ik al eens gehad, dat ging niet oke.
pi_86072417
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 12:17 schreef MarMar het volgende:

[..]

ooit geprobeerd, deed geen zak bij mij (was ook voordat ze met wat goede onderzoeken kwamen...)

Waarom het niet werkt als je het sporadisch neemt: het werkt sowieso pas na een week of drie, en je moet het bijhouden.
Het is dan ook geen reguliere pijnstiller, maar als het goed is verandert het iets op gebied van je neurotransmitters waardoor pijnsignalen minder doorgegeven worden. Het is in grotere doseringen eigenlijk een antidepressiva.
Het wordt voorgeschreven bij bijvoorbeeld fibromyalgie en zenuwpijn en soms hebben mensen er baat bij, vaak niet.
thnx ;)
dus
  † In Memoriam † zaterdag 4 september 2010 @ 22:00:56 #159
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_86072450
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:58 schreef -sabine- het volgende:
De AD zijn geopperd, maar daar moet ik me nog beter over laten informeren.
Iets met Neuro............. heb ik al eens gehad, dat ging niet oke.
Neurontin?
pi_86072720
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:00 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Neurontin?
Ja die was het. Ff vragen wat daar ook weer mee was, kweet het niet meer.
Ik kom er op terug, deze week nog.

Fijn weekend allemaal, morgen krijg ik me puppy. *O* *O*
pi_86073185
Neurotin :( das shitzooi!

Puppy *O* leuk!

Hier ook idd mld-arts ivm AIH. Weet soms niet meer wie wat is, maar gelukkig heb ik mijn man als agenda, werkt perfect! ;)
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:23:34 #162
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86073187
Overigens heb ik de ami wel een tijd continu gebruikt hoor. Het hielp even heel goed, tot mijn pols steeds instabieler werd en mijn rugpijn erger. Dosering kon niet hoger ivm bijwerkingen. Daarna nam ik mijn ami niet echt meer braaf in, omdat ik na maanden slikken nog steeds last had van vervelende bijwerkingen.

Verder ben ik wel heel therapietrouw wat medicatie betreft ;) (zou ook wat zijn als doktersassistent, beetje tegen je patiënten zeuren dat ze bijv. de kuur wel moeten afmaken en zelf de medicatie niet braaf willen innemen)
pi_86073437
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:23 schreef manda-rijn het volgende:
Overigens heb ik de ami wel een tijd continu gebruikt hoor. Het hielp even heel goed, tot mijn pols steeds instabieler werd en mijn rugpijn erger. Dosering kon niet hoger ivm bijwerkingen. Daarna nam ik mijn ami niet echt meer braaf in, omdat ik na maanden slikken nog steeds last had van vervelende bijwerkingen.

Verder ben ik wel heel therapietrouw wat medicatie betreft ;) (zou ook wat zijn als doktersassistent, beetje tegen je patiënten zeuren dat ze bijv. de kuur wel moeten afmaken en zelf de medicatie niet braaf willen innemen)
Dosering kon niet hoger ivm bijwerkingen? Is meestal niet recht evenredig.. integendeel...?
dus
  zondag 5 september 2010 @ 13:24:25 #164
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_86086856
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:30 schreef Evie het volgende:

[..]

Dosering kon niet hoger ivm bijwerkingen? Is meestal niet recht evenredig.. integendeel...?
Ik kon maximaal 1x per dag 1 tablet en 1x per dag een halve tablet aan. En het hielp op het laatst gewoon niet. Bij hoger dosering zou ik gaan flauw vallen ivm lage bloeddruk als bijwerking. Bloeddruk was met deze dosering 90/55 en stond al regelmatig op het punt om tegen de vlakte te gaan als ik snel op ging staan, want dan werd mijn bloeddruk nog lager.
pi_86087250
*poets
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_86093672
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:56 schreef -sabine- het volgende:
Ik heb ... een chronische alvleesklierontsteking ...
Zou je dan niet een keer stoppen met de naproxen?
I feel kinda Locrian today
pi_86095026
Starla je kent haar medische achtergrond niet, het heeft geen zin om te doen alsof jij house bent en de beste dokter van NL bent, want dat ben je niet! Ten eerste kijkt een goede arts naar het totaal plaatje, overlegt met andere artsen en ten tweede LUISTERT een goede arts naar wat zijn/haar UNIEKE patient te zeggen heeft en geeft de patient vertrouwen en kraakt hem niet tot op het bot af.
pi_86096018
Als er iemand is die ik afkraak is het de arts die slechte medicatievoorschriften geeft, niet de patient. Dat moge toch wel duidelijk zijn uit mijn vorige reacties. Daarnaast hoef je niet de gehele medische achtergrond te kennen om te weten dat naproxen bij iemand met een chronische pancreatitis niet goed is.
pi_86100146
Ik zou niet weten welke NSAID´s wel goed zouden zijn bij chronische pancreatitis en het is kiezen of delen..
Als de optie gezonder met meer pijn is, kiezen we hier wss allemaal voor minder gezond en minder pijn.. Kwaliteit van leven gaat namelijk zwaar achteruit met veel pijn, dan maar wat ongezonder en wellicht korter leven.
In dit soort gevallen blijft niet zoveel meer over dan kiezen uit twee kwaden.
pi_86100479
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:36 schreef MarMar het volgende:
Ik zou niet weten welke NSAID´s wel goed zouden zijn bij chronische pancreatitis
Ibuprofen bijvoorbeeld, en alle COX-2 remmers.
pi_86101208
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:44 schreef starla het volgende:
Als er iemand is die ik afkraak is het de arts die slechte medicatievoorschriften geeft, niet de patient. Dat moge toch wel duidelijk zijn uit mijn vorige reacties. Daarnaast hoef je niet de gehele medische achtergrond te kennen om te weten dat naproxen bij iemand met een chronische pancreatitis niet goed is.
Je kunt er niet over oordelen, soms kies een patient met de artsEN tussen twee kwaden.
Ik drink niet, rook niet en houd verder alle rekening met mijn alvleesklier en ben al keiblij dat het niet de alvleesklierkanker was die ze twee jaar geleden vermoeden.

Ik stel zelf niet echt prijs op jouw diagnoses tav mijn innames. Verder moet je natuurlijk zelf weten wat je er mee doet :D Misschien zijn er wel posters die er wat mee kunnen, en dan doel ik ook op de commentaren tav mij, dan is aan jou de keuze. Ik ben er klaar mee.

Succes met wat je doet, lijkt me iets medisch te zijn. ^O^
pi_86101339
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:36 schreef MarMar het volgende:
Ik zou niet weten welke NSAID´s wel goed zouden zijn bij chronische pancreatitis en het is kiezen of delen..
Als de optie gezonder met meer pijn is, kiezen we hier wss allemaal voor minder gezond en minder pijn.. Kwaliteit van leven gaat namelijk zwaar achteruit met veel pijn, dan maar wat ongezonder en wellicht korter leven.
In dit soort gevallen blijft niet zoveel meer over dan kiezen uit twee kwaden.
:D Dat dus zo'n beetje. Soms sta je boven de medische wetten. Ik leef nu en haal er nu uit wat er inzit, overigens in overleg met man en kinderen. Zeker na de verkeerde diagnose van twee jaar geleden. Dat heeft bij mij een knoppie omgezet. Foute diagnose is begrijpelijk vanuit de rare weefsels door de EDS.
pi_86101675
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:54 schreef -sabine- het volgende:

Succes met wat je doet, lijkt me iets medisch te zijn. ^O^
Starla is arts-assistent of nog medisch student, maar in veel medische topics aanwezig en alwetend. Niet dat ze ongelijk heeft over bepaalde dingen, maar het is wel om een tíkje kriebelig van te worden inderdaad.
pi_86101994
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:54 schreef -sabine- het volgende:
Ik stel zelf niet echt prijs op jouw diagnoses tav mijn innames.
Het zijn geen diagnoses, maar mij mening als arts ten aanzien van sommige medicatielijsten waarvan ik schrik, that's all. Als je er niets mee doet, ook prima. Ik heb niemand persoonlijk aangevallen in dit topic, alleen gezegd dat sommige recepten echt niet deugen, ondanks de vele pijn die velen van jullie voelen. 'In de beperking toont zich de meester', zeg ik maar. Veel is dus niet altijd beter, vaak zelfs slechter is mijn ervaring.

quote:
Op zondag 5 september 2010 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Niet dat ze ongelijk heeft over bepaalde dingen, maar het is wel om een tíkje kriebelig van te worden inderdaad.
:P
pi_86102134
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Starla is arts-assistent of nog medisch student, maar in veel medische topics aanwezig en alwetend. Niet dat ze ongelijk heeft over bepaalde dingen, maar het is wel om een tíkje kriebelig van te worden inderdaad.
Oke dan

Voor de duidelijk:Bij mij loeren artsen in NL in DU en Eng om er achter te komen hoe en wat nu verder.
Ik laat het denken en bepalen aan hen over, kan Starla ook beter doen dan. Tis geen hoofdpijntje waar ik mee te dealen heb :D

Danx voor de toelichting jij c_c.
Ik word niet snel kriegelig, maar wil wel melden waarom ik niet meer (ga) reageren op iemand, wel zo netjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')