Ik zou de pijnstiller adviezen van House in ieder geval niet overnemen!quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:04 schreef MarMar het volgende:
Ik droom wel es dat ik bij House ben, alleen word ik altijd wakker voordat hij de oplossing gevonden heeft, ZO FLAUW!
wieso?quote:
ooit geprobeerd, deed geen zak bij mij (was ook voordat ze met wat goede onderzoeken kwamen...)quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:11 schreef manda-rijn het volgende:
[..]
wieso?
Nu ben ik helemaal gestopt met de ami
thnxquote:Op zaterdag 4 september 2010 12:17 schreef MarMar het volgende:
[..]
ooit geprobeerd, deed geen zak bij mij (was ook voordat ze met wat goede onderzoeken kwamen...)
Waarom het niet werkt als je het sporadisch neemt: het werkt sowieso pas na een week of drie, en je moet het bijhouden.
Het is dan ook geen reguliere pijnstiller, maar als het goed is verandert het iets op gebied van je neurotransmitters waardoor pijnsignalen minder doorgegeven worden. Het is in grotere doseringen eigenlijk een antidepressiva.
Het wordt voorgeschreven bij bijvoorbeeld fibromyalgie en zenuwpijn en soms hebben mensen er baat bij, vaak niet.
Neurontin?quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:58 schreef -sabine- het volgende:
De AD zijn geopperd, maar daar moet ik me nog beter over laten informeren.
Iets met Neuro............. heb ik al eens gehad, dat ging niet oke.
Ja die was het. Ff vragen wat daar ook weer mee was, kweet het niet meer.quote:
Dosering kon niet hoger ivm bijwerkingen? Is meestal niet recht evenredig.. integendeel...?quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:23 schreef manda-rijn het volgende:
Overigens heb ik de ami wel een tijd continu gebruikt hoor. Het hielp even heel goed, tot mijn pols steeds instabieler werd en mijn rugpijn erger. Dosering kon niet hoger ivm bijwerkingen. Daarna nam ik mijn ami niet echt meer braaf in, omdat ik na maanden slikken nog steeds last had van vervelende bijwerkingen.
Verder ben ik wel heel therapietrouw wat medicatie betreft(zou ook wat zijn als doktersassistent, beetje tegen je patiënten zeuren dat ze bijv. de kuur wel moeten afmaken en zelf de medicatie niet braaf willen innemen)
Ik kon maximaal 1x per dag 1 tablet en 1x per dag een halve tablet aan. En het hielp op het laatst gewoon niet. Bij hoger dosering zou ik gaan flauw vallen ivm lage bloeddruk als bijwerking. Bloeddruk was met deze dosering 90/55 en stond al regelmatig op het punt om tegen de vlakte te gaan als ik snel op ging staan, want dan werd mijn bloeddruk nog lager.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:30 schreef Evie het volgende:
[..]
Dosering kon niet hoger ivm bijwerkingen? Is meestal niet recht evenredig.. integendeel...?
Zou je dan niet een keer stoppen met de naproxen?quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:56 schreef -sabine- het volgende:
Ik heb ... een chronische alvleesklierontsteking ...
Ibuprofen bijvoorbeeld, en alle COX-2 remmers.quote:Op zondag 5 september 2010 20:36 schreef MarMar het volgende:
Ik zou niet weten welke NSAID´s wel goed zouden zijn bij chronische pancreatitis
Je kunt er niet over oordelen, soms kies een patient met de artsEN tussen twee kwaden.quote:Op zondag 5 september 2010 18:44 schreef starla het volgende:
Als er iemand is die ik afkraak is het de arts die slechte medicatievoorschriften geeft, niet de patient. Dat moge toch wel duidelijk zijn uit mijn vorige reacties. Daarnaast hoef je niet de gehele medische achtergrond te kennen om te weten dat naproxen bij iemand met een chronische pancreatitis niet goed is.
quote:Op zondag 5 september 2010 20:36 schreef MarMar het volgende:
Ik zou niet weten welke NSAID´s wel goed zouden zijn bij chronische pancreatitis en het is kiezen of delen..
Als de optie gezonder met meer pijn is, kiezen we hier wss allemaal voor minder gezond en minder pijn.. Kwaliteit van leven gaat namelijk zwaar achteruit met veel pijn, dan maar wat ongezonder en wellicht korter leven.
In dit soort gevallen blijft niet zoveel meer over dan kiezen uit twee kwaden.
Starla is arts-assistent of nog medisch student, maar in veel medische topics aanwezig en alwetend. Niet dat ze ongelijk heeft over bepaalde dingen, maar het is wel om een tíkje kriebelig van te worden inderdaad.quote:Op zondag 5 september 2010 20:54 schreef -sabine- het volgende:
Succes met wat je doet, lijkt me iets medisch te zijn.
Het zijn geen diagnoses, maar mij mening als arts ten aanzien van sommige medicatielijsten waarvan ik schrik, that's all. Als je er niets mee doet, ook prima. Ik heb niemand persoonlijk aangevallen in dit topic, alleen gezegd dat sommige recepten echt niet deugen, ondanks de vele pijn die velen van jullie voelen. 'In de beperking toont zich de meester', zeg ik maar. Veel is dus niet altijd beter, vaak zelfs slechter is mijn ervaring.quote:Op zondag 5 september 2010 20:54 schreef -sabine- het volgende:
Ik stel zelf niet echt prijs op jouw diagnoses tav mijn innames.
quote:Op zondag 5 september 2010 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Niet dat ze ongelijk heeft over bepaalde dingen, maar het is wel om een tíkje kriebelig van te worden inderdaad.
Oke danquote:Op zondag 5 september 2010 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Starla is arts-assistent of nog medisch student, maar in veel medische topics aanwezig en alwetend. Niet dat ze ongelijk heeft over bepaalde dingen, maar het is wel om een tíkje kriebelig van te worden inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |